LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] INTRUM JUSITIA, LEUGENAARS & OPLICHTERS

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
PM77

INTRUM JUSITIA, LEUGENAARS & OPLICHTERS

Ongelezen bericht door PM77 »

Had al het e.e.a gelezen over deze club, maar nog nooit met hun te maken gehad, tot afgelopen dinsdag. Lag er een aanbieding van Intrum om per maand € 80,- te betalen. Want volgens hun zou ik nog een schuld bij hun hebben van € 500,-.

Toch maar even met deze club telefonisch in contact getreden. Het zou gaan om een vordering uit 2003. Het zei mij niks, maar de medeerker van INTRUM hield stellig vol dat ik hier wel degelijk vanaf moest weten, want men had mij meerdere malen per jaar een aanmaning toegezonden om o.a. een eventuele verjaring te stuiten.

Ik heb de vraag gesteld naar welk adres, men dan vanaf 2003 mij meerdere malen jaarlijks deze aanmaningen zou hebben toegezonden. De Medewerker van INTRUM gaaf aan, dat er per jaar 4 aanmaningen naar mijn huidige woonadres zijn verzonden. Dus kon ik mij niet beroepen op ART 3:307 BW, althans dat dacht deze medewerker van INTRUM, want nu komt de grap : Ik woon pas vanaf 2006 op het huidige woonadres, het btreft namelijk een koopwoning en deze heb ik pas in 2006 gekocht en op mijn oude adres heb ik nooit en te nimmer een schrijven van INTRUM ontvangen.

Nadat ik de medewerker van INTRUM erop wees dat hij jokte, onstak deze in een woede aanval. Hij verbrak briessend de verbinding.

Volledigheidshalve heb ik het gehele verhaal ook even naar INTRUM, met cc aan de NVIO op de mail gezet.

Het zijn een stel oplichters en leugenaars van de bovenste plank!

jolanda77

Re: INTRUM JUSITIA, LEUGENAARS & OPLICHTERS

Ongelezen bericht door jolanda77 »

nivo doet er geen donder aan om dat intrum een van de oprichters van dit bedrijf is laat zij maar bewijsen en niet uw ik zal zeggen vordering is toch echt verjaard
zij kunnen niet asan tonen dat ze brieven hebben gestuurd ten zij aangetekent
ik zal uw niet druk maken als ze er een zaak van willen maken laat ze dat dan maar doen ga dan wel naar de rechtbank en beroep uw op verjaring consukoop is 2 jaar dus ik denk dat ze geen poot om op te staan hebben en doe niets via de telefoon en blijf tegen gas geven dat vinden ze niet leuk en als men zou gaan bellen zeg dat uw aangiften zult doen wegen stalking

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Mail sturen naar Intrum en daar antwoordt op krijgen, nee hoor dat kun je vergeten. :twisted:

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@PM77 -
reken erop dat je mogelijk vaker gebeld gaat worden.
Een aantal 'klanten' is al telefonisch gestalkt.

Overweeg om een opname mogelijkheid in te zetten zodat je dergelijke 'herinneringen' kan opnemen (dit mag, en hoef je niet te melden, zolang het voor 'eigen gebruik' is.. maar melden dat de gesprekken opgenomen worden kan ook natuurlijk voor meer rust zorgen - durven ze niet te bellen :) )

Daarnaast - als men belt, zeg maar dat ze de bewijzen moeten sturen naar het bij hun bekende adres - en indien deze niet aangetekend worden verzonden, en binnen 10 dagen binnen zijn - je erop rekent nooit meer iets van ze te horen - en anders volgt aangifte van (vul maar in). Doen ze moeilijk - meldt je achteraf "oh ja, nog even - dit volledige gesprek is opgenomen voor eigen gebruik"

Prido

Ongelezen bericht door Prido »

Ik heb hetzelfde met deze vervelende mensen,

Ik had een openstaande factuur bij een kabel bedrijf, ik had de helft betaald voordat de vordering werd uitgestuurd richting Intrum Justitia. Toen ik ze daarover belde konden ze dat niet zien dus boden ze me aan om het gehele bedrag te betalen en dat ze het verschil zouden terug betalen.

