LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] interim justitia
interim justitia
in 2000 werd ik ook lid van interim justitia (I.J),daar dit goedkoper dan een rechtsbijstand zou zijn om mijn rechtszaken te behartigen.In 2000 gaf ik die vertegenwoordiger een dossier mee,waarin ik kon aantonen dat er een rechtsgeschil was tussen mij een een vorige vennoot van toen ruim fl 28000,00.Zij zouden dit varkentje wel even wassen.I.J schakelde Heuting advocaten te Apeldoorn in.Deze hebben in totaal 5 brieven geschreven.Heuting advocaten verhoogde het bedrag tot €28000,00.Nu na 5 jaar zegt Heuting advocaten dat zij geen mogelijkheden tot verhaal zien en willen stoppen met de procedure en of ik maar even €6000,00 +BTW wil overmaken.Ik heb dit geweigerd ,maar nu zou in de voorwaarden staan dat zij kunnen stoppen wanneer zij willen zonder schade verlies van de advocaten.Il heb I.J een brief geschreven maar heb tot op heden geen antwoord hierover.
Re: interim justitia
Een incassobureau en een rechtsbijstandsverzekering zijn totaal verschillend. Als je een incassobureau inschakelt om een vordering op iemand te incasseren zal het bureau de debiteur eerst manen en als dat niet tot het gewenste resultaat leidt zal de schuldeiser het advies krijgen om de debiteur te dagvaarden, Gelet op de omvang van de schuld kan de zaak niet aangebracht worden bij de kantonrechter, het mazimum te vorderen bedrag is daar 5000 euro (ongeveer 11.000 ouderwetse guldens) maar moet de gewone rechter ingeschakeld worden. Daar kan alleen geprocedeerd worden door een procureur. Dat het incassobureau zonder jou daarin te kennen een advocaat heeft ingeschakeld lijkt mij sterk. Heeft die advocaat alleen een paar brieven geschreven of hebben die voor jou geprocedeerd en zo ja, wat is daarvan de uitkomst. Als jouw vordering door de rechter is afgewezen moet je én jouw advocaat betalen plus het bedrag waarvoor de rechter jou heeft veroordeeld om aan de tegenpartij aan proceskosten te vergoeden. Heb jij gewonnen dan moet de tegenpartij een door de rechter vastgestelde vergoeding betalen. Maar dat bedrag wordt berekend naar een vaste staffel, niet op basis van de kosten die jouw advocaat jou in rekening brengt. Als de advocaat alleen maar een paar brieven heeft geschreven en daarna de pijp aan Maarten heeft gegeven, dan hebben ze je getild met hun rekening en zou ik hun maar eens rap aanklagen.
Berendjan, zou jij misschien voor ons kunnen aangeven welke overeenkomsten tussen welke partijen hier aan de orde zijn, en op welke rechtsgevolgen dit zijn uitwerking heeft? Kortom, wat de juridische grondslag is voor het advies "rap aanklagen" ?
Berenjan je bent weer eens aan het "uit je nek aan het lullen" De competentie van de "sector kanton" gaat veel verder dan wat jij roept:
"bij de kantonrechter, het mazimum te vorderen bedrag is daar 5000 euro (ongeveer 11.000 ouderwetse guldens) maar moet de gewone rechter ingeschakeld worden"
Wat te denken van Aardvorderingen (art. 93 onder c RV) en wat te denken als partijen gezamelijk besluiten hun geschil aan de kantonrechter voor te leggen als het gaat om meer dan 5000 euro.
Berenjan, vorderingen van miljoenen kun je aan de kantonrechter voorleggen mits de AARD VAN DE VORDERING zich hiertoe leent.
Berendjan ga in de kroeg de "jurist" uithangen!!!!!!!!!
"bij de kantonrechter, het mazimum te vorderen bedrag is daar 5000 euro (ongeveer 11.000 ouderwetse guldens) maar moet de gewone rechter ingeschakeld worden"
Wat te denken van Aardvorderingen (art. 93 onder c RV) en wat te denken als partijen gezamelijk besluiten hun geschil aan de kantonrechter voor te leggen als het gaat om meer dan 5000 euro.
Berenjan, vorderingen van miljoenen kun je aan de kantonrechter voorleggen mits de AARD VAN DE VORDERING zich hiertoe leent.
Berendjan ga in de kroeg de "jurist" uithangen!!!!!!!!!
-
Als jullie nu eens beginnen met de naam goed te schrijven...
Dit geldt ook voor de Radar-redactie!
Het is Intrum Justitia.
Overigens een zeer kwalijke zaak, die naam. Het suggereert een connectie met justitie. Je reinste intimidatie.
Dit geldt ook voor de Radar-redactie!
Het is Intrum Justitia.
Overigens een zeer kwalijke zaak, die naam. Het suggereert een connectie met justitie. Je reinste intimidatie.