LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassoburo Inspectrum

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
MDR_1
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 okt 2007 21:17

Incassoburo Inspectrum

Ongelezen bericht door MDR_1 »

Hallo,

ik heb een vraagje, misschien kan iemand mij helpen?

Ik werd per sms bericht dat ik contact moest opnemen met dit incassoburo, na het lezen van deze sms belde ik daar naar toe waar mij het volgende mede werd gedeeld:

Ik had een achterstand in betaling van mijn hypotheek, en wanneer ik dacht deze te betalen ( zo werd het ook letterlijk tegen mij gezegt).

( Mijn situatie: 2E hyphotheek opgenomen met mijn ex-vriendin, waarbij 4 levensverzekeringen moesten worden afgesloten volgens de adviseur, die ineens voldaan moesten worden (koopsom), en een ongevallen verzekering die ook ineens voldaan moest worden, alles ter waarde van ongeer 18000,00 euro. Nu is zij al een jaar weg en probeer ik al een jaar lang voor elkaar te krijgen dat verzekeringen niet op mijn naam worden stop gezet of eventueel worden betaald door mijn ex-vriendin die hiermee instemd en hierover ook contact heeft gehad met de hyphotheek verstrekker.)


Hierop antwoorde ik tegen de meneer die mij te woord stond, dat dat inderdaad kon kloppen en dat ik hierover meerdere malen met de betreffende hyphotheek verstrekker, contact had opgenomen met vragen over het onderdeel verzekeringen die mij waren "aangesmeerd" voor de hyphotheek ter waarde van ongeveer €18000,00. Waarop de meneer mij mededeelde dat hij daar geen intresse in had en ik gewoon moest betalen want ik had toch getekend, waarop ik antwoorde ok maar dat ik het er niet mee eens was en dat ik contact had gehad met de verstrekker maar ik van deze tot op heden geen antwoord had gekregen. Waarop de meneer mij mededeelde " als ik mijn bril wel had opgehad toen er getekend was, want er stond geen vermelding in dat er verzekeringen waren op de 2e hypo.
Hem verteld dat ik toch echt de papieren voor mijj had liggen, en dat ik deze door een onafhankelijk bureau had laten nakijken en deze mij dus ook hierop geattendeerd hebben, onzin volgens hem.

Vervolgens vraag ik netjes zal ik die papieren en correspondentie U dan toesturen ( ik bleef hem netjes aanspreken met U) hierop antwoorde hij nee heb ik geen intresse in, U heeft achterstand en moet gewoon betalen.
Vervolgens vraag ik hem of hij mij dan een specificatie heeft toegestuurd met daarin de bedragen, waarop hij antwoorde u heeft toch de rekeningen gehad, hierop zei ik U bent toch van een incassobureau dus zou ik graag willen weten waarna ik het bedrag moet overmaken, hierop antwoorde hij ja gewoon waarna U het altijd overmaakt.
U was toch van een incassobureau vraag ik hem , dus dan maakt U toch kosten hierover die zullen ook betaald moeten worden en als ik het bedrag overmaak na de verstrekker word U niet betaald en krijg ik straks van U nog een rekening die ik moet voldoen; nee wij zijn een gratis incassobureau verteld hij mij.
Hierop antwoorde ik hem nou weet U wat ik doe ik bel morgen met de verstrekker, en ga daarna vragen wat ik precies moet betalen en hoe dit probleem op te lossen en dan bel ik U morgen terug; hierop antwoorde hij
ja dat is wel handig om de een veiling te aankondigen

Een beetje geergerd vertel ik hem nou ok dan spreken we dit zo af; hoor ik hier enige agressie vraagt hij mij, ik zeg nee hoor niet van mijn kant wel van Uw kant denk ik, hierop zegt hij nou de verstrekker zal JE toch doorverwijzen naar mij, want je moet gewoon betalen.
Hierop vraag ik hem probeerd U mij te intimiederen meneer, nee zal ik niet proberen antwoorde hij , waarop ik misschien wel verkeerd reageerde door te zeggen; dat gaat U ook niet lukken, en als ik morgen de verstekker bel zal ik dit gesprek ook ter sprake brengen deel ik hem mede.
Dat mag je best doen ik werk niet voor de verstrekker.Hierop antwoorde ik ok U hoort van mij morgen waarna hij zegt ok tot morgen.

Ik denk dat ik toch netjes gehandeld heb tegen iemand die mij duidelijk probeerde te intimiederen om direct tot een betaling over te gaan. Nu heb ik wat nagezocht en ben ik er achter gekomen dat dit bureau dus gewoon de incasso afdeling is van de verstrekker.

Kan ik hiermee mijn ongenoegen uiten naar de verstrekker, of zou dit het bekende verhaal worden van kastje naar de muur ? of is dit toch een manier van de verstrekker om tot betaling over te gaan ?

Wie heeft er ervaring hiermee en kan mij eventueel wat tips geven.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Incassoburo Inspectrum

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Incassobureau inspectrum

Wonderlijk is dat ik in het handelsregister van de Kamer van Koophandel niets kon vinden van dit incassobureau.

Noem nog eens een naam?

Grootvader

MDR_1
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 okt 2007 21:17

Re: Incassoburo Inspectrum

Ongelezen bericht door MDR_1 »

Dit is dus een incasso afdeling die o.a. DSB Bank, Frisia, Becam, Postkrediet, Lenen.nl, Centraal Portefeuille Beheer, etc. vertegenwoordigd.

MDR_1
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 okt 2007 21:17

Re: Incassoburo Inspectrum

Ongelezen bericht door MDR_1 »

Bij de kamer van koophandel staan ze gewoon in geschreven:

KvK-nummerAdres VestigingIncassobureau Inspectrum B.V. 37131213 0000
J.Duikerweg 15 B, 1703DH Heerhugowaard Hoofdvestiging

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Incassoburo Inspectrum

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ik vind dat je het juist aanpakt door het met de verstrekker te willen bespreken. Je enige punt is volgens mij dat je vindt dat deze man onbeleefd is geweest. Als het is zoals je schrijft kan ik dat beamen. Temeer daar ze blijkbaar communiceren per SMS, ik vind dat erg raar. Als je de naam van deze meneer hebt zou je eventueel binnen het bedrijf een klacht kunnen deponeren over de manier waarop je te woord bent gestaan.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Incassoburo Inspectrum

Ongelezen bericht door ronald g »

Of de aanpak de beste is durf ik te betwijfelen. Vraagsteller is de dupe geworden van koppel verkoop DSB had/ heeft daar een handje van. Hypotheek dsb en verzekering tja wie weet.

Ronny.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Incassoburo Inspectrum

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Maar het was niet de vraag van TS hoe hij van die verzekeringen af kon komen...

ondertussen
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2007 20:46

Re: Incassoburo Inspectrum

Ongelezen bericht door ondertussen »

rond de zomer ben ik via een deurwaarder gesommeerd om 10.000 euro te betalen. Hierop heb ik een brief laten opmaken. dat ik niet aansprakelijk gesteld kan worden. Sindsdien heb ik niks meer gehoord van de eiser en het deurwaarder kantoor.
Nu is de vraag hoe lang kunnen zij mij in het ongewisse laten dat ik inderdaad niet aansprakelijk gesteld kan worden.

Blackrosev
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2008 23:52

Re: Incassoburo Inspectrum

Ongelezen bericht door Blackrosev »

Je bent inderdaad niet netjes te woord gestaan.
Inspectrum is geen onderdeel van dsb bank maar werkt wel voor dsb bank. Dsb heeft een eigen incasso afdeling namelijk DSB incasso.

Als je een achterstand van een paar maanden hebt, wordt het pas doorgestuurd naar inspectrum.

Ik neem aan dat het incassobureau ook een klachtencommissie heeft? Anders gewoon een klacht indienen tegen degene die je te woord gestaan heeft.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Incassoburo Inspectrum

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Dit is inderdaad de manier van de verstrekker om betaling te gaan afdwingen.

