| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Incasso buro's
-
Roeland3003
Incasso buro's
Beste mensen.
Afgelopen week kreeg ik via een gerechtsdeurwaarder een brief dat ik een bepaald bedrag aan hun moet betalen omdat ik een factuur/betaling niet heb betaald van de firma Anderzorg.
Nu heb ik via google en vrienden de nodige informatie verkregen over voorwaardes waaraan een incasso/deurwaarder brief aan moet voldoen.
Dit is wat ik gevonden heb.
Anderzorg stuurt een factuur.
Anderzorg moet een 2 tal herinneringen sturen.
Anderzorg moet de 3e herrinering aangetekend versturen.
Geen beide is gebeurd en is niet als dus danig in mijn portiek brievenbus terecht gekomen.
Dan de brief van de deurwaarder.
Ik heb nog nooit een brief van de LAVG deurwaarder aangetekend ontvangen en nu krijg ik een brief dat ik in 5 dagen moet betalen anders dreig er een civiele procedure.
Ik heb geen aanmaning ontvangen van de LAVG.
Ik heb geen aangetekende aanmaning ontvangen van de LAVG.
Ik heb niet eens een aangetekend dwangbevel gekregen van de LAVG.
Klopt het dat de LAVG en Anderzorg aan de bovenstaande stappen moet voldoen?
Help mij.
Groetjes Roeland
Zover mijn kennis rijkt moeten zij hun brieven aangetekend versturen, klopt dit?
Afgelopen week kreeg ik via een gerechtsdeurwaarder een brief dat ik een bepaald bedrag aan hun moet betalen omdat ik een factuur/betaling niet heb betaald van de firma Anderzorg.
Nu heb ik via google en vrienden de nodige informatie verkregen over voorwaardes waaraan een incasso/deurwaarder brief aan moet voldoen.
Dit is wat ik gevonden heb.
Anderzorg stuurt een factuur.
Geen beide is gebeurd en is niet als dus danig in mijn portiek brievenbus terecht gekomen.
Dan de brief van de deurwaarder.
Ik heb nog nooit een brief van de LAVG deurwaarder aangetekend ontvangen en nu krijg ik een brief dat ik in 5 dagen moet betalen anders dreig er een civiele procedure.
Klopt het dat de LAVG en Anderzorg aan de bovenstaande stappen moet voldoen?
Help mij.
Groetjes Roeland
Zover mijn kennis rijkt moeten zij hun brieven aangetekend versturen, klopt dit?
Re: Incasso buro's
Nee, er bestaat geen verplicht om minimaal vier keer een factuur te versturen. Dat vind ik ook wel erg veel. Men moet wel kunnen bewijzen dat de factuur bij jou is aangekomen, maar rechters nemen dit over het algemeen wel aan als er twee a drie keer een factuur is verstuurd.
Sowieso moet je nu de hoofdsom betalen. Voor buitenrechtelijke kosten zou je aan LAVG een briefje kunnen sturen waarin jij betwist dat jij een factuur van Anderzorg hebt ontvangen en vraag om bewijs. Leg de nadruk dan op het betwisten. Maar ik begrijp dat er geen incassobureau op de zaak is gezet. Daarvoor gelden overgens maximum bedragen conform het rapport Voorwerk II die afhankelijk zijn van de hoofdsom.
Sowieso moet je nu de hoofdsom betalen. Voor buitenrechtelijke kosten zou je aan LAVG een briefje kunnen sturen waarin jij betwist dat jij een factuur van Anderzorg hebt ontvangen en vraag om bewijs. Leg de nadruk dan op het betwisten. Maar ik begrijp dat er geen incassobureau op de zaak is gezet. Daarvoor gelden overgens maximum bedragen conform het rapport Voorwerk II die afhankelijk zijn van de hoofdsom.
-
Bor Komorovski
@Roeland,
Zoals de vorige schrijver al vertelde denk ik ook dat het niet helemaal klopt wat je via vrienden en familie hebt gehoord.
Brieven aangetekend versturen is niet verplicht. Het gebeurt voornamelijk om de eigen bewijspositie te versterken. Als je namelijk een ontvangstbewijs hebt, kan de ander immers niet zeggen dat ze je brief of factuur niet hebben gekregen.
* Als je in zo'n procedure in het ongelijk wordt gesteld, dan zal je tot betaling veroordeeld worden (van de factuur en alle extra kosten).
