LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] intrum en mijndomein.nl
-
intrum en mijndomein.nl
misschien kunnen jullie mij van extra advies voorzien.
mijn vrouw heeft een website gehad bij mijn domein.nl, aangezien we er niets meer mee deden hebben we die voor de verlenging opgezegd dmv een brief en een herinnering daarvan. dit hebben wij opgestuurd naar:
mijndomein.nl
Postbus 2448
8203 AK Lelystad
onder vermelding van het mijndomein account nummer.
hier hebben wij nooit bericht van gekregen, mede door de aanzegging in de brief:
Graag ontvang ik van u binnen 2 weken na dit schrijven een schriftelijke bevestiging van mijn opzegging. Mocht ik binnen 2 weken geen reactie van u ontvangen dan beschouw ik de opzegging als definitief. zijn we er vanuit gegaan dat alles in orde was en dus opgezegd was.
de website was na het versturen ook uit de lucht gehaald evenals de email adressen.
nu hebben we intrum justitia achter ons aan of wij wel ff willen gaan betalen.
wij hebben nooit een factuur o.i.d gekregen van mijndomein en ook geen herinneringen.
hoofdsom is €39,- waarvan €10,- adminkosten en €37,- incassokosten.
ik heb intrum netjes opgebeld en een brief gestuurd waarin ik uitleg dat alles netjes is opgezegd door middel van 2 brieven.
volgens intrum worden dit soort opzeggingen niet behandeld, alles moet via de site van mijndomein.
dit is onzin natuurlijk.
verder heb ik bezwaar gemaakt tegen de kosten. ten eerste zitten er adminkosten in de hoofdsom en ik heb uitgelegd dat hier geen incassokosten overheen berekend mogen worden.
intrum doet of hun neus bloed en zegt gewoon dat ik dit moet betalen en niet anders.
zegt zo'n sukkel dat als ik die vordering niet betaal zullen de incassokosten verhoogd worden, tevens zal het doorgezet worden naar een deurwaarder en de kosten daarvan zijn €375,-
ik begon te lachen en dat vond hij niet leuk, ik maakte hem duidelijk dat een deurwaarder die €10,- adminkosten niet eens bij de hoofdsom zou zien.
waarop de medewerker zei: klopt, die zullen wij dan op dat moment van de hoofdsom afhalen omdat dit door de rechter zal worden afgewezen.
ik ben best bereid de abbokosten van de website te betalen omdat ze de brieven niet hebben gekregen (al lijkt me dat stug, 1 brief ok, maar 2 die niet aankomen???)
maar wat moet ik met de rest aan?
wat is verstandig?
mijn vrouw heeft een website gehad bij mijn domein.nl, aangezien we er niets meer mee deden hebben we die voor de verlenging opgezegd dmv een brief en een herinnering daarvan. dit hebben wij opgestuurd naar:
mijndomein.nl
Postbus 2448
8203 AK Lelystad
onder vermelding van het mijndomein account nummer.
hier hebben wij nooit bericht van gekregen, mede door de aanzegging in de brief:
Graag ontvang ik van u binnen 2 weken na dit schrijven een schriftelijke bevestiging van mijn opzegging. Mocht ik binnen 2 weken geen reactie van u ontvangen dan beschouw ik de opzegging als definitief. zijn we er vanuit gegaan dat alles in orde was en dus opgezegd was.
de website was na het versturen ook uit de lucht gehaald evenals de email adressen.
nu hebben we intrum justitia achter ons aan of wij wel ff willen gaan betalen.
wij hebben nooit een factuur o.i.d gekregen van mijndomein en ook geen herinneringen.
hoofdsom is €39,- waarvan €10,- adminkosten en €37,- incassokosten.
ik heb intrum netjes opgebeld en een brief gestuurd waarin ik uitleg dat alles netjes is opgezegd door middel van 2 brieven.
volgens intrum worden dit soort opzeggingen niet behandeld, alles moet via de site van mijndomein.
dit is onzin natuurlijk.
verder heb ik bezwaar gemaakt tegen de kosten. ten eerste zitten er adminkosten in de hoofdsom en ik heb uitgelegd dat hier geen incassokosten overheen berekend mogen worden.
