LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso-advocaat verschil tussen gewoon incassobureau

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
creugers

Incasso-advocaat verschil tussen gewoon incassobureau

Ongelezen bericht door creugers »

Op uitdrukkelijke eis van Biersens Incasso Advocaten verwijderd.
Laatst gewijzigd door creugers op 15 nov 2007 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

kanovaarder

Re: Incasso-advocaat verschil tussen gewoon incassobureau

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Incasso advokaat.

Totaal nieuw,

Alleen een deurwaarder kan een exploot uitbrengen en de rechter vragen om beslaglegging.

Pas als u wordt gevorderd om ter zitting te verschijnen dan is het zeer dringend aan te raden om daar ook naar toe te gaan.
Elke zaak zonder dat een gedaagde aanwezig is wordt vrijwel altijd een hamerstuk en worden de kosten een stuk meer!

Als een debiteur de wil heeft op af te lossen dan wordt beslaglegging erg moeilijk.
U zult dan ook nogmaals in een aangetekende brief met bericht van ontvangst moeten aangeven dat u bereid bent tot betalen en het bedrag in termijnen zal gaan betalen.
Heeft u een bank waar u een persoonlijke lening kunt afsluiten dan is dit een mogelijkheid.

Komt u uit een bijstands- of WW-situatie dan zou een andere stap de Volkskredietbank van uw gemeente een mogelijkheid zijn (Let op!! Er zijn ook commerciele banken met die naam maar dat zijn uitzuigers!!)
Zelfs is het in sommige gevallen mogelijk om bij de sociale dienst van uw gemeente een renteloze lening te krijgen maar dan moet het wel duidelijk zijn voor die dienst dat met zo'n lening uw financiele toekomst duidelijk zal verbeteren.

Grootvader

wiltin

Ongelezen bericht door wiltin »

Je kun ook altijd nog proberen een regeling direct met crediteur te treffen. Veelal is deze daartoe best bereid vooral als voorgaande afnames naar wens zijn verlopen.
Tevens is het zaak om die klant zo snel mogelijk aan het betalen te krijgen of op zn minst de geleverde gorderen zien terug te halen.

Wees niet bank voor een in beslagname deze kan pas geschieden na een rechtelijke uitspraak.

creugers

Op uitdrukkelijke eis van Bierens Incasso Advocaten vewijderd
Laatst gewijzigd door creugers op 15 nov 2007 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

wiltin

Om tot beslag over te gaan zal hij eerst naat de rechter moeten dus dat zal niet zo 1,2,3 gebeuren. Neem de moeite om uw crediteur als hij dan niet telefonisch bereiklbaar is een aangetekende brief te schrijven waarin u uw situatie uiteenzet. Hou het in uw brief zakelijk en biedt een betalingsregeling aan. Mocht het er allemaal niet van komen, kun je in iedergeval aantonen dat je betalingswillig bent geweest begin direct na je brief meteen met een aflossing en bewaar die betalingsbewijzen goed. Als de zaak voorkomt kun je je bereidwilligheid aantonen en is de hoofdsom al een heel stuk lager geworden. In het slechtste geval is het dan resterende bedrag direct opeisbaar,
Sucses

bigg boss

Ongelezen bericht door bigg boss »

Ik heb zelf erg veel te maken gehad met bierens dit is een vervelend organisatie om mee te onderhandelen want deze trekt zich nergens iets van aan.
Als je een betalingsregeling wilt treffen dan zal je het bedrag binnen een half jaar moeten betalen.
En in wekelijkse termijnen de betaling gaan doen.
Als dit je enigste vordering is die open staat kan er nog niet zo veel gebeuren alleen krijg je wel kosten op je dak.
Kan je ook vertellen wat het bedrag is wat oorspronkelijk betaalt zou moeten worden want bierens die gooit er vaak een kostenplaatje overheen wat ze wettelijk niet kunnen verantwoorden.Als je dat bedrag kan aangeven dan kan ik wel zien wat de juiste kosten zouden moeten zijn.
Let wel dat je continue faxen krijgt van hun en dat je steeds per brief reageert met dat je schriftelijk wil corresponderen.

creugers

Op uitdrukkelijke eis van Bierens Incasso Advocaten verwijderd
Laatst gewijzigd door creugers op 15 nov 2007 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Geld terughalen bij een(nu onbekende )debiteur

Nedincasso!!

Gewoon met Google op te roepen.

Een No-cure No pay incassobureau, compleet met eigen advokaten en deurwaarders.

En snel.

Geef ook uw krediteur bericht dat u deze stap genomen hebt.
Het kan u hooguit € 31,50 kosten aan dossierkosten als blijkt dat er niets te halen valt.
Maar een deurwaarder is de enige die de bevoegdheid heeft om in gemeenteregisters te krijken waar zo'n debiteur is gebleven.

