LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Incasso Gerechtsdeurwaarde Rosmalen namens Lindorff B.V.
-
Incasso Gerechtsdeurwaarde Rosmalen namens Lindorff B.V.
Begin april 2018 heb ik een brief ontvangen van Gerechtsdeurwaarder Rosmalen namens Lindorff B.V. ivm een bestelling uit 2003 bij een postorderbedrijf. Hun verzoek was of ik een een schuld van bijna 5000 euro wilde betalen en dat ik binnen 7 dagen moest reageren. De hoofdsom was iets van 1700 euro maar door rente en juridische kosten werd het opeens bijna 5000 euro!!
Natuurlijk raak je in paniek. Ik heb toen gebeld naar het postorderbedrijf met de vraag wat voor spullen er zijn besteld en op welk adres. Maar deze kon niet zien om wat voor spullen het ging.
Vervolgens heb ik mij direct gemeld bij juridisch loket voor advies (NEEM NOOIT DIRECT CONTACT OP MET DE DEURWAARDER MAAR VRAAG EERST OM JURIDISCH ADVIES WANT ANDERS BEKEN JE SCHULD WAT MISSCHIEN NIET TERECHT IS). Ik ben toen op afspraak langsgegaan bij juridisch loket en heb toen mijn verhaal gedaan. Er is een brief voor mij opgesteld door het juridisch loket waarin er is gevraagd het dossier te sluiten omdat het mij niet bekend was dat ik ooit bij deze firma heb besteld. Er is in de brief ook gevraagd om bewijsstukken waaruit zou blijken dat ik een bestelling zou hebben geplaatst mochten zij niet eens zijn met sluiting van het dossier.
Een paar dagen later kreeg ik een brief van Rosmalen dat deze stukken zouden worden opgevraagd bij Lindorff B.V.
Na weer een paar dagen later kreeg ik een brief van Rosmalen met een vonnis uit 2005 en 2 a4tjes met spullen die ik zou hebben besteld en of ik binnen 5 dagen wilde reageren voor een betaling. Dit a4tje was nog niet eens van het postorder bedrijf zelf! Nadat ik deze brief en stukken heb ontvangen ben ik weer naar het juridisch loket gegaan voor advies over hoe nu te handelen. Zij hebben mij toen doorverwezen naar een advocaat. De advocaat heeft ook mijn verhaal aangehoord en toen een brief gestuurd naar Rosmalen met het verzoek facturen, rekening overzichten, kredietovereenkomst etc. op te sturen binnen 5 dagen. Indien Rosmalen deze stukken niet kon aanleveren heeft mijn advocaat verzocht het dossier te sluiten anders zou ik in verzet gaan.
Rosmalen heeft het bes[roken met Lindorff B.V. en vermoedelijk gevraagd om de gevraagde stukken door mijn advocaat. Een paar dagen later kreeg ik goed nieuws van mijn advocaat: Rosmalen heeft de zaak gesloten en ik hoef niets te betalen.
Dit vertel ik nu in het kort omdat ik anderen met mijn verhaal wil helpen om je niet zomaar bang te laten maken door Lindorff B.V. want zij kopen oude vorderingen op en geven deze vervolgens aan een gerechtsdeurwaarder. Nooit heb ik iets gehoord van dit postorderbedrijf dat ik een schuld bij ze had. Nooit heb ik een brief ontvangen van Lindorff B.V. Nooit heb ik een vonnis ontvangen en na 13 jaar hoor ik opeens iets van Rosmalen terwijl ik al die tijd stond ingeschreven in de gemeentelijke basis administratie.
Ik vind het verschrikkelijk dat dit gebeurd en dat sommige mensen hiermee te maken krijgen en dit alsnog moeten gaan betalen. Laat je niet afschrikken maar neem advies op met het juridisch loket voor advies en pas op voor Lindorff B.V. want hoe ze bij mij hebben gehandeld kan echt niet! Ze proberen gewoon te vissen en wie hapt is de pineut!
Wees gewaarschuwd!
