LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hulp nodig, huis uit door deurwaarder via sportschool

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
marjoboon

hulp nodig, huis uit door deurwaarder via sportschool

Ongelezen bericht door marjoboon »

Besten, ik heb een complex verhaal maar probeer kort te zijn; sinds afgelopen aug. 2013 heb ik 2 jaar een sloopwoning met sloopcontract vanuit thuisloze situatie. Begin 2012 besluit ik te gaan sporten bij een sportschool, die adverteerden met maand gratis proef, om stress te kunnen verminderen. Omdat mijn uitkering stopte heb ik na 1 keer te zijn geweest, 20 minuten, opgezegd. Uitgelegd hoe de situatie was maar dat mocht allemaal niet baten. Nu na rechtzaak en alles, legt het incassobureau beslag op mijn uitkering, rekent een totaal verkeerde beslagvrije voet, gebaseerd op alleenstaande, ik ben een alleenstaande ouder. Ondertussen omdat in 2012 2 keer mijn uitkering is gestopt en voordat dat weer loopt en klopt is ondertussen door de belasting de huurtoeslag stopgezet, daardoor hoge huurschuld en inmiddels een vrijstellingscontract getekend ook na rechtzaken. Dat is allemaal bijna rechtgezet en heb daarom kans om langer in de woning te blijven mits ik mij aan de afgesproken financiele verplichtingen houd. Die zijn vastgesteld door Sociaal Raadsliedenwerk en de woningbouw. En dat was allemaal maar net om van te kunnen leven, maar ik ben het aangegaan omdat ik anders over 2 weken op straat sta. Nu komt dus de deurwaarder van de sportschool waar ik 1 keer ben geweest, beslagleggen op mijn uitkering. De gemeente, burgemeester en wethouders stuurde een brief waarin zij meldden dat hun een verkeerde beslagvrije voet hanteerden. Nu krijg ik deze ochtend een telefoontje van mijn inkomensmanager die zegt dat zij toch 225 euro gaan geven aan de deurwaarder ... omdat zij niet akkoord gaan met de brief van de gemeente. Wat kan ik doen?

Harrie Kierie

Re: hulp nodig, huis uit door deurwaarder via sportschool

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Je zal die deurwaarder aan moeten schrijven dat die beslagvrije voet verkeerd berekend is en daarvan de bewijsstukken moeten leveren. Wordt die beslagvrije voet niet correct bijgesteld, dan kan je een klacht indienen bij de Nationale Ombudsman of bij de Kamer der Gerechtsdeurwaarders.

marjoboon

Dank je wel voor je reactie. Sociaal Raadsliedenwerk en Gemeente Eindhoven hebben beide de deurwaarder bericht dat de beslagvrije voet niet klopt, en toch moet de gemeente, omdat de deurwaarder er het niet mee eens is, uitvoeren.

Ik neem dit persoonlijk hoog op en ga zeker nu en een bezwaar bij de gemeente indienen, de klachtencommissie aanschrijven en de ombudsman, Dank U.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Het beslag op jouw uitkering word maximaal benut door de sportschool, ik denk dat zij zo snel mogelijk de zaak willen afronden, voordat zich complicaties voordoen.

Ik denk dat je het beslag (de hoogte daarvan) moet aanvechten bij de rechter.

Misschien valt onder de druk van zo'n rechtzaak wel te praten. Voor gratis advies kun je naar een rechtswinkel.

Succes met alles op de rit krijgen !

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

marjoboon schreef:Besten, ik heb een complex verhaal maar probeer kort te zijn; sinds afgelopen aug. 2013 heb ik 2 jaar een sloopwoning met sloopcontract vanuit thuisloze situatie. Begin 2012 besluit ik te gaan sporten bij een sportschool, die adverteerden met maand gratis proef, om stress te kunnen verminderen. Omdat mijn uitkering stopte heb ik na 1 keer te zijn geweest, 20 minuten, opgezegd. Uitgelegd hoe de situatie was maar dat mocht allemaal niet baten. Nu na rechtzaak en alles, legt het incassobureau beslag op mijn uitkering, rekent een totaal verkeerde beslagvrije voet, gebaseerd op alleenstaande, ik ben een alleenstaande ouder. Ondertussen omdat in 2012 2 keer mijn uitkering is gestopt en voordat dat weer loopt en klopt is ondertussen door de belasting de huurtoeslag stopgezet, daardoor hoge huurschuld en inmiddels een vrijstellingscontract getekend ook na rechtzaken. Dat is allemaal bijna rechtgezet en heb daarom kans om langer in de woning te blijven mits ik mij aan de afgesproken financiele verplichtingen houd. Die zijn vastgesteld door Sociaal Raadsliedenwerk en de woningbouw. En dat was allemaal maar net om van te kunnen leven, maar ik ben het aangegaan omdat ik anders over 2 weken op straat sta. Nu komt dus de deurwaarder van de sportschool waar ik 1 keer ben geweest, beslagleggen op mijn uitkering. De gemeente, burgemeester en wethouders stuurde een brief waarin zij meldden dat hun een verkeerde beslagvrije voet hanteerden. Nu krijg ik deze ochtend een telefoontje van mijn inkomensmanager die zegt dat zij toch 225 euro gaan geven aan de deurwaarder ... omdat zij niet akkoord gaan met de brief van de gemeente. Wat kan ik doen?
Hoe zit het dan met die maand gratis?