intrum doet of hun neus bloed en zegt gewoon dat ik dit moet betalen en niet anders.
zegt zo'n sukkel dat als ik die vordering niet betaal zullen de incassokosten verhoogd worden, tevens zal het doorgezet worden naar een deurwaarder en de kosten daarvan zijn €375,-
ik begon te lachen en dat vond hij niet leuk, ik maakte hem duidelijk dat een deurwaarder die €10,- adminkosten niet eens bij de hoofdsom zou zien.
waarop de medewerker zei: klopt, die zullen wij dan op dat moment van de hoofdsom afhalen omdat dit door de rechter zal worden afgewezen.
ik ben best bereid de abbokosten van de website te betalen omdat ze de brieven niet hebben gekregen (al lijkt me dat stug, 1 brief ok, maar 2 die niet aankomen???)
maar wat moet ik met de rest aan?
wat is verstandig?
Re: intrum en mijndomein.nl
Dat twee brieven niet zijn aangekomen, lijkt mij ook heel toevallig.
(Al is het natuurlijk niet zo slim om dat niet aangetekend te versturen, zoveel heb je in je Radar forum jaren daarover wel gelezen.)
Net zo toevallig als de site + emailadressen die daarna uit de lucht zijn gehaald. Want waarom zou dat zijn gedaan? Omdat er niet verlengd is natuurlijk toch? een andere reden is er toch niet?
Ik begrijp dat er geen gewone rekening en/of aanmaning is verstuurd, alleen meteen de brief van IJ?
Je weet zelf veel te goed dat 'incassokosten niet verhoogd kunnen worden' dat is gewoon een kreet. Net zo'n kreet zoals het bedrag van €375 als het naar een deurwaarder wordt gestuurd. Heb je niet geantwoord 'dat kan ik goedkoper?'
(Al is het natuurlijk niet zo slim om dat niet aangetekend te versturen, zoveel heb je in je Radar forum jaren daarover wel gelezen.)
Net zo toevallig als de site + emailadressen die daarna uit de lucht zijn gehaald. Want waarom zou dat zijn gedaan? Omdat er niet verlengd is natuurlijk toch? een andere reden is er toch niet?
Ik begrijp dat er geen gewone rekening en/of aanmaning is verstuurd, alleen meteen de brief van IJ?
Je weet zelf veel te goed dat 'incassokosten niet verhoogd kunnen worden' dat is gewoon een kreet. Net zo'n kreet zoals het bedrag van €375 als het naar een deurwaarder wordt gestuurd. Heb je niet geantwoord 'dat kan ik goedkoper?'

-
natuurlijk was het slimmer geweest aangetekend te versturen, had ik ook wel geweten, echter is het natuurlijk van de zotte om alle opzeggingen per aangetekende brief te doen.
het is nu eenmaal gebeurd, en die dreigementen over verhogingen, ach daar heb ik alleen maar om gelachen. dat vond de medewerker van intrum niet leuk.
ik ben er met wat zoekwerk wel achter gekomen dat het bijna onmogelijk is om op te zeggen bij mijndomein. maakt niet uit op wat voor manier.
het is nu eenmaal gebeurd, en die dreigementen over verhogingen, ach daar heb ik alleen maar om gelachen. dat vond de medewerker van intrum niet leuk.
zou je wel denken, maar nu blijkt het puur omdat er niet voor het nieuwe jaar is betaald.Net zo toevallig als de site + emailadressen die daarna uit de lucht zijn gehaald. Want waarom zou dat zijn gedaan? Omdat er niet verlengd is natuurlijk toch? een andere reden is er toch niet?
ik ben er met wat zoekwerk wel achter gekomen dat het bijna onmogelijk is om op te zeggen bij mijndomein. maakt niet uit op wat voor manier.
Ik doe al jaren zaken met Mijndomein en haal er ook wel eens een domein weg of verhuis het omdat de site bij Mijndomein uit zn jasje groeit.
Via de portal waarop je kunt inloggen is dat gewoon snel en goed te regelen :

Via de portal waarop je kunt inloggen is dat gewoon snel en goed te regelen :
Hoe zeg ik mijn domeinnaam op?
