LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrim Justitia houdt een ONDER PROTEST betaald bedrag vast

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Whale123
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 okt 2008 12:08

Intrim Justitia houdt een ONDER PROTEST betaald bedrag vast

Ongelezen bericht door Whale123 »

In het forum Internet-providers heb ik een vervolgverhaal geschreven over mijn problemen met Casema, waar ik volledig in mijn recht stond.

Mijn boodschap aan u allen: VERTROUW I.J. NIET

Hieronder een relevant deel van mijn verhaal.

Verleden jaar stopte Casema met het leveren van telefonie op mijn adres. De reden was, dat telefonie op mijn adres niet goed leverbaar was.
Enige weken later heb ik per afloopdatum van het contract opgezegd en ben ik overgestapt naar een ADSL-provider.
De kosten van de niet geleverde telefonie had ik in mindering gebracht op de laatste rekening NA OVERLEG MET CASEMA.
Dit alles gebeurde in de maanden maart, april en mei 2007. Omdat de opzegging per 1 april was (geen grap) en ik daar schriftelijke bevestiging van had gekregen heb ik de facturen over april , mei en jun niet betaald, al probeerde Casema het wel te incasseren. Ik was nameijk ook overgestapt naar Digitenne, maar de kabelTV-rekeningen bleven komen, nu met AC-giro. Mijn bank had ik gevraagd geen afschrijvingen door Casema meer te accepteren.

Het was na de systeemwijziging bij Casema in 2006 en 2007 een enorme administratieve puinhoop, daarom bewaarde ik alle aantekeningen omtrent afspraken etc.

Rond november 2007 kwam hij dan, de verwachte brief van Intrim Justitia. Ik meende te kunnen bewijzen, dat ik Casema niets was verschuldigd. Dat meldde ik ook aan het incassoburo.
De zeer vriendelijke medewerker verzocht mij het dossier op te sturen EN VERZOCHT MIJ HET OPENSTAANDE BEDRAG VAN 62 EURO VERMEERDERD MET RENTE EN INCASSOKOSTEN NAAR INTRIM JUSTITIA OVER TE MAKEN. TOTAALBEDRAG 156 EURO. DIE BETALING MOEST IK ONDER PROTEST DOEN, ZO ZOUDEN DE KOSTEN NIET OPLOPEN. ALS ALLES WAS OPGELOST, KREEG IK MIJN GELD TERUG.

Het wordt denk ik al duidelijk: Overleg tussen Intrim Justitia en Casema wees volgens Intrim Justitia uit dat ik gelijk had. Voor terugstorting moest ik echter bij Casema zijn. Die mij weer naar I.J. terug stuurde. Die mij weer naar Casema terugstuurde.

Uiteindelijk kon ik het onder protest betaalde geld alleen terugvorderen via gerechtelijke stappen.Mijn echtgenote en mijn cardioloog ontraadden mij echter mij hier nog boos over te maken. Zou zonde zijn van de geslaagde open-hart-operatie.
Het dossier heb ik nimmer teruggezien.

Ziggo heeft Casema overgenomen. Ziggo is mij 156 Euro minimaal schuldig. Intrim Justitia is NIET betrouwbaar, men komt een gegeven woord niet na. BETAAL AAN HEN NIET ONDER PROTEST, zij hebben bewezen, te liegen dat men het geld terugkrijg indien bewezen is, dat het niet was verschuldigd.

TOEN IK HEN DAAROVER BELDE KREEG IK TE HOREN DAT DE ZAAK WAS GESLOTEN. IK HAD IMMERS BETAALD!!!!

Ze hadden ook mijn dossier niet meer, dat zou die mijnheer terugzenden. Het dossier was vernietigd door de betaling.

Intrim Justitia heeft kennelijk nooit van de archiefwet gehoord. In dat dossier zit ook hun rekening aan mij met onderliggende stukken.Begin dit jaar kreeg ik nog een brief van de kabelmaatschappij: Wij willen u graag terug. Waarop ik antwoordde: Ik wil eerst graag mijn geld terug. Met uitleg.
Niets meer van gehoord.

INTRIM JUSTITIA HOUDT ZICH DUS ZELF NIET AAN DE RICHTLIJNEN VOOR BETALINGEN ONDER PROTEST.

Zelf had ik geen ervaringen met incassoburo's en door mijn goedgelovigheid vertrouwde ik de vriendelijke mijnheer van Intrim Justitia en stond de 156 Euro via internetbankieren onder de vermelding Betaling onder Protest op de I.J. rekening.

Na Casema heb ik Ziggo gevraagd de zaak te herzien. Want wat ik hierboven niet schreef, was het feit dat ik de laatste Casema-maanden slechts af en toe telefonie kon gebruiken en in de laatste maand al helemaal niet meer.
Dat was allemaal bekend bij Casema, bewijsbaar ook aan de hand van de telefoonkosten!

Gelukkig is er nu een geschillencommissie Telecommunicatie.

Ik wil echt iedereen aanraden, NOOIT iets aan Intrim Justitia te betalen. ZEKER niet zo dom doen als ik en onder protest betalen.

Sorry voor eventuele typefouten, als ik aan deze zaak denk, word ik weer boos!

begrip
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 okt 2008 09:27

Re: Intrim Justitia houdt een ONDER PROTEST betaald bedrag vast

Ongelezen bericht door begrip »

Meneer, uw frustratie kan ik mij goed voorstellen. Intrum Justitia is een schande voor de incasso sector. Ik heb zelf regelmatig problemen met ze gehad. Ik raad u aan om nooit telefonisch te reageren maar altijd per brief en/of per fax. Zorg er altijd voor dat u bewijs heeft. Ik heb ze in het verleden zelfs vriendelijk verzocht om de zaak voor te laten komen omdat dat mijn inziens de enige manier was om de zaak op te lossen. Uiteraard hebben ze dat niet gedaan. Als u in uw recht staat verzoek hen dan om een rechtszaak want met Intrum Justitia valt n iet op een normale wijze te communiceren.

jd1948
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 apr 2008 20:12

Re: Intrim Justitia houdt een ONDER PROTEST betaald bedrag vast

Ongelezen bericht door jd1948 »

intrum justitia
ik heb een probleem met oxxio die mij wil laten betalen voor een woning die al een jaar leegstaat en hebben intrum ingeschakeld daar zeggen ze ze werken niet meer voor oxxio wat blijkt 14 dagen later weer een aanmaning stuurde deze terug met de mededeling dat ik de geschillencommisie energie had ingeschakeld kreg een brief van intrum moest kontact met hun opnemen niet mogelijk dus kreeg wel weer een aanmaning vorr oxxio
dat is mijn verhaal met intrum

Gesloten