LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
ahg
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2007 14:34

Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Ongelezen bericht door ahg »

Oproep;

Graag wil ik via deze weg weten of er mensen zijn die te maken hebben gehad of nog hebben met Incasso Schuman uit Ede die zeer oude posten plotseling gaat innen. Deze posten worden lange tijd vast gehouden en als het hun uit komt naar de deurwaarder gebracht. Er zijn dan inmiddels meedere kosten en rente op rente bij gekomen zodat het bedrag wel kan gaan verdubbelen.De banken die zich hier aan schuldig maken zijn onder andere. Albank Iebe lease, Deze bank is in het bezit van van Interbank B V te Amsterdam. Daar zijn nog meer banken die allen onder Interbank vallen dus in feite een bank zijn.Welke bak er onder Interbank valt kunt U informeren bij de AFM Deze banken zijn eind 2007 verkocht door ABN Amro aan een franse bank
Het kan ook zijn dat deze banken gebruik maken van andere deurwaarders bijvoorbeeld ; Beekman Apeldoorn-Antera Amsterdam en fa Scherpenzeel te Amersfoort verder Mastrigt en partner.[/b]

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Ja en, als het onbetaalde terechte rekeningen zijn moet je gewoon betalen. Een incasso buro mag altijd proberen om geld binnen te halen.

ahg
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2007 14:34

Re: Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Ongelezen bericht door ahg »

Aan Sjors B: Jammer dat U een kortzichtige kijk heeft op het onderwerp wat ik probeer op te lossen. Hier uit blijkt dat U mijn oproep dan ook niet heeft begrepen en dat spijt me voor U.Ik kan U alleen aan raden eens wat verder bij bij dit overzicht te kijken. Mijn oproep heeft dan ook niets te maken met onbetaalde rekeningen of niet willen betalen.

Waarschijnlijk is het U niet eens opgevallen dat het woord onbetaalde rekening er helemaal niet in voorkomt.

Marijke2711
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 dec 2007 14:46

Re: Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Ongelezen bericht door Marijke2711 »

Oud is een relatief begrip. Als de post nog niet verjaard is (5 jaar) en terecht is dan kun je het doorsturen naar een deurwaarder of incassobureau.

jpensnr
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 okt 2005 23:12

Re: Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Ongelezen bericht door jpensnr »

Verwijderd!
Laatst gewijzigd door jpensnr op 24 mar 2010 02:17, 3 keer totaal gewijzigd.

Creatura
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 okt 2007 21:46

Re: Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Ongelezen bericht door Creatura »

Heeft iemand nog een suggestie wat verder te doen?
Ja. Je laten bijstaan door een juridisch adviseur om het beslag op te laten heffen. Daar kan dit forum je echt niet bij helpen.

Voor beslaglegging (door de bank) is een vonnis noodzakelijk. Weet je echt wel zeker dat er geen vonnis is uit het verleden wat je bent "vergeten"? Je doet het nu voorkomen alsof alles zomaar uit de lucht komt vallen, en dat lijkt me wel wat sterk.

ahg
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2007 14:34

Re: Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Ongelezen bericht door ahg »

Hallo: Als het kan wil ik met je in contact komen om deze zaak verder uit te werken. Ik kan en weet alleen niet hoe. Wanneer Radar mijn e mail adres wil doorgeven aan U dan mag dat van mij. Ik zet hier niet mijn e mail op.


Ik hoor of zie het wel.

jpensnr
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 okt 2005 23:12

Re: Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Ongelezen bericht door jpensnr »

Bericht voor Creatura, Het door mij geschreven stuk over Schuman incassobureau en de deurwaarders van Van Mastrigt en Partners zo ook deurwaarder Bazuin en Partners, is de waarheid en niets dan de WAARHEID!


Zie ook de publicatie op pagina 2
Laatst gewijzigd door jpensnr op 23 okt 2008 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.

ahg
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2007 14:34

Re: Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Ongelezen bericht door ahg »

Beste mensen: het bericht wat is geplaats door jpensnr is inderdaad de waarheid.
Oordeel niet te snel immers wat er de laatste tijd met de banken aan de hand is weten we allemaal.Het zou daarom goed zijn als men eens een keer aan de heren bankiers lieten zien dat we het niet langer pikken als consument om zo met ons om te gaan. recht hebben is een recht krijgen is alleen bestemd voor mensen in Nederland die dat kunnen betalen.


ahg

E.B.
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2008 15:06

Re: Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Ongelezen bericht door E.B. »

Ook ik heb nu al een anderhalfjaar durend gezeur met schuman, hij heeft beslag gelegd op mijn WAO uitkering en als ik vraag om het te betalen bedrag is dat iedere keer anders.
Hij schrijft dat hij werkt voor de Direktbank maar in werkelijkheid werkt hij voor DEFAM, die heeft alles van de Direktbank overgenomen.
Ook bij mij is het een laag bedrag uit het verre verleden, nu 17 jaar oud.
Hij heeft het nu gepresteerd om het bedrag tussen afgelopen januari en nu met 5000 euro te verhogen, rente en P.M. kosten, hij inkasseert ook bij mijn ex en ik heb geen idee hoeveel, ik heb een klacht ingediend bij de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders te Amsterdam maar daar schiet ik niets mee op, waar kan ik heen voor hulp.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Ongelezen bericht door rene117 »

als ik het goed heb is de verjaring tijdens een uitspraak van de recht bank 20 jaar en dit is dus het geval
ik zal een jurist er op zetten als ik uw was
mocht uw dan de zaak winnen tja dan kan uw een vlinke cliam indienen
bij bazuin en partnes want dat zijn de oplichters

phva
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2008 21:03

Re: Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Ongelezen bericht door phva »