Het opzeggen van een domeinnaam bij Mijndomein is bijzonder eenvoudig:
Stap 1: Log in op je support pagina bij Mijndomein.
Stap 2: Klik aan de linkerkant op het menu item 'Account'
Stap 3: Klik op de knop 'overzicht domeinnamen'
Stap 4: Klik nu aan de rechterzijde op de domeinnaam die je wilt opzeggen en vervolgens op het het prullebak-icoon 'dit domein opzeggen'.
Je krijgt nu een email opgestuurd met de vraag of deze opzegging correct is en of je deze kunt bevestigen. Dit om te voorkomen dat iemand anders jouw domeinnamen kan opzeggen. Klik op de bevestigingslink in de email, en jouw domeinnaam is opgezegd.
Houd met het opzeggen van een domeinnaam altijd rekening met een opzegtermijn van 1 maand! (Dit houdt in dat de opzegging uiterlijk 1 maand voor de vervaldatum aangevraagd dient te worden.)
Als jouw opzegging is verwerkt dan krijg je per email hierover bericht. Op je supportpagina kun je ook altijd zien of wij de opzegging ontvangen hebben: bij de status van het domein staat dan "opzegging ontvangen".
Indien je geen bevestigings bericht in je mailbox ontvangt kan het zijn dat dit bericht is gemarkeerd als SPAM. Dit bericht kan je in terug vinden in een map waar de SPAM berichten op binnenkomen. Als je dit bericht helemaal niet kan terug vinden is het verstandig om het e-mailadres van jou account op Mijndomein.nl te wijzigen in een mailadres waar je wel berichten ontvangt die niet gefilterd worden door een SPAM filter.
Vervolgens kan je nogmaals proberen je domeinnaam op te zeggen.
Nog geen 10 sec. via de zoekfunctie binnen de domein beheer portalik ben er met wat zoekwerk wel achter gekomen dat het bijna onmogelijk is om op te zeggen bij mijndomein. maakt niet uit op wat voor manier.

-
fijn dat het bij jou zo goed gaat bprosman.
bij mij ging dit dus niet omdat ik geen inloggegevens meer had, dan wordt het wat moeilijker, vandaar de brieven gestuurd.
neemt niet weg dat er toch fouten worden gemaakt en dreigementen worden geuit.
en zelfs teveel wordt berekend.
bij mij ging dit dus niet omdat ik geen inloggegevens meer had, dan wordt het wat moeilijker, vandaar de brieven gestuurd.
neemt niet weg dat er toch fouten worden gemaakt en dreigementen worden geuit.
en zelfs teveel wordt berekend.
ik bedoelde dat er nogal aardig wat klachten zijn over opzeggen bij mijndomein.nl. op wat voor manier dan ook.Nog geen 10 sec. via de zoekfunctie binnen de domein beheer portal
Daarvoor hebben ze de optie "Wachtwoord vergeten".bij mij ging dit dus niet omdat ik geen inloggegevens meer had, dan wordt het wat moeilijker, vandaar de brieven gestuurd.
Had je ze een mail gestuurd hadden ze het voor je gereset.
En meestal door mensen die "alternatieve wegen" bedenken om een domein op te zeggen.ik bedoelde dat er nogal aardig wat klachten zijn over opzeggen bij mijndomein.nl. op wat voor manier dan ook.
-
en sinds wanneer mag ik niet schriftelijk opzeggen?En meestal door mensen die "alternatieve wegen" bedenken om een domein op te zeggen.
kun jij mij vertellen welke rechter of instantie die dit verbied?
ik heb het op deze manier gedaan, deze manier is gewoon rechtsgeldig.
dat mijndomein hierin niet mee gaat kan ik niks aan doen.
zoals al gezegd ben ik blij voor je dat bij jou alles perfect gaat.
Niemand verbied dat, zoals ook niemand verbied Mijndomein binnenkomende brieven meteen te "archiveren" en of niet te behandelen. Van de andere kant ben je destijds wel accoord gegaan met de algemene voorwaarden om het via de procedure via de portal op te zeggen.en sinds wanneer mag ik niet schriftelijk opzeggen?
