Sinds 4 maanden wordt ik bijna dagelijks gebeld door intrum justia op mijn mobiel nummer.
Als ik op neem vragen ze naar een persoon die ik niet ken en geef dit ook aan.
Krijg ik netjes te horen dat ze het nummer uit hun database verwijderen.
Vergeet het maar, ze blijven bellen, geven geen gehoor aan mij verzoek om te stoppen met bellen en als ik boos wordt omdat ik er genoeg van heb, wordt de telefoon er opgegooid en bellen ze ijskoud de volgende ochtend opnieuw.
Als ik ze zelf bel met het verzoek om mijn nummer uit de database te halen, zeggen dat ze mij niet kunnen helpen omdat ik geen dossier en niet de naam van de gezochte persoon heb en zij niet weten bij welk afdeling dit thuis hoort. Het is echt te gek van woorden, dat je door hun bijna als crimineel behandeld wordt en dat ze weg komen met dit belterreur???
Welke acties kan ik ondernemen afgezien van een nieuw gsmnummer nemen om hen een halt toe te roepen?
Met vriendelijke groet,
Feiko.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Incasso intrum justitia
Re: Incasso intrum justitia
Sommige telefoons hebben de optie om nummers te blokkeren, kijk in de handleiding zou ik zeggen. Verder:
1. aangifte wegens stalking en/of
2. een contactverbod vragen aan de voorzieningenrechter.
1. aangifte wegens stalking en/of
2. een contactverbod vragen aan de voorzieningenrechter.
-
Guardian72
- Contacteer:
Re: Incasso intrum justitia
Je kan ook bij je provider melding maken van telefonische overlast.
Houd een aantal dagen het tijdstip bij, en als het kan, het nummer dat je belt.
Maak daarna bij je telefonie provider een melding met deze gegevens (ik meen dat bij Vodafone 3 data/tijdstippen minimaal nodig is).
Daarnaast, als jij al meerdere malen hebt aangegeven dat dit onjuist is, omdat je geen openstaande schulden hebt, en men blijft bellen - overweeg om een of twee van dit soort gesprekken op te nemen, en doe (rustig en beleefd) het verzoek om te stoppen- meld achteraf dat dit gesprek is opgenomen, en dat bij weigeren in te gaan op jouw redelijke verzoek, je aangifte van bewuste stalking zal doen.
Als men daarna nog een keer belt, meld dan vooraf dat het gesprek word opgenomen, dan kan je het ook nog eens als (aanvullend) bewijs gebruiken bij je aangifte. In een gesprek kan je ook heel goed data en tijdstippen noemen dat je hen eerder hebt verteld dat men abuis is.. altijd handig.
Houd een aantal dagen het tijdstip bij, en als het kan, het nummer dat je belt.
Maak daarna bij je telefonie provider een melding met deze gegevens (ik meen dat bij Vodafone 3 data/tijdstippen minimaal nodig is).
Daarnaast, als jij al meerdere malen hebt aangegeven dat dit onjuist is, omdat je geen openstaande schulden hebt, en men blijft bellen - overweeg om een of twee van dit soort gesprekken op te nemen, en doe (rustig en beleefd) het verzoek om te stoppen- meld achteraf dat dit gesprek is opgenomen, en dat bij weigeren in te gaan op jouw redelijke verzoek, je aangifte van bewuste stalking zal doen.
Als men daarna nog een keer belt, meld dan vooraf dat het gesprek word opgenomen, dan kan je het ook nog eens als (aanvullend) bewijs gebruiken bij je aangifte. In een gesprek kan je ook heel goed data en tijdstippen noemen dat je hen eerder hebt verteld dat men abuis is.. altijd handig.