LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
robpie

Incasso

Ongelezen bericht door robpie »

Goedendag!

Een vriendin van me is jaren geleden lid geweest van de sportschool Fit All Day.

Na opzegging van haar abonnement, blijkt ineens in de algemene voorwaarden te staan dat je ledenpas van de sportschool daarna wordt omgezet in een kortingskaart, en je maandelijks €2,50 moet betalen. Meestal lezen mensen de algemene voorwaarden niet goed en dat is in dit geval dus idd ook niet gebeurd.

2 jaar later: ineens wordt er 29 x €2,50 van haar rekening afgeschreven (ze heeft ooit automatische incasso gegeven voor het maandelijkse abonnementsgeld), om alsnog die kortingskaart te betalen. Inmiddels heeft ze dit laten storneren, maar ze blijven proberen het geld te incasseren.

Ze is verder echter nooit aangemaand, aangeschreven, en heeft ook nooit gebruik gemaakt van de kaart op zich. Verder heeft ze ook nooit brieven of informatie gehad waarin wordt aangegeven dat ze daar nog lid van zou zijn / gebruik kan maken van enige korting.

Echt schandalig dit... maar hoe zit dit wettelijk in elkaar? Kan dat wel zomaar? Ondanks dat ze destijds wellicht akkoord zou zijn gegaan met de algemene voorwaarden waar in staat dat de kaart wordt omgezet in een kortingskaart. Had dat niet moeten worden aangegeven bij de opzegging op zich? En hadden ze maandelijks geïncasseerd, dan had ze uiteraard op tijd aan de bel getrokken.

Vriendelijke groet,
Rob

ArneLH
Contacteer:

Re: Incasso

Ongelezen bericht door ArneLH »

Dit vermelden de algemene voorwaarden daarover:
5. (...) Na het beëindigen van het lidmaatschap blijft de ledenpas/kortingspas actief, waarvoor maandelijks € 2,50 automatisch wordt geïncasseerd. Bij inlevering van deze pas wordt de automatische incasso beëindigd.

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

Het is vrij normaal dat de ledenpas na het beeindigen van een abonnement bij een sportschool ingeleverd moet worden. Vaak wordt er gewerkt met een borg die je na inleveren terugkrijgt, maar deze sportschool heeft het blijkbaar anders opgelost.

Fred84

Ongelezen bericht door Fred84 »

Beste Robpie,

Bij mij hebben ze hetzelfde gedaan.
Hoe heb je dit opgelost? Ze zin bij mij nu al gezakt tot 10 euro maar ik ben eigenlijk niet bereid op meer te betalen dan € 2,50 omdat ze mij niet eerder een herinnering hebben gestuurd waardoor ik niet na 1 maand meteen op kon zeggen.

Gesloten