* Als je dan nog niet (als de sodemieter) vrijwillig betaalt, dan zal de deurwaarder je een dwangbevel overhandigen. Dat is een laatste aanmaning voordat de deurwaarder overgaat tot maatregelen om je te dwingen te betalen. De termijn bedraagt dan meestal 2 dagen.
* Betaal je dan nog steeds niet, dan kan de deurwaarder tot dwangmaatregelen overgaan. Meestal is dit beslaglegging op je bankrekening.
Bedenk ook dat een civiele procedure, plus alle bovengenoemde stappen, geld kosten. Al die kosten worden op jou verhaald. Ik raad je derhave aan om, mocht je een rekening hebben ontvangen, die gewoon te betalen.
Mocht je echt geen facturen hebben ontvangen dan raad ik je aan een brief terug te sturen naar zowel de deurwaarder en Anderzorg, waarin je de situatie uitlegt. Je kan dan het bedrag betalen zonder incassokosten. Wanneer ze dan nog blijven dreigen met een procedure omdat ze die incassokosten ook willen, dan kan je je altijd verweren op grond van het niet hebben ontvangen van de rekening. Maar bedenk wel dat je bij de rechter een stuk minder geloofwaardig overkomt daarmee wanneer Anderzorg je meerdere facturen heeft gestuurd of ze kunnen aantonen dat jij wel de factuur hebt ontvangen (bijvoorbeeld omdat je naar aanleiding daarvan met ze hebt gebeld).
Een laatste opmerking. Mocht je zo zeker van je zaak zijn dat je het voor de rechter wil laten komen, dan raad ik je aan altijd een advocaat of jurist in te schakelen. Procesrecht is erg listig, met name als je geen jurist bent. Bovendien kan een jurist je van te voren zeggen of je een kans maakt te winnen.
Zoals de vorige schrijver al vertelde denk ik ook dat het niet helemaal klopt wat je via vrienden en familie hebt gehoord.
Dit is niet juist. Veel bedrijven sturen weliswaar herinneringen, maar als je een factuur ontvangt met daarop een betaaltermijn, dan moet je gewoon binnen die termijn betalen. Ben je ook maar 1 dag te laat, dan kan in principe al een incassobureau of deurwaarder worden ingeschakeld en moet je incassokosten betalen.Anderzorg stuurt een factuur.
Brieven aangetekend versturen is niet verplicht. Het gebeurt voornamelijk om de eigen bewijspositie te versterken. Als je namelijk een ontvangstbewijs hebt, kan de ander immers niet zeggen dat ze je brief of factuur niet hebben gekregen.
Ook dat is allemaal niet nodig. De brief is immers niet meer dan een aanmaning, hoewel met een waarschuwing cq. dreigement. Om die te sturen is inderdaad geen aangetekende aanmaning of dwangbevel nodig, want de brief zelf is niets anders dan een aanmaning. Betaal je niet, dan is het inderdaad mogelijk dat Anderzorg aan LAVG toestemming geeft een procedure te beginnen. Dat kan als volgt gaan:Ik heb nog nooit een brief van de LAVG deurwaarder aangetekend ontvangen en nu krijg ik een brief dat ik in 5 dagen moet betalen anders dreig er een civiele procedure.
* Als je in zo'n procedure in het ongelijk wordt gesteld, dan zal je tot betaling veroordeeld worden (van de factuur en alle extra kosten).
* Als je dan nog niet (als de sodemieter) vrijwillig betaalt, dan zal de deurwaarder je een dwangbevel overhandigen. Dat is een laatste aanmaning voordat de deurwaarder overgaat tot maatregelen om je te dwingen te betalen. De termijn bedraagt dan meestal 2 dagen.
* Betaal je dan nog steeds niet, dan kan de deurwaarder tot dwangmaatregelen overgaan. Meestal is dit beslaglegging op je bankrekening.
Bedenk ook dat een civiele procedure, plus alle bovengenoemde stappen, geld kosten. Al die kosten worden op jou verhaald. Ik raad je derhave aan om, mocht je een rekening hebben ontvangen, die gewoon te betalen.
Mocht je echt geen facturen hebben ontvangen dan raad ik je aan een brief terug te sturen naar zowel de deurwaarder en Anderzorg, waarin je de situatie uitlegt. Je kan dan het bedrag betalen zonder incassokosten. Wanneer ze dan nog blijven dreigen met een procedure omdat ze die incassokosten ook willen, dan kan je je altijd verweren op grond van het niet hebben ontvangen van de rekening. Maar bedenk wel dat je bij de rechter een stuk minder geloofwaardig overkomt daarmee wanneer Anderzorg je meerdere facturen heeft gestuurd of ze kunnen aantonen dat jij wel de factuur hebt ontvangen (bijvoorbeeld omdat je naar aanleiding daarvan met ze hebt gebeld).
Een laatste opmerking. Mocht je zo zeker van je zaak zijn dat je het voor de rechter wil laten komen, dan raad ik je aan altijd een advocaat of jurist in te schakelen. Procesrecht is erg listig, met name als je geen jurist bent. Bovendien kan een jurist je van te voren zeggen of je een kans maakt te winnen.
Dat klopt inderdaad; als het om een achterstand in betaling betreft van een zorgverzekeraar dan hoeft er niet aangemaand te worden. Wel is het afhankelijk van de zorgverzekeraar want bij sommige staat het op de site wat ze doen indien er een achterstand is ontstaan. Zilveren Kruis heeft bijvoorbeeld op de site staan dat er na een x aantal dagen een aanmaning word verzonden.
Nu doet Zilveren Kruis dat niet, maar sluist deze ter incasso direct door naar een bedrijfje in Almere.
Wel in deze is het vreemd dat er een deurwaarde de incasso uitvoert. Dit is pas als er vonnis is gewezen. Is het een deurwaarde of een incassoburo die zich daarvoor uitgeeft. Let ter alle tijden op dat je niet te veel incassokosten betaald. Een staffel kan je terug vinden (even google) Rapport Voorwerk II. Tevens hebben dergelijke incassoburos er een handje van om je onnodig kosten afhandig te maken zoals "registratiekosten" / "administratiekosten" etc. etc. Dit hoef je niet te betalen!
Nu doet Zilveren Kruis dat niet, maar sluist deze ter incasso direct door naar een bedrijfje in Almere.
Wel in deze is het vreemd dat er een deurwaarde de incasso uitvoert. Dit is pas als er vonnis is gewezen. Is het een deurwaarde of een incassoburo die zich daarvoor uitgeeft. Let ter alle tijden op dat je niet te veel incassokosten betaald. Een staffel kan je terug vinden (even google) Rapport Voorwerk II. Tevens hebben dergelijke incassoburos er een handje van om je onnodig kosten afhandig te maken zoals "registratiekosten" / "administratiekosten" etc. etc. Dit hoef je niet te betalen!
-
J. Degrelle
Sorry meneer, maar dat maakt U niet uit.En als je een probleem heb met mensen die te laat of nietbetalen heb je hier zo en zo niets te zoeken.
En deze site is er voor om oplichters te ontmaskeren en om bedrijven aan de kaak te stellen die wanprestatie leveren.
Goedwillende ondernemers hebben echter gewoon tijdig recht op hun zuurverdiende centjes.
Helaas niet, maar ik ben er nog wel voor aan het studerenJe zal zelf wel een kapitalist zijn.
-
Martin van Emmerik
Mag ik u erop wijzen dat dit een consumenten site is en niet voor ondernemers. helaas leven we in een tijd waar geld regeert. En ja in een ideale situatie betaald iedereen netjes en op tijd maar ja we leven niet in die utopie dus als er mensen zijn die wat problemen ondervinden of het nou je eigen schuld is of niet.
Die plaatsen hier een topic om er uiteindelijk wijzer van te worden en om niet in herhaling te vallen.
dus de reactie als die van u is simpelweg onbeschoft, irrationeel en nutteloos.....
En of het mij uitmaakt ja dat bepaal ik en alleen ik.
Die plaatsen hier een topic om er uiteindelijk wijzer van te worden en om niet in herhaling te vallen.
dus de reactie als die van u is simpelweg onbeschoft, irrationeel en nutteloos.....
En of het mij uitmaakt ja dat bepaal ik en alleen ik.
-
J. Degrelle
Jor, prima quote van radar. En een van die relevante onderwerpen is het gedeelte van het forum over mogelijke oplichters.
Meneer van Emmerik, wat U betreft:

Meneer van Emmerik, wat U betreft:
Een advies kan ook zijn: gewoon betalen, U hebt geen poot om op te staan. Kan een heel goed advies zijn. Scheelt tijd, ergernis en incassokosten.Die plaatsen hier een topic om er uiteindelijk wijzer van te worden en om niet in herhaling te vallen.
