LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso zorgverzekeraar oordijk

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
sonyeah
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2006 12:23

Incasso zorgverzekeraar oordijk

Ongelezen bericht door sonyeah »

Hallo,

Ik heb een klein vraagje het zit namelijk zo... ik ben alleenstaande moeder en ik werk vaak op uitzendbasis omdat ik geen vast werk heb. Nu ben ik ziek geworden en heb ik helemaal geen inkomsten. Ik heb een incasso lopen bij oordijk & Partners voor mijn oude zorgverzekeraar. Ik heb ze aangegeven wat ik verdien en ik heb voorgesteld om een bedrag van € 25,- p/m aftelossen maar daar gaan ze niet mee accoord ze willen namelijk € 50,- p/m. Nou goed we zijn zo al een paar maanden bezig en nu ik dus ziek ben heb ik sinds 2 weken geen inkomsten en wat hebben zij gedaan ze hebben beslag gelegd op mijn reserveringen en vakantie geld! Nu kan ik helemaal niets meer betalen eten/drinken! ik heb ze gebeld maar ze dreigen zelfs dat ze beslag gaan leggen op mijn uitkering zodra ik die ga ontvangen. Ik weet me geen raad kunnen ze dat zomaar doen terwijl ik niet eens meer geld heb om te eten?
heb ik wel recht op een beslag vrije voet? als alleenstaande moeder van een kleuter? wat zou dan mijn beslag vrije voet zijn en kan ik wetteleijk mijn reserveringen terug krijgen?
De hoofdsom was niet zo hoog maar ze hebben er heel erg veel kosten bovenop gegooid mag dat ook zomaar? (bij zorgb verzekeraars incasso's)

Graag zie ik jullie reacties met belangstelling tegemoet

weelden22
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 feb 2006 16:55

Re: Incasso zorgverzekeraar oordijk

Ongelezen bericht door weelden22 »

volgens mijn mogen ze geen beslagleging doen
zo lang er geen rechter bij is geweest deze moet een uit spraak doen
zo denk ik het hoor

sonyeah
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2006 12:23

Re: Incasso zorgverzekeraar oordijk

Ongelezen bericht door sonyeah »

Zij beweren dat zij wel een vonnis hebben achtergelaten bij mij thuis. Maar ik heb niets ... en ik heb dus een kopie gevraagd wat zij vervolgens ook weigeren om aan mij te geven

weelden22
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 feb 2006 16:55

Re: Incasso zorgverzekeraar oordijk

Ongelezen bericht door weelden22 »

als zij uw geen kopie willen geven dan hebben zij een probleem
het volgende als uw voor moet komen krijgt uw ten alle tijden een brief dat uw moet verschijnen op de rechtbank
heeft uw deze niet en nooit gekregen zal ik me maar niet druk maken
zij zijn verplicht om uw een kopie te vragen als uw dat niet heb gehad

donovanmeijer
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jan 2006 22:36

Re: Incasso zorgverzekeraar oordijk

Ongelezen bericht door donovanmeijer »

Weet je zeker dat je bv geen aangetekend schrijven van de rechtbank heb gehad? Het zou er een zijn geweest met ontvangstbevestiging.
Als je dit niet heb gehaald bij een van je aangewezen postkantoren dan ben ik niet verbaasd.
Tijd voor een afspraak met de rechtswinkel of een goede kennis die er iets van weet, denk aan jou en je kind :wink:

Vr gr Donny

tanteplientje
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2006 02:53

Re: Incasso zorgverzekeraar oordijk

Ongelezen bericht door tanteplientje »

Beslag onder derden:

Op welke grond en door wie is er beslag gelegd ?

Is er een vonnis en zo ja is dat aan u betekend binnen 8 dagen nadat beslag is gelegd ?

Is het niet betekend en lijdt het exploot aan gebrek ?

Is er wel voldoende rekening gehouden met het u toekomend vrij te laten bedrag ?

Oordijk is een gerechtsdeurwaarder (ambtenaar in dienst van Hare Majesteit en de Burgerij) en heeft zich maar te houden aan de Wet in eerste instantie en aan de gronden van redelijkheid en billijkheid in tweede instantie.

De gedragsregels van de gerechtsdeurwaarder verbieden hem op te treden als ordinair incassobureau en men heeft u maar op uw wenken te bedienen , indien u de grondslag van beslag wenst te krijgen !
Nodeloos kwetsende uitlatingen en onder druk zetten van schuldenaar is de gerechtswaarder niet waardig op basis van fatsoen. Verder kan er nooit beslag worden gelegd zonder vonnis cq executoriale titel en dus door tussenkomst van Edelachtbare (art. 430 Wetboek van Rechtsvordering) -enkele uitzonderingen daar gelaten.

Indien u nimmer iets op uw adres betekend heeft gekregen: is er niets hoor en mocht het op een vorig adres zijn: rauwelijks betekend en ligt klaar voor nietigheid.

