LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso/tpg post

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Fam: ruitenbeek

incasso/tpg post

Ongelezen bericht door Fam: ruitenbeek »

wij zijn een aantal keer door een incasso buro benaderd om achterstallige rekeningen te betalen.uiteindelijk had men gelijk MAAR wat bleek,bij na vraag of het niet gebruikelijk is dat er eerst een betalings herinnering zo moeten komen,antwoorden het incasso buro dat deze ook verstuurd waren,echter bij ons nooit aangekomen,dan moesten we dat maar met tpg post regelen.Dit hebben wij gedaan maar tpg post schuift het van zich af onder het mom van dit soort post is en word niet geregistreed dus is het niet na te gaan waar de post dan blijft,tpg zegd dan dat wij het maar met het incasso buro moetn uitvechten en eventueel het incassoburo vragen om in samen werking met tpg post een onderzoek te laten verrichten.maar inmiddels worde wij wel met extra kosten opgezadeld waar wij geen schuld aan hebben.
Ik zou u willen vragen of het mischien mogenlijk is om via u programma een oproep te doen aan de mensen om te melden of er nog meer van dit soort problemen zijn.
vrindelijke groet Fam:Ruitenbeeek
Husselmansgoed 35
3863 bv Nijkerk

nathalie

Re: incasso/tpg post

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik heb mijn kat in september 2002 laten opereren door dierenarts Van Erp te Wormerveer voor 200 Euro. Honderd Euro heb ik ter plekke gepind en de voor de andere honderd Euro is afgesproken dat zij mij een acceptgiro zouden zenden een maand later (oktober 2002). Je raad het al, geen acceptgiro ontvangen. Ondertussen gaat het leven verder en heb ik hier niet bij stil gestaan. Vervolgens heb ik geen herinnering, geen aanmaning en geen brief ontvangen waarin staat vermeld dat de dierenarts de zaak uit handen zou geven aan een deurwaarder/incassobureau indien ik niet betaal. Kortom niets ontvangen!!! In december (brief is gedateerd 23 december 2002) ontving ik een brief van de deurwaarder met de dreiging binnen 7 dagen de honderd Euro en additionele kosten te voldoen. Ik heb dus gelijk die honderd Euro betaald, na inwinning van juridisch advies. Die additionele kosten heb ik niet betaald omdat ik vind dat ik geïnformeerd dien te worden voordat iemand mij ongevraagd op kosten jaagt. Ik heb hierover gebeld met Deurwaarderskantoor Schoonebeek. Het verdient geen schoonheidsprijs hoe je te woord wordt gestaand dan wel wordt behandeld. Ik heb verteld over de afspraak met de dierenarts en daar hebben zij dus niets mee te maken. Kortom, ik heb in januari een brief ontvangen dat ik de honderd Euro heb voldaan, maar nog de deurwaarderskosten inclusief rente dien te betalen. Wederom heb ik gebeld naar Schoonebeek Deurwaarders en wederom lusten de honden er geen brood van, want een normaal gesprek is niet mogelijk. Er werd zelfs gedreigt met een gerechterlijke procedure!
Niets heb ik hier meer van vernomen tot dat ik 24 mei jl. een dagvaarding ontving (gedateerd 22 mei) dat ik moet voorkomen op 5 juni voor de hoofdsom van 34 Euro!!!!
Verhoogd met allemaal onzin kosten tot een bedrag van 134 Euro. In de dagvaarding staat vermeld dat zij herhaaldelijk mij hebben gemaand!!! Het vreemde van dit verhaal vind ik dat zij mijn adres weten te vinden voor incasso/deurwaardersbrieven en een dagvaarding, maar niet het fatsoen hebben om mij een herinnering danwel aanmaning te sturen. Dierenarts van Erp uit Wormerveer is gewoon een triest geval dat zichzelf superieur vind ten opzichte van anderen en waarbij de toetsing van fatsoensnormen niet mogelijk is aangezien hij deze niet heeft!!!!!!!!
Ik heb dus additionele kosten moeten betalen omdat hij het vertikt een herinnering te verzenden. Het is asociaal!!
Kortom pas op!! In de nederlandse wet is blijkbaar niet geregeld dat herinneringen, aanmaningen etc verplicht zijn voordat men een incassobureau inschakelt!!! Men kan je dus te aller tijde op kosten jagen middels deurwaarders etc. zonder dat men moeite doet om het geld zelf te incasseren. Juridisch gezien heb je dus geen poot om op te staan. Ik sta nog steeds versteld dat er zo een misbruik kan worden gemaakt van macht!!! en positie!!!!

