LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "Hoe handel ik op een juiste manier met een deurwaarder

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
A.Warnaar
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 feb 2009 13:45

"Hoe handel ik op een juiste manier met een deurwaarder

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

Hier kunnen jullie je tips en je ervaringen neerzetten

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: "Hoe handel ik op een juiste manier met een deurwaarder

Ongelezen bericht door vladja »

Wat wil je met de deurwaarder afhandelen?

A.Warnaar
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 feb 2009 13:45

Re: "Hoe handel ik op een juiste manier met een deurwaarder

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

ik heb dit topic op verzoek geopend omdat er veel mensen die met een deurwaarder te maken hebben niet weten hoe en wat dus vandaar :wink:

mensen kunnen hun vragen hier neerzetten

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: "Hoe handel ik op een juiste manier met een deurwaarder

Ongelezen bericht door vladja »

Vriendelijk en zakelijk blijven als je het over alle zaken wilt hebben zoals schuldregeling, afbetalingsregeling, dagvaarding, beslaglegging, etc. Er zijn zoveel verschillende keuzes in contacten met een deurwaarder over zaken dat je er pagina's mee kan vullen/

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: "Hoe handel ik op een juiste manier met een deurwaarder

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Aanvulling op Vladje:

Altijd schriftelijk reageren, wacht niet totdat het te laat is.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: "Hoe handel ik op een juiste manier met een deurwaarder

Ongelezen bericht door snepke »

Vraag ook altijd zijn id bewijs ben ik vergeten was compleet overdonderd en hoort een dagvaarding niet in een enveloppe te zitten

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: "Hoe handel ik op een juiste manier met een deurwaarder

Ongelezen bericht door sterkearm »

Geachte forumleden

Ga altijd er vanuit dat de "aanbeller" mogelijk geen deurwaarder is.
(Medewerkers van incassobureau's gaan ook op huisbezoek).

Welke bevoegdheden hebben deze figuren?

Is het verstandig om in de woning de zaak verder af te wikkelen?

Wel dient eerst een deugdelijke legitimatie plaats te vinden.

Eis eerst een geldige legitimatie voorzien van een goedgelijkende foto van de "aanbeller".

Vergelijk deze foto met het gezicht van de "aanbeller".

Het is van belang om alle gegevens van de getoonde legitimatie vast te leggen (noteren/kopie op de printer).

Vraag de "aanbeller" wat het doel is van het bezoek.

Wie heeft ook ervaring met het bezoek van een deurwaarder/incasso-medewerker aan huis?

Gaarne een reactie hoe dat bezoek plaatsvond!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: "Hoe handel ik op een juiste manier met een deurwaarder

Ongelezen bericht door snepke »

Vorige week ging de bel open de deur staat een man voor de deur,
Hij zei de deurwaarder een dagvaarding van canaal digitaal.Ik zei geweldig geef maar hier.
Heb hem niet binnen gelaten ,hij heeft zich niet gelegitimeerd,kon contant aan hem betalen,heb dat geweigerd en gezegd dat ik naar de zitting zou gaan,daarna kreeg ik een paar A4 in mijn hand gedrukt,zat niet in een enveloppe.
En aangezien ik nooit een dagvaarding heb gezien liet ik er iemand naar kijken,een gekopieerde,uitgeprintte dagvaarding ,met een half uitgeprint logo,dat niet het logo is van het deurwaarderskantoor dat op de dagvaarding staat.
Laatst gewijzigd door snepke op 29 jan 2012 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: "Hoe handel ik op een juiste manier met een deurwaarder

Ongelezen bericht door mar42 »

Bij uitspraak van rechter tot vordering over te gaan of beslaglegging, door de deurwaarder.

Krijgt diegene waar het om gaat ook die uitspraak van de rechter, of word dit alleen medegedeeld door de deurwaarder??

Hoe gaat dat in zijn werk??

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: "Hoe handel ik op een juiste manier met een deurwaarder

Ongelezen bericht door sterkearm »

Op de volgende site staat nogal wat informatie over de rol van de deurwaarder!

http://www.incassowatnu.nl/gerechtsdeurwaarder.html

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: "Hoe handel ik op een juiste manier met een deurwaarder

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Bij uitspraak van rechter tot vordering over te gaan of beslaglegging, door de deurwaarder.

Krijgt diegene waar het om gaat ook die uitspraak van de rechter, of word dit alleen medegedeeld door de deurwaarder??

Hoe gaat dat in zijn werk??
Als je bij de zitting aanwezig was, krijg je de uitspraak van de rechtbank. Wanneer je niet aanwezig was, komt de deurwaarder deze betekenen. Dit kan in een gesloten envelop (wanneer niemand aanwezig is) of krijg je persoonlijk overhandigd. Sommige deurwaarders die sturen het allemaal per gewone post, de wet eist namelijk niet dat het aangetekend opgestuurd moet worden. Wel moet de deurwaarder je adresgegevens verifiëren zodat de stukken naar de juiste adres worden verzonden.

@ snepke:

Je kan altijd nog met de desbetreffende rechtbank bellen om de gegevens die in de dagvaarding staan te verifiëren bijv. of er een zitting inderdaad op die datum zal plaatsvinden ed.

stofzuigertje

Re: "Hoe handel ik op een juiste manier met een deurwaarder

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Geef een deurwaarder niet zomaar informatie want daarmee proberen ze meer van U te weten te komen waardoor het vaak lastiger word.