Natuurlijk raak je in paniek. Ik heb toen gebeld naar het postorderbedrijf met de vraag wat voor spullen er zijn besteld en op welk adres. Maar deze kon niet zien om wat voor spullen het ging.
Vervolgens heb ik mij direct gemeld bij juridisch loket voor advies (NEEM NOOIT DIRECT CONTACT OP MET DE DEURWAARDER MAAR VRAAG EERST OM JURIDISCH ADVIES WANT ANDERS BEKEN JE SCHULD WAT MISSCHIEN NIET TERECHT IS). Ik ben toen op afspraak langsgegaan bij juridisch loket en heb toen mijn verhaal gedaan. Er is een brief voor mij opgesteld door het juridisch loket waarin er is gevraagd het dossier te sluiten omdat het mij niet bekend was dat ik ooit bij deze firma heb besteld. Er is in de brief ook gevraagd om bewijsstukken waaruit zou blijken dat ik een bestelling zou hebben geplaatst mochten zij niet eens zijn met sluiting van het dossier.
Een paar dagen later kreeg ik een brief van Rosmalen dat deze stukken zouden worden opgevraagd bij Lindorff B.V.
Na weer een paar dagen later kreeg ik een brief van Rosmalen met een vonnis uit 2005 en 2 a4tjes met spullen die ik zou hebben besteld en of ik binnen 5 dagen wilde reageren voor een betaling. Dit a4tje was nog niet eens van het postorder bedrijf zelf! Nadat ik deze brief en stukken heb ontvangen ben ik weer naar het juridisch loket gegaan voor advies over hoe nu te handelen. Zij hebben mij toen doorverwezen naar een advocaat. De advocaat heeft ook mijn verhaal aangehoord en toen een brief gestuurd naar Rosmalen met het verzoek facturen, rekening overzichten, kredietovereenkomst etc. op te sturen binnen 5 dagen. Indien Rosmalen deze stukken niet kon aanleveren heeft mijn advocaat verzocht het dossier te sluiten anders zou ik in verzet gaan.
Rosmalen heeft het bes[roken met Lindorff B.V. en vermoedelijk gevraagd om de gevraagde stukken door mijn advocaat. Een paar dagen later kreeg ik goed nieuws van mijn advocaat: Rosmalen heeft de zaak gesloten en ik hoef niets te betalen.
Dit vertel ik nu in het kort omdat ik anderen met mijn verhaal wil helpen om je niet zomaar bang te laten maken door Lindorff B.V. want zij kopen oude vorderingen op en geven deze vervolgens aan een gerechtsdeurwaarder. Nooit heb ik iets gehoord van dit postorderbedrijf dat ik een schuld bij ze had. Nooit heb ik een brief ontvangen van Lindorff B.V. Nooit heb ik een vonnis ontvangen en na 13 jaar hoor ik opeens iets van Rosmalen terwijl ik al die tijd stond ingeschreven in de gemeentelijke basis administratie.
Ik vind het verschrikkelijk dat dit gebeurd en dat sommige mensen hiermee te maken krijgen en dit alsnog moeten gaan betalen. Laat je niet afschrikken maar neem advies op met het juridisch loket voor advies en pas op voor Lindorff B.V. want hoe ze bij mij hebben gehandeld kan echt niet! Ze proberen gewoon te vissen en wie hapt is de pineut!
Wees gewaarschuwd!
Re: Incasso Gerechtsdeurwaarde Rosmalen namens Lindorff B.V.
Opmerkelijk verhaal, dit lijk me enorm schrikken.
Was de brief aan u geadresseerd? Is er een vonnis?
Was de brief aan u geadresseerd? Is er een vonnis?
Dit soort handel in vorderingen moet snel verboden worden.
Waarom zou je overigens schuld bekennen als je contact met ze opneemt?
Waarom zou je overigens schuld bekennen als je contact met ze opneemt?
En was dat vonnis van 2005 dan wel op uw naam?
