LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso bureau Juriflex (advertentiefraude/acquisitiefraude)

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Michael75
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 mar 2007 13:05

Incasso bureau Juriflex (advertentiefraude/acquisitiefraude)

Ongelezen bericht door Michael75 »

Wie heeft er ervaringen met dit bedrijf (juriflex)?
Naar onze mening houdt dit bureau zicht bezig met bedrijven die beschuldigd worden van advertentiefraude/acquisitiefraude zie Infosite arrest.
Voor informatie zie www.fraudemeldpunt.nl


Bedrijven zoals:

bedrijvengids;
detelefoongids;
destadsplattegrond;

worden inverband gebracht met dit incassobureau.

Michael75
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 mar 2007 13:05

Re: Incasso bureau Juriflex (advertentiefraude/acquisitiefraude)

Ongelezen bericht door Michael75 »

Zie ook onderwerp Juriflex bij letselschade!

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=45050

insider.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2008 00:20

Re: Incasso bureau Juriflex (advertentiefraude/acquisitiefraude)

Ongelezen bericht door insider.nl »

Juriflex is van xxxx xxx oud-acquisteur van Telemarketing Account BV Sappemeer, nu bekend/berucht onder de naam website services BV / internetgemeentegids telefoongids.com enz

xxxx ook of nog steeds met de bedrijfsnaam: Sears & Landon

Bedrijf
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2009 14:40

Re: Incasso bureau Juriflex (advertentiefraude/acquisitiefraude)

Ongelezen bericht door Bedrijf »

Zojuist een zaak gewonnen van Juriflex / Telefoongids.com.
Na maandenlang dreigende taal per brief en email te hebben moeten ontvangen hebben wij vanmorgen aangegeven ZELF naar de rechter te stappen.
Nog geen 2 uur na dit bericht heeft Telefoongids.com zich teruggetrokken en stuurt een creditnota !!!

gpschuring
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2009 15:40

Re: Incasso bureau Juriflex (advertentiefraude/acquisitiefraude)

Ongelezen bericht door gpschuring »

Ik heb inmiddels vijf dreigbrieven van Juriflex ontvangen wegens het niet betalen van een rekening van Bedrijvenindex BV in Hilversum. De rekening betreft een abonnement op het vermelden van een bedrijfsnaam in deze index op internet. Het stelt niets voor en ik wilde er van af. Ruim op tijd volgens hun voorwaarden heb ik opgezegd. Sindsdien zit Juriflex dus achter me aan met een volkomen foutieve voorstelling van zaken. Drie keer heb ik op hun brieven gereageerd, de 2e en 3e keer aangetekend. Er wordt nooit op gereageerd. Telefonisch zijn ze niet te bereiken: afgesloten volgens KPN. Ook zo bij Bedrijvenindex BV. Na overleg met advocaat reageer ik niet meer op hun schrijven. Ik wil het wel eens meemaken dat ze me echt voor de rechter dagen. Ze hebben geen poot om op te staan. Wel heb ik aangifte bij de politie gedaan wegens oplichting.
Op het adres van Juriflex in Utrecht zitten minimaal 19 BV'tjes. Lijken mij allemaal met deze oplichters te maken te hebben. Iemand die hier meer van weet?

marietdehaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2009 14:08

Re: Incasso bureau Juriflex (advertentiefraude/acquisitiefraude)

Ongelezen bericht door marietdehaan »

ook ik ben"slachtoffer van juriflex.
het begon een jaar geleden met een onschuldig lijkend telefoontje van, dacht ik toen, de kpn, maar bleek telefoongids. com.
de werkwijze is iedereen hier denk ik wel bekend.
het meest trieste is nog wel, dat het slecht gaat met mijn bedrijf, en toen ik erachter kwam dat ik nu ook nog opgelicht werd, heb ik ze huilend opgebeld, en gesmeekt of het ongedaan gemakt kon.
de meneer aan de telefoon wilde wel meewerken: hij bood korting aan(daar moest ik wel even voor tekenen) gelukkig had ik genoeg tegenwoordigheid van geest: ik heb hem uitgecholden voor idioot en de telefoon uitgezet.
nu krijg ik al een jaar om de zoveel tijd aanmaningen van juriflex. ik heb nog nooit een cent betaald en zal dat ook nooit doen.
mijn advies aan iedereen: NIET BETALEN! ZE PROBEREN HET GEWOON EN REKENEN EROP DAT U BETAALD UIT ANGST. NIET DOEN!!!!!

transportje
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2009 23:49

Re: Incasso bureau Juriflex (advertentiefraude/acquisitiefraude)