Oordijk en Consort heeft u maar voor vol aan te zien, u te horen en aan u alle gewenste informatie te verschaffen. Betalingsregelingen worden niet door deurwaarders opgelegd. U heeft recht op tegenspraak, zolang de deurwaarder zicht opstelt als incassobureau zonder vonnis:
of men neemt genoegen met een u conveniërend bedrag en anders gaat Oordijk maar een vonnis halen. U ziet de dagvaarding dan wel verschijnen.

No Fear Dear: oneigenlijke druk op de schuldenaar is voor lullige incassobureautjes, maar ja: (gerechts)deurwaarders zijn ook ondernemers en willen jou geld snel en liefst zonder vonnis van de Edelachtbare: time is money en incasso is big business, dagvaarden kost tijd en geld, dus dan maar oneigenlijke druk:
dat is voor de deurwaarder op grond van recht een onrechtmatige daad in de meeste gevallen en dus direct schadeplichtig te stellen, indien het direct geschaad belang van jou is vast te stellen en dat lijkt mij wel:

Klagen helpt niet ! Optreden in Recht wel. Je Recht en belang worden geschaad en in een mate, die je primaire levensbehoefte aantast:

stap naar een sociaal advocaat, laat een brief sturen naar deze 'gerechts'deurwaarder met de vraag op welke grond deze ordinaire incasso plaats mag vinden op eenzijdige beslissing ?

Oordijk heeft kennelijk niets anders dan een grote mond, anders had u wel een dagvaarding gekregen en zo zijn nu eenmaal incassobureau's: bang voor een procedure want dat kost geld en zo lang zij u kunnen intimideren: alleen maar winst !

Incasso zonder vonnis is Big Business ! Je moet er maar intrappen.

En nogmaals: schande, grote schande dat er GERECHTSDEURWAARDER staat waar een incassobureautje bedoeld wordt: misbruik maken van bevoegdheid

Ik ruik alweer een onrechtmatige daad: schadevergoeding.

Indien u de deurwaarder spreekt, doet u hem mijn groeten en vertel hem, dat ie eerst maar 'ns een vonnis moet gaan halen, voordat er verder gesproken wordt. Tot volgend jaar in dat geval.

Veel sterkte en laat je het brood niet uit de mond stoten.

Plientje

Schuldhulpverlening
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 apr 2006 18:55

Re: Incasso zorgverzekeraar oordijk

Ongelezen bericht door Schuldhulpverlening »

Ik heb een goed advies voor u.
Vraag de deurwaarder om draagkrachtmeting te verrichten krachtens art. 475 RV. Hij is verplicht hieraan gevolg te geven.
Lukt het niet mail ons dan zodat wij u verder kunnen helpen.

tanteplientje
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2006 02:53

Re: Incasso zorgverzekeraar oordijk

Ongelezen bericht door tanteplientje »

Ik heb een advies voor u !

Blijft u vooral heel ver weg van mensen, die vragen hebben op juridisch gebied, geboren uit pure nood.

Bent u zo'n zakkenvuller uit de discutabele hoek der "schuldhulpverleners" ?

Draagkrachtmeting door de deurwaarder is zo'n voorbeeld van iemand, die uit z'n nek lult.

Maar u mag mij uw HEEL GOED ADVIES wel zenden, voorzien van uw naam, bevoegdheden, kennis, vakkunde, organisatie, erkendheid, adresgegevens en inschrijvingsnummer van de kamer van koophandel,

Met groet, P.

Baklap
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jun 2006 15:22

Re: Incasso zorgverzekeraar oordijk

Ongelezen bericht door Baklap »

Voor de goede orde Oordijk & partners zijn wel deurwaarders.

HEt gelegde beslag dient binnen 8 dagen betekend te worden niet het vonnis, want dat is reeds betekend anders mag er geen beslag worden gelegd. Overigens is het niet op straffe van nietiogheid als de beteking 10 dagen duurt, maar dat terzijde.

Als er reeds beslag is gelegd is er dus een vonnis.

Mevrouw kan in verzet gaan tegen het vonnis. 4 weken na bekend zijn met het vonnis. dan wel 4 weken, geloof ik, na de eerste inhouding.

Plientje ik heb vermoeden dat u niet helmaal objectief bent.....

bally
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:47

Re: Incasso zorgverzekeraar oordijk

Ongelezen bericht door bally »

Tanteplientje,

Oordijk en consorten is een gerechtsdeurwaarder kantoor die ook incasso werkzaamheden uitvoert om zo niet extra kosten te maken.

Zij houden zich aan de wet zodat zij niet in de problemen komen als zij gaan dagvaarden of beslagleggen.

Het hoofdmotto is sociaal en helpen.

Mij hebben ze geweldig geholpen en ben er helemaal boven op gekomen. Soms moet je wel op de blaren zitten omdat je verkeerde beslissingen maakt.......

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Incasso zorgverzekeraar oordijk

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Maar u mag mij uw HEEL GOED ADVIES wel zenden, voorzien van uw naam, bevoegdheden, kennis, vakkunde, organisatie, erkendheid, adresgegevens en inschrijvingsnummer van de kamer van koophandel,
In dat geval vraag ik me af wat je op dit forum doet in plaats van een professionele adviseur te cont(r)acteren?

Gesloten