LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso XS4ALL

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Sabkesam

Incasso XS4ALL

Ongelezen bericht door Sabkesam »

2 weken geleden ontvingen wij een incasso iov XS4ALL. We zouden openstaande not's niet betaald hebben over de periode okt. 2006 t/m mei 2008. Echter zijn wij in okt. 2006 overgestapt naar een andere internetprovider. We hebben het abonnement opgezegd, maar bleven nota's ontvangen. We hebben hier contact over gehad met XS4ALL, ze zouden het in orde maken.
Na een tijd bleven de nota's komen en we gooiden ze maar gewoon weg.
Echter 2 jaar later (2 weken geleden dus) ontvingen we een incasso of we even ruim 400 euro wilden betalen.

We hebben direct contact opgenomen met het incassobureau. Die zei dat we maar moesten bewijzen dat we geen abonnement meer bij XS4ALL hadden. Dus wij ons contract van de nieuwe provider gemaild. (want een it-er weet dat je nooit 2 ADSL verbindingen op 1 lijn kunt hebben)

We kregen als antwoord dat ze daar geen genoegen mee namen. We moesten het bewijs van terpostbezorging van onze opzegging sturen. Net alsof we die na 2 jaar nog hebben??!!

Nu zijn we weer aan het bellen, maar we worden van het kastje naar de muur gestuurd!!

Kan iemand ons misschien tips/advies geven? Of heeft iemand zoiets ook meegemaakt?

Waterlelie

Re: Incasso XS4ALL

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Zoeken naar het bewijs dat je het op tijd heb opgezegd. Toen je het had opgezegd, heb je dit per aangetekende brief gedaan, zo ja heb je de bewijs hiervan nog?? Heb je op je opzegbrief reactie van de provider ontvangen, een brief waarin ze uw opzegging bevestigen?

Juridisch sta je niet sterk omdat je niet kan bewijzen dat je de abonnement opgezegd heb. Ik vrees dat het toch betalen word.

FerdiXXX

Ongelezen bericht door FerdiXXX »

Wanneer je, ondanks toezeggingen 'dat alles in orde gemaakt wordt' tòch nog facturen ontvangt, dan moet je natuurlijk nooit de facturen weggooien.

Ook wanneer je een nieuwe provider hebt, wil dat niet zeggen dat automatisch het oude abonnement gestopt is.

Misschien wel qua signaal, maar toch....

Ik zou gewoon vriendelijk overleggen met XS4All, wie weet lukt dit.

Succes...

De Tegenpartij

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Als je van provider wisseld kan het zijn dat je via een ander netwerk je signaal krijgt (BabyXL,KPN,Bbned,of Versatel)

Mocht je nieuwe provider een ander netwerk gebruiken dan XS4All (volgens mij KPN), dan sta je wel sterk. Zoals je zelf al zegt kan er maar 1 ADSL aanbieder tegelijk op jouw lijn. De ene moet de lijn vrijgeven voordat de ander erop kan.

XS4All heeft dan dus zelf de lijn vrijgegeven waarbij al aangeven wordt dat je abbonnement is beëindigd. Bij afsluiting door wanbetaling wordt de lijn meestal niet vrijgegeven, en kan je dus geen ander netwerk aanvragen.

JvGin

Ongelezen bericht door JvGin »

Per aangetekende brief met b.v.o. reageren.
Bezwaar aantekenen tegen de vordering. Aangeven hoe het zit en indien mogelijk een kopie contract opsturen met uw nieuwe internetpartner met het verhaal dat er maar 1 ADSL aanbieder op de lijn kan zitten.

Succes.

Gr,

P.s. onderaan het schrijven zetten : "Indien ik binnen 7 werkdagen na ontvangst van dit schrijven geen schriftelijke reactie per aangetekende post heb mogen ontvangen ga ik er vanuit dat u akkoord gaat bovengeschetste situatie."

nafland

Ongelezen bericht door nafland »

Ik heb ook veel problemen gehad om het XS4ALL abonnement te beeindigen, ze blijven mij bestoken met rekeningen hoewel ik al meerder keren het abonnement heb opgezegd, via mail. brief en fax.

Mooi reclame hebben ze nu, "Als u even geen Internetverbinding heeft hoeft u ook niet te betalen" , nou vergeet het maar !!!!
Ik heb meer dan 9 weken zonder Internet gezeten maar op bellen en brieven en mails wordt helemaal niet gerageerd door XS4ALL.

Ik heb dus meer dan 2 maanden moeten betalen zonder dat ik Internet heb gehad

Ze dreigen wel met incassokosten !!

Gesloten