Grootvader

creugers

Dus een incasso-advocaat heeft deze mogelijkheid dus niet?
Ik heb steeds gemeend dat ook een advocaat dit ook mag. M.a.w. een incasso-advocaat kan wél beslag laten leggen vooraf op goederen en gelden, maar meer niet? In principe heb ik bij zo'n instantie dus exact de zelfde rechten en plichten als bij een gewoon incassobureau?
Buiten het feit dat een advocaat die incasso's doet sneller naar de rechtbank stapt om het ter zitting te laten komen.
Even eat my heart out.... Van deze trammelant ben ik de afgelopen dagen goed ziek geworden. Gewoon het getreiter en gedreig heeft ertoe geleidt dat mijn glucosebloedwaarde naar 11 omhoog zijn geschoten, was 7 wat al een lichte verhoging is. Als suikerpatiënt is een incasso-advocaat zeer zeker niet bevorderlijk. 5 hypo's in drie dagen tijd!

lucrecia

Ongelezen bericht door lucrecia »

Een incasso-advocaat moet eerst altijd proberen een procedure voor de rechter te voorkomen. Dat heeft de De Nederlandse Orde van Advocaten verplichtgesteld. Soms lukt het om de twee partijen er samen uit te laten komen. Door een betalingsregeling vast te stellen bijvoorbeeld. Lukt dat niet dan volgt dus een dure procedure voor de rechter om zo het geld te innen.

Een advocaat kan wel een conservatoir beslag (binnen 24 uur) laten leggen op bijv. de bankrekening. Dit kan alleen wanneer een advocaat het aanvraagd bij de President van de Rechtbank.

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Een advocaat kan wel een conservatoir beslag (binnen 24 uur) laten leggen op bijv. de bankrekening. Dit kan alleen wanneer een advocaat het aanvraagd bij de President van de Rechtbank.
Dan is hij overigens wel verplicht om binnen 8 dagen de hoofdzaak aan te spannen. Dus dat is wel hoog spel, ik betwijfel of een incassobureau dat zou durven, het neigt naar misbruik van recht gezien het feit dat TS de vordering niet betwist en in principe bereid is te betalen.

lucrecia

Een conservatoir beslag word alleen gebruikt indien de kans bestaat dat activa uit het vermogen van de debiteur verdwijnen, daarna volgt eventueel de executoriaal beslag (als je dan zover komt dat je voor de kantonrechter moet verschijnen), die laatste duurt namelijk langer dan de conservatoir beslag.

Nou ik zou zeggen begin maar met betalen, al heb je nog steeds geen regeling kunnen treffen, zie ze wel dat je wel bereid bent om te betalen.

creugers

Op uitdrukkelijke eis van Bierens Incasso Advocaten verwijderd
Laatst gewijzigd door creugers op 15 nov 2007 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.

wiltin

Om een failissement aan te vragen is er meer dan 1 crediteur nodig die wat van je te vorderen heeft.

creugers

Er zijn meerdere crediteuren. Alleen ben ik met hen in onderhandeling. Het is nog geen gestreden zaak. Het is alleen belangrijk dat je in gesprek blijft, en vooral hulp zoekt bij schuldhulpverlening etc. Tenminste zo heb ik het idee. Je geeft zo heb ik het idee, dan aan je schuldeisers aan dat je alles, maar dan ook alles in het werk bent aan het stellen om de problemen op te lossen. Maar ach, mijn advocate zegt altijd rustig ademhalen en tot tien tellen, en alles komt goed. Ik weet een failissement overleef ik ook nog wel. Een rechter zal heb ik gelezen niet meteen instemmen met een failissement, maar zal eerst een WSNP adviseren. Nu maar hopen dat ik het goed heb gelezen :)

creugers

Maar Wat is nou het wezenlijke verschil tussen een gewoon incassobureau en een incasso-advocaat?
Ok, dat een incasso-advocaat het hele traject van aanschrijven tot en met het uitbrengen van de dagvaarding doet is me inmiddels bekend. Maar wat zijn meer de inhoudelijke verschillen?

lucrecia

Het is bijna hetzelfde, alleen om beslag te laten leggen moet een incassobureau de vordering uit handen geven aan een gerechtsdeurwaarder, en incasso advocaat kan naast dat ook eerst een conservatoir beslag laten leggen, een incassobureau niet.

Als je bezig bent met schuldhulpverlening moet je wel snel zijn, de schuldeisers kunnen faillissement aanvragen en daarvoor is er minimaal 2 schuldeisers nodig met minimaal 1 vordering opeisbaar nodig!

creugers

Het is bijna hetzelfde, alleen om beslag te laten leggen moet een incassobureau de vordering uit handen geven aan een gerechtsdeurwaarder, en incasso advocaat kan naast dat ook eerst een conservatoir beslag laten leggen, een incassobureau niet.
Stel er volgt conservatoir beslag, en de advocaat legt beslag op mijn bankrekening. Legt hij dan beslag op het hele saldo of een bepaald bedrag? Ik neem aan dat ook hier de beslagvrije voet geldt. Ik moet toch mijn huur, gas, water, licht etc kunnen betalen? Nu heb ik momenteel niks op de ondernemersrekening staan, omdat mijn debiteur nog niet heeft betaald. En of dat ooit nog gaat gebeuren is vers twee. En op de priverekening stort het UWV mijn uitkering. Het idiote in dit land is dat iedereen roept dat ze je helpen als je in nood zit. Maar als het eenmaal zover is, voldoe je opeens niet meer aan de eisen die gesteld worden, en mag je het verder maar uitzoeken. Daarom ben ik blij met de hulp en de steun die ik van iedereen hier op het forum heb gekregen.

Gesloten