LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incassokosten

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
An26
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2007 20:31

incassokosten

Ongelezen bericht door An26 »

Wie heeft advies!

begin vorig jaar heb ik twee fikse eindrekeningen van de Eneco ontvangen die ik niet ineens kon betalen. het ging om twee bedragen van 281,14 en 1422,17 euro. De eneco wou geen regeling treffen en ik moest dat naar hun zeggen uitzoeken met het incassobureau. Er was geen andere mogelijkheid.

im maart kreeg ik de rekeningen weer voorgeschoteld maar nu van het incassobureau, met een verhoging van 100 en van 325 euro. Ik heb een regeleing met het inc. bureau getroffen en aangegeven dat ik het niet eens ben met de hoge incassokosten. Ik heb een officieel bezwaarschrijft ingediend en aangegeven dat ik bereid ben 15% van de kosten (42,17 en 213,32 euro) wil betalen en dat ze de rest van de kosten moeten specificeren.

Echter tot op de dag van vandaag geen besluit ontvangen op mijn bezwaarschrift wel inmiddels een aantal dreigbrieven en telefoontjes dat ik moet betalen anders komt de deurwaarde langs. De som van 281,14 plus de voorgestelde incassokosten zijn betaald van het andere bedrag staat er nog een bedrag van 300 euro en de voorgestelde incassokosten open.

Zijn de incassokosten die ik heb voorgesteld te laag? Of is het verstandig om toch de volledige kosten te betalen..

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: incassokosten

Ongelezen bericht door Cesar »


Ken_W
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 feb 2008 20:22

Re: incassokosten

Ongelezen bericht door Ken_W »

Hallo An,

Het feit al het bedrijf Eneco geen betalingsregeling wil treffen voor zo'n hoog bedrag vind ik erg onpasselijk.
Maar dat is mijn mening.

En verder over de incassokosten die vind ik ook onbehoorlijk hoog in verhouding met het bedrag, wat de precieze kosten etc.. zijn is mij ook niet duidelijk omdat er zo relatief weinig informatie over te vinden is.

Transparatie is in de wereld van incasso bureaus nog niet echt aan de orde van de dag, heb ik het idee.

En tja specifieceren van een bedrag en inhoudelijk op een zaak ingaan is niet hun sterkste kant, aangezien ze een beetje zijdelings blind zijn, is mijn mening.

Pas als progamma's als tros radar zich ermee gaan bemoeien komt de liefde die ze zo goed verbogen weten te houden.

Verstandig, tja wat is verstandig, uiteindelijk moet het bedrag betaald worden als je daar mee ingestemd hebt.
Maar de hoogte van de incassokosten vind ik hoog in verhouding tot wat ze er voor moeten doen.

Sterkte met het betalen van dit hoge bedrag het is niet niets.

Gesloten