LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrium Justitia en Stadsverwarming

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
lis27
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2007 11:29

Intrium Justitia en Stadsverwarming

Ongelezen bericht door lis27 »

Goedendag,

Ik heb advies nodig.
In juni 2006 kreeg ik een brief van Intrium Justitia dat ik de jaarafrekening van 2005 van Stadsverwarming niet heb betaald. En nu wilde ze dit op mij gaan vorderen. Het bedrag van de jaarafrekening bedroeg € 89,- en de vordering was incl. incassorente € 316 ,-??? Ik meteen IJ opgebeld en te kennen gegeven dat ik deze wel degelijk heb betaald en hoe in godsnaams aan het hoge bedrag waren gekomen. Al met al werd ik niet steeds wijzer en ze gingen mijn betwisting in acht nemen en als het gegrond werd verklaard zou ik niets van ze horen. Afijn een maand later weer een brief en ik weer een brief teruggestuurd met dat ik alles heb betaald. Ook een brief naar Stadsverwarming en nooit geen reactie op gekregen. Tevens heeft Stadsverwarming mij ook nooit op de hoogte gesteld d.m.v. een aanmaning, nee ik kreeg meteen een incassobureau op mijn dak. Dit heb ik ook verteld in mijn brief naar IJ. En ik hoorde daarna maar niets dus ik dacht het is over en klaar. Maar nee hoor in nov 2006 kreeg ik een telefoontje van het IJ dat er nog een vordering openstond. Inmiddels is de vordering verhoogd. En nog hou ik vol dat alles is betaald. Maar hun wilde bewijs hebben dat ik heb betaald. Afijn ik al het bewijs opgestuurd. Afschriften van 1 januari 2005 t/m 1 dec 2006. Had ook maar 2006 erbij gedaan. En weer niets van ze vernomen. Nu op 23 juni jl. kwamen wij terug van vakantie bleek dat ze op 8 juni weer een brief hadden ze verzonden met daarin de mededeling dat hun cliënt (stadsverwarming dus) mijn betwisting ongegrond heeft verklaard. En weer het bedrag iets verhoogd. Op 23 juni jl. kreeg ik een brief van IJ dat ik binnen 3 dgn moest betalen anders stuurde ze het door naar de deurwaarder en moeten we voor het gerechtshof komen en dat ze Stadsverwarming hebben geadviseerd om ons af te sluiten. Dus ik hun opgebeld en dat vrouwtje had het weer heel ergens anders over en dat het niet om een jaaropgave ging maar om een maandtermijn. Op mijn jaaropgave van zowel 2005 en 2006 staat netjes aangegeven dat ik alle maanden betaald heb. Bij Stadsverwarming staat ook omschreven bij toelichting jaaropgave bij maandafrekening dat alles in rekeninggebrachte maantermijnen netjes zijn betaald en wordt verrekend met de jaarafrekening. Nou ik snap er geen reed meer van. En ik ben echt een bange schijterd wat dat betreft dus ik ben een betalingsregeling met hun aangegaan van 3 mnd, want ik wil niet dat mijn gezin onder een koude douche komt te staan. Ondanks dat ik heb kunnen bewijzen dat ik alles heb betaald en op de jaaropgaves alles verrekend staat blijven ze die vordering eisen. Wij willen hiermee naar rechtsbijstand maar ik ben bang dat ik mijn geld kwijt ben aangezien ik al ten onrechte heb betaald. Stadsverwarming heeft nog nooit wat van zich laten horen!

Een heel lang verhaal maar wie kan mij adviseren wat ik hier nou mee aan moet.

Alvast bedankt.

Gegroet,
Lis

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Intrium Justitia en Stadsverwarming

Ongelezen bericht door Walter van V »

Wij willen hiermee naar rechtsbijstand maar ik ben bang dat ik mijn geld kwijt ben aangezien ik al ten onrechte heb betaald.
tja je had hier natuurlijk gelijk mee naar rechtsbijstand moeten gaan voordat je 1 euro betaalt.

Maar dat is achteraf. Voor nu dus eerst commentaar rechtsbijstand afwachten. aan de hand van de afschriften over betreffende jaren moet heel makkelijk aan te tonen zijn dat er betaald is, maar geef vooralniets zomaar weg.

Als rechtsbijstand tot de conclusie komt dat alles idd betaald is, zelfs teveel aan IJ, kunt u zelf tegen ij invorderingsmaatregelen opstarten.

lis27
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2007 11:29

Re: Intrium Justitia en Stadsverwarming

Ongelezen bericht door lis27 »

Bedankt voor je reactie.

En tja dat weet ik ook wel natuurlijk maar als je al een tijd niets hoort van IJ dan ga je er van uit dat alles goed is en afgerond is. Er klopt helemaal niets aan het verhaal wat hun mij wijs maken maar ja je hebt je kopzorgen alles heb je ervan en dat ben je dan gewoon zat en dan ga je uiteindelijk toch over op betaling ondanks dat ik het glashard kan bewijzen dat ik betaald heb.
Maar ja we gaan verder uitzoeken hoe we dit uiteindelijk op een nette manier zouden kunnen afhandelen.

Gegroet Lis

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Intrium Justitia en Stadsverwarming

Ongelezen bericht door Walter van V »

hoe we dit uiteindelijk op een nette manier zouden kunnen afhandelen.
IJ handelt niet netjes dus waarom u wel?? er is maar 1 manier om tegen dit soort maffia op te treden en dat is keihard. Dus gewoon alle gemaakte kosten vorderen, rente etc.

Kayleigh
Berichten: 125
Lid geworden op: 27 sep 2006 14:19

Re: Intrium Justitia en Stadsverwarming

Ongelezen bericht door Kayleigh »

Waarom zou je in godsnaam een regeling treffen om iets te betalen wat je al betaald hebt en waarvan je bewijs van betaling hebt? Ze hebben geen poot om op te staan. Een regeling aangaan is in feite de vordering erkennen.

triescha
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jul 2007 16:29

Re: Intrium Justitia en Stadsverwarming

Ongelezen bericht door triescha »

IJ is een incasso bureau dat je lastig blijft vallen ondanks dat je bewijzen hebt.
Als jij het kunt bewijzen, dan kun je dat voor een rechter ook en hebben ze idd geen poot om op te staan..
Maar snap het wel want IJ s een heel aggresief bureau,..

Gesloten