LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrim Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
missclou

Intrim Justitia

Ongelezen bericht door missclou »

Hallo beste mensen,

Ik heb zeker een uniek verhaal en het gaat nu nog om maar 12 euro. Ik heb met hun telefonisch (fout 1) afgesproken dat ik maar 25 euro van de 37 euro zou betalen en daar zijn ze mee akkoord gegaan zou hier een schriftelijke bevestiging van krijgen en wederom weer beloftes die ze niet waar maakten. Het vreemde is ook dat het is vanaf 22 juni betaald en ze geven aan dat er geen aantekeningen in hun systeem staan terwijl ze altijd binnen 6 a 7 dagen terug bellen wanneer er een betaling komt. En dat er in de afgelopen periode geen contract zou zijn geweest. Wat ik gedaan heb is naar de Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen gebeld en die geven aan dat ze de klacht in behandeling gaan nemen. Ik heb nu verschillende klachten gelezen en als ik iedereen zo goed begrijp is alles maar dan ook alles schriftelijk met die lui doen, anders staat niets vast en doen ze maar wat hun het meeste opleverd. Het is zo jammer dat het allemaal zo moet. En ze zijn inderdaad super onbeleefd denken niet outside the box, en zijn al helemaal niet behulpzaam. Ik hoop dat iemand mij nog extra tips kan geven om ze aan de hoogte boom op te hangen. Er moet nu echt iets aan gedaan worden...

vladja

Re: Intrim Justitia

Ongelezen bericht door vladja »

De Staffel van Voorwerk II wordt door de rechters aangehouden bij rechtszaken voor de berekening van incassokosten.

Per 01.04.2005 € 37,-- (€ 34,-- excl. BTW) voor bedragen beneden de € 250,--. De hoogte van deze staffel wordt regelmatig aaangepast, in 2009 is dit € 44,03 (€ 37,-- excl. BTW).

Als die € 37,-- de incassokosten zijn, dan houden zij zich netjes aan de richtlijnen van de rechtsspraak.

Incassobureaus maken het soms heel bont, maar dit lijkt mij niet onredelijk.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Wat dachten jullie van onderstaande.??

Beste mensen,

Zoals iedereen heb ik ook dit jaar de aanslag voor afvalstoffen en rioolrecht ontvangen.
Ik kon deze volgens schrijven van de gemeente in 3 x betalen wat ik ook netjes volgens de aangegeven datums gedaan heb.

De laatste betaling heeft door mij plaatsgevonden op 25 mei j.l.

Nu blijkt achteraf dat ik bij de laatst betaling een type fout gemaakt heb in plaats van het bedrag € 63,85 over te maken heb ik het bedrag € 62,85 overgemaakt een aanslag fout in plaats van een drie heb ik de twee aangeslagen, kan gebeuren.

Wat schetst mijn verbazing vanmiddag rolde er een aanmaning van de gemeente Ermelo bij mij in de bus betreft een achterstand in de betaling van € 1.05 kosten aanmaning € 6,00
of ik even binnen 10 dagen het bedrag van € 7,05 over wil maken, doe ik dit niet binnen 10 dagen dan zullen er verder gaande maatregelen door de gemeente getroffen worden.

deze brief is ondertekend door de invorderingssambtenaar ( geen naam vermeld)

Hoezo geld uit de zak kloppen van de burgers van de gem. Ermelo, plaats van een briefje dat er waarschijnlijk een betaling's fout heeft plaats gevonden doen we het hier maar op deze manier.

Groeten T

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADARrd.
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 06 jan 2012 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Mendoza

Ongelezen bericht door Mendoza »

Nu blijkt achteraf dat ik bij de laatst betaling een type fout gemaakt heb in plaats van het bedrag € 63,85 over te maken heb ik het bedrag € 62,85 overgemaakt een aanslag fout in plaats van een drie heb ik de twee aangeslagen, kan gebeuren.
Dat kan inderdaad gebeuren en vervelend genoeg krijg je dan extra kosten.
Daarom is het zaak je betaling goed te controleren, dit soort dingen zijn gemakkelijk te voorkomen.

Gesloten