| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] inkasso unie!!
-
shirleytje
inkasso unie!!
Misschien dat iemand hier raad mee weet....
Ik kreeg begin april ineens een brief van inkasso unie, over cz
ik zou van 2000 tot 2005 niet betaald hebben ,
ok d8 ik,, maar wat het rare eraan is, van 2000 tot eind 2003 was ik minderjarig, dus helemaal niet zelf verantwoordelijk voor het betalen van Cz en kunnen ze dus ook niks verhalen op mij.
Eerst maar eens een brief naar inkasso unie gestuurd met de mededeling dat ik het er niet mee eens was,,
geen reactie terug,ze hadden schijnbaar mijn brief niet ontvangen raar maar goed,
hun zouden uitzoeken bij Cz waar het probleem lag. vele telefoontjes volgen maar steeds geen duidelijkheid.
Afgelopen dinsdag zouden ze een brief opgestuurd hebben vandaag nog niks ontvangen, toch maar weer even gebeld , ze kwamen met de reactie:
de zaak is gesloten bij ons , omdat Bazuin en Partners(kent iemand die?) de zelfde zaak zou hebben (:S vreemd!)
Maar waarom heb ik dan tot nu toe nog niks van Bazuin en partners gehoord?
en waarom komt inkasso unie dan, als ik betaald zou hebben en die ander zou ook komen dan had ik dubbel kennen dokken...
Nu heb ik nog geen duidelijkheid over hoe en wat...
Geldt er nu ook zoiets alsa een verjaringstermijn?
Hoop dat iemand weet wat ik het beste kan doen nu?????
Groetjes
Ik kreeg begin april ineens een brief van inkasso unie, over cz
ik zou van 2000 tot 2005 niet betaald hebben ,
ok d8 ik,, maar wat het rare eraan is, van 2000 tot eind 2003 was ik minderjarig, dus helemaal niet zelf verantwoordelijk voor het betalen van Cz en kunnen ze dus ook niks verhalen op mij.
Eerst maar eens een brief naar inkasso unie gestuurd met de mededeling dat ik het er niet mee eens was,,
geen reactie terug,ze hadden schijnbaar mijn brief niet ontvangen raar maar goed,
hun zouden uitzoeken bij Cz waar het probleem lag. vele telefoontjes volgen maar steeds geen duidelijkheid.
Afgelopen dinsdag zouden ze een brief opgestuurd hebben vandaag nog niks ontvangen, toch maar weer even gebeld , ze kwamen met de reactie:
de zaak is gesloten bij ons , omdat Bazuin en Partners(kent iemand die?) de zelfde zaak zou hebben (:S vreemd!)
Maar waarom heb ik dan tot nu toe nog niks van Bazuin en partners gehoord?
en waarom komt inkasso unie dan, als ik betaald zou hebben en die ander zou ook komen dan had ik dubbel kennen dokken...
Nu heb ik nog geen duidelijkheid over hoe en wat...
Geldt er nu ook zoiets alsa een verjaringstermijn?
Hoop dat iemand weet wat ik het beste kan doen nu?????
Groetjes
-
stofzuigertje
Re: inkasso unie!!
2000 tot 2003 zijn fout dus je hoeft niets te betalen.
Zij hadden een foutloze rekening moeten sturen en als die zou kloppen kun je die betalen.
1x vragen is voldoende dus laat ze het maar lekker zelf uitzoeken.
Ik vermoed dat ze het doorgestuurd hebben naar andere en zorg ervoor dat je 1 januari bij deze aanbieder weg bent, want ik verwacht alleen nog maar problemen omdat hun administratie niet goed is.
Zij hadden een foutloze rekening moeten sturen en als die zou kloppen kun je die betalen.
1x vragen is voldoende dus laat ze het maar lekker zelf uitzoeken.
Ik vermoed dat ze het doorgestuurd hebben naar andere en zorg ervoor dat je 1 januari bij deze aanbieder weg bent, want ik verwacht alleen nog maar problemen omdat hun administratie niet goed is.
april 2010 een brief die gaat over 2000/2005.
Heb je tussentijds niets ontvangen.