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Was het wel een maand gratis, of was de eerste maand gratis? Dat is nogal een verschil.
Heb je een contract ondertekend bij deze sportschool?

Buiten dit alles is het niet de schuld van de sportschool dat jij in zo'n puinhoop zit natuurlijk.
Als je al je huis uit moet, kan de incassoprocedure van de sportschool hooguit de laatste nagel aan je (spreekwoordelijke) doodskist zijn. De rest van de kist heb je de afgelopen jaren blijkbaar al zelf getimmerd.

marjoboon

klinkt aardig Kokka, en ik ben al behoorlijk op de rit... zij omzeilen de wet, deze deurwaarder, de complicaties waren er al ... zij maken ze groter, er is inderdaad getekend onder het mom van, anders kunnen we je geen pasje geven ... Hoe kan je als burger dan nog netjes zijn door alles te cancelen als je afgesneden wordt van een financiele geldstroom, die zonodige steun die je als burger soms nodig hebt is niet zomaar uit de lucht komen vallen ... en ja, je doet zogenaamd alles zelf, maar dat doe je ook met elkaar, en geloof me, het ongeloof is hard als ze juist het omgekeerde WILLEN geloven

marjoboon

@thecure, dank je, hoe zit het met de maand gratis proef, ik heb die krant al geschreven waar het in stond, laat nog even wachten op reactie ... maar de rechter geloofde me niet en besliste ondanks wetende in wat voor situatie ik zat, gewoon met, je moet betalen!!!! inclusief deze kosten van de rechtzaak, de salarissen van de mannen met te dikke auto`s, te dure pakken ,,, en weet je wat ze doen; ze huren externe deurwaarders in, die iets dichterbij wonen, met iets goedkopere auto`s en casual kleding, die voor dat ritje gewoon rond de 70 euro vragen en ik mag dat betalen, oej, dat kon ze al niet, weet je wat, we vragen er gewoon nog rente en een boete over ... smakelijk eten <3

marjoboon

uh, smakelijk sporten ... gelukkig duurt eerlijk het langst .... je moet wel een sportieve adem hebben

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

@ marjo,
Ik hoop dat je er (snell) uitkomt. zo'n onzekere situatie is in niemands voordeel, zeker niet als je een thuiswonend kind hebt.
Ik vermoed dat je de (kleine) lettertjes van het contract niet (goed) gelezen hebt. Een heleboel sportscholen proberen op dit soort manieren mensen te lokken. Helemaal als je er dan een meteen een jaar aan vast zit. Aan de andere kant kan je ook niet verwachten dat ze toestaan dat iedereen zomaar maand lang gratis kunnen sporten, dan kunnen ze de deur wel sluiten.
Het feit dat ze daarmee wel adverteren is misleidend.

marjoboon

Bedankt allemaal alvast voor jullie reacties

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

marjoboon schreef:@thecure, dank je, hoe zit het met de maand gratis proef, ik heb die krant al geschreven waar het in stond, laat nog even wachten op reactie ... maar de rechter geloofde me niet en besliste ondanks wetende in wat voor situatie ik zat, gewoon met, je moet betalen!!!! inclusief deze kosten van de rechtzaak, de salarissen van de mannen met te dikke auto`s, te dure pakken ,,, en weet je wat ze doen; ze huren externe deurwaarders in, die iets dichterbij wonen, met iets goedkopere auto`s en casual kleding, die voor dat ritje gewoon rond de 70 euro vragen en ik mag dat betalen, oej, dat kon ze al niet, weet je wat, we vragen er gewoon nog rente en een boete over ... smakelijk eten <3
Als ik het goed begrijp is er dus al een rechtszaak geweest die de sportschool heeft gewonnen. De vraag is daarmee niet meer of u het bedrag moet betalen maar hoe u het bedrag kunt betalen.

