LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia (Deel zoveel...)

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Ree84

Intrum Justitia (Deel zoveel...)

Ongelezen bericht door Ree84 »

Hallo iedereen,

over intrum justitia is zoals ik kon lezen al ERG veel geschreven. Het blijft ongelofelijkd at zij al jaren met deze onzin door kunnen gaan. Ik heb persoonlijk al vaker met ze te maken gehad. Het kan gezegd worden dat ik al veel ervaring heb met incassobureaus. Ik ben dan ook een chronisch geval van 'pas betalen als de laatste aanmaning binnenkomt'.

De brieven van IJ vind ik toch altijd het meest dreigend en onbeschoft. Op dit moment heb ik een tweede aanmaning van ze liggen. De hoofdsom was 156,50 aan Collegegeld voor een hogeschool. Deze som was op 5 mei rechtstreeks aan de hogeschool betaald. Op 7 mei krijg ik vrolijk van IJ een aanmaning binnen (waarvan de dagtekening 01-05-09 was) waarop stond dat ze graag het volgende tegemoet zagen:

Hoofdsom €156,50, rente: €0,18, incassokosten, €37,00, registratiekosten: €25,00

totaal: €218,68

Dit is uiteraard absurd. Zeker omdat ik betaald heb voor dat ik hun brief heb gehad. Ik heb ze een 'online reactie' gegeven waarin dit laatste stond vermeld. (Je moet dan inloggen en een formuliertje invullen online.)

Hier is niet op gereageerd. Nu krijg ik een tweede brief met daarin de bevestiging dat ZIJ (niet de opdrachtgever, maar ZIJ) de hoofdsom van 156,50 hebben ontvangen. echter willen zij nog steeds wel de incasso, registratie en renteksoten (die ondertussen €0,33 zijn) ontvangen.

"Betaalt u niet, dan achten wij ons vrij om een rechtzaak te starten dan wel beslag te leggen."

Ik heb al veel tips gelezen over deze mensen. Toch weet ik niet welke ik op moet volgen. Er werd gezegd dat zij sowieso geen bewijs hebben dat ze de brief op tijd verstuurd hebben, en dat negeren dan ook een optie is. Echter heb ik ze niet volledig genegeerd dus dat zal wellicht nu niet meer werken. Is het dan raadzaam ze een brief te sturen met daarin het bovenstaande uitgelegd. Of is het mogelijk ze alsnog te negeren. En hebben zij uberhaupt in enige zin een poot om op te staan?

groeten,

Ray

jboere

Re: Intrum Justitia (Deel zoveel...)

Ongelezen bericht door jboere »

Hallo, over deze dreiging hoeft je niet serieus te nemen dat is alleen
Om je bang te maken en verder niet. En de kosten bent u als consument
Hoeft u niet te betalen als u de rekening gewoon betaalt via de diegene
Die het geld tegoed heeft dan is het daar mee opgelost en dan moet klant-
Van intrum zelf afmelden en de kosten betalen. Maar meestal vergeet de klant
Van intrum dat deze zaak is betaald.en zo blijven de kosten maar hoger worden.
En als ze dreigen met rechtszaak en je kunt aantonen dat er betaald is dan win u de recht zaak
Dus ze maken je alleen maar bang dat is alles ik zeg maar zo blaffende honden bijten niet.
Ik heb nog nooit een hond zien blaffen en bijten tegelijk,
Groetjes
Jboere
Rotterdam
Student rechten

pmc

Re: Intrum Justitia (Deel zoveel...)

Ongelezen bericht door pmc »

Ik ga er van uit dat je een betalings bewijs hebt onvangen, ik zou niet meer reageren laat ze maar komen, en dan laat je het betalings bewijs zien.
Ook ik heb van de spook brieven gehad van ze, bewijs op gestuurt met een rekening er bij van de porto kosten kosten copy's enz nooit meer iets gehoort, voor de lol nog wel een aanmaning gestuurt naar ze.

Mvgr.
Peter

Gesloten