| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Incasso bureau belt verkeerd nummer
Incasso bureau belt verkeerd nummer
Situatie:
Ik werd gisterenavond gebeld door een nummer dat via wat zoekwerk van Lindorff blijkt te zijn. Toen ik opnam hoorde ik op de achtergrond iemand anders dan de spreker zeggen "niet je naam zeggen". Zo'n vreemde start heb ik nog nooit gehad in een telefoongesprek. Mijn eerste ingeving: "krijgen we weer zo'n loterij verhaal of iets van andere oplichting". Echter opende de spreker met de vraag of hij met iets van "L. Fatiha" (geen idee wat de exacte naam was) sprak. Hierop antwoordde ik "nee", want ik ben iemand anders. Toen bleef het even stil, en heb ik maar gezegd dat de spreker dus verkeerd verbonden bleek en dat ik het gesprek wilde beindigen. De spreker waagde ook geen poging tot uitleg waarom hij belde, maar noemde nog dat hij met Eindhoven zou bellen. Daar begreep ik niets van.
Deze ochtend echter weer gebeld door een nummer van Lindorff, waarbij ik niet op heb kunnen nemen. Het eindcijfer van het nummer was deze keer een 3 in plaats van een 6, verder exact hetzelfde. En bij nazoeken inderdaad dus weer Lindorrf.
Ter informatie: ik heb nog nooit ergens in mijn leven een schuld gemaakt los van mijn studieschuld uit studententijd, en ben dit ook niet van plan te doen verder in mijn leven. Daarnaast heb ik mijn huidige telefoonnummer sinds 2008, en heb ik inmiddels 2 andere incasso bureaus en in het begin van aanschaf van dit nummer een SMS service moeten vertellen dat ik niets met hen te maken heb. Dank KPN aan het verstrekken van dit nummer toentertijd. Goed, KPN perikelen daargelaten.
De vragen waarmee ik zit:
1 - Hoe komt dit bureau aan mijn nummer?
2 - Wat is wijsheid ten aanzien van handelen?
Aan eigen antwoorden bedacht ik:
1. Ze hebben mijn nummer nog in hun bestand in de nasleep van 2008, of iemand heeft ergens iets besteld, het niet betaald en mijn nummer ingevuld (webshop bijv.)
2. De eerst volgende keer opnemen, en vragen wat de intentie van het gesprek is en hoe ze aan mijn nummer komen. Echter is hierbij toch vrees (op basis van ervaringen met andere incasso bureaus zoals ik noemde) dat ik dan toch lastig gevallen blijf worden. Door andere telefonisten van hetzelfde bureau met name. In mijn beleving bestaat het woord "overdracht" niet in hun wereld.
Verder advies en/of tips zijn meer dan welkom. Ik verwacht dat ze me vandaag nogmaals bellen.
Ik werd gisterenavond gebeld door een nummer dat via wat zoekwerk van Lindorff blijkt te zijn. Toen ik opnam hoorde ik op de achtergrond iemand anders dan de spreker zeggen "niet je naam zeggen". Zo'n vreemde start heb ik nog nooit gehad in een telefoongesprek. Mijn eerste ingeving: "krijgen we weer zo'n loterij verhaal of iets van andere oplichting". Echter opende de spreker met de vraag of hij met iets van "L. Fatiha" (geen idee wat de exacte naam was) sprak. Hierop antwoordde ik "nee", want ik ben iemand anders. Toen bleef het even stil, en heb ik maar gezegd dat de spreker dus verkeerd verbonden bleek en dat ik het gesprek wilde beindigen. De spreker waagde ook geen poging tot uitleg waarom hij belde, maar noemde nog dat hij met Eindhoven zou bellen. Daar begreep ik niets van.
Deze ochtend echter weer gebeld door een nummer van Lindorff, waarbij ik niet op heb kunnen nemen. Het eindcijfer van het nummer was deze keer een 3 in plaats van een 6, verder exact hetzelfde. En bij nazoeken inderdaad dus weer Lindorrf.
Ter informatie: ik heb nog nooit ergens in mijn leven een schuld gemaakt los van mijn studieschuld uit studententijd, en ben dit ook niet van plan te doen verder in mijn leven. Daarnaast heb ik mijn huidige telefoonnummer sinds 2008, en heb ik inmiddels 2 andere incasso bureaus en in het begin van aanschaf van dit nummer een SMS service moeten vertellen dat ik niets met hen te maken heb. Dank KPN aan het verstrekken van dit nummer toentertijd. Goed, KPN perikelen daargelaten.