; deurwaarderskantoor Schuman uit Ede; mevr Korkmaz en de heer Schuman. Ook mijn ergenis is dermate groot over dit kantoor dat ik u allen oproep om dit kantoor middels internet reputatieschade toe te dienen. Dit kan alleen door zoveel mogelijk mails te posten met daarin hun naam. Ook ik wordt door hen vervolgt over een vordering uit 1986. Deze vordering is ondanks een betekenis verlopen en bij navraag omtrent correspondentie dienaangaande waarin sprake zou kunnen zijn van stuiting kan men niets overleggen. Ondertussen schrijven zij iedereen aan die maar in hun beleving zou kunnen bijdragen aan het onder druk zetten van mij. Mijn vermoeden is groot dat zij schulden opkopen tegen een laag bedrag en proberen te innen wat daarvan binnen te halen. Ook op navraag naar de kennisgeving van de opdrachtgever ontvangen wij geen correspondentie. Feitelijk heeft men het dossier niet op orde. Ik roep iedereen op hiertegen in verweer te gaan en je vooral niet te laten intimideren. Ik heb het geluk hier een advocaat op te kunnen zetten en ook aan hen laat de informatievoorziening te wensen over. Mijn advies. Schaad hen door zoveel mogelijk te publiceren over hun praktijken en vooral klachten in te dienen bij de toezichtthouder gerechtdeuwaarders.

E.B.
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2008 15:06

Re: Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Ongelezen bericht door E.B. »

Hallo phva kunt U vertellen hoe een klacht in te dienen bij de toezichthouder der gerechtsdeurwaarders, het is inderdaad waar schuman verteld niet om hoeveel geld het gaat, hij haalt ook bij mijn ex maar verteld mij niet hoeveel.
Hoe stoppen wij deze praktijk, zij steelen van ons in naam van de wet, het is toch te gek voor woorden.
Ook naar het ministerie van justitie heb ik de gehele zaak doorgestuurd in de hoop dat zij hun tot de orde roept.

phva
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2008 21:03

Re: Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Ongelezen bericht door phva »

Zend hen aangetekende brieven met het verzoek inzage in alle correspondentie. Alsmede een bewijs van opdracht door de schuldeiser. Stel hieraan termijnen van antwoord. Dreig met een kort geding en alle kosten alsmede schadevergoedingen indien het ongelijk over hun praktijken wordt erkend door de Kantonrechter. B

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Ongelezen bericht door Pavlova »

De Kamer voor Gerechtsdeurwaarders (onderdeel van de rechtbank te Amsterdam) is belast met de tuchtrechtspraak. Een klacht tegen een (toegevoegd kandidaat-) gerechtsdeurwaarder kan worden ingediend bij:

Kamer voor Gerechtsdeurwaarders

Postbus 84500

1080 BN Amsterdam

Tel.: 020 - 541 28 25

Fax: 020 - 541 21 80

jpensnr
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 okt 2005 23:12

Re: Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Ongelezen bericht door jpensnr »

In Kort geding van 28 januari 2010, Rechtbank Amsterdam, is de civiele zaak GEWONNEN!
Laatst gewijzigd door jpensnr op 24 mar 2010 02:08, 25 keer totaal gewijzigd.

jpensnr
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 okt 2005 23:12

Re: Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Ongelezen bericht door jpensnr »

Ziet mijn laatste berichtgeving.
Laatst gewijzigd door jpensnr op 24 mar 2010 02:10, 1 keer totaal gewijzigd.

jpensnr
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 okt 2005 23:12

Re: Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Ongelezen bericht door jpensnr »

Klagen bij de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders te Amsterdam (KvG)
heeft geen enkele zin. Het is bij de duivel te biecht gaan.

jpensnr.
Laatst gewijzigd door jpensnr op 24 mar 2010 02:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Ongelezen bericht door Cesar »

Het vonnis dateert van dec. 1987 om aan de IDM-bank een bedrag van 7000 gulden te betalen. Zelf heb ik 5200 gulden aanbetaald voor iets dat aan mij nooit is afgeleverd vanwege het faillisement van de leverancier.
Daar kan de bank niks aan doen.
Wegens een acute opname in het ziekenhuis i.v.m. een ernstige vorm van endocarditus kon ik niet op de zitting verschijnen.
Heeft u dit kenbaar gemaakt voor de zitting?
Kennelijk is deze boodschap goed overgekomen dat ik nadien gedurende 11 jaren niets meer over een openstaand schuld aan de IDM-bank iets vernomen heeft.
Er is dus niets meer te vorderen. Waarom betaalt u dan? Maak er dan zelf een rechtzaak van.
Ik vermoed dat u niets heeft laten weten en alsnog destijds bij verstek bent veroordeeld. Zit ik abuis? Heeft u wel meerdere keren destijds berichtgevingen gehad?
In beslagleggingen worden door de rechter besloten en ten uitvoer gebracht door de deurwaarder. Deze doet dit niet op eigen houtje.

jpensnr
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 okt 2005 23:12

Re: Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Ongelezen bericht door jpensnr »

Er wordt nog recht gesproken in Nederland!
Laatst gewijzigd door jpensnr op 24 mar 2010 02:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten