LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso's uitgeschreven door een ander

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
pizza
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2007 17:28

Incasso's uitgeschreven door een ander

Ongelezen bericht door pizza »

Al 3 maanden word er contributie afgeschreven voor een sportschool waar ik geen lid van ben.

Bij navraag bij de sportschool bleek er iemand (meneer Jansen) te zijn die onder ze eigen naam lid was geworden maar onder mijn naam een incasso had uitgeschreven.

Ik heb de laatste 2 betalingen kunnen terugboeken en ben met de sportschool bezig om de derde betaling terug te krijgen (Deze viel buiten de terugboekingsperiode).

Ik vind het echter al raar dat dit heeft kunnen gebeuren omdat die (voor mij onbekende) meneer Jansen nooit mijn handtekening had kunnen hebben. En deze incasso door de bank nooit doorgevoerd had mogen worden.

De bank zegt hier echter op dat ze niets kunnen doen omdat het buiten de terugboekings-periode valt. En adviseert mij contact op te nemen met de sportschool.

Dit lijkt mij echter de verkeerde weg

Zoals ik het zie ben ik in conflict met de bank voor het door voeren van een niet-geauthoriseerde incasso en meneer Jansen voor vervalsing (of iets dergelijks).

Vervolgens heeft de sportschool ook een conflict met die persoon voor de 3 maanden contributie die ze nu missen.

En misschien de postbank zelfs met meneer Jansen wegens fraude.

Zoals eerder gezegt ben ik in gesprek met de sportschool, maar deze natuurlijk skeptisch over mijn verhaal.

Ik vraag mij af wat verdere stappen kunnen wezen.
Ik zit te denken aan aangifte, dit om meneer Jansen niet makkelijk weg te laten komen en als een stok achter de deur om de bank te dwingen tot terugboeking/restitutie.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Incasso's uitgeschreven door een ander

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Aangifte wegen valsheid in geschrifte tegen Jansen is de eerste stap, die je vanaf nu het beste kunt doen. Dan sta je sterker in de dialoog met de sportschool.

Want het terug laten boeken van die twee bedragen plus die aangifte tegen degene die misbruik heeft gemaakt van jouw gegevens, zal geloofwaardiger op die school overkomen dan het simpelweg ontkennen van die overeenkomst.

Dat de school in conflict komt met dhr. Jansen, is het probleem van laatstgenoemde. HIJ heeft immers ten onrechte gebruik gemaakt van de sportfaciliteiten, maar wil niet opdraaien voor de kosten.

De school moet dit laatste probleem dan ook op zien te lossen met Jansen, jij hoort daar volstrekt buiten te staan (lees: het oplossen van dat probleem mag niet ten koste van jou gaan).

linda82
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 sep 2005 00:01

Re: Incasso's uitgeschreven door een ander

Ongelezen bericht door linda82 »

Hoi,

Ik wil je nog een tip geven om het bedrag dat volgens de bank buiten de terugboekingsperiode van een automatische incasso terug te vorderen.

Je kunt bij een bank een Melding Onterechte Incasso doen. Dit kan tot een jaar terug. De bank gaat dan uitzoeken of jij de machtiging inderdaad wel afgegeven hebt. Zoniet, dan sommeert de bank de sportschool om het bedrag terug te storten. Op deze manier hoef je zelf niet alles uit te zoeken en te regelen. Vraag er maar eens naar bij je bank.

Mvg Linda

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Incasso's uitgeschreven door een ander

Ongelezen bericht door gravedigger »

Simpel vraagje: hoe komt de onbekende mijnheer Jansen aan je bank/girorekeningnummer?

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Incasso's uitgeschreven door een ander

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Advies
Onrechtmatige afschrijvingen kunt u binnen 30 dagen nadien door uw bank laten storneren.

KoosHopeloos
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 apr 2007 07:08

Re: Incasso's uitgeschreven door een ander

Ongelezen bericht door KoosHopeloos »

Sterker nog, de regering wil de dagvaardingsprocedure afschaffen en er komt dan een verzoekschrift voor in de plaats! Zo'n verzoekschrift kan dan ook per post aan je verzonden worden door een schuldeiser en/of incassobureau, zonder een deurwaarder. Dus dan heb je nog meer kans op verstekvonnissen en spookvorderingen waar je niets vanaf weet! Zo'n vonnis moet dan wel door een deurwaarder betekend worden aan je, maar dan is de zitting al geweest en heb je geen verweer kunnen voeren tegen vorderingen waar je het niet mee eens bent!
Belachelijk als de regering dit voorstel gaat goedkeuren, dit is koren op de molen van alle louche en malafide incassobureau's.
Dan kun je toch beter met een deurwaarder te maken hebben die wel de wet naleeft!

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Incasso's uitgeschreven door een ander

Ongelezen bericht door Cesar »

Hé, Koos, je bent echt hopeloos.
We begrijpen je boodschap wel doch waar is deze op gebaseerd?

Graag het bericht uit de staatscourant.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Incasso's uitgeschreven door een ander

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ja, inderdaad, Koos Slotjesloos, dit bericht heb je in meerdere incasso-topics gespamd. Waarom doe je dat, 1 keer vermelden, desnoods in een apart topic, is ook voldoende.

Gesloten