De vragen waarmee ik zit:
1 - Hoe komt dit bureau aan mijn nummer?
2 - Wat is wijsheid ten aanzien van handelen?
Aan eigen antwoorden bedacht ik:
1. Ze hebben mijn nummer nog in hun bestand in de nasleep van 2008, of iemand heeft ergens iets besteld, het niet betaald en mijn nummer ingevuld (webshop bijv.)
2. De eerst volgende keer opnemen, en vragen wat de intentie van het gesprek is en hoe ze aan mijn nummer komen. Echter is hierbij toch vrees (op basis van ervaringen met andere incasso bureaus zoals ik noemde) dat ik dan toch lastig gevallen blijf worden. Door andere telefonisten van hetzelfde bureau met name. In mijn beleving bestaat het woord "overdracht" niet in hun wereld.
Verder advies en/of tips zijn meer dan welkom. Ik verwacht dat ze me vandaag nogmaals bellen.
-
Leo The Emperor
Re: Incasso bureau belt verkeerd nummer
Exact hetzelfde had u in 2010 toch ook al met EDR-incasso .. 
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 36&t=87813
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 36&t=87813
Goed opgemerkt Leo !
Whizon schreef:Ik werd vandaag gebeld op mijn mobiele telefoon door EDR incasso met een geautomatiseerd bericht dat ik ze zo snel mogelijk terug moest bellen. Er stond namelijk een onbetaalde rekening open. Het eerste wat ik deed was op internet checken. Ze noemden mijn naam niet, en specificeerden ook niet waar het om ging. Nu ben ik iemand die nog nooit ergens een rekening niet betaald heeft. 'Waar slaat dit telefoontje op?', vroeg ik me af.
Ik heb meteen een check gedaan op diverse sites, waaronder uiteraard ook het Radar forum. Veel duidelijkerwerd het niet op, afgezien van dus een bevestiging dat EDR incasso wel meer mensen uit het niets lijkt te pakken.
Om het hier toch niet bij te laten besloot ik het nummer van EDR incasso te bellen. Er werd in een flits al opgenomen. Dat was even schrikken, want als ik iets niet wilde, was het opnemen met het noemen van mijn naam. Gelukkig betrapte ik mezelf op die gedachte waardoor ik het net niet deed, en was het slechts een telefoniste die me doorverbond. Ook dit ging erg vlot. Toen kwam het gesprek met iemand die er dus meer van wist. Een lijstje met feiten:
- Er werd direct gevraagd om mijn postcode en huisnummer
Mijn antwoord was dat zij contact opnamen met mij via mijn mobiele telfoonnummer (kan haast niet nog meer persoonlijk!), dus dat zij dit toch wisten? Nee, blijkbaar niet. Daarbij zij ik hem dat ik het nog vreemder vond dat dit direct via de telefoon gaat, en helemaal dat ik geen brief heb ontvangen op wat voor manier dan ook. Dus kon ik hem geen dossiernummer geven. En wilde ik hem dus geen naam of adres geven.
- De persoon die mij te woord stond werd boos
'Als u niet mee wilt werken op deze manier dan zal ik het gesprek moeten beïndigen', werd op een gegeven moment gezegd terwijl hij de gegevens bij elkaar zocht. Ik benadrukte dat ik dit steeds vreemder begon te vinden. Vooral dat hij zo vanuit zijn emotie reageerde.
- Het duurde veel te lang voor mijn gegevens boven water kwamen
Na ongeveer 2 minuten waren mij gegevens nog niet boven tafel. Ik was nog steeds met de man in gesprek, die kennelijk gefrustreerd overkwam. Dit heb ik eerder meegemaakt twee jaar geleden, en dat vertelde ik hem. Volgen hem was dit een reden (lees: excuus) om mij dan maar snel mijn gegevens te geven, zodat we dit konden afhandelen.
Ik schrijf onder de feiten vanuit mijn beleving. Het was een vlot en naar telefoongesprek Ik heb na 2 minuten gezegd dat ik dit uitermate vreemd vond, en om die reden per direct het gesprek beïndig. Er is geen direct contact gelegd na dit telefoontje vanuit EDR incasso.