Na hoeveel tijd verjaard een vordering van een zorgverzekering.
En van de tijd dat jij minderjarig was kunnen ze niets vorderen.
Ga er mee naar het juridisch loket en vraag of de vordering terecht is,hun weten wel raad.
Na hoeveel tijd verjaard een vordering van een zorgverzekering.
En van de tijd dat jij minderjarig was kunnen ze niets vorderen.
Ga er mee naar het juridisch loket en vraag of de vordering terecht is,hun weten wel raad.
De Incasso unie heeft blijkbaar de opdracht terug gegeven aan CZ, doen ze wel vaker als er teveel fouten instaan en de vordering ongegrond is. CZ probeert het nu via een ander incasso bureau bij jou te innen en hopen op angst en beven van jou kant.
Vraag het ook even na bij je ouders of die van iets weten, samen sta je dan sterker over de twee jaar erna.
Mocht de vordering van die laatste twee jaar nou net binnen de verjaringstermijn vallen, 5 jaar, gaan ze wellicht verder met pogen om die binnen te krijgen. Maar het lijkt me vrij sterk, anders hadden ze wel eerder aan de bel getrokken.
Vraag het ook even na bij je ouders of die van iets weten, samen sta je dan sterker over de twee jaar erna.
Mocht de vordering van die laatste twee jaar nou net binnen de verjaringstermijn vallen, 5 jaar, gaan ze wellicht verder met pogen om die binnen te krijgen. Maar het lijkt me vrij sterk, anders hadden ze wel eerder aan de bel getrokken.
-
shirleytje
Nee ik heb helemaal nooit iets ontvangen, wat ik het vreemde vind want je gaat toch niet na 5 jaar ineens pas komen.snepke schreef:april 2010 een brief die gaat over 2000/2005.
Zover ik weet is er wel gewoon betaald, is altijd via automatische incasso gegaan!Begrijp ik het goed dat je inderdaad vanaf je 18e de ziektekostenpremie niet betaald hebt?
En ik ben al vanaf maart 2008 weg bij Cz.
Maar stel dat die andere incassobureau komt met hetzelfde, dan zit er toch gewoon een fout bij hun?
Ik vind het gewoon maar een beetje een vreemd verhaal, als je je papieren nagaat zie je toch dat iemand in die periode minderjarig was:?
Geldt die verjaringsperiode dan vanaf 2005?
stel dat het zo is, moeten hun dan kunnen bewijzen dat ze wel in de tussentijd iets hebben gestuurd?
Of hoe kom ik erachter dat het daadwerkelijk gestuit is?
Ik zou duidelijkheid vragen om watvoor vordering het gaat, want vanaf 2006 is een ieder verplicht verzekerd via verzekeringsmaatschappij.
Voor 2006 was men ofwel particulier verzekerd of via het ziekenfonds en werden de kosten voor ziekenfonds betaald via je salaris.
Particulier verzekerde voor 2006 waren vaak ambtenaren of semiambtenaren.
En dus voordat je 18de verjaardag was je gewoon verzekerd via het ziekenfonds van je ouders.
Dus zou zeker opheldering vragen hierover.
Voor 2006 was men ofwel particulier verzekerd of via het ziekenfonds en werden de kosten voor ziekenfonds betaald via je salaris.
Particulier verzekerde voor 2006 waren vaak ambtenaren of semiambtenaren.
En dus voordat je 18de verjaardag was je gewoon verzekerd via het ziekenfonds van je ouders.
Dus zou zeker opheldering vragen hierover.
-
shirleytje
Er staat zoiezo niks duidelijk in die brief..
staan allemaal datums op die door elkaar lopen en/of niet kloppen, dus valt niet veel uit op te maken.
Maar de zaak is nu afgesloten bij inkasso unie, en volgens hun moet ik verder bij Bazuin en Partners zijn, maar daar heb ik nooit iets van gehoord,
en ik ga zelf niet vragen of ze alsjeblieft een rekening kunnen sturen die ik moet betalen, of wel?
Van men schoonvader moet ik gewoon maar afwachten totdat ze van Bazuin en partners iets laten horen en dan kan ik pas verder handelen,
Maar zal je zien dat hun dezelfde gegevens hebben,
en dan stuit ikweer op hetzelfde probleem.
