LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] inkasso bureau

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Sanne en Marcel

inkasso bureau

Ongelezen bericht door Sanne en Marcel »

HELP!!!

Wij hebben het volgende meegmaakt en weten nu niet zo goed hoe nu verder?!

Mijn man en ik wonen nu ruim 7 jaar in ons huidige huis. En kregen plotseling vorig jaar maart een brief van een inkassobureau. Daarin stond vermeld dat er voor 200euro aankopen was gedaan bij Neckermann.com. In de brief stond vermeld dat ze diverse brieven hadden verstuurd zowel schriftelijk als telefonisch.
Ze wilden dat wij dit bedrag zouden overmaken.

Mijn man heeft direct contact opgenomen met het inkassobureau Universum. Wij hebben namelijk nog nooit wat besteld bij Neckermann.com. En wisten dus nergens wat van af.
Ook heeft mijn man contact opgenomen met Neckermann.com deze wisten te vertellen dat er besteld was van een oud adres van mijn man. Er was wel besteld onder zijn naam maar met een verkeerde geboortedatum.
Wij hebben direct klachtenbrieven gestuurd naar zowel het inkassobureau als naar Neckermann. Hier hebben wij nog nooit wat van gehoord.

Nu een jaar later kregen we een brief van een ander inkassobureau Unisolve. Die hebben het dossier overgekocht van het vorige inkassobureau Universum.
Ook zij beweren dat wij moeten betalen. Zelfstandig hebben zij gegevens veranderd. Zoals de geboortedatum. Terwijl er eerst een ander geboortedatum bij hun bekend was.
Het inkassobureau Unisolve wil dat mijn man een kopie stuurt van zijn geboortedatum. De politie adviseerde dit NIET te doen. Wij komen nu niet verder omdat er bij Unisolve niet geluisterd wordt en hun maar willen dat we een kopie sturen van zijn paspoort.

Wie heeft er tips voor ons??

Mendoza

Re: inkasso bureau

Ongelezen bericht door Mendoza »

Laat ze weten dat je het niet eens bent met de vordering omdat je niets hebt besteld en dat je daarom de vordering dan ook niet erkend.
Vermeld tevens dat je niets zult betalen en ook niet meer op verdere correspondentie zult reageren.

Doe dit schriftelijk of via email, bijvoorbeeld via onderstaande link.

http://www.unisolve.nl/index/category/id/260/Contact

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Geen gegevens verstrekken,laat ze maar dreigen,meer mogen ze niet doen.
Doe niets telefonisch,alles schriftelijk(ivm bewijslast.)Zelf een kopie houden,alles bewaren.

Eis een specificatie en data van wanneer er besteld zou zijn.
Ze zijn verplicht die te overleggen.
Vraag ook bewijzen van verzonden brieven(naar jullie) en de telefoontjes die richting jullie zouden zijn gedaan.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Wie heeft er tips voor ons??
Hier is een stappenplan met tips:
http://www.stopincassobureaus.nl/index.php?page=tips

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ook heeft mijn man contact opgenomen met Neckermann.com deze wisten te vertellen dat er besteld was van een oud adres van mijn man. Er was wel besteld onder zijn naam maar met een verkeerde geboortedatum.
Blijkbaar zijn bij Neckermann de ordergegevens nog bekend.

Wat je dan extra zou kunnen doen, is bij Neckermann vragen naar de afleverdata en afleveradres. Grote kans dat de spullen zijn afgeleverd op een datum dat jullie al lang en breed waren verhuisd naar jullie huidige adres, en daar ook al stonden ingeschreven .

Op die manier heb je een sterk argument dat er misbruik is gemaakt door anderen van jullie persoonsgegevens en dat jullie zelf hier compleet buiten staan.

snepke

Leo The Emperor schreef:
Blijkbaar zijn bij Neckermann de ordergegevens nog bekend.