Het voelt erg naar en vreemd dat zij aan mijn mobiele nummer zijn gekomen.
Heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt, of tips hoe ik hier anders mee had om kunnen gaan? Of er defintief vanaf kan komen?
Dat klopt inderdaad. In de hoop tot nieuw inzicht te komen ~2 jaar na dato heb ik een nieuw bericht gemaakt.
Grappig en triest tegelijk dat de geschiedenis zich exact hetzelfde lijkt te herhalen, alleen onder de naam van een ander bureau. En er daarnaast in positieve zin ten aanzien van dit soort problemen geen enkele vordering gemaakt lijkt te zijn.
Grappig en triest tegelijk dat de geschiedenis zich exact hetzelfde lijkt te herhalen, alleen onder de naam van een ander bureau. En er daarnaast in positieve zin ten aanzien van dit soort problemen geen enkele vordering gemaakt lijkt te zijn.
Hoewel het inderdaad een goede tip zou zijn ten aanzien van het stoppen van de telefoonterreur, vind ik het principieel toch erg vreemd dat ik de schulden van een ander betaal.De Weekendtrol schreef:Whizon, een oplossing kan ook zijn te vragen wat de totale schuldenlast is en dit vervolgens overmaken naar lindorff. Dan ben je er ook van af.
Wat me zo stoort is het feit dat ik mijn naam lijk te moeten geven, en zij mij niet vertellen waarom ze mij überhaupt bellen. Wellicht naief, maar als ik iemand bel, weet ik wie bel en waarom. Als ik dan de verkeerde te pakken heb, doe ik een check of het nummer nog klopt, of dat het doel van het gesprek wel bij de juiste persoon ligt die ik bel. Beide aspecten worden niet genoemd. In zowel 2010 als nu niet. Door beide incasso bureaus.
Als het om verkeerd verbonden gaat dan kan ik
niet begrijpen dat u zich daar druk om kan maken.
Eerdere ervaringen geven aan dat "verkeerd verbonden" geen reden is om niet nog eens meerdere keren daarna te bellen voor deze bureaus.Chocomelk schreef:Als het om verkeerd verbonden gaat dan kan ik
Zo geschiedde dus ook vanochtend. Na gisteravond gezegd te hebben dat ze verkeerd verbonden waren - door mij - werd ik alsnog gebeld vanochtend. Dus dit bericht lijkt niet binnen te komen, of op wat voor manier dan ook verwerkt te worden, waardoor het lastig vallen met dezelfde vage berichtgeving aan blijft houden.
als jij geen openstaande schulden hebt, en ze jou dus niet moeten hebben (iets wat je zelf waarschijnlijk wel zou weten) hoef je je eigen daar niet druk om te maken.
het lijkt me wel verstandig dat je als ze je nogmaals bellen, probeert te achterhalen naar wie ze op zoek zijn. Dan kan je duidelijk maken dat er sprake is van een misverstand omdat die persoon niet op jouw adres en dus ook niet op jouw nummer te bereiken is.
Hier heb je waarschijnlijk veel meer aan als het gesprek meteen afkappen.
Ondanks de algemeen aangenomen afkeer van incasso bureaus, zijn dit waarschijnlijk ook gewoon mensen die hun werk doen. als mensen hun rekeningen gewoon op tijd zouden betalen, hadden ze ook niet zoveel last van deze incasso bureaus.
gr
het lijkt me wel verstandig dat je als ze je nogmaals bellen, probeert te achterhalen naar wie ze op zoek zijn. Dan kan je duidelijk maken dat er sprake is van een misverstand omdat die persoon niet op jouw adres en dus ook niet op jouw nummer te bereiken is.
Ondanks de algemeen aangenomen afkeer van incasso bureaus, zijn dit waarschijnlijk ook gewoon mensen die hun werk doen. als mensen hun rekeningen gewoon op tijd zouden betalen, hadden ze ook niet zoveel last van deze incasso bureaus.
gr
Bedankt voor je reactie. Ik maak me er ook niet druk om in de zin dat ik denk ergens een schuld te hebben en de te moeten betalen, maar meer het lastig vallen. Elke dag meerdere malen gebeld worden vind ik erg vervelend namelijk. En de indruk krijgen dat ze daar niets mee doen, of überhaupt zelf niet weten waarom/wie ze bellen, is helemaal irritant.kokka schreef:als jij geen openstaande schulden hebt, en ze jou dus niet moeten hebben (iets wat je zelf waarschijnlijk wel zou weten) hoef je je eigen daar niet druk om te maken.
gr
De tip om inderdaad goed duidelijk te noemen/krijgen (voor hen) om wie het nu werkelijk gaat, lijkt me bruikbaar om te noemen. Lijkt me winst voor alle partijen, zowel schuldenaar, schuldeiser, als ik.