Sorry meneer, maar U bepaalt niet of iemand hier wel of niet iets te zoeken heeft. Of U moet zich aanmelden bij de TROS als moderatorEn of het mij uitmaakt ja dat bepaal ik en alleen ik.
heel stom,maar mist je de betaling niet?kijk je administratie niet na iedere maand om te zien als je alles betaalt heb?Mischien handig om dit te doen.
Als je toevallig niet kan betalen op dat moment,schaam je niet en bel de verzekering.Meestal zijn ze redelijk.
Vraag aan andere zorg als je adresgegevens wel kloppen.Zou daar een fout zijn ontstaan.
Als je toevallig niet kan betalen op dat moment,schaam je niet en bel de verzekering.Meestal zijn ze redelijk.
Vraag aan andere zorg als je adresgegevens wel kloppen.Zou daar een fout zijn ontstaan.
-
Roeland3003
Ik heb geen idee onder welke steen u vandaan gekropen bent maar 1 ding is zeker uw moraal kompas is serieus gesloopt.J. Degrelle schreef:Die Roeland is gewoon een ordinaire betaler wan.
Hij moet gewoon zijn rekeningen op tijd betalen. Hij de zorgverzekering, de zorgverzekeraar haar premie. Ieder het zijn.
Recht hebben op herinneringen en aanmaningen...het moet niet gekker worden!
Waar haalt u het ordinaire lef vandaan om mij een wanbetaler te noemen als u mij en mijn leefsituatie niet kent dus zich daar geen mening over kan vormen.
Ik kan uit uw reactie opmaken dat u zich nogal brutaal en onbeschoft durft te gedragen in het comfort van een forum.
Ik heb een simpele vraag en win daar advies over in en vraag niet om een veroordeling en zeker niet van een snotaap die mij op die manier denkt aan te spreken en te veroordelen.
Het nadeel van idioten is dat ze er voor zorgen dat ik mij verlaag tot hun nivo en ze verslaan mij vervolgens op ERVARING!
-
Roeland3003
Nee ik heb deze niet eens zien binnen komen en ik ben net uit de schulden dus ben hier erg gebrand op.morundo schreef:heel stom,maar mist je de betaling niet?kijk je administratie niet na iedere maand om te zien als je alles betaalt heb?Mischien handig om dit te doen.
Ik heb een portiek brievenbus, deze is van buiten toegankelijk en ik vermoed al een tijd dat er post van mij word achter gehouden.
Dit doordat ik brieven vaak erg laat binnen krijg.
Ik ga contact opnemen met de LAVG, blijf posten iedereen ik wil zoveel mogelijk te weten komen over mn rechten en plichten.
-Roeland
-
seagoing racer2
Beste Roeland,
De zorgverzekeraar betaal je periodiek , meestal elke maand. Dat is part of the deal. Jij bent verzekerd, zij krijgen de premie
Ze hoeven daar ook helemaal niet achteraan te jagen.
Je hebt je immers contractueel verplicht om elke maand te betalen.
Dus vergeet a.u.b alle verhalen over aanmaningen en herinneringen. Het is aardig als ze dat doen maar absoluut geen verplichting.
Als het voor het gerecht zou komen wil de kantonrechter nog wel eens de extra kosten afwijzen omdat de gedaagden "rauwelijks" zijn gedaagd, m.a.w. ze zijn nauwelijks in de gelegenheid geweest aan hun verplichtingen te voldoen, en staan gelijk voor het gerecht.
Enfin, moraal moet zijn dat je niet zoveel rechten hebt en het beste een redelijke deal met de deurwaarder kunt afspreken.
De zorgverzekeraar betaal je periodiek , meestal elke maand. Dat is part of the deal. Jij bent verzekerd, zij krijgen de premie
Ze hoeven daar ook helemaal niet achteraan te jagen.
Je hebt je immers contractueel verplicht om elke maand te betalen.
Dus vergeet a.u.b alle verhalen over aanmaningen en herinneringen. Het is aardig als ze dat doen maar absoluut geen verplichting.
Als het voor het gerecht zou komen wil de kantonrechter nog wel eens de extra kosten afwijzen omdat de gedaagden "rauwelijks" zijn gedaagd, m.a.w. ze zijn nauwelijks in de gelegenheid geweest aan hun verplichtingen te voldoen, en staan gelijk voor het gerecht.