-
Dat is het zeker @nora86. De brief was aan mij geadresseerd en er was een vonnis. Maar deze was niet te vinden op https://uitspraken.rechtspraak.nl/
Het grappige is dat de deurwaarder (Blume en Stolker) die het vonnis in 2005 kwam afgeven (ik was toen niet thuis) dit 2x heeft geprobeerd. Ik heb in 2009 contact met ze gehad voor een andere schuld die is afgelost maar ze hebben het nooit over deze vonnis gehad. En pas na 13 jaar krijg ik het te zien.
@Meint Het moet inderdaad stoppen. Op internet heb ik gelezen dat als je twijfelt over de schuld niet gelijk contact moet opnemen maar eerst juridisch advies moet inwinnen. Ook het juridisch loket zei dat ik er verstandig aan heb gedaan.
@Lady1234 ja het vonnis van 2005 was ook op mijn naam
Het grappige is dat de deurwaarder (Blume en Stolker) die het vonnis in 2005 kwam afgeven (ik was toen niet thuis) dit 2x heeft geprobeerd. Ik heb in 2009 contact met ze gehad voor een andere schuld die is afgelost maar ze hebben het nooit over deze vonnis gehad. En pas na 13 jaar krijg ik het te zien.
@Meint Het moet inderdaad stoppen. Op internet heb ik gelezen dat als je twijfelt over de schuld niet gelijk contact moet opnemen maar eerst juridisch advies moet inwinnen. Ook het juridisch loket zei dat ik er verstandig aan heb gedaan.
@Lady1234 ja het vonnis van 2005 was ook op mijn naam
Misschien tijdens kantooruren; als veel mensen normaliter niet thuis zijn; en geen kaartje oid in de bus zeker??HeyfranHey schreef:Dat is het zeker @nora86. De brief was aan mij geadresseerd en er was een vonnis. Maar deze was niet te vinden op https://uitspraken.rechtspraak.nl/
Het grappige is dat de deurwaarder (Blume en Stolker) die het vonnis in 2005 kwam afgeven (ik was toen niet thuis) dit 2x heeft geprobeerd.
En was dat vonnis echt? Een vonnis verjaart, volgens mij, pas na 20 jaar.
Zeiden ze er ook bij waarom precies??HeyfranHey schreef:Ook het juridisch loket zei dat ik er verstandig aan heb gedaan.
Uiteraard komt de deurwaarder meestal overdag. Een kaartje in de bus...? Waarom zou je, als je ook gewoon het exploot kunt betekenen?chrisd1 schreef:Misschien tijdens kantooruren; als veel mensen normaliter niet thuis zijn; en geen kaartje oid in de bus zeker??HeyfranHey schreef:Dat is het zeker @nora86. De brief was aan mij geadresseerd en er was een vonnis. Maar deze was niet te vinden op https://uitspraken.rechtspraak.nl/
Het grappige is dat de deurwaarder (Blume en Stolker) die het vonnis in 2005 kwam afgeven (ik was toen niet thuis) dit 2x heeft geprobeerd.
...; en zeker niets in de bus?Moneyman schreef:Uiteraard komt de deurwaarder meestal overdag. Een kaartje in de bus...? Waarom zou je, als je ook gewoon het exploot kunt betekenen?chrisd1 schreef:Misschien tijdens kantooruren; als veel mensen normaliter niet thuis zijn; en geen kaartje oid in de bus zeker??HeyfranHey schreef:Dat is het zeker @nora86. De brief was aan mij geadresseerd en er was een vonnis. Maar deze was niet te vinden op https://uitspraken.rechtspraak.nl/
Ondanks alle hoofdletters is dit klinkklare onzin.HeyfranHey schreef:(NEEM NOOIT DIRECT CONTACT OP MET DE DEURWAARyDER MAAR VRAAG EERST OM JURIDISCH ADVIES WANT ANDERS BEKEN JE SCHULD WAT MISSCHIEN NIET TERECHT IS).
