Beste forum-lezers,
vorig jaar zijn wij verhuist. Wij wilde in onze nieuwe tuin graag een vijver, een vriend van ons had een vijveraanlegbedrijf en die wilde ons wel helpen.
Ik had in het verleden veel voor hem gedaan en nu wilde hij mij helpen en hij
zou de nieuwe vijver voor ons aansluiten.
Zo gezegd zo gedaan. De vriend begint 's maandag met het aansluiten van de vijver, door mijn handicap kon ik niet veel komen kijken, maar dinsdagavond kon ik het niet meer houden en ging toch bij ons nieuwe huis kijken en bij de vijver natuurlijk.
Echter bij de vijver schrok ik me rot, ik zag dat er verschillende zaken niet goed en volgens afspraak waren aangesloten.
Omdat het die avond al vrij laat was heb ik deze vriend een mailtje gestuurd en heel netjes vertelt dat het met een aantal aansluitingen niet goed was gegaan en nogmaals de e-mail was heel netjes.
U voelt hem al aankomen, dit alles liep uit op een ruzie, heel vervelend maar wat ik ook probeerde het lukte mij niet om dit alles te sussen.
Deze vijverbouwer duldde geen aanspraak op zijn werkzaamheden.
Na een aantal e-mails bleef het stil, tot 6 maanden later. Ik kreeg een rekening van 2200 euro die ik moest betalen voor gedane arbeid. Dat was dus een "vriend" die kwam helpen.
Maar na een aantal brieven heen en weer viel ook hier een brief op de mat van een, in deze, een gerechtsdeurwaarder of we 3200,00 euro over wilde maken.
Door mijn ziekte en hoe het geheel gelopen was, was mijn vrouw toentertijd ten einde raad en zij kon niets anders dan huilend roepen van betaal die incasso nou maar. Op dat moment kon niemand in onze omgeving ons adviseren.
Door de angst gedreven hebben we maar besloten om de incasso te betalen.
Na bovenstaande hebben we onze rechtsbijstand verzekering toch maar in kennis gesteld en deze zegt nu dat er niks meer terug te vorderen is, want we hebben betaald.
Als je betaald dan geef je aan dat je het met de rekening eens ben, zegt de dame van de rechtsbijstandverzekering, dus einde verhaal.
We kunnen naar onze 3200,00 euro fluiten, maar is dat wel zo?????
Kan iemand adviseren want wij zijn teneinde raad.
Bij voorbaat dank,
Schummie.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Incasso onterecht maar door angst betaald, wat nu?
Re: Incasso onterecht maar door angst betaald, wat nu?
Je zou de incassokosten op basis van onverschuldigde betaling terug kunnen vorderen, mits er in der minne uiteindelijk door u werd betaald, en er niet aan de richtlijnen van RVII is voldaan door de deurwaarder, doch dat kan ik op basis door de u omschreven omstandigheden niet beoordelen. En het is nog maar de vraag of bij een evt. procedure op basis van bovenstaande de sop de kool wel waard is..
-
Re: Incasso onterecht maar door angst betaald, wat nu?
Een minder leuk verhaal en jammer dat u heeft betaald. Wellicht kunt u nog enige aanspraak maken op garantie? Ik neem aan dat u een factuur heeft ontvangen. Aan de andere kant is deze "vriend" misschien wel bereid om een en ander alsnog te herstellen, daar hij volledige betaling heeft ontvangen. Ik wens u veel succes.