Opzeggen kan gewoon zonder problemen via de Portal en zoals je zelf zegt... niemand verbied je de SM weg te kiezen.
Ook wanneer een domeinregistratieformulier niet is ondertekend en teruggestuurd heeft mijndomein toch het recht om dit jaarlijkse bedrag te incasseren, tenzij de domeinnaam volgens procedure schriftelijk opgezegd is (zie sectie "Opzeggen"). Opzeggen
Een opzegging van een domeinnaam moet bij ons binnen zijn uiterlijk één maand voordat de domeinnaam vervalt. De datum waarop de domeinnaam vervalt kunt u vinden in het overzicht van domeinnamen op de support pagina. U kunt uw domeinnaam eenvoudig opzeggen door hierboven te klikken op 'LOGIN', in te loggen op deze website en bij de domeinnaam in kwestie te klikken op de knop 'Opzeggen'. De geregistreerde eigenaar ontvangt dan nog een bevestigings e-mail. Als de eigenaar klikt op de link in die e-mail is de opzegging bevestigd. Er volgt dan nog een laatste e-mail waarin staat op welk moment de domeinnaam daadwerkelijk verwijderd zal worden.
Je gaat willens en wetens een volstrekt andere weg bewandelen als het gros van de klanten, waarvan eentje, terzakekundig in precies deze materie en bij dezelfde provider, uit eigen ervaring zegt dat het laagdrempelig en gemakkelijk is, om vervolgens hier te lopen schermen met rechters en weet ik wat om je gelijk maar te kunnen krijgen?renegade66 schreef:en sinds wanneer mag ik niet schriftelijk opzeggen?En meestal door mensen die "alternatieve wegen" bedenken om een domein op te zeggen.
dat mijndomein hierin niet mee gaat kan ik niks aan doen.
zoals al gezegd ben ik blij voor je dat bij jou alles perfect gaat.
Overigens is de enige methode van opzeggen die ik kan vinden, via de supportpagina bij je domein, en nergens wordt gerept over schriftelijk opzeggen. Mijn hostingprovider, one.com, noemt expliciet het opzeggen via de post of fax wél bijvoorbeeld, dus mogelijk is dat niet een door hen geaccepteerde manier van opzeggen?
Maar goed, wat zeggen de algemene voorwaarden over de manier van opzeggen?
Ik citeerde uit de algemene voorwaarden.Maar goed, wat zeggen de algemene voorwaarden over de manier van opzeggen?
-
deze website was in 2009 al in de lucht en de nieuwe portal manier is pas in 2010 ingegaan. dus toen ik met de algemene voorwaarden accoord ging was het nog niet op de nieuwe manier mogelijk. (zover ik weet)Van de andere kant ben je destijds wel accoord gegaan met de algemene voorwaarden om het via de procedure via de portal op te zeggen.
neemt nog niet weg dat intrum evengoed € 10 teveel berekend en ze allerlei dreigementen naar mijn kop slingeren.
verder heb ik nooit herinneringen gekregen of zelfs geen factuur.
alles werd naar een oud email adres en woonadres gestuurd.
nu is het antwoord natuurlijk "dan had u uw nieuwe adres en email moeten doorgeven"
waarom zou ik dat moeten doen als ik heb opgezegd????
ik heb immers geen overeenkomst meer, tenminste dat was de bedoeling.
Voor een vaste gebruiker van het forum mis ik data. Wanneer is de overeenkomst gesloten? Wanneer is de vervaldatum? Hoe moest je betalen en per wanneer? Dit soort informatie is belangrijk om een goede afweging te maken. Onder meer vanwege een aantal nieuwe wetten.
Ik vermoed dat het hier gaat om een dienstverlener. Ik ga er vanuit dat je niet kunt bewijzen dat de brieven zijn verzonden.
Ik vermoed dat het hier gaat om een dienstverlener. Ik ga er vanuit dat je niet kunt bewijzen dat de brieven zijn verzonden.
De die hier m.i. centraal zou moeten staan is: waarom de verkoper op dit punt niet van de wet mag afwijken in de algemene voorwaarden?renegade66 schreef:en sinds wanneer mag ik niet schriftelijk opzeggen?