Ongelezen bericht door transportje »

beste mensen,

Laat Juriflex gewoon schrijven, dreigen houd ze lekker bezig en kost hen geld. Toch elke keer weer papier, enveloppe, portokosten. Mijn vrouw is er ook een jaar geleden ingestonken. Ik heb opgezegd en daarna komt er een brief met een heel verhaal wat er allemaal gedaan is om er voor te zorgen dat men niet als bedrieger te boek staat, het is allemaal B.S!! Het is steeds weer dezelfde mannier van doen, je wordt opgebeld of je wilt adverteren voor een klein prijsje, nog tijdens het gesprek krijg je een fax of je die even wilt ondertekenen want dan kan het nog voor afsluiten van de editie meegenomen worden en lalalala.

Het kleine prijsje is niet per jaar maar per maand!! en zo krijg je een flinke factuur.

Maar aan iedere ondernemer, NIET betalen en NIET schrikken van Juriflex. Wij krijgen al maanden brieven met NOG 10 dagen dan .... nou de 10 dagen zijn niet meer te tellen en dat al ruim een jaar. En als ze nu echt een keer ballen hebben o.a. XXXXXX Juriflex dan gaan ze naar de rechter maar daar worden ze natuurlijk afgepoeierd.

Waar gaat het deze lui om, niet zo moeilijk, hoeveel bedrijven hebben mensen in dienst die niet kijken welke rekeningen er binnen komen en betalen deze gewoon in een vloeiende beweging mee. Vooral de grote bedrijven waar niet de baas zelf de betalingen doet worden dit soort kleine rekeningen gewoon betaald en daar spinnen dit soort oplichters garen bij. Maar het wordt gewoon tijd dat de overheid dit soort fraudeurs aanpakt. Nu weer moet je opletten voor BIZ telefoongids, krijg je binnen als AANBIEDING, maar betaal je dan zit je er gelijk aan vast omdat je dan de voorwaardes hebt geacteerd. Mijn advies, alles lezen wat je krijgt en vooral als je telefonisch benaderd wordt doorvragen maar ook letten op je antwoorden want die zijn makkelijk te gebruiken en met een beetje knip en plakwerk heb je ineens hele andere dingen gezegd op een bandje als ze kwaad willen.

hbm.vermeulen
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2010 22:30

Re: Incasso bureau Juriflex (advertentiefraude/acquisitiefraude)

Ongelezen bericht door hbm.vermeulen »

Beste mensen,
Ook ik wordt voordurend lastig gevallen door telefoongids.com. Nu krijg ik een brief van juriflex (incassobureau) om binnen 7 dagen €737,92 te betalen.
Maanden geleden werd ik tijdens mijn werk gebeld of ik een vermelding wilde in de telefoongids. Ik vroeg hen of ze van de goudengids waren. Ja, dat waren ze. Ze zouden mij informatie toesturen.
Later nam ik contact op met de goudengids. Zij wisten van niets. Toen rook ik onraad en ben op deze site terecht gekomen. Na de brief van juriflex dit weekend reageer ik op dit forum.
Ik heb trouwens nooit een handtekening onder iets gezet.
Ben niet van plan om te betalen. Is dat juist?

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Incasso bureau Juriflex (advertentiefraude/acquisitiefraude)

Ongelezen bericht door Athoz »

Als je alleen om informatie gevraagd heb en ze willen je nu een rekening van door de 700 euro laten betalen, vraag dan om een door jouw ondertekende overeenkomst, of een opname van het telefoongesprek waarin je duidelijk aangeeft akkoord te gaan met hun voorwaarden en zo..

Kunnen ze dat niet, niet betalen.

transportje
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2009 23:49

Re: Incasso bureau Juriflex (advertentiefraude/acquisitiefraude)

Ongelezen bericht door transportje »

Beste mensen,

Geen woorden meer aan vuil maken, iedereen blijft maar vragen wat te doen. Antwoord: niets.

Ze kunnen niets en gaan je ook niet voor de rechter slepen, ze zijn zelf zo bekend als de bonte hond. Er is bovendien jurisprudentie waardoor ze kansloos verliezen.

Hooguit 1 brief schrijven dat je niet gaat betalen en dat ze je maar moeten dagen bij de rechter. Daarna niet meer reageren op hun brieven, kost anders tijd en postzegels. Zelf blijven ze brieven schrijven, en laat ze maar, kost hun tijd en geld.

Echt waar, niets doen, laat ze maar gewoon in hun vet smoren.

Ik heb al een hele map met brieven, al moet ik zeggen dat ik de laatste twee maanden niets meer heb ontvangen, zouden ze wijs geworden zijn?

