Precies, en juist daarom is het verstandig dat de zus van leojes naar de zitting is gegaan. Zo kon ze in ieder geval inbrengen dat er een groot deel betaald was. Zoals boef al aangaf is het niet bepaald ongebruikelijk dat deurwaarders dit niet vermelden en dan was de zus van TS gewoon bij verstek veroordeeld en alle vorderingen van eiser toegewezen. Dan ben je een stuk verder van huis, zowel letterlijk als figuurlijk in dit verhaal.rozemarijntje schreef:nou die deurwaarder is ook goed van zin!
en niet laten weten dat ze akkoord gaan met de betaling! en niks tegen de rechter zeggen,
gelukkig ben je idd gegaan! zo zie je maar dat het echt nut heeft!
Volgens mij ( maar ik kan ernaast zitten ) is dit ook de strekking van het verhaal van boef. Voor de rest ben ik het zeker met u eens.witte angora schreef:En ook in dit verhaal: als Leosjes zus niet was gekomen, was er al een veroordeling geweest omdat de deurwaarder (doelbewust) verzuimd heeft te vermelden dat een groot deel van de schuld al voldaan is. Nu is er extra ruimte geschapen, en de huisuitzetting gaat niet door, juist door het ter zitting verschijnen.boef530 schreef:... Deze deurwaarder heeft verzuimd mede te delen dat er al een groot deel van de schuld is betaald, niet slim maar wel gangbaar want meer dan 90% van de gedaagden komt niet ter zitting en wordt bij verstek veroordeeld dus ook tot het betalen van griffie en proceskosten. ...
Overigens een groot deel van de schuld was niet kwijtgescholden maar gewoon betaald door de zus met hulp van TS, dus de vordering had door de betaling niet meer de oorspronkelijke hoogte maar was een stuk lager.witte angora schreef:Exact, en dat is iets wat Sage maar niet onder ogen wil zien. Kan ze wel zeggen dat het niet zo netjes is van de deurwaarder om niet te vermelden dat een groot deel van de schuld kwijt was gescholden, maar het gevolg zou wel zijn geweest dat de zus van Leojes op straat had gestaan. Immers, iets waar de rechter geen weet van heeft, zal hij ook geen rekening mee houden.
Maar goed, ik zal het wel niet goed begrepen hebben natuurlijk.
Idd, als deurwaarder dat niet netjes vermeld heeft en de zus was niet komen opdagen om dit punt aan te kaarten was ze gewoon bij verstek veroordeeld met alle gevolgen van dien.
Dan had ze daarna nog wel eventueel in hoger beroep kunnen gaan of in verzet, maarja dat geeft vele malen meer gedoe en rompslomp dan eventjes naar de zitting gaan.