Zonder rechtszaak zijn de meeste deurwaarders slechts een incasso bureau wat bij wil verdienen en hebben ze totaal geen rechten die ze zeggen te hebben.
Ze willen achterstallige betalingen zo snel en makkelijk mogelijk binnen krijgen en zullen soms de regels overtreden dus laat je niet gek maken.

Als er geen uitspraak rechtbank is zie ik dit als dubieus incasso bureau dat misbruik maakt van de naam van de officiële deurwaarder.

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: "Hoe handel ik op een juiste manier met een deurwaarder

Ongelezen bericht door vladja »

Voor het innen van vorderingen van de overheid: belasting, teveel betaalde toeslagen, waterschapslasten, teveel ontvangen bijstand, rioolrechten etc. is geen uitspraak van de rechter nodig. Deze kunnen rechtstreeks ge-ind worden door beslagleggen etc.

Vladja

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: "Hoe handel ik op een juiste manier met een deurwaarder

Ongelezen bericht door ronald g »

Als er een deurwaarder op de stoep staat gaat het niet meer om een vergeten nota. Er is dan al een heel traject aan vooraf gegaan, vaak gaat het om schulden die problematisch zijn ontstaan denk hierbij aan energie hypotheek/huurschulden.
Het is zaak om de deurwaarder van de noodzakelijke info te voorzien en als er een zitting komt daar wel naartoe gaan want bij verstek krijgt de eiser altijd gelijk.
Woningbouw verenigingen en sommige nutsbedrijven kennen een schuldsignalering
en gaan al in een vroeg stadium aan de slag. Er wordt vaak hulp geboden maar als die niet aangenomen wordt dan gaat de zaak onherroepelijk naar de deurwaarder met als gevolg betalen en contract ontbinding, uitzetting dus of afsluiten van energie.
Blijf dus altijd in contact met de schuldeiser voordat er een rechtszaak gaat lopen.
Iedereen kan wel roepen "moet je maar op tijd betalen" er kunnen veel factoren zijn waardoor de schuld is ontstaan, als je niet kunt betalen pak je alles aan om tot een regeling te komen, als je niet wil betalen laat je het voor de rechter komen. Maar heb je gewoon geen zin om te betalen, zoek het dan maar uit.

Ronald.

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: "Hoe handel ik op een juiste manier met een deurwaarder

Ongelezen bericht door sterkearm »

Vraag 1:

Bent u verplicht te antwoorden op (alle) vragen van een gerechtelijke deurwaarder of een medewerker van een incassobureau?


Vraag 2:
Hebt u een legitatiematieplicht ten opzichte van een gerechtelijke deurwaarder of een medewerker van een incassobureau?


Graag reacties!!
sterkearm

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: "Hoe handel ik op een juiste manier met een deurwaarder

Ongelezen bericht door ronald g »

Op beide vragen is het antwoord nee, simpel. Je bent niet verplicht om mee te werken. Een incassoboer kan EN mag niets in rechterlijke zin, het staat hem echter wel vrij om een beédigd deurwaarder in te schakelen. Deze kan weer een rolnummer bij de rechtbank aanvragen, een zitting dus. Hoef je nog niet mee te werken, maar met een vonnis kan de deurwaarder doen wat tie wil om de centen binnen te halen. Wel is hij gehouden aan de Recofa regels, die de hoogte van een eventueel loonbeslag vastleggen. Als er loonbeslag is zijn de rapen gaar want door salaris en rente kom je zelfs niet meer uit een relatief kleine schuld.

Zoveel mogelijk meewerken dus om tot een oplossing te komen daar zijn alle partijen bij gebaat.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: "Hoe handel ik op een juiste manier met een deurwaarder

Ongelezen bericht door snepke »

U bent niet verplicht om te antwoorden en zeker niet aan een incassobureau en een gerechtsdeurwaarder brengt een dagvaarding,daar hoeft u ook niet te antwoorden,en volgens mij zijn deurwaarders verplicht zich te legitimeren(en doen ze dat niet de meeste mensen schrikken als ze het woord deurwaarder horen o.a ikzelf,dan betwijfel ik of het wel een echte deurwaarder is)en zeker als het een gekopieerde dagvaarding is niet in een enveloppe er zitten geen nota's contracten helemaal niets waar je bezwaar tegen kunt maken.2x naar de rechtbank gebeld,niets van dagvaarding bekend

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: "Hoe handel ik op een juiste manier met een deurwaarder

Ongelezen bericht door ronald g »

Snepke waar maak je je dan druk om? geen dagvaarding geen zaak.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: "Hoe handel ik op een juiste manier met een deurwaarder

Ongelezen bericht door snepke »

Dan staat er zo dan zeker een"deurwaarder"op de stoep met een verstekvonnis

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: "Hoe handel ik op een juiste manier met een deurwaarder

Ongelezen bericht door sterkearm »

Wanneer/om welke redenen is het verstandig een bezoek van een deurwaarder aan de (voor)deur af te handelen?




sterkearm

Gesloten