Hoist Portfolio Holding Ltd.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
puma73

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door puma73 »

Het is de bedoeling van een forum om een discussie te voeren. Vindt je het te gevoelig, moet je op internet een adviesbureau zoeken.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

De laatste keer dat ik keek, stond er nergens in de regels dat het uitwisselen van informatie via pb verboden is.

hjvh

Ongelezen bericht door hjvh »

Goedemiddag,

Ook ik ben in aanraking gekomen met deze mensen. Bij aanvraag hypotheek blijkt er een registratie BKR te bestaan onder deze naam. Nooit van gehoord, ook nooit zaken mee gedaan. Er is zelfs nooit melding gemaakt dat zij een vordering zouden overnemen. Er lijkt me toch dat er een meldingsplicht moet zijn. Ze hebben tevens een incasso-kantoor ingeschakeld, die niet te vinden is op internet. Deze mensen laten het te vorderen bedrag groeien met ong 8% per maand. Wat is hier tegen te doen? Is het inschakelen van een advocaat raadzaam? Moeten we hier niet iets collectiefs tegen doen?

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

hjvh schreef:Goedemiddag,

Ook ik ben in aanraking gekomen met deze mensen. Bij aanvraag hypotheek blijkt er een registratie BKR te bestaan onder deze naam. Nooit van gehoord, ook nooit zaken mee gedaan. Er is zelfs nooit melding gemaakt dat zij een vordering zouden overnemen. Er lijkt me toch dat er een meldingsplicht moet zijn. Ze hebben tevens een incasso-kantoor ingeschakeld, die niet te vinden is op internet. Deze mensen laten het te vorderen bedrag groeien met ong 8% per maand. Wat is hier tegen te doen? Is het inschakelen van een advocaat raadzaam? Moeten we hier niet iets collectiefs tegen doen?
Is de vordering terecht?

Vraag bewijs op van de akte van cessie en de vordering zelf. Als deze terecht is (er sprake is van wanbetaling en Hoist kan aangeven terecht de JUISTE eisende partij te zijn) dien je die te voldoen. Mocht de eisende partij dit niet aantonen kun je aangeven dat je eventuele betalingen opschort tot dit bewijs geleverd is.

Moneyman

8% rente per maand...??? Dat lijkt me onmogelijk.

HvH

Ongelezen bericht door HvH »

Beste 'sacredfour' - ik heb waarschijnlijk een interessante case, over Hoist. Hoe kom ik met je in contact? Wil de zaak graag even wat uitgebreider en met meer context delen. Dank vast, groet, Herbert.

Julie4444

HvH schreef:Beste 'sacredfour' - ik heb waarschijnlijk een interessante case, over Hoist. Hoe kom ik met je in contact? Wil de zaak graag even wat uitgebreider en met meer context delen. Dank vast, groet, Herbert.
Doe dat dan in dit topic. Er zijn hier meer mensen die je hulp kunnen bieden.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour »

HvH, zoals julie4444 al aangaf, je kunt gerust je probleem hier op het forum voorleggen. Er is hier genoeg kennis op het forum om je te helpen.
Maar natuurlijk kan je ook altijd een PM sturen.

HJCMW

Ongelezen bericht door HJCMW »

laat het ons weten.
Beste,

Ik ben er net achter gekomen dat onze vordering ook naar Hoist is gegaan. Via Agin Timmermans hebben wij nooit wat hierover gehoord.
Het betreft een restschuld van een woning die we al 10 jaar aan het afbetalen zijn en het nu niet meer kunnen opbrengen. Wat moet ik doen??
Ik hoor graag.

Julie4444

HJCMW schreef:
laat het ons weten.
Beste,

Ik ben er net achter gekomen dat onze vordering ook naar Hoist is gegaan. Via Agin Timmermans hebben wij nooit wat hierover gehoord.
Het betreft een restschuld van een woning die we al 10 jaar aan het afbetalen zijn en het nu niet meer kunnen opbrengen. Wat moet ik doen??
Ik hoor graag.
Allereerst zou iets meer informatie handig zijn.

Dit betreft dus blijkbaar een terechte vordering. Dat betekent dat er sprake is van een betalingsverplichting.

Heeft Hoist aangetoond dat zij de vordering mogen incasseren?
Is er een vonnis geweest?
Is er een betalingsregeling?
Is er beslag, etc?

Mits Hoist aan kan geven/heeft bewezen dat zij de vordering mogen incasseren is het belangrijk om zo snel mogelijk een regeling te treffen die je wel kan opbrengen, eventueel met rentestop (afhankelijk van het bedrag kan het bedrag anders zelfs stijgen). Zorg voor een duidelijk overzicht van de kosten en, met de regeling, wanneer het volledige bedrag zou zijn voldaan. Dit zodat je het zelf ook kan controleren.

sacredfour

De bank of Hoist zelf is verplicht de overdracht van de vordering te melden. (Hoist werkt alleen maar met Openbare cessie) Is dit nooit gebeurt, stuur Agin Timmermans dan de incassobrief: http://www.schulden-vrij.info/index.php ... 789.0.html
Stop met betalen totdat alle relevante informatie is verstrekt.