Enfin, moraal moet zijn dat je niet zoveel rechten hebt en het beste een redelijke deal met de deurwaarder kunt afspreken.
J. Degrelle schreef:Sorry meneer, maar dat maakt U niet uit.En als je een probleem heb met mensen die te laat of nietbetalen heb je hier zo en zo niets te zoeken.
En deze site is er voor om oplichters te ontmaskeren en om bedrijven aan de kaak te stellen die wanprestatie leveren.
Goedwillende ondernemers hebben echter gewoon tijdig recht op hun zuurverdiende centjes.
Helaas niet, maar ik ben er nog wel voor aan het studerenJe zal zelf wel een kapitalist zijn.
Ik denk dat u in de war bent met Tros Opgelicht. Dat is een heel ander programma. Of bedoeld u Goochelaars ontmaskert? Dat is weer van RTL....
@Roeland3003,
het is makkelijk om de schuld bij een ander te leggen he.
Jij hebt niet betaald en bent dus een wan betaler!
En bij de eerste rekening-brief moet je gewoon betalen.
De tegenpartij hoeft niet te bidden en te smeken om je geld te krijgen.
En je steeds herinneringen sturen hoeven ze niet hoor.
Gewoon betalen en dan heb je geen problemen.
En een 2x kom je niet in de schuldsanering hoor.
En je rechten en plichten zijn gewoon de verzekering betalen.
Punt uit, betalen.
En uit je brieven bus wordt natuurlijk alleen post gehaald die je niet zo goed van pas komt he?
Goedkope smoes!
En je kunt contakt opnemen met de LAVG, maar betalen moet je toch.
het is makkelijk om de schuld bij een ander te leggen he.
Jij hebt niet betaald en bent dus een wan betaler!
En bij de eerste rekening-brief moet je gewoon betalen.
De tegenpartij hoeft niet te bidden en te smeken om je geld te krijgen.
En je steeds herinneringen sturen hoeven ze niet hoor.
Gewoon betalen en dan heb je geen problemen.
En een 2x kom je niet in de schuldsanering hoor.
En je rechten en plichten zijn gewoon de verzekering betalen.
Punt uit, betalen.
En uit je brieven bus wordt natuurlijk alleen post gehaald die je niet zo goed van pas komt he?
Goedkope smoes!
En je kunt contakt opnemen met de LAVG, maar betalen moet je toch.
-
witte angora
@ Roeland
Het loopt zoals gewoonlijk weer een beetje uit de klauwen hier. Ik wil je daarom gewoon wijzen op de (algemene) voorwaarden van Anderzorg. Als het goed is staat daar in vermeld wat er gebeurd als iemand niet, of te laat betaalt.
Verder hoef ik er niet op in te gaan, wat je het beste kunt doen is door anderen al gezegd, de een op een wat vriendelijkere manier dan de ander.
Het loopt zoals gewoonlijk weer een beetje uit de klauwen hier. Ik wil je daarom gewoon wijzen op de (algemene) voorwaarden van Anderzorg. Als het goed is staat daar in vermeld wat er gebeurd als iemand niet, of te laat betaalt.
Verder hoef ik er niet op in te gaan, wat je het beste kunt doen is door anderen al gezegd, de een op een wat vriendelijkere manier dan de ander.
-
helpendhandje
Als ex-medewerker van een kredietinformatie/incassoburo herken ik de excuses, sorry dat ik het zeg maar altijd is de post óf niet aangekomen, gejat door de buren of anderszins ontvreemd...
Ik wil niet hard zijn maar hoe komt het dat "gewone 'mensen zonder schulden wél hun post gewoon krijgen? Ik heb nog geen blauwe envelop gemist
Al werkte ik niet voor de incassozijde, de verhalen ken ik wel.
En altijd is het een ander zijn schuld (uitzonderingen uiteraard daargelaten) en mijn (ex-collega's) werken daar ook niet voor niks. Bovendien bepaald niet het incassoburo maar de vorderende klant de gehele procedure dus ook de wijze van vordering. Bovendien zijn de incassokosten verbonden aan de te vorderen bedragen en de tijd welke het incassoburo moet besteden aan het innen van de uitstaande vordering.
