Jossee schreef:hallo,
ik ben ten einde raad
wij hadden ook een lening afgesloten bij de Ned voorschotbank{ € 58000,-} in 2008
door het plotseling overlijden van m,n partner in 2010,kwam ik er alleen voor te staan
{geen overlijdingsverzekering!!! } € 540,- per maand waarvan ongeveer € 300,- rente!!!
ik heb toen een betalingsregeling getroffen met de Ned voorschotbank van € 250,- per maand
ik heb herhaalde pogingen gedaan om de rente stop te zetten zonder succes!!
daardoor liep de lening steeds verder op!! om kracht bij te zetten ben ik gestopt met betalen
met als gevolg beslaglegging op m,n salaris van € 686,- per maand !!!!! i.o.v : HOIST via het incassobureau
Janssen&Janssen te Eindhoven
ik heb in ongeveer in 16 maanden € 12000,- betaald waarvan € 6000,- rente!!! er staat nu nog € 57000,-
ik kom elke maand te kort en raakt verder in de problemen
ik wil een rente stop en dat de beslaglegging een stuk minder wordt zodat ik iets ruimer zit
wie kan mijn helpen ??
mvg Jossee
Het is niet erg verstandig om zomaar te stoppen met het betalen van een betalingsregeling omdat je een rentestop wenst.
Als er sprake is van beslaglegging is er dus een vonnis en is deze vordering terecht. Je gaf zelf aan dat je met €250 per maand de schuld niet kon aflossen, maar ik zie nergens staan dat je niet meer kon missen. Blijkbaar kan je dit wel, en zelfs boven het bedrag van de oorspronkelijke verplichting, als J&J dermate veel per maand via beslag kunnen innen.
Het is onredelijk om een lager bedrag te betalen als je een hoger bedrag wél gewoon kan missen. Immers heb je een verplichting na te komen.
Misschien kan je via J&J afspreken een hoger bedrag (bijvoorbeeld €500) per maand af te lossen via een nieuwe betalingsregeling, maar als hun opdrachtgever hier niet mee akkoord gaat zullen zij beslag blijven leggen tot de vordering voldaan is. Hier hebben zij juridisch het recht toe omdat jij je niet aan je betalingsverplichting hebt gehouden, en daarna je niet een de betalingsregeling hebt gehouden en er blijkbaar sprake is van een uitvoerbaar vonnis.