Ook ik heb de nodige ervaringen met dit incassoburo van DSB
Na mijn scheiding bleef ik met een restschuld zitten van de hypotheek.
De hypotheek is genomen toen alles prima in orde was met mijn financiele situatie. Ik ben er dus niet zomaar ingestapt zonder alles goed te overwegen.
Met frisia en het incassoburo herhaalde malen geprobeerd om tot een regeling te komen , echter is dat niet mogelijk.
Omdat ik niet in staat was om de aflossing te betalen kreeg ik deze week bezoek van een medewerker van inspectrum.
Hij dreigde om alles van waarde van mij in beslag te nemen , evenals een salarisbeslag. Ik kreeg wel een uitweg. de hypotheek werd omgezet naar een doorl krediet waarvan de aflossing rechtstreeks bij mijn werkgever werd ingehouden. een andere oplossing was niet bespreekbaar. Op dit moment kan ik geen schuldsanering aanvragen omdat ik in een recreatiewoning verblijf en dus geen officieel adres heb.
De inspectrum medewerker raadde mij ook af om dat in de toekomst te doen omdat er dan alsnog beslag zou worden gelegd voordat de sanering rond was. ik heb niet veel van waarde maar mij werd verzekerd dat alles wat enige waarde had in beslag zou worden genomen. Hierdoor zou het blijven zien van mijn kinderen onmogelijk worden. Daar had deze meneer geen boodschap aan en vond hijniet zijn probleem. Ik weet wat mijn verplichtingen zijn en zal die ook niet uit de weg gaan. ik heb ook de hypotheek met mijn volle verstand afgesloten , simpelweg omdat dat toen mogelijk was. door allerlei redenen zijn dingen anders gelopen als verwacht. Alleen de manier waarop de medewerkers van Dirk Scheringa tewerk gaan is tegen het criminele aan. Ik had de pech dat ik alleen die medewerker te woord stond , dat zal me geen tweede keer gebeuren. Zorg dat er iemand bij je is als je bezoek krijgt van ze , liefst iemand die goed kan praten en weet wat de problemen zijn. Ik hoop vanharte dat ik iemand hiermee een dienst kan bewijzen en dat ze ooit eens aangepakt zullen worden voor hun handelswijze
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] inspectrum incasso
Re: inspectrum incasso
Weer een staaltje van onbeschofte intimidatie door een incassobureau/medewerker.
Een incassobureau heeft GEEN enkele bevoegdheid om beslag te laten leggen.
Om beslag te kunnen leggen moet er eerst een uitspraak van de rechter zijn. Dit kan alleen door een deurwaarder worden gedaan.
En ook bij deurwaarders zijn minnelijke trajecten af te spreken nog voor de zaak voorkomt en als ik jouw verhaal zo lees makkelijker dan met het incassobureau.
Uiteraard zal een medewerker van een incassobureau je afraden om een schuldsaneringstraject in te gaan. Immers als je in het traject zit mogen ze jou niet meer lastigvallen.
Mijn advies, zoek zo snel mogelijk een (post)adres waar je ingeschreven staat en begin een shv traject. Dit brengt een hoop rust in je leven.
Een incassobureau heeft GEEN enkele bevoegdheid om beslag te laten leggen.
Om beslag te kunnen leggen moet er eerst een uitspraak van de rechter zijn. Dit kan alleen door een deurwaarder worden gedaan.
En ook bij deurwaarders zijn minnelijke trajecten af te spreken nog voor de zaak voorkomt en als ik jouw verhaal zo lees makkelijker dan met het incassobureau.
Uiteraard zal een medewerker van een incassobureau je afraden om een schuldsaneringstraject in te gaan. Immers als je in het traject zit mogen ze jou niet meer lastigvallen.
Mijn advies, zoek zo snel mogelijk een (post)adres waar je ingeschreven staat en begin een shv traject. Dit brengt een hoop rust in je leven.
Er werd gedreigd om binnen een week een deurwaarder op de stoep te hebben. Ook als ik shv aan zou vragen, zou er binnen no time een deurwaarder op de stoep staan. Overigens kan ik pas shv aanvragen als ik een officieel adres heb , dat kan niet via een postadres.
Kortom , je staat gewoon met je rug tegen de muur , want eer ik in aanmerking kom voor een huis en dus een officieel adres, ben je paar jaar verder
Kortom , je staat gewoon met je rug tegen de muur , want eer ik in aanmerking kom voor een huis en dus een officieel adres, ben je paar jaar verder
Je moet maar eens even wachten wat de rechter gaat vertellen. Zoals dat incassoburo werkt druist in tegen alle normen en waarden.
Laat je maar failliet verklaren. Van een kale kikker....
Er is door een incassoburo geen beslag te leggen. Dit kan alleen een deurwaarder en die zijn schappelijk genoeg. Die trachten in ieder geval een oplossing aan te dragen waar jij iets mee kunt. Dan is er nog profeit te halen. Zoals dat incassoburo werkt vangen ze niets.
Laat je niet intimideren.
Laat je maar failliet verklaren. Van een kale kikker....
Er is door een incassoburo geen beslag te leggen. Dit kan alleen een deurwaarder en die zijn schappelijk genoeg. Die trachten in ieder geval een oplossing aan te dragen waar jij iets mee kunt. Dan is er nog profeit te halen. Zoals dat incassoburo werkt vangen ze niets.
Laat je niet intimideren.
-
DSB bank-hypotheek en incasso?
Even op een rijtje.
U kunt dus de aflossing van die hypotheek niet betalen?
U woont nu in een recreatiewoning?
Van wie is nu dat huis dan? Van uw (ex) echtgenote?
De hypotheek samen afgesloten?
In gemeenschap van goederen getrouwd (geweest)?
Dan is mijn vraag wat die vertegenwoordiger van dat incassobureau in opdracht v an die DSB-bank in vredesnaam bij u komt doen!!
Immers, uw (ex) kan niet zomaar in die woning blijven wonen om niet.
Zij zal minstens aan u een huur moeten betalen als de woning in zijn geheel op uw naam staat.
Zo niet dan zal zij minstens de helft van de hypotheekaflossing moeten ophoesten en u de helft moeten geven van de huidige waarde van de woning (in onbewoonde staat).
Daarmee kunt u toch uw deel betalen?
En als dit bovenstaande allemaal niet kan zal toch die woning verkocht moeten worden?
Kortom, ik begrijp de dreiging van in beslagname van uw goederen niet!
Grootvader
Even op een rijtje.
U kunt dus de aflossing van die hypotheek niet betalen?
U woont nu in een recreatiewoning?
Van wie is nu dat huis dan? Van uw (ex) echtgenote?
De hypotheek samen afgesloten?
In gemeenschap van goederen getrouwd (geweest)?
Dan is mijn vraag wat die vertegenwoordiger van dat incassobureau in opdracht v an die DSB-bank in vredesnaam bij u komt doen!!
Immers, uw (ex) kan niet zomaar in die woning blijven wonen om niet.
Zij zal minstens aan u een huur moeten betalen als de woning in zijn geheel op uw naam staat.
Zo niet dan zal zij minstens de helft van de hypotheekaflossing moeten ophoesten en u de helft moeten geven van de huidige waarde van de woning (in onbewoonde staat).
Daarmee kunt u toch uw deel betalen?
En als dit bovenstaande allemaal niet kan zal toch die woning verkocht moeten worden?
Kortom, ik begrijp de dreiging van in beslagname van uw goederen niet!
Grootvader