En bij sommige vorderingen zit daar heel veel tijd in.
edit: even aangepast, stond iets door elkaar, excuus
Ik wil niet hard zijn maar hoe komt het dat "gewone 'mensen zonder schulden wél hun post gewoon krijgen? Ik heb nog geen blauwe envelop gemist
Al werkte ik niet voor de incassozijde, de verhalen ken ik wel.
En altijd is het een ander zijn schuld (uitzonderingen uiteraard daargelaten) en mijn (ex-collega's) werken daar ook niet voor niks. Bovendien bepaald niet het incassoburo maar de vorderende klant de gehele procedure dus ook de wijze van vordering. Bovendien zijn de incassokosten verbonden aan de te vorderen bedragen en de tijd welke het incassoburo moet besteden aan het innen van de uitstaande vordering.
En bij sommige vorderingen zit daar heel veel tijd in.
edit: even aangepast, stond iets door elkaar, excuus
Laatst gewijzigd door helpendhandje op 15 jun 2010 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
J. Degrelle
Beste meneer Roeland, U vraagt op dit forum om advies. Dan kant het gebeuren dat mensen tot analyses en adviezen komen die U niet bevallen. Daar zult mee moeten leven. Natuurlijk zullen er hier ook een aantal groen linksers zijn die met U meehuilie huilie doen, maar wat U in uw openingspost allemaal neerzet is volslagen belachelijk. Ik zou zeggen, trek de beurs en betaal gewoon uw verplichtingen net als iedereen dat moet doen.Roeland3003 schreef:
Ik heb geen idee onder welke steen u vandaan gekropen bent maar 1 ding is zeker uw moraal kompas is serieus gesloopt.
Waar haalt u het ordinaire lef vandaan om mij een wanbetaler te noemen als u mij en mijn leefsituatie niet kent dus zich daar geen mening over kan vormen.
Ik kan uit uw reactie opmaken dat u zich nogal brutaal en onbeschoft durft te gedragen in het comfort van een forum.
Ik heb een simpele vraag en win daar advies over in en vraag niet om een veroordeling en zeker niet van een snotaap die mij op die manier denkt aan te spreken en te veroordelen.
Het nadeel van idioten is dat ze er voor zorgen dat ik mij verlaag tot hun nivo en ze verslaan mij vervolgens op ERVARING!
-
helpendhandje
Degrelle (Belg soms?)
jouw reacties zijn enkel om mensen neer te maaien en ze te kakken te zetten en dan heb ik het niet over deze specifiefe posting maar over overal.
Vindt jij jezelf nou echt zo'n geweldige vent om iedereen neer te sabelen?
Indien wel dan hoop ik dat jij nog vrienden hebt maar dat betwijfel ik ter zeerste.
Naar menneke ben je.
Ga een cursus punniken doen, ga breiles geven aan 100-plussers maar doe eens normaal. Het enige wat jij doet is mensen kleineren en dat zul je nu naar mij toe ook gaan doen maar ik sla je van mijn rug af als een lastige mug.
Jij bent echt heel erg.
jouw reacties zijn enkel om mensen neer te maaien en ze te kakken te zetten en dan heb ik het niet over deze specifiefe posting maar over overal.
Vindt jij jezelf nou echt zo'n geweldige vent om iedereen neer te sabelen?
Indien wel dan hoop ik dat jij nog vrienden hebt maar dat betwijfel ik ter zeerste.
Naar menneke ben je.
Ga een cursus punniken doen, ga breiles geven aan 100-plussers maar doe eens normaal. Het enige wat jij doet is mensen kleineren en dat zul je nu naar mij toe ook gaan doen maar ik sla je van mijn rug af als een lastige mug.
Jij bent echt heel erg.
Ik ben het eens met Martinvan Emmerik en Jor. Het dient geen enkel redelijk doel om forumleden uit te maken voor oplichter. TS vroeg slechts naar zijn rechtspositie, dat zou moeten kunnen zonder daar een sneer te hoeven verwachten.
-
witte angora
Ik reageer al niet eens meer op mr. Deegroller. De zot.
-
helpendhandje
Jean Doedel gaf nog een reactie met een verwijzing maar Degrelle maar die is plotsklaps weg?
Ik ga hem maar niet herhalen.
Zeg enkel maar
(en dat is de meest bruikbare reactie mijnerzijds ooit gegeven)
Ik ga hem maar niet herhalen.
Zeg enkel maar
(en dat is de meest bruikbare reactie mijnerzijds ooit gegeven)