Een klacht deponeren heeft m.i. geen enkele zin, want deze buro´s zijn er juist voor om de klanten de stuipen op het lijf te jagen. Ze zullen dat dus eerder als een compliment zien.

Helaas moet ik je zeggen dat dit het begin is en dat de toon alleen nog maar vervelender gaat worden (tenzij je de achterstand snel wegwerkt natuurlijk).

De enig concrete raad die ik je nu kan geven. Correspndeer via e-mail of post. Dan zijn de berichten altijd naleesbaar en eventueel in te brengen in een gerechtelijke procedure.

Weiger ze dus ook gewoon telefonisch te woord te staan, en laat ze schrijven.

Probeer niet geforceerd beleefd te blijven, dat doen zij ook niet

Kaal geplukte kip
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2008 06:50

Re: Incassoburo Inspectrum

Ongelezen bericht door Kaal geplukte kip »

Dit bureau is nu een duidelijk voorbeeld hoe het niet moet.
Klanten als ze iets uit proberen te leggen gelijk intimideren
met woorden zoals `ik klee je uit tot op het bot want betalen zal je
zakkenvuller` en eigen schuld had je maar niet zo inhalig moeten zijn en nu zal je er voor boeten`, en ik heb totaal geen boodschap aan wat je me te vertellen hebt.
Deze man :evil: is geheel niet geintreseerd naar enig uitleg van je probleem en zit er alleen maar om voor zijn baas de heer XXX :D punten te scoren.
Ik heb totaal geen ervaringen met andere incassobureau`s maar hoop toch zeker niet voor de mensen die er mee te maken hebben dat ze allemaal uit hetzelfde hout gesneden zijn, want dan kan ik me er iets bij voorstellen als ik weer zo`n krantenbericht lees van mensen die doordraaien en geen uitweg meer zien.
Het droevige aan het hele verhaal is dat deze uitspraken alleen via de telefoon gedaan worden en je weinig kunt bewijzen maar dat deze man :twisted: een hork van de bovenste plank is staat als een paal boven water.

missjoycieee
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2009 00:47

Re: Incassoburo Inspectrum

Ongelezen bericht door missjoycieee »

Ik heb een hypotheek bij de DSB bank.
Mijn maandlast is 683 euro.
Nu ben ik per 1 december ontslagen.
Omdat de WW-uitkering nogal lang op zich laat wachten, is mijn spaarpotje nu leeg en werd 28 januari 2009 mijn hypotheekbedrag a 683 gestorneerd. Ik heb meteen 28/1 de DSB bank gebeld, met de uitleg dat de WW nog niet binnen is. Toen is mij verteld dat er bij de DSB nog niets geregistreerd stond. Op zaterdag 31/1 kreeg ik een brief van de DSB bank, waarin stond dat ondanks hun verzoek om de achterdstand te betalen zij nog niets ontvangen hadden ( Ik heb geen enkel verzoek gehad om de achterstand te betalen, omdat het bedrag op 28 januari 2009 is gestorneerd en de brief gedateerd is op 30 januari 2009, dus daar zit maar 1 dag tussen). Ik heb meteen het speciale telefoonnummer gebeld om weer de uitleg van de WW te geven. Er werd toen met mij een afspraak gemaakt met een medewerker van de buitendienst op woensdag 4 februari 2009. Die meneer is vandaag dus bij mij geweest. Wat bleek nou...die meneer is van incassobureau Inspectrum en wou mij direct een akte van Cessie laten tekenen. Ik heb dit niet getekend omdat ik er een vervelend gevoel bij had en het idee had dat ik een grove fout zou maken door te tekenen. Toen werd er gedreigd dat als ik vandaag niet zou betalen, er een registratie bij het BKR zou komen.
Kan dit allemaal?
Is een akte van Cessie voor 683 euro(één maandtermijn hypotheek) niet erg snel??
En krijg je een BKR notering voor 1 maandtermijn niet betalen?

Ik moest het bedrag vandaag nog overmaken naar de DSB bank en een kopie van de bankafschrift mailen naar incassobureau Inspectrum.
Is dat normaal???