En ook dat is onzin. Er was gewoon een vonnis, dus er wordt niet gevist. De enige relevante vraag beantwoordt je namelijk niet: waarom de zaak nu precies gesloten werd. Vaag verhaal dus.HeyfranHey schreef:Ze proberen gewoon te vissen en wie hapt is de pineut!
enig idee hoe een exploot betekend wordt?chrisd1 schreef:...; en zeker niets in de bus?Moneyman schreef:Uiteraard komt de deurwaarder meestal overdag. Een kaartje in de bus...? Waarom zou je, als je ook gewoon het exploot kunt betekenen?chrisd1 schreef:Misschien tijdens kantooruren; als veel mensen normaliter niet thuis zijn; en geen kaartje oid in de bus zeker??
Zeker; zoals hier.Moneyman schreef: enig idee hoe een exploot betekend wordt?
dan weet ik gelijk weer hoe serieus ik je moet nemen.chrisd1 schreef:Zeker; zoals hier.Moneyman schreef: enig idee hoe een exploot betekend wordt?
Als U een vraag stelde welke producten wanneer waar voor wie geleverd zijn stopt de incasso normaal.
Als zij geen info geven waarvoor U zou moeten betalen.... word dit bij elke rechtbank vrijgesproken.
Wel moet een deurwaarder bij juiste adres bij het niet thuis vinden stukken achterlaten.
Als er iets fout ging bij hun is dat niet Uw probleem.
De kosten voor advocaat en zo waren overbodig.
Wie eist bewijst en bij geen bewijs waarvoor en dat moet dan van de leverancier komen....
Als ze niets geleverd hebben of op ander adres met fraude, hun probleem want er zijn oplichters die bij hun thuis laten bezorgen en jou naam en adres als factuur adres opgaven!
Prima gehandeld maar een Incasso of Deurwaarder vragen waarvoor deze vordering is en ze kunnen zolang dit niet geleverd is niets meer doen.
Ook mogen ze dan geen verhogingen doorvoeren.
Wel moet je een uitnodiging van rechtbank ontvangen hebben en daar zijn zij verantwoordelijk voor....
Als zij geen info geven waarvoor U zou moeten betalen.... word dit bij elke rechtbank vrijgesproken.
Wel moet een deurwaarder bij juiste adres bij het niet thuis vinden stukken achterlaten.
Wie eist bewijst en bij geen bewijs waarvoor en dat moet dan van de leverancier komen....
Als ze niets geleverd hebben of op ander adres met fraude, hun probleem want er zijn oplichters die bij hun thuis laten bezorgen en jou naam en adres als factuur adres opgaven!
Prima gehandeld maar een Incasso of Deurwaarder vragen waarvoor deze vordering is en ze kunnen zolang dit niet geleverd is niets meer doen.
Wel moet je een uitnodiging van rechtbank ontvangen hebben en daar zijn zij verantwoordelijk voor....
Je vraagt er zelf om MM; zoals wel vaker.Moneyman schreef:dan weet ik gelijk weer hoe serieus ik je moet nemen.chrisd1 schreef:Zeker; zoals hier.Moneyman schreef: enig idee hoe een exploot betekend wordt?
Ik heb alle onjuiste of irrelevante zaken gemakshalve maar even rood gemaakt. De onvolledige stukken heb ik dan nog niets eens meegenomen...stofzuigertje schreef:Als U een vraag stelde welke producten wanneer waar voor wie geleverd zijn stopt de incasso normaal.
Die hoorde ik voor het laatst op het kleuterpleintje... het statement waarop ik reageerde is dermate flauw en irrelevant dat je beter niets zou kunnen zeggen.chrisd1 schreef:Je vraagt er zelf om MM; zoals wel vaker.
Dat zeggen ze wel vaker tegen je??Moneyman schreef:Die hoorde ik voor het laatst op het kleuterpleintje..chrisd1 schreef:Je vraagt er zelf om MM; zoals wel vaker.
Exact. Vandaar ook mijn eerdere opmerking, die door Chris volledig uit de context gerukt werd.