LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso na 2 jaar videotheek

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Roanschuurman

Incasso na 2 jaar videotheek

Ongelezen bericht door Roanschuurman »

Ik kreeg van de week een incasso van het te laat inleveren van een DVD bij Moviemax te rotterdam, schieweg. incasso bedraagt bijna 70 euro terwijl de kosten voor het te laat inleveren 4 euro bedraagt.
Ik was er niet van de op de hoogte dat ik een boete had open staan want, na een belletje met de videotheek, bleek dat deze uit mei 2007 bedraagde. Ik kan me ook niet herinneren dat ik betalingsherinneringen heb gekregen, volgens de videotheek zijn er 2 verstuurd.... in 2007.
Kan dit eigenlijk wel? ik weet 100% zeker dat ik niets had openstaan, maar kan je zomaar naar 2 jaar een incasso sturen zonder enige communicatie daar tussen?

jasper06

Re: Incasso na 2 jaar videotheek

Ongelezen bericht door jasper06 »

Zeer herkenbaar verhaal ik zit momenteel op werk precies datums etc weet ik dan ook niet. Maar verhaal is als volgt ik heb de film Goodbye Lenin gehuurd bij Movie Max in Alkmaar. Ik wilde deze inleveren maar ze hadden de toko eerder dicht gegooid inverband met een wedstrijd van het nederlands elftal naar ik nu inschat wk 2006. Iig de gasten waren niet open waarop ik de dvd door brievenbus heb gegooit ja ik moest wat.
Na dit alles nooit wat gehoord, geen herrinering gezeur dat ik door brievenbus had gegooit helemaal niks. Daarna is die toko failiet gegaan (deurwaarders exploit) op de deur. Later geheropend en na 2 jaar opeens een brief van naar ik me goed herriner deurwaarder jansen uit Purmerend met gelijk het dreigement me voor de rechter te slepen aangezien ik op dat moment tijdelijk bij mijn ouders woonde heb ik onder protest betaalt. Daarna juridisch advies ingewonnen. Daar werd mij vertelt als je betaalt hebt dan is dat zo goed als gelijk aan je fout bekennen en zij raden mij ivm kosten af om er een zaak van te maken. Mijn advies niet zo maar betalen want naar je geld kan je fluiten en Movie Max. . . hoe ze het doen doen ze het maar die komen gewoon met complete onzin claims aan. Net als of het ons probleem is dat het slecht met de dvd verhuur gaat.

Als ze je geen herrinering hebben gestuurd, dan staan ze voor zover ik weet niet in hun recht. Heel veel succes met de schurken en dat jij er beter vanaf komt.

O ja als je even googled kom je veel mensen met zelfde verhaal tegen

deefh

Ongelezen bericht door deefh »

Geachte,

De eigenaar van deze videotheek is een boef en probeert alles om snel aan geld te komen. Zie ook de discussie bij kassa :
http://kassa.vara.nl/portal?_mod=cons&_ ... 6502851531

Er zijn vele mensen gedupeerd door de tussentijdse wijzigingen van de nieuwe eigenaar van deze videotheek. Ik heb een mail naar moviemax gestuurd en ga proberen via het AD deze oplichter te ontmaskeren.

deefh

Ik zie nu dat bovenstaande link niet werkt. Als je binnen de site van kassa zoekt op huurtegoed bevroren kom je bij de betreffende discussie terecht.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je niets hebt ontvangen moeten hun bewijs leveren dat ze deze wel gestuurd hebben...
Bovendien was deze vermoedelijk nooit aangetekend..

En na 2 jaar pas is erg laat reageren dus niet geloofwaardig voor rechter.
Ze horen na redelijke termijn een brief te sturen....
Verder is er zelden een bewijs van inleveren die ik in de Bibliotheek nu wel kan krijgen... dus ik dan niet eens bewijzen welke ik ingeleverd heb..
Dus omdat ze geen bewijs van inleveren geven is er geen bewijs of er ooit iets is ingeleverd...
Ze zouden alle klanten voor alle films een rekening kunnen sturen...

Gezien de prijs en hun soms vreemde beleid van na jaren een incasso sturen download ik liever.. dus wie is hier dan fout?

Hanh

Ongelezen bericht door Hanh »

Ik ben de gedupeerde van het kassa-forum. Deef, wat kunnen we doen om deze oplichter een hak te zetten? Ik hoef mijn geld allang niet meer terug maar zou wel iets willen doen zodat deze man hier niet mee door kan gaan.

deefh

Ik probeer iets met het AD en een brief van een advocaat. Voor beiden zou het goed zijn zoveel mogelijk mensen te mobiliseren die soortgelijk probleem hebben (vermoedelijk alle leden, voorzover het ervaren wordt als probleem). Heeft iemand hierover ideeen ?

Hanh

Ongelezen bericht door Hanh »

We kunnen een bericht zetten op bv de Bergpolder Hyves of gewoon flyeren in de buurt ;-)

Gesloten