Tot men 18e ben ik gewoon meeverzekerd geweest met mijn ouders,
en na men 18e gewoon particulier denk ik, want heb tot voorkort op school gezeten, dus is nooit via een werkgever gegaan..
staan allemaal datums op die door elkaar lopen en/of niet kloppen, dus valt niet veel uit op te maken.
Maar de zaak is nu afgesloten bij inkasso unie, en volgens hun moet ik verder bij Bazuin en Partners zijn, maar daar heb ik nooit iets van gehoord,
en ik ga zelf niet vragen of ze alsjeblieft een rekening kunnen sturen die ik moet betalen, of wel?
Van men schoonvader moet ik gewoon maar afwachten totdat ze van Bazuin en partners iets laten horen en dan kan ik pas verder handelen,
Maar zal je zien dat hun dezelfde gegevens hebben,
en dan stuit ikweer op hetzelfde probleem.
Tot men 18e ben ik gewoon meeverzekerd geweest met mijn ouders,
en na men 18e gewoon particulier denk ik, want heb tot voorkort op school gezeten, dus is nooit via een werkgever gegaan..
Maar heb je vanaf je 18de zelf ook zorgpremie betaald?
Zoja, dan heeft men geen poot om op te staan.
Tis te hopen voor je, dat je je afschriften nog hebt om het te bewijzen.
Zoja, dan heeft men geen poot om op te staan.
Tis te hopen voor je, dat je je afschriften nog hebt om het te bewijzen.
-
shirleytje
Tot 2006 heeft mijn vader alles betaald,
daarna ben ik uit huis gegaan en heb ik zelf betaald.
afschriften van 2003 tot 2005 heeft mijn vader niet meer, zijn allemaal een jaar geleden vernietigd:S
Het gaat mij ook niet zozeer om die periode(ik had zelf beter op moeten letten of het wel betaald werd?) maar dan nog had ik eerder wel iets moeten vernemen , of hadden ze me al uit moeten schrijven bij CZ)
Maar die voorgaande jaren kloppen gewoon niet zoiets kunnen ze toch niet menen dat ik toenik minderjarig was, moet gaan betalen waar ik zelf geen benul van had die tijd.
daarna ben ik uit huis gegaan en heb ik zelf betaald.
afschriften van 2003 tot 2005 heeft mijn vader niet meer, zijn allemaal een jaar geleden vernietigd:S
Het gaat mij ook niet zozeer om die periode(ik had zelf beter op moeten letten of het wel betaald werd?) maar dan nog had ik eerder wel iets moeten vernemen , of hadden ze me al uit moeten schrijven bij CZ)
Maar die voorgaande jaren kloppen gewoon niet zoiets kunnen ze toch niet menen dat ik toenik minderjarig was, moet gaan betalen waar ik zelf geen benul van had die tijd.
Omdat je student was viel je ook gewoon bij je ouders hun ziekenfonds, maar dat zou je aan je ouders kunnen vragen hoe je toen verzekerd was.
De verplichte verzekering loopt pas sinds jan 2006, dus ook over de periode vanaf 2006 totdat je je zelf ging verzekeren in 2008, zal er door je ouders ziekenfonds geregeld zijn.
Wellicht hoor je nooit meer iets hierover, maar voor het geval je wel wat hoort weet je nu alvast wat je kan uitzoeken hoe en wat.
Dan mocht het zover komen je gelijk een schrijven kunt doen naar het incassobureau met je bevindingen en uitleg.
De verplichte verzekering loopt pas sinds jan 2006, dus ook over de periode vanaf 2006 totdat je je zelf ging verzekeren in 2008, zal er door je ouders ziekenfonds geregeld zijn.
Wellicht hoor je nooit meer iets hierover, maar voor het geval je wel wat hoort weet je nu alvast wat je kan uitzoeken hoe en wat.
Dan mocht het zover komen je gelijk een schrijven kunt doen naar het incassobureau met je bevindingen en uitleg.
Bij je bank kan je kopiëtjes opvragen.Daar moet je wel voor betalen.shirleytje schreef: