LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inkasso Unie- VGZ

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Marianna

Inkasso Unie- VGZ

Ongelezen bericht door Marianna »

Een week na girtelbetaling van een openstaande rekening ontving ik een schrijven van de Inkasso Unie.
-------------------------
uw schuld ad EUR 205,45 (inclusief incassokosten en rente) aan ZORGVERZEKERAAR VGZ UA, TILBURG
vhj zijn telefonisch bereikbaar: ma tiro do van 09.00-17.00 uur en van 18.00-21.00uur
vrij van 09.00-16.00 uur
zat van 10.00-14.00 uur

Geachte mevrouw, mijnheer,
Zorgverzekeraar VGZ U.A heeft ons opdracht gegeven om de betalingsachterstand die in het kader van de met u afgesloten zorgverzekering (-en) ontstaan is, zo spoedig mogelijk bij u in te vorderen. Een specificatie van de openstaande geldbedragen, waarvan ondanks herhaalde aanmaning nog steeds geen betaling heeft plaatsgevonden, vindt u aan de achterzijde van deze brief.
Wij verzoeken u hierbij vriendelijk doch dringend om voor onmiddellijke betaling zorg te dragen met gebruikmaking van de acceptgirokaart hieronder.
U gelieve uiterlijk binnen acht daäen na dagtekening van deze brief aan ons te betalen. Afbetaling in termijnen of uitstel van betaling IS In dit sta lum helaas niet mogeliJk.
Wanneer betaling binnen de gestelde termijn opnieuw uitblijft, dan zullen wij per direct rechtsmaatregelen tegen u moeten treffen. Alle daaraan verbonden kosten komen te uwen laste, evenals de wettelijke rente.
Voor zover nodig wordt u hierbij, mede namens onze opdrachtgever, uitdrukkelijk in gebreke gesteld. Vooralsnog vertrouwen wij erop dat u thans per omgaande voor volledige betaling, inclusief incassokosten,
zorgdraagt.
Hoogachtend,
INKASSO UNIE .V.
----------------------------------

Meteen telefonisch contact opgenomen met het VGZ en na enig zoeken bevestigde de telefoniste dat het bedrag was ontvangen een dag nadat ik het heb overgemaakt.... vreemd omdat de betalingsopdracht onmiddelijk is verwerkt en het bedrag dus afgeschreven was.
De incasso stopzetten zou niet meer kunnen volgens haar en ik zou zelf contact moeten opnemn met de inkasso Unie die ook inzage heeft in de betalingen die het VGZ heeft ontvangen........

Is dit geen aantasting van de privacy???

Gebeld en inderdaad de telefoniste kon zien dat betaald was maar deelde mee dat ik de incassokosten alsnog moest betalen en daarvoor een acceptgiro zou ontvangen omdat de betaling aan het VGZ te laat was geweest en de incasso reeds uit handen was gegeven.
Ik heb meteen duidelijk gesteld niet van plan te zijn deze kosten te betalen en dat ik geen enkele bemoeienis met de inkasso unie heb of wens te hebben.

Vandaag kwam het volgende schrijven.
--------------------------------
U heeft ons te kennen gegeven geen medewerking te willen verlenen aan een oplossing voor deze vordering. Daar cliënte van mening is dat de onderhavige vordering terecht is ingesteld, dient u betalingsbewijzen te overhandigen. Dit bent
u wettelijk verplicht.
Wij verzoeken en voorzover nodig sommeren u dan ook
om binnen 10 dagen na dagtekening van deze brief de gevraagde bewijzen naar ons te sturen. Indien u wederom enige medewerking weigert, volgt dagvaarding.
Hoogachtend, INKASSO UNIE B.V.

--~.
mr J.C A G. BronK;Ijl-prst v
--------------------

Ik ben gelukkig niet bang, wel nijdig en verbaasd over de bewering dat ik wettelijk verplicht zou zijn hen bewijzen van mijn betaling te overleggen. Het kan toch niet waar zijn dat een incassobureau kan eisen inzage te krijgen in bank/giro zaken van de aangeschreven mensen of ze nou wel of niet terecht zijn aangeschreven.?

Het is me duidelijk dat ik schriftelijk moet reageren, dit wil ik per brief en mail met ontvangstbevestiging gaan doen.

Heeft iemand verder nog tips?

Vriendelijke groet,

Marianna

ronald g

Re: Inkasso Unie- VGZ

Ongelezen bericht door ronald g »

Hoi, u was te laat met betalen duidelijk toch! edoch met een kopie en een postzegel bent u beduidend goeiekoper uit dan maar stampvoeten dat u de bewijzen aan moet leveren.

Tip betaal op tijd en dan hoeft u dit soort vragen ook niet meer te stellen.

M,v,g, Ronald g.

Cesar

Ongelezen bericht door Cesar »

Ronald, goed lezen.
Ze had al betaald voordat de brief van Incassounie haar bereikte.

Dit incassoburo is gewoon te laat.
Jammer voor hun.

Verder gaan met leven Marianna.

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Meteen telefonisch contact opgenomen met het VGZ en na enig zoeken bevestigde de telefoniste dat het bedrag was ontvangen een dag nadat ik het heb overgemaakt.... vreemd omdat de betalingsopdracht onmiddelijk is verwerkt en het bedrag dus afgeschreven was.
Het was dus een fout van de zorgverzekeraar.
De incasso stopzetten zou niet meer kunnen volgens haar en ik zou zelf contact moeten opnemn met de inkasso Unie die ook inzage heeft in de betalingen die het VGZ heeft ontvangen........

Is dit geen aantasting van de privacy???
Het is ook doodsimpel niet waar. Die telefoonmiep zou waarschijnlijk allerlei lastige handelingen moeten verrichten en daar had zij geen zin in. Inkasso Unie heeft slechts inzicht in betalingen die op de eigen derdenrekening worden gedaan.
Gebeld en inderdaad de telefoniste kon zien dat betaald was maar deelde mee dat ik de incassokosten alsnog moest betalen en daarvoor een acceptgiro zou ontvangen omdat de betaling aan het VGZ te laat was geweest en de incasso reeds uit handen was gegeven.
Dat is onzin, de betaling kwam voor de brief van het incassobureau. De verzekeraar zal de incassokosten zelf moeten betalen.
Ik heb meteen duidelijk gesteld niet van plan te zijn deze kosten te betalen en dat ik geen enkele bemoeienis met de inkasso unie heb of wens te hebben.
Geheel terecht.
Ik ben gelukkig niet bang, wel nijdig en verbaasd over de bewering dat ik wettelijk verplicht zou zijn hen bewijzen van mijn betaling te overleggen. Het kan toch niet waar zijn dat een incassobureau kan eisen inzage te krijgen in bank/giro zaken van de aangeschreven mensen of ze nou wel of niet terecht zijn aangeschreven.?
Nou, je zal bewijstechnisch wel die betalingsbewijzen moeten verstrekken. Jouw verdediging, je stelling zogezegd, is dat je al betaald hebt, en dat zal je moeten ondersteunen met bewijs. Bovendien bespaar je jezelf veel gedoe. Maak desnoods de zaken die je prive wil houden onleesbaar, bijvoorbeeld met zwarte stift, en laat betaalopdracht en rekeningnummer duidelijk zien.
Het is me duidelijk dat ik schriftelijk moet reageren, dit wil ik per brief en mail met ontvangstbevestiging gaan doen.
Heel verstandig. Zeg dat je al betaald hebt en stuur ook ter ondersteuning de bankafschriften als bijlage mee (daar ontkom je echt niet aan). Zeg dat je geen enkele aansprakelijkheid erkent, ook niet voor incassokosten. Er is al betaald, de vordering is daarmee teniet gegeaan, en daardoor kunnen er ook geen incassokosten meer zijn. De verzekeraar heeft lichtzinnig een incassobureau ingeschakeld, dan moeten ze er niet van opkijken als ze de rekening daarvan gepresenteerd krijgen.

trappist

Ongelezen bericht door trappist »

het pand waar Incasso Unie nu zit was voorheen het Eindhovense kantoor van VGZ, dus die twee kennen elkaar :lol:

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ja, ligt achter het station, vanuit de bussen kijk je er zo op uit.

En dan te bedenken dat die viezerikken van Inkasso unie 15 jaar geleden in een kantoortje van 4 bij 3 boven de loketten van station Eindhoven zaten.

trappist

Ongelezen bericht door trappist »

klopt niet; tig jaar geleden pandje in Bleekstraat, dan pand waar nu Diagnostisch centrum in zit, vervolgens pand ernaast aan de PC Hooftlaan, en vandaar naar het VGZ gebouw dacht ik.
maar we gaan off-topic.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Weet dat ik offtopic ga, kantoortje zat overigens echt boven de loketten aan de stadskant. Daar ken ik het embleem van. Heb vaak naast de ingang naar dat kantoortje staan wachten op mensen die ik van de trein af haalde.

Moet overigens langer geleden zijn, begin jaren 90.

Doet er verder ook niet toe, ze hebben nu een pand dat nog veel groter is dan het station.......waar het mij echter om gaat: waar zouden ze dat huidige pand van betaald hebben?

Gesloten