Ik heb maar 1 simpele vraag,
Als er een beslaglegging plaats vindt op de inboedel, mogen ze dan op alles beslagleggen?????????
met vr br Kwekjuh
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] inbeslagging
Re: inbeslagging
Met uitzondering van de dingen die je nodig hebt om te overleven, mogen ze dat inderdaad voor zover ik weet.
Volgens de Nederlandse wet mogen ze beslag leggen op alles, met uitzondering van de kleren die je aan hebt en een mondvoorraad (eten) voor een periode van 1 maand.
Vladja
Vladja
bedankt voor de antwoorden.
Nu heb ik nog een vraag: Kan je bij een aankondiging beslaglegging nog een betalingsregeling treffen op de dag dat de deurwaarder er is?????
met vr gr kwekjuh
Nu heb ik nog een vraag: Kan je bij een aankondiging beslaglegging nog een betalingsregeling treffen op de dag dat de deurwaarder er is?????
met vr gr kwekjuh
Nee volgens mij ben je dan al te laat. Als ik alle incassoprogrammas die ik ken moet geloven ben je te laat als ze bij je voor de deur staan. Dan heb je alle kansen en mogelijkheden die daarvoor liggen laten gaan.
een betalingsregeling met de deurwaarder afspreken als hij komt om beslag te leggen is wel mogelijk.
De deurwaarder zal de beslaglegging wel voortzetten, alleen wordt de verkoopdatum ruim in de toekomst gepland, als je dan netjes je betalingsregeling nakomt dan verschuift ook telkens de verkoopdatum op.
Tenzij natuurlijk de opdrachtgever (eiser) beslist geen regelingen meer wil treffen.
Guusje
De deurwaarder zal de beslaglegging wel voortzetten, alleen wordt de verkoopdatum ruim in de toekomst gepland, als je dan netjes je betalingsregeling nakomt dan verschuift ook telkens de verkoopdatum op.
Tenzij natuurlijk de opdrachtgever (eiser) beslist geen regelingen meer wil treffen.
Guusje