Let op!! ook bij andere gladde markerteers, niets doen via de telefoon, want niet alleen telefoongids.com zijn bedriegers, je hebt er meer en zelfs voor de goudengids moet je oppassen, die zijn ook niet meer wat het geweest is, die zien ook dalende cijfers en doen heel erg agressief acquisitie, zeggen dit maar bedoelen iets anders, handige praters maar kosten daarna een schep met geld. Als je dan optelt wat het je echt oplevert kun je beter zelf iets doen op een eigen website of een kranten advertentie.

Gr Chris

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Incasso bureau Juriflex (advertentiefraude/acquisitiefraude)

Ongelezen bericht door cvproductions »

Gesthuizen: ‘Snel aanpassing wet na vonnis acquisitiefraude’
SP-Kamerlid Gesthuizen reageert verheugd op de uitspraak van de rechter in Groningen in de zaak van MKB Nederland tegen Telefoongids.com. De rechter oordeelt dat Telefoongids.com, ondermeer door te werken met kleine lettertjes, zich schuldig heeft gemaakt aan een oneerlijke handelspraktijk. Ook stelt de rechter vast dat acquisitiefraude een ernstig probleem is en grote schade oplevert, en dat het wenselijk is dat er ‘verdergaande maatregelen worden getroffen om aan acquisitiefraude een einde te maken.’ Gesthuizen werkt al enige tijd aan een initiatiefwet op dit punt: ‘Een duidelijker signaal aan de wetgever kan een rechter niet geven. De wet moet worden aangepast, het liefst zo snel mogelijk.’

Sharon GesthuizenAcquisitiefraude heeft in de loop der jaren steeds ernstigere vormen aangenomen. De economische schade bedraagt naar schatting een half miljard euro per jaar en de aantasting van het vertrouwen in het handelsverkeer is enorm. Bovendien is er sprake van grote psychische schade bij slachtoffers, die zich vaak ‘dom’ en in de steek gelaten voelen. Zij worden door de wet onvoldoende beschermd, omdat de Wet Oneerlijke Handelspraktijken enkel geldt voor consumenten. De eis van MKB-Nederland om deze wet ook toe te passen op ondernemers, is door de rechter afgewezen. ‘Uitsluitend nadere besluitvorming in Den Haag of Brussel zal kunnen leiden tot wijziging van de regels (…) en daarmee tot een fundamenteel betere rechtsbescherming voor kleine ondernemers’, zo luidt het oordeel.

Vorig jaar schreef Gesthuizen het rapport ‘Leest u de kleine lettertjes maar!’ In een kort geding oordeelde de rechter dat een kritische passage over Telefoongids.com verwijderd moest worden uit het rapport. Gesthuizen: ‘Wij hebben dit oordeel van de rechter uiteraard opgevolgd, maar inhoudelijk sta ik nog steeds achter wat ik geschreven heb. Terecht, zo blijkt nu. Maar nog belangrijker is dat we ondernemers beter gaan beschermen door het Burgerlijk Wetboek op dit punt aan te passen. Deze expliciete oproep van de rechter aan de wetgever is misschien wel ongebruikelijk, maar in dit geval zeer terecht.’

Gesthuizen wil daarnaast ook een expliciete strafbaarstelling om acquisitiefraude aan te pakken. ‘De regering geeft al jaren niet thuis en laat ondernemers feitelijk aan hun lot over. Dat kan niet langer. Deze vorm van fraude moet nu met kracht worden bestreden.’

Tenslotte roept Gesthuizen ondernemers, die vastzitten aan een overeenkomst met Telefoongids.com en zich eveneens benadeeld voelen, op om hun overeenkomst nog eens kritisch te bezien en het vonnis in deze zaak goed te bestuderen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Toegevoegd:
http://www.cda.nl/actueel/toon/CDA-pakt ... turen-aan/
http://www.sp.nl/service/rapport/120629 ... fraude.pdf

Fedde3
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 mar 2007 22:35

Re: Incasso bureau Juriflex (advertentiefraude/acquisitiefraude)

Ongelezen bericht door Fedde3 »

En ook in hoger beroep heeft Telefoongids.com bakzeil gehaald. "Telefoongids.com maakt zich met haar handelswijze schuldig aan dwaling. Dat is althans het vonnis van het Gerechtshof Leeuwarden in het hoger beroep van Telefoongids.com tegen Stichting Gilde Utrecht, dat vandaag is uitgesproken. " Hele bericht hier: http://www.mkb.nl/index.php?pageID=4&messageID=9735&ss=

Gesloten