LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso prive op mijn dak!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Timothy1987

Incasso prive op mijn dak!

Ongelezen bericht door Timothy1987 »

Hallo,

Ik heb zojuist een incasso brief gekregen.
Het probleem is de persoon die naar de incasso gegaan is heeft privé ooit iets voor mij gedaan. Maar ik heb dat principe nooit betaald omdat het bedrag dat hij noteerde niet klopte. Nu heb ik dus van iemand die geen bedrijf heeft een incasso op me dak gekregen.

Kan dat normaal wel? Want ik dacht altijd dat alleen een bedrijf een incasso op je kan sturen? Als dit niet kan betaal ik natuurlijk niet!
Als dit wel mag dan moet ik het bedrag gewoon betalen :?

Alvast bedankt !

CB

Re: Incasso prive op mijn dak!

Ongelezen bericht door CB »

Dat je het bedrag wat niet klopte niet hebt betaald kan ik me voorstellen.

Betekend dat er wel een dienst is geleverd voor een bedrag wat volgens jou wel moet kloppen.

Dit bedrag heb je natuurlijk wel betaald. Laat dat bewijs aan het incassobureau zien en je bent er van af dunkt mij.

Remster

Ongelezen bericht door Remster »

Precies.

De Tegenpartij

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Iedereen kan een incasso opdracht aan een incassoburo verstrekken. Deze wordt op geen enkele manier gecontroleerd op juistheid. Als jij je buurman een hak wilt zetten stuur je zonder problemen een incassoburo op zijn nek, in z'on maatschappij leven we helaas.

Juridisch ligt het allemaal wat anders. Een vordering dient wel degelijk terecht te zijn. Als de eiser niet kan aantonen waarvoor de vordering is (bv door een overeenkomst of een pakbon van geleverde artikelen) wordt het in de rechtbank een moeilijk verhaal voor de eiser.

Wellicht kan je hier je voordeel mee doen.

Timothy1987

Ongelezen bericht door Timothy1987 »

Ok, bedankt. De bewijzen zijn er. Alleen dit bewijs is via MSN/Mail gegaan dus of dat wel geldig is weet ik zo niet.

Maar bedankt voor jullie reactie ik weet al iets meer :)

ron1

Ongelezen bericht door ron1 »

Tegenwoordig gelden msn berichten en email berichtuitdraaien ook als geldig bewijs voor een rechter,alle emailtjes uitdraaien,thuis kopieren en origineel meenemen.

Gesloten