Hallo allemaal,
Ook ik heb de stap genomen om eens advies aan jullie te vragen.
Het gaat over graydon. Maar daar las ik al meer over hier op het forum. Het volgende is aan de hand:
Op 20 mei kreeg ik een rekening: 423,08 met 119 euro aan incasso kosten. Oke, ik had te laat betaald dus ik gaat het betalen.542.08 in totaal.
Vraag wel een regeling aan per mail, 125 euro per maand. Ik hoor niets, maar krijg 3 juni een brief. Ah, de regeling denk ik. Mis, of ik de 542,08 +nog eens 208,25 incasso erbij wil voldoen. Ik bellen, ze hadden niet de mail gelezen. Ze hadden het te druk!5 dagen niet? zei ik nog, nou waar ik dat vandaan haalde zeg, ik moest niet zo cynisch zijn. 8 juni weer een brief, jahoor, termijnen kan. Maar de 208,25 ging er niet af zo te zien. Ik betaalde netjes de termijnen, maar min die 208, 25. omdat zij geen tijd hebben om te lezen moet ik extra dokken?
Nu het idiootste, Ik krijg 3 augustus een briefje waarop staat wat ik al heb afgelost. Das aardig zou je denken. Maarrrrrrrr, ze klappen er weer 208,25 op!! dat kan toch niet zomaar?
Er is een regeling afgesproken immers. Ondertussen heb ik al 645.36 betaald, wat al meer is als bedrag oorspronkelijk was. Ik ben gestopt met betalen, wat nu resulteert in een brief waarbij ze wederom 208,25 erbij gooien. Ondertussen zit ik op 1510 euro!! Ik heb ze een brief gestuurd met al hun mooie getallen en wacht de reactie af.
Wat vinden jullie hier nou van, en wat raden jullie me aan?
Vriendelijke groeten Tessel
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Graydon debacle
Re: Graydon debacle
Zijn het echt steeds incassokosten die erbovenop komen? Want dat kan natuurlijk niet, de maximale kosten zijn € 75,00 (en bij een niet-btw plichtige eiser €89,25. Laat schriftelijk aan het incassobureau weten dat dit de maximale kosten zijn die ze conform rapport voorwerk ii in rekening mogen brengen.
Wel hou ik een slag om de arm, want om wat voor soort vordering gaat het eigenlijk? Kan het niet zo zijn dat de vordering steeds verhoogd wordt met vervallen termijnen die je aan de oorspronkelijke eiser moest voldoen? Vraag anders eens een duidelijke specificatie van de in rekening gebrachte kosten.
Wel hou ik een slag om de arm, want om wat voor soort vordering gaat het eigenlijk? Kan het niet zo zijn dat de vordering steeds verhoogd wordt met vervallen termijnen die je aan de oorspronkelijke eiser moest voldoen? Vraag anders eens een duidelijke specificatie van de in rekening gebrachte kosten.
Re: Graydon debacle
Tot 250 mogen ze 37 euro aan incassokosten vragen.
- Tot 500 mogen ze maar 75 euro aan incassokosten vragen.