Bij een gerechtelijk vonnis kan behalve loonbeslag zelfs uw inboedel in het openbaar worden verkocht.
Denk aan uw flatscreen of wasdroger, wasmachine, smartphone, etc die best nog enige waarde kunnen hebben.
marjoboon schreef:Nu krijg ik deze ochtend een telefoontje van mijn inkomensmanager die zegt dat zij toch 225 euro gaan geven aan de deurwaarder ... omdat zij niet akkoord gaan met de brief van de gemeente. Wat kan ik doen?
Gezien het stadium waarin de zaak is geescaleerd lijkt me dit wel een zinnige oplossing

marjoboon

Hallo Snuffel en Leo, dank voor jullie kritische gedachten, wat de krant betreft, tuurlijk hebben zij totaal niets met mijn verhaal te maken, wel de inhoud van de advertentie, de rechter heeft mij niet geloofd. En wie weet nu beter wat mijzelf is overkomen? Er is dus sprake van een valse beschuldiging en een vals geloof, en alles wat daarna volgt is ... en vergeet niet, ik ben 1 keer geweest ... en daar mag ik meer dan 1000 euro voor betalen, het gaat overigens over HealthCity oftewel Fitness First, als ik dat geweten had was ik er nooit heen gegaan, maar gaandeweg bleek HealthCity voorheen Fitness First te zijn geweest oftewel die spelen onder 1 hoedje. Zij hebben incassobureau Snijder uit Beverwijk ingehuurd om heel gemeen met juridische taal uit 1800 om mijn oren te slaan, terwijl in den beginne een hele aardige mevrouw met een tilburgs nummer, mij verzekerde dat het geen probleem zou zijn om het zogenaamde abonnement stop te zetten met wat mij was overkomen. In die tijd werd er door de gemeente niet geloofd dat ik een kind heb, kreeg daarom ook geen kinderbijslag meer. Aantoonbaar waar! Het kost zeer veel moeite en kracht om 1. een huis te vinden, zonder inkomen, zelfs niet met urgentie. 2. Heb je een huis, zie dat maar eens te behouden :) Door 1 keer een cruciale fout te hebben gemaakt om naar een sportschool te gaan, wetende dat in deze situatie een abonnement niet het moment is, maja het was voor een maand gratis proef ... en toen stopte de uitkering ... 2 x

marjoboon

Tevens kon ik op het moment dat de rechtzaak plaatsvond, niet aanwezig zijn, ik zat in het zaaltje ernaast, rechtzaak met de woningbouw, leek me veel belangrijker, daar is ook een regeling getroffen, die ook heel moeilijk te behappen is, maar ala, ik heb een dak! Dus nu deze bende over me heen komt, is de kans groot dat ik alsnog mag vertrekken ... Gelukkig maakt Snijder een hele grote fout, en dat is, dat ze de truc gebruiken dat ik alleenstaande ben. Gelukkig heb ik contact met sociaal raadsliedenwerk die nu ook mee communiceren, dat het niet kan ... alleen, Snijder houdt alle poten stijf

marjoboon

Ook heb ik hun om kwijtschelding gevraagd en het geld dat HealthCity of fitness first van mijn rekening heeft gehaald terug te geven, okay, ik wil best voor die ene keer betalen, maar heb dat al dubbel en dwars gedaan

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Leo The Emperor schreef:Als ik het goed begrijp is er dus al een rechtszaak geweest die de sportschool heeft gewonnen. De vraag is daarmee niet meer of u het bedrag moet betalen maar hoe u het bedrag kunt betalen.
Is geen hoger beroep mogelijk dan?

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

16again schreef:
Leo The Emperor schreef:Als ik het goed begrijp is er dus al een rechtszaak geweest die de sportschool heeft gewonnen. De vraag is daarmee niet meer of u het bedrag moet betalen maar hoe u het bedrag kunt betalen.
Is geen hoger beroep mogelijk dan?
Ja, een hoger beroep zal best mogelijk kunnen zijn.
Het is echter juridisch gezien geen ingewikkelde zaak. Mevrouw heeft een abonnement op een sportschool genomen en moet wel/niet het abonnement betalen volgens de afspraken/voorwaarden. Niet echt een zaak die zich leent voor een hoger beroep, maar in principe zal het wel mogelijk zijn.
marjoboon schreef:Tevens kon ik op het moment dat de rechtzaak plaatsvond, niet aanwezig zijn, ik zat in het zaaltje ernaast, rechtzaak met de woningbouw, leek me veel belangrijker, daar is ook een regeling getroffen
? :(
Hier lijkt te staan dat het verstekvonnis betreft. In dat geval zou het wel zin kunnen hebben om in verzet te komen, mits de periode ( 1 maand na betekenis van het vonnis) nog niet is verstreken

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

marjoboon schreef:Tevens kon ik op het moment dat de rechtzaak plaatsvond, niet aanwezig zijn, ik zat in het zaaltje ernaast, rechtzaak met de woningbouw, leek me veel belangrijker,
Zelf aanwezig zijn is niet persee nodig, ik neem aan dat je je wel schriftelijk hebt verweerd?

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Tja, mondeling verweer is altijd af te raden naar mijn mening. Overigens staat er in de dagvaarding ook altijd dat schriftelijke reactie mogelijk is met het postadres van de rechtbank.

marjoboon

ik heb dat schriftelijk moeten doen omdat op hetzelfde moment ik in de rechtzaal zat met de woningbouw

Gesloten