Wat je dan extra zou kunnen doen, is bij Neckermann vragen naar de afleverdata en afleveradres. Grote kans dat de spullen zijn afgeleverd op een datum dat jullie al lang en breed waren verhuisd naar jullie huidige adres, en daar ook al stonden ingeschreven .

Op die manier heb je een sterk argument dat er misbruik is gemaakt door anderen van jullie persoonsgegevens en dat jullie zelf hier compleet buiten staan.
En wie weet is het verjaard.

Leo The Emperor

Neckerman beweert herinneringen te hebben verstuurd. Waarschijnelijk naar het gelijke adres waar de spullen zijn afgeleverd.

snepke

Leo The Emperor schreef:
Neckerman beweert herinneringen te hebben verstuurd. Waarschijnelijk naar het gelijke adres waar de spullen zijn afgeleverd.
Opvragen die herinneringen,als blijkt dat die naar het oude adres zijn verstuurd,hebben ze bewijs ,
Maar Neckermann wist te vertellen dat het om een oud adres ging(hoe weten hun dat het een oud adres is)
Maar ik vraag me wel af ,hoe het incassobureau wel aan het juiste adres komt en de juiste naam.(wel verkeerde geb.datum)
Maar je kan invullen wat je wil.

Leo The Emperor

Maar ik vraag me wel af ,hoe het incassobureau wel aan het juiste adres komt en de juiste naam.(wel verkeerde geb.datum)

Het huidige adres kunnen ze via de GBA opvragen.

snepke

Dat mag een incassobureau niet,mag alleen een deurwaarder.

Leo The Emperor

Ja, Dat klopt. Als er aan het incassoburo geen deurwaarder is verbonden hebben ze geen toegang tot het GBA
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 10 sep 2011 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Sanne en Marcel

Neckermann wil de gegevens niet loslaten. Omdat ze beweren dat ze het dossier niet meer hebben. Dat ligt nu bij het incasso bureau. En die willen niks vrij laten.

Vorig jaar bij Neckermann zagen ze het oude adres staan. Maar met een andere geboortedatum dan die van mijn man.
Het inkasso bureau kan bij de gemeente alle gegevens ophalen. En via zo'n weg kwamen ze bij mijn man terecht.

snepke

Sanne en Marcel schreef:Neckermann wil de gegevens niet loslaten. Omdat ze beweren dat ze het dossier niet meer hebben. Dat ligt nu bij het incasso bureau. En die willen niks vrij laten.

Vorig jaar bij Neckermann zagen ze het oude adres staan. Maar met een andere geboortedatum dan die van mijn man.
Het inkasso bureau kan bij de gemeente alle gegevens ophalen. En via zo'n weg kwamen ze bij mijn man terecht.
Het incasso bureau is verplicht de gegevens te verstrekken als jullie daar om vragen.

En als Neckermann de gegevens van het oude adres en de naam heeft,hebben jullie toch ooit iets besteld bij Neckermann.

En een incasso bureau kan geen gegevens bij de gemeente ophalen

mzuri

Ongelezen bericht door mzuri »

Als de nieuwe bewoners van het oude huis van TS zo 'slim' waren om op hun naam bij Neckermann te bestellen, kunnen ze nu ook het nieuwe adres van TS doorgeven.
De post ( van incassobureau) retour afzender sturen met vermelding van 'verhuisd naar dit adres Nieuwe straat n.1 Zelfde Plaats.

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Leo The Emperor schreef:Ja, Dat klopt. Als er asan het incassoburo geen deurwaarder is verbonden hebben ze geen toegang tot het GBA
Zelfs dan zal een deurwaarder een goede reden moeten hebben, t.w. het verichten van een ambtshandeling.

Het incassobureau in niet verplicht u van informatie te voorzien. Enkel wanneer een zaak voorkomt zal een incassobureau, willen ze kans op succes hebben, het e.e.a. aan moeten tonen.
Het stuiten van een verjaring vindt niet plaats door te zeggen dat er brieven met stuitings effect zijn verstuurd, maar door dit aan te tonen. Nu u kennelijk op enig moment heeft gereageerd, valt de brief waarop u heeft gereageerd wellicht als stuiting te betrachten.