-
het contract is in 2009 afgesloten.
heb toen ook netjes voor een jaar betaald.
in 2010 heb ik nog een keer voor een jaar betaald.
in aug 2011 heb ik opgezegd middels 2 x een schrijven.
in september ben ik verhuist naar een ander adres, in dezelfde regio.
zover ik weet moet je 3 maanden voor verlenging van het contract opzeggen.
dit is ook gebeurd, vervolgens hebben ze een nieuwe factuur verstuurd zeggen ze in dec. 2011.
hier heb ik niet op gereageerd aangezien ik het niet ontvangen heb.
in feb.2012 is er €10,- adminkosten overheen gekomen.
ze hebben enkele herinneringen verstuurt die ook niet ontvangen zijn omdat dit allemaal naar het oude adres is gestuurd.
ik heb de huidige bewoners dit nagevraagd en die zeggen dat ze het hebben retour gestuurd.
nu is intrum aan de beurt en ik heb aangegeven niets te hebben ontvangen en krijg als antwoord dat ik zelf verantwoordelijk ben voor de adreswijziging.
dit is natuurlijk onzin, waarom moet ik een wijziging doorgeven als ik geen verplichting meer heb naar een bedrijf.
ik hoop dat dit genoeg informatie is.
heb toen ook netjes voor een jaar betaald.
in 2010 heb ik nog een keer voor een jaar betaald.
in aug 2011 heb ik opgezegd middels 2 x een schrijven.
in september ben ik verhuist naar een ander adres, in dezelfde regio.
zover ik weet moet je 3 maanden voor verlenging van het contract opzeggen.
dit is ook gebeurd, vervolgens hebben ze een nieuwe factuur verstuurd zeggen ze in dec. 2011.
hier heb ik niet op gereageerd aangezien ik het niet ontvangen heb.
in feb.2012 is er €10,- adminkosten overheen gekomen.
ze hebben enkele herinneringen verstuurt die ook niet ontvangen zijn omdat dit allemaal naar het oude adres is gestuurd.
ik heb de huidige bewoners dit nagevraagd en die zeggen dat ze het hebben retour gestuurd.
nu is intrum aan de beurt en ik heb aangegeven niets te hebben ontvangen en krijg als antwoord dat ik zelf verantwoordelijk ben voor de adreswijziging.
dit is natuurlijk onzin, waarom moet ik een wijziging doorgeven als ik geen verplichting meer heb naar een bedrijf.
ik hoop dat dit genoeg informatie is.
renegade66 schreef:dit is natuurlijk onzin, waarom moet ik een wijziging doorgeven als ik geen verplichting meer heb naar een bedrijf.
Jij beweerd dat zij jouw opzeggingsverklaring hebben ontvangen en zij betwisten dat. Jij kunt niet aantonen dat zij deze verklaring hebben ontvangen. Soms wil de rechter nog wel eens aannemen dat een verklaring ontvangen is wanneer je kunt bewijzen dat je deze drie keer hebt verzonden. Dat jij de verklaring twee keer hebt verzonden kun je ook niet aantonen. Tja, dan is de juridische realiteit dat je niet hebt opgezegd en dus nog steeds verplichtingen hebt.Artikel 3:37 lid 3 BW schreef:Een tot een bepaalde persoon gerichte verklaring moet, om haar werking te hebben, die persoon hebben bereikt. Nochtans heeft ook een verklaring die hem tot wie zij was gericht, niet of niet tijdig heeft bereikt, haar werking, indien dit niet of niet tijdig bereiken het gevolg is van zijn eigen handeling, van de handeling van personen voor wie hij aansprakelijk is, of van andere omstandigheden die zijn persoon betreffen en rechtvaardigen dat hij het nadeel draagt.
Het standpunt van het incassobureau dat jij zelf verantwoordelijk bent voor het doorgeven van adres wijzigingen is correct.
Kennelijk is stilzwijgend verlengt voor 1 december 2011, zodat de Wet van Dam buiten shot blijft. Dit geldt eveneens voor de nieuwe incassoregels. In jouw voordeel blijft de wetswijziging voor de algemene voorwaarden van dienstverleners ook buitenschot. Deze is 1 jan 2012 ingegaan.
