LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso procedure meer dan 2 jaar naar dato

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
oppie11

Incasso procedure meer dan 2 jaar naar dato

Ongelezen bericht door oppie11 »

Ik krijg vandaag een brief van IncassoUnie betreffende "niet betaalde" facturen van een oud internet abonnement over de periode 12-2007 tm 03-2008. Daar dit meer dan 2 jaar geleden is maakt het voor mij erg lastig om een en ander te weerleggen, ik ben uiteraard bezig met de bank om de afschriften van die periode na te zien.

Nu mijn vraag; heeft een bedrijf of incassobureau namens een bedrijf de mogelijkheid om meer dan 2 jaar later nog een incasso procedure te starten?

Ik kwam omderstaand BW artikel ook nog tegen:

BW. Artikel 7:28

Bij een consumentenkoop verjaart de rechtsvordering tot betaling van de koopprijs door verloop van twee jaren.

Bron:
http://www.quodiure.nl/quodiure_wetten_ ... ek%207.htm

JtC

Re: Incasso procedure meer dan 2 jaar naar dato

Ongelezen bericht door JtC »

Ik weet niet precies hoe dat zit met die verjaring, maar als ik in uw plaats zat en er mogelijk sprake zou zijn van verjaring, zou ik ze een brief schrijven en heel brutaal (maar wel netjes) aangeven dat er geen sprake is van een achterstand en indien er wel sprake zou zijn van een achterstand, dit allang is verjaard. Als de eiser hier niet mee eens is, moet hij dan maar aantonen dat hij in de afgelopen 2 jaar mij schriftelijk kenbaar heeft gemaakt dat er sprake was van een achterstand. Zo niet, dan is hiermee de kous af. En dan afwachten op reactie.

Gesloten