Stuur geen kopie van een paspoort. Stuur helemaal niets, afgezien van een briefje waarmee u het e.e.a. afwijst.

U kunt volstaan met een briefje waarin u het bestaan van een grond voor de vordering bestrijdt, de vordering zelf, de berekende kosten, en de berekende rente, om redenen in eerdere correspondentie reeds aangegeven (niet verder over uitwijden, wanneer dit voor een rechter komt bestaat er een substantieringsplicht, eiser moet alle verweer van gedaagde in dagvaarding opnemen, met dit zinnetje geeft u aan dat er meer correspondentie uwerzijds bestaat), vergezeld van de eis direct tot dagvaarding over te gaan, en het verder versturen van brieven, emails, sms-en en anderssoortige berichten, alsmede het pogen telefonische contacten en contacten in persoon tot stand te brengen, te staken. Verzoek om een ontvangstbevestiging van het briefje, en verstuur ook een elektronische kopie per email.
Bewaar alles wat hiermee te maken heeft.

Alle verder te ondernemen aktie is zonde van de moeite.

Leo The Emperor

Alle verder te ondernemen aktie is zonde van de moeite.
Wat ik me naar aanleiding van dit topic dan wel afvraag is het volgende :

Mr. Keijzer bestelt een artikel bij Neckermann op adres-1.
Artikel wordt afgeleverd op adres-1, en komt niet retour.
Acceptgiro en herinneringen worden niet betaald.
Mr. Keijzer zegt tegen incassoburo nooit iets besteld te hebben, maar woonde ten tijde van de afleveringen wel op adres-1. (GBA informatie)

Wat moet Neckermann bewijzen om aan te tonen dat er geen fraude of andere ongerechtigheden in het spel zijn?

Sanne en Marcel

wat een berichten zeg. er zitten wat tips tussen..en we gaan ook ff naar de wetswinkel kijken of die ons ergens mee kunnen helpen / adviseren.

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Wanneer mr. Keijzer inderdaad een mr. is, kan mr. Keijzer waarschijnlijk uitstekend zijn eigen belangen behartigen...

De eiser moet aantonen dat aan het gevorderde een overeenkomst ten grondslag ligt, en dat mr. Keijzer in deze overeenkomst wederpartij is van eiser.
Hier onstaat een probleem wanneer mr. Keijzer stelt geen overeenkomst te zijn aangegaan met eiser, de overeenkomst over het internet tot stand is gekomen, en gedaagde (bijvoorbeeld) met meerderen in een studentenhuis woont waar gezamenlijk gebruik wordt gemaakt van een internet aansluiting.
Eiser zal dan in beginsel niet slagen in zijn initiele bewijsvoering.

@Sanne en Marcel
Succes.

Leo The Emperor

De eiser moet aantonen dat aan het gevorderde een overeenkomst ten grondslag ligt, en dat mr. Keijzer in deze overeenkomst wederpartij is van eiser.
Hier onstaat een probleem wanneer mr. Keijzer stelt geen overeenkomst te zijn aangegaan met eiser, de overeenkomst over het internet tot stand is gekomen, en gedaagde (bijvoorbeeld) met meerderen in een studentenhuis woont waar gezamenlijk gebruik wordt gemaakt van een internet aansluiting.
Eiser zal dan in beginsel niet slagen in zijn initiele bewijsvoering.
Dat begrijp ik, maar als mr. Keijzer nu daar in een gewoon huis met alleen zijn gezin woont, dan zal mr Keijzer toch ook iets moeten stellen om aan te geven dat hij niet de beoogde wederpartij is....

Sanne en Marcel

In de tijd dat het besteld is woonde wij daar al niet meer.

Gesloten