Het bedrijf zal niet kunnen aantonen dat zij aan hun informatieplicht hebben voldaan en dus kun je ieder jouw onwelgevallige beding vernietigen. Per brief volstaat dus.
Ik adviseer je om de juiste hoofdsom te betalen plus 37 euro.
De domein moet volgens procedure schriftelijk worden opgezegd. Hij heeft toch schriftelijk opgezegd of vergis ik me? Of is bij mijndomein het drukken op een prullenbak icoon op de website "schriftelijk"bprosman schreef:Ik citeerde uit de algemene voorwaarden.Maar goed, wat zeggen de algemene voorwaarden over de manier van opzeggen?
Er staat in de voorwaarden dat er volgens de procedure schriftelijk moet worden opgezegd.En volgens de procedure is via de portal.De domein moet volgens procedure schriftelijk worden opgezegd.
Die voorwaarden zijn te vernietigen omdat het bedrijf niet zal kunnen aantonen aan haar informatieplicht te hebben voldaan.
Dat zou best kunnen, en daar kun je nog jaaaaren juridisch over touwtrekken. Klik op het icoon op de portal en binnen 5 minuten heb je een schriftelijkeDie voorwaarden zijn te vernietigen omdat het bedrijf niet zal kunnen aantonen aan haar informatieplicht te hebben voldaan.

Op zich lijkt het me logisch dat je aan mag nemen dat een opzegging in goede orde is aangekomen als vlak daarna je website en emailadressen uit de lucht worden gehaald en bovendien je geen factuur hebt ontvangen voor het komende jaar. Want net zo goed als TS niet kan bewijzen dat hij heeft opgezegd kan mijndomein niet bewijzen dat het een factuur heeft verzonden.alfatrion schreef:renegade66 schreef:dit is natuurlijk onzin, waarom moet ik een wijziging doorgeven als ik geen verplichting meer heb naar een bedrijf.Jij beweerd dat zij jouw opzeggingsverklaring hebben ontvangen en zij betwisten dat. Jij kunt niet aantonen dat zij deze verklaring hebben ontvangen. Soms wil de rechter nog wel eens aannemen dat een verklaring ontvangen is wanneer je kunt bewijzen dat je deze drie keer hebt verzonden. Dat jij de verklaring twee keer hebt verzonden kun je ook niet aantonen. Tja, dan is de juridische realiteit dat je niet hebt opgezegd en dus nog steeds verplichtingen hebt.Artikel 3:37 lid 3 BW schreef:Een tot een bepaalde persoon gerichte verklaring moet, om haar werking te hebben, die persoon hebben bereikt. Nochtans heeft ook een verklaring die hem tot wie zij was gericht, niet of niet tijdig heeft bereikt, haar werking, indien dit niet of niet tijdig bereiken het gevolg is van zijn eigen handeling, van de handeling van personen voor wie hij aansprakelijk is, of van andere omstandigheden die zijn persoon betreffen en rechtvaardigen dat hij het nadeel draagt.
Het standpunt van het incassobureau dat jij zelf verantwoordelijk bent voor het doorgeven van adres wijzigingen is correct.
Kennelijk is stilzwijgend verlengt voor 1 december 2011, zodat de Wet van Dam buiten shot blijft. Dit geldt eveneens voor de nieuwe incassoregels. In jouw voordeel blijft de wetswijziging voor de algemene voorwaarden van dienstverleners ook buitenschot. Deze is 1 jan 2012 ingegaan.
Het bedrijf zal niet kunnen aantonen dat zij aan hun informatieplicht hebben voldaan en dus kun je ieder jouw onwelgevallige beding vernietigen. Per brief volstaat dus.
Ik adviseer je om de juiste hoofdsom te betalen plus 37 euro.
Dat wil niet zeggen dat je dat ontslaat van je betalingsverplichting van het lopende contract. Facturen krijg je trouwen bij Mijndomein via de mail dus dat dat niet te bewijzen is ben ik nog niet zo zeker van.Want net zo goed als TS niet kan bewijzen dat hij heeft opgezegd kan mijndomein niet bewijzen dat het een factuur heeft verzonden.