Poeske

Ongelezen bericht door Poeske »

In dit land is de kleine man/vrouw machteloos,het is een bende geworden in dit land.de machtigen regeerd hier.Als ik bij de politie aangifte doe dat ik opgelicht ben,worden de schouders opgehaald,en er is geen tijd om de aangifte na te gaan. Als er ten onrechte geld van mijn giro rekening wordt afgehaald,en ik laat het terug storten,krijg ik een incasso bureau aan mijn broek en moet ik toch betalen iets wat ik nooit gevraagt of besteld heb en zo kan ik door gaan,geen wonder dat men indit land maling heeft aan alles en verloedert.En dat iedereen het recht in eigen hand neemt. het is te gek om los te lopen.
Ook wat u schrijft in het bovenstaande is om te janken.
En Radar en kassa komen ook niet echt te hulp,voor hun is het ook niet interessant genoeg

emma

Ongelezen bericht door emma »

Het is in sommige gevallen inderdaad om woest te worden op hoe je behandeld wordt bij een deurwaarderskantoor. Zelfde verhaal geen rekening gekregen geen aanmaning nee meteen een deurwaarder aan de deur. Kosten van € 60,00 zijn uiteindelijk 4 maal hoger geworden. En als je de pech hebt dat het voor de rechter komt dan kunnen de kosten zefs 5 maal hoger worden.
En als je belt om te informeren of je een betalingsregeling kan treffen dan wordt je afbeten als of je de eerste beste oplichter bent. "Mevrouw als we beslag gaan leggen op uw inkomen hebben we het ook in een keer". Dit werd mij gezegd toen ik informeerde of ik het bedrag in 2 maal mocht voldoen. Ik vind het zo erg dat je met dit soort mensen geconfronteerd wordt. Want zij verschuilen zich achter de wet alles wat ze doen ligt ook wettelijk vast, daarom is het ook zo moeilijk om ze aan te pakken. Is er geen klachtencommissie waar je dit soort zaken kan laten registreren. Eeen soort monitor om te onderzoeken welke deurwaarderskantoren het slechste scoren.
Uiteraard blijft je altijd verantwoordelijk voor je betalingsverplichtingen, maar het kan iedereen overkomen. Maar net als ieder ander "dienstverlenend" of dienstenvragend bedrijf dien je je wel aan fatsoenregels te houden.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, je kunt proberen vol te houden dat je nooit een brief hebt ontvangen. Het zal alleen niet de eerste keer zijn dat een rechter een dergelijk 'excuus' hoort. Ik werk zelf op een deurwaarderskantoor en ken de smoesjes dus, niet dat ik zeg dat je wel brieven hebt ontvangen.

Vraag in ieder geval de aanmaningen in kopie op! In principe is het zo dat de buitengerechtelijke incassokosten alleen kunnen worden gevorderd als het is aangezegd in een laatste aanmaning die door de eisende partij wordt gestuurd.

MLT

Ongelezen bericht door MLT »

Ja ook mijn vriend zit in dat schuitje, alleen gaat het om een bedrag wat heel wat groter is.

Op een gegeven moment heeft hij bij een creditcard instantie een achterstand opgelopen in maart. op zich geen ramp maar wel even opletten geblazen. Maanden daarna nooit meer post van deze maatschappij ontvangen...en sja...zo stom als hij is geweest, hij heeft niet meer gedacht aan het afbetalen ervan, aangezien er meerdere problemen waren.

Nu half juni toch maar bij hem gepusht dat ie toch maar eens die matschappuijh moet bellen, blijkt dat het geheel al 3 maanden geleden uit handen is gegeven aan een incasso. iig BKR codering erbij en waarschijnlijk een A2. heerlijk.

Maar de afgelopen maanden is er nooit maar dan ook n ooit post binnen gekomen, zoals een herinnering van de creditcard maatschappij of post van het incasso bureau (GGN). Gebeld naar het incasso bureau en zij kunnen ons precies 2 data geven van brieven die zijn verstuurd....inmiddels heb ik er kopieen van aangevraagd :roll: .

Wat moet je hier nou mee? Opscheept met een A2 codering. Icassobureau ingeschakled zonder waarschuwing/ herinnering enz te hebben ontvangen?

Hoe moet je dit in godsnaam bewijzen? :shock:

Gesloten