Moneyman

Stop niet zomaar met betalen, maar geef aan dat je bereid bent te betalen zodra de rechtmatigheid van de cessie is aangetoond.

sacredfour

Stop niet zomaar met betalen, maar geef aan dat je bereid bent te betalen zodra de rechtmatigheid van de cessie is aangetoond
moneyman, volgens mij zeggen we hier precies hetzelfde ! :mrgreen:

Moneyman

sacredfour schreef:
Stop niet zomaar met betalen, maar geef aan dat je bereid bent te betalen zodra de rechtmatigheid van de cessie is aangetoond
moneyman, volgens mij zeggen we hier precies hetzelfde ! :mrgreen:
Nee hoor. In mijn bericht zit een belangrijke nuancering op jouw bericht. Maar we bedóelen wel hetzelfde, denk ik ;)

cr van den ochtend

Ongelezen bericht door cr van den ochtend »

ik heb vandaag post ontvangen van een deurwaarder met betrekking tot hoist portfolio holding.
ik heb geen idee wat voor bedrijf het is of waar het van zou moeten zijn .
het is al gelijk een brief dat ik binnen 8 dagen moet betalen of ze gaan tot dagvaarding over .
ook staat mijn ex partner vermeld in de brief terwijl we al 10 jaar uit elkaar zijn .

Julie4444

cr van den ochtend schreef:ik heb vandaag post ontvangen van een deurwaarder met betrekking tot hoist portfolio holding.
het is al gelijk een brief dat ik binnen 8 dagen moet betalen of ze gaan tot dagvaarding over .
ook staat mijn ex partner vermeld in de brief terwijl we al 10 jaar uit elkaar zijn .
Stap 1 zou zijn om eens contact met deze partij op te nemen en te vragen waar het om gaat, van wanneer, schriftelijke bewijzen dat de vordering terecht is, dat zij het recht hebben deze vordering te incasseren, etc.
Geef aan dat je bereid bent om te betalen mits deze bewijzen overlegd zijn en de vordering aantoonbaar terecht is.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

cr van den ochtend schreef:
Indien de vordering van voor uw scheiding is bent u beiden hoofdelijk aansprakelijk.

sacredfour

Stuur om te beginnen de incassobrief. Pas deze enigszins aan naar je eigen omstandigheid. (schuld ombekent)
http://www.schulden-vrij.info/index.php ... 789.0.html

cr van den ochtend

Ongelezen bericht door cr van den ochtend »

Julie4444 schreef:
cr van den ochtend schreef:ik heb vandaag post ontvangen van een deurwaarder met betrekking tot hoist portfolio holding.
Stap 1 zou zijn om eens contact met deze partij op te nemen en te vragen waar het om gaat, van wanneer, schriftelijke bewijzen dat de vordering terecht is, dat zij het recht hebben deze vordering te incasseren, etc.
Geef aan dat je bereid bent om te betalen mits deze bewijzen overlegd zijn en de vordering aantoonbaar terecht is.
het enigste wat ik kreeg na verder contact met de deurwaarder van was het oorspronkelijke contract met interbank .
ik heb hierop om de acte van sessie gevraagd .
omdat hierover nooit iets is gecommuniceerd , het eerste wat ik hoorde over van hoist portfolio holding was in de brief vandaag van deurwaarder agin timmermans .
tevens beweerden ze dat ik de enigste hoofdverantwoordelijke ben , terwijl er in het contract staat dat omdat we beide ondertekend hebben , we beide hoofdverantwoordelijk zijn ..
dat heb ik ze mede gedeeld en verzocht contact op te nemen met mn ex partner aangezien hij niet op dit adres woont en zijn naam wel ook boven de brief stond

sacredfour

Hoist zal aankloppen bij de partner waar zij het makkelijkste geld denkt te kunnen halen. Vraag Hoist voor het volledige dossier, incl alle betalingen die in het verleden zijn gedaan. Check of ook jouw vordering is opgenomen in de lijst die een aanhangsel vormt bij de akte van cessie. Doe Hoist ook een verzoek voor inzage in de originele leenovereenkomst. Een kopie is niet goed genoeg. De leenovereenkomst is een waarde document dat Interbank mogelijk gesecuritiseerd heeft. Het bezit van het origineel samen met de akte van cessie is het bewijs dat de vordering wettig is overgegaan op Hoist.

Gesloten