Ik was het hier niet mee eens en heb gevraagd hoe we dit anders kunnen oplossen, dat kon niet want als ik het betaald zou hebben zou de kabel maatschappij het wel door hebben gegeven(m.a.w. je liegt). :|

Toen vroeg ik om een nieuwe factuur (want de eerdere factuur had in niet ontvangen... )geven ze aan dat ze geen nieuwe factuur konden toesturen....
vervolgens kreeg ik een overzicht (zonder rekeningnummer van intrum) die wederom niet klopte. :?

Weer gebeld toen kreeg ik een collega te spreken die ineens wel inzage had in het betalingsysteem van de kabelmaatschappij... die bevestigde mijn betaling maar adviseerde het gehele bedrag te betalen. Ik was het daar niet mee eens en zou betalen als ik een kloppend overzicht zou hij gaf aan mij die toe te sturen maar deze klop nog steeds niet en de betaling die ik eerder had gedaan stond er nog steeds niet op.

Wederom gebeldn toegezegd wordt door gestuurd naar de afdeling die dat doet maar ik wacht nog steeds. :|

Inmiddels heb ik het volgende ondernomen, want we zijn inmiddels al bijna 2 maanden bezig en 9 verschillende mensen gesproken.(als het er niet meer zijn)

Ik heb de €34 incasso kosten betaald aan Intrum Justitia omdat ik immers te laat was met betalen. De registratie kosten niet, ik heb niet om een registratie gevraagd en de onderbouwing is ook vaag.
"wij moeten dit handmatig doen dus brengen wij hier kosten voor in rekening"

Het resterende kloppende bedrag heb ik betaald aan de kabel maatschappij omdat er met deze intrum justitia geen afspraken kunnen worden gemaakt.

De kabel maatschappij heeft me inmiddels weer aangesloten en ik maak weer volop gebruik van de diensten, dit heb ik ook doorgegeven aan Int. Jus. echter blijft deze partij mij bellen dus wordt vervolgd….

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Prido schreef:
Ik heb de €34 incasso kosten betaald aan Intrum Justitia omdat ik immers te laat was met betalen. De registratie kosten niet, ik heb niet om een registratie gevraagd en de onderbouwing is ook vaag.
"wij moeten dit handmatig doen dus brengen wij hier kosten voor in rekening"

Het resterende kloppende bedrag heb ik betaald aan de kabel maatschappij omdat er met deze intrum justitia geen afspraken kunnen worden gemaakt.
M.i. de enige juiste wijze.
'registratiekosten' zijn onzinkosten - zie diverse andere IJ topics.
Als je alles inmiddels betaald hebt - en dat kan aantonen (brief kabelmaatschappij en afschrift van betaling aan IJ) kan je ze een mail sturen met deze bijlagen - en ze dringend verzoeken om hun pogingen tot incasso te staken - daar (zie bijlagen) alle kosten reeds voldaan zijn.
Indien zij van mening zijn dat dit niet zo is, dienen ze per post een overzicht te zenden en een grondige onderbouwing van alle kosten.
Indien men dit niet binnen een redelijke termijn (14 dagen) kan leveren - dan beschouw je de zaak als afgedaan - en indien men dan nog weer belt, en probeerd door middel van dwang of dreigen je tot betalen te bewegen - doe je aangifte van (poging tot) oplichting en/of afpersing.

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

PM77 schreef:Dus kon ik mij niet beroepen op ART 3:307 BW
Leuk om te lezen dat IJ de weg naar het wetboek gevonden heeft.
PM77 schreef:althans dat dacht deze medewerker van INTRUM, want nu komt de grap : Ik woon pas vanaf 2006 op het huidige woonadres
Jammer dat nadenken kennelijk nog een probleem vormt. Het getuigt echter wel van een sterke toekomstvisie... :lol:

U kunt volstaan met de meldingen dat:
  • u de gehele vordering betwist,
    u berekende kosten betwist,
    de vordering verjaard is,
    u niet gewezen bent op het bestaan van de vordering tot afgelopen dinsdag,
    u geenszins van plan bent iets te betalen,
    u de dagvaarding tegemoet ziet.

Gesloten