Wie weet wat de bedoeling is van een akte van Cessie???
En kun je voor 1 maand achterstand niet gewoon telefonisch een betalingsregeling treffen?? Ik heb per half februari 2009 weer een vaste baan en zodra de WW betaald, dan kan ik het achterstallige hypotheekbedrag gewoon betalen.

chatkroeg
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2010 11:08

Re: Incassoburo Inspectrum

Ongelezen bericht door chatkroeg »

werdt gebeeld om 9uur inde avond --18-01-2010
door een mede werktser van inspectrum
begon meteen te dreigen ---u heeft een achter stand van betalen
en als u die achter stand niet betaald (krijg elke mnd axsep giro kaarten thuis van de dsb in casso) dus begon meteen tedreigen gaan we u huis verkopen--
zei ik teged r gewoon wens niet in de avond uren lastig gevallen worden
ze had de hele dag de tijd om te bellen-en dat ik niet gediend was om na 6 uur door inspectrum gebeld teworden-dat ik na 6 uur ookeen prive leven heeft

had ze niks mee temaken --om dat er sins ---uitzndt bureau geen werrk meer even had -de betalinge voor het laastwaren op 09-2009

heb ikdr ook gezegt dat ik elke mnd van de dsb in casso 2 axsep giro,s krijg en die gewoon via girotel internet gewoon vol doet wat ze vroegen

en dat de fout niet bij ons lag maar bij hun -had ze niks mee temaken

dus de fouten die worden gemaakt in wognum/heerhugowaard zijn dus onze fouten niet van hun

ze moest ook weten wat ik kreeg per 4weken van de uvw ---die info al hebben ze al-maar temoeilijk om dat even op tezoeken zei ze

dus zouze wel even iemand sturen op 21-01-2010

wat er zo al gaat gebeuren mij ook en raadsel -maar ik neem het hele gesprek op met foicerekorden en mobiel --sta ik sterk als er wat gebeurd heb ik bewijs tegen hun in spectrum
zo als tewerk gaan voor de faliette boel en gewoon door gaan met hun mffia praktijken (vermoed ook dat het mag van de curatoren )

dat er betaald moet worden ok--------maar ga niet de fouten die ze maken ff opde klanten en over hu rug uit spelen -met dreige meneten door de telefoon
van mij ken je niet aan klagen-werkt voor die curatoren ik heb werk jij niet was ook haar medeling en hing gelijk op

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Incassoburo Inspectrum

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
wat er zo al gaat gebeuren mij ook en raadsel -maar ik neem het hele gesprek op met foicerekorden en mobiel --sta ik sterk als er wat gebeurd heb ik bewijs tegen hun in spectrum
zo als tewerk gaan voor de faliette boel en gewoon door gaan met hun mffia praktijken (vermoed ook dat het mag van de curatoren )
Zoek nu eerst eens fatsoenlijk uit of je achterstand hebt of niet.
Gezien het faillisement kun je niet alleen op de acceptgiro's vertrouwen, maar dien je ook na te gaan of je elke maand wel het juiste maandbedrag hebt betaald.
Alleen als je geen achterstand hebt sta je sterk, ander sta je zwak.

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Incassoburo Inspectrum

Ongelezen bericht door Pavlova »

chatkroeg schreef:...dus zouze wel even iemand sturen op 21-01-2010...

Om je alvast voor te bereiden: waarschijnlijk stuurt Inspectrum (die inderdaad behoort tot de DSB groep) nu iemand langs die zal proberen je een zogenaamde acte van cessie te tekenen om de (eventuele) achterstand te voldoen. Dit betekent dat je een deel van je toekomstig te ontvangen loon of uitkering cedeert aan Intrum, oftewel, een deel (vast bedrag) van je loon/uitkering gaat dan voortaan naar Intrum. Wees dus voorzichtig met het tekenen van wat dan ook.
chatkroeg schreef:had ze niks mee temaken --om dat er sins ---uitzndt bureau geen werrk meer even had -de betalinge voor het laastwaren op 09-2009