-
marcogroningen
De oplossing is heel simpel:
Als ze blijven doorgaan met bellen stuur je ze een brief waarin je ze waarschuwt dat er vreemde dingen aan de hand zijn met je telefoonverbinding. Het kan af en toe voorkomen dat er een hele hoge fluittoon te horen is in plaats van een gesprek. (op die manier ben je juridisch ingedekt voor wat je gaat doen)
Als ze daarna weer bellen neem je op en pakt een fluitje en blaast zo hard je kan. Dit herhaal je gewoon totdat ze stoppen met bellen.
Als ze blijven doorgaan met bellen stuur je ze een brief waarin je ze waarschuwt dat er vreemde dingen aan de hand zijn met je telefoonverbinding. Het kan af en toe voorkomen dat er een hele hoge fluittoon te horen is in plaats van een gesprek. (op die manier ben je juridisch ingedekt voor wat je gaat doen)
Als ze daarna weer bellen neem je op en pakt een fluitje en blaast zo hard je kan. Dit herhaal je gewoon totdat ze stoppen met bellen.
-
renegade66
zou ik ook zeker doen!!!!!
misschien niet zo op de hoogte van het nieuws???
er is laatst iemand veroordeelt voor zo'n geintje tot een schadevergoeding omdat degene aan de telefoon een gehoorbeschadiging heeft opgelopen.
het enige wat je kunt doen is aangifte doen van stalking of telefonisch lastigvallen.
misschien niet zo op de hoogte van het nieuws???
er is laatst iemand veroordeelt voor zo'n geintje tot een schadevergoeding omdat degene aan de telefoon een gehoorbeschadiging heeft opgelopen.
het enige wat je kunt doen is aangifte doen van stalking of telefonisch lastigvallen.
-
Guardian72
- Contacteer:
Kan simpeler..
Sorry, maar ik heb mijn gegevens niet bij de hand.
Wilt u de stukken per post naar het bij u bekende adres sturen?
Ik kan over de telefoon namenlijk niets afhandelen.
Als er geen stukken zijn die aantonen dat ik een schuld heb, verzoek ik u de juiste persoon te bellen - bedankt.
Dan verbinding verbreken.
Zowiezo moet je incassocowboys NOOIT telefonisch iets melden, iets afspreken o.i.d - je kan namenlijk niets bewijzen op die manier.
Sorry, maar ik heb mijn gegevens niet bij de hand.
Wilt u de stukken per post naar het bij u bekende adres sturen?
Ik kan over de telefoon namenlijk niets afhandelen.
Als er geen stukken zijn die aantonen dat ik een schuld heb, verzoek ik u de juiste persoon te bellen - bedankt.
Dan verbinding verbreken.
Zowiezo moet je incassocowboys NOOIT telefonisch iets melden, iets afspreken o.i.d - je kan namenlijk niets bewijzen op die manier.
Wat is wijsheid? Nou om te beginnen altijd eerst vragen met wie je spreekt. Wil men die informatie niet geven, ophangen. Vertellen wie er belt is een kwestie van fatsoen die je mag verwachten.
Daarna, heel duidelijk eisen dat ze aangeven waar het over gaat, tot en met de gegevens van de persoon die men zoekt aan toe. Zij willen toch bellen? Laat ze dan ook maar uit de doeken doen waarvoor.
En daarna, als je dit alles gekregen hebt, zou ik ze mailen. Geef geen geld uit aan communicatie met hun, stuur gewoon een mailtje.
Daarna, heel duidelijk eisen dat ze aangeven waar het over gaat, tot en met de gegevens van de persoon die men zoekt aan toe. Zij willen toch bellen? Laat ze dan ook maar uit de doeken doen waarvoor.
En daarna, als je dit alles gekregen hebt, zou ik ze mailen. Geef geen geld uit aan communicatie met hun, stuur gewoon een mailtje.