heb ikdr ook gezegt dat ik elke mnd van de dsb in casso 2 axsep giro,s krijg en die gewoon via girotel internet gewoon vol doet wat ze vroegen
Beetje onduidelijk of je nu wel of niet betaald hebt eerlijk gezegd. Seagoing Racer heeft gelijk in zijn advies eerst nu maar eens uit te zoeken of er een achterstand is of niet. Zorg ervoor dat je dit ook kunt tonen mocht er iemand langskomen en stuur alvast een kopie van de betaalbewijzen naar Intrum. Toch een achterstand? Dan kun je beter een regeling treffen, maar nogmaals, pas op waar je voor tekent (acte van cessie) misschien is een lager maandbedrag wel te regelen.

chatkroeg
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2010 11:08

Re: Incassoburo Inspectrum

Ongelezen bericht door chatkroeg »

ik teken nergens voor -----heb nu een 3de persoon als getuigen van een assurantie kantoor in geschakeld die me bij staat -dat hbben ze meer gezegt bij die in spectrum dt ikeen achter stand had mar later --hoorde ik van de dsb zelf dat -dat niet klopte en geen achter stand had


wie liegt er nu dsb incasso of die in spectrum de 1 zegt dit en de ander dat

maar heb ook al de curatoren gemailt en moet die contraxkt nummers door maileen metde bedragen er bij die ik elke mnd van de dsb incsso kreeg gisteren -maar tot op heden nog niks gehoor

en de uitlatingen van die mede werkster ook door gemailt wat ze uit kraamde
door de telefoon zekonden het niet controleren wat die mede werkster door de telefoon uit kraamde

maar voor de duidelijk heid neem morge alles op met bobiel en foice rekorder sta ik sterk met een klacht in dienen als het zo ver mocht komen

van daar dat ik nu een 3de getuigen heb in geschakeld
dus een assurantie deskundige --hij was meteen bereid om me te helpen er mee

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Incassoburo Inspectrum

Ongelezen bericht door Pavlova »

chatkroeg schreef:ik teken nergens voor -----heb nu een 3de persoon als getuigen van een assurantie kantoor in geschakeld die me bij staat -dat hbben ze meer gezegt bij die in spectrum dt ikeen achter stand had mar later --hoorde ik van de dsb zelf dat -dat niet klopte en geen achter stand had


wie liegt er nu dsb incasso of die in spectrum de 1 zegt dit en de ander dat

maar heb ook al de curatoren gemailt en moet die contraxkt nummers door maileen metde bedragen er bij die ik elke mnd van de dsb incsso kreeg gisteren -maar tot op heden nog niks gehoor

en de uitlatingen van die mede werkster ook door gemailt wat ze uit kraamde
door de telefoon zekonden het niet controleren wat die mede werkster door de telefoon uit kraamde

maar voor de duidelijk heid neem morge alles op met bobiel en foice rekorder sta ik sterk met een klacht in dienen als het zo ver mocht komen

van daar dat ik nu een 3de getuigen heb in geschakeld
dus een assurantie deskundige --hij was meteen bereid om me te helpen er mee
Als je betaald hebt dan kun je het toch eenvoudig aantonen door de betaalbewijzen te laten zien? Hoe vervelend het misschien ook voor je is en in jouw ogen onrechtvaardig, het is niet aan Inspectrum om aan te tonen dat je niet betaald hebt, maar aan jou om te bewijzen dat je wel betaald hebt.

chatkroeg
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2010 11:08

Re: Incassoburo Inspectrum

Ongelezen bericht door chatkroeg »

maar nu komt de kloe die gene die komt morge,, weet niet dat het op dvd op genomen word en ook niet dat er een assurantie makelaar dr bij is zal hij/zij wel in dammen
wandt ik ga me eigen nu beschermen tegen die praktijken van in spectrum --------giro af schriften zijn ook bewijsen
-----------------------------------------------------------------------------------------------
dus als er een af levring over inspectrum incasso zijn en jullie willen de beelden hebben dr voor hoe ze thuis tewerk gaan is het mogelijk om dat gebruiken hoeze tegen de mensen in huis tewerk gaan

Gesloten