LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia, geen vertrouwen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
jolande1966
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2008 10:19

Intrum Justitia, geen vertrouwen

Ongelezen bericht door jolande1966 »

Geachte,

Mijn zoon heeft via mijndomijn een www. naam aangevraagd, per ongeluk klikte hij 2x op verzenden. Nu blijkt dat hij destijds 2x een zelfde site heeft aangevraagd..(wat niet mogelijk is, er bestaat ook maar een www.trosradar.nl) Zonder enig bericht werd er 2x een betaling van zijn rekening afgehaald, welk bedrag hij gelijk terug liet storten. Tevens heeft hij gelijk via een brief laten weten aan MijnDomijn geen gebruik meer te willen maken van hun service en gelijk hierbij zijn Domijnnaam opzegde. En promp kreeg hij een brief van Intrum Justitia of hij maar liefs €150,09 wilde betalen. Ik nam contact op met hun en ze zeiden dat ze die brief tegemoet wilde zien (of ik hem wilde faxen). Dit heb ik gelijk gedaan, na veel telefoontjes (kreeg ze niet aan de lijn) kreeg wederom een brief dat mijn zoon nog niet betaald zou hebben bedrag was nu €152,89. Ik heb daar met een mw gesproken en nu bleek dat hun bovenaan bij hun brief een verkeerd fax nummer hadden gezet. Na nieuw faxnummer te hebben gehad heb ik alles gefaxd naar hun. En 1x het bedrag over gemaakt wat nog betaald moest worden een bedrag van €35,65. Tevens krijgen wij nog steeds rekeningen die nu ineens (de laaste bedraagd) €117,82. Ik krijg geen goed gevoel bij deze zaak, kan iemand mij adviezen geven omtrent deze zaak,of moet ik een advokaat in armen gaan nemen ?? :?:

PolitieAgent
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 dec 2007 03:15

Re: Intrum Justitia, geen vertrouwen

Ongelezen bericht door PolitieAgent »

Als je verhaal klopt en netjes zijn rekeningen heeft betaald en daarna aangetekend heeft opgezegd per brief, dan valt er niks te vrezen.

Dan kan je uiteraard aangetekend bezwaar maken nogmaals naar intrum en anders deze zaak laten voorkomen. En dan je hele verhaal uitleggen zoals je hier doet ;)

jolande1966
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2008 10:19

Re: Intrum Justitia, geen vertrouwen

Ongelezen bericht door jolande1966 »

Geachte,
Bedankt voor de reactie, maar helaas hebben wij de opzegbrief niet aangetekend verzonden.Maar dat is het probleem niet want die hebben ze gewoon ontvangen zeggen ze. Ze willen gewoon betaald hebben voor dat 2de domijnnaam (wat niet eens kan/bestaat) Ik heb ze na weer een rekening ontvangen een mail gestuurd dat ik nu binnen 5 dagen bericht van ze wil ontvangen, maar helaas weer geen reactie ontvangen. Ik denk dat ik maar rustig afwacht en het laat voorkomen.
Wel eis ik al ik dan in het gelijk wordt gesteld een schade-claim van alle telefoontjes en alle laster die we hebben gehad hiervan.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Intrum Justitia, geen vertrouwen

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Jolande,

Ik zou als ik jouw was eerst wat meer informatie verzamelen :

Wat is de opzegtermijn en kan deze factuur ook nog (gedeeltelijk) betrekking hebben op kosten van de eerste domeinnaam in de opzegperiode.

Waarom is het bedrag nu Euro 117,82. Dit bedrag is uit jouw bericht nergens verder uit af te leiden. Het lijkt nog het beste op 152,89-35,65, maar dat zou betekenen dat het niet alleen betrekking heeft op de tweede domeinnaam.

Als 1 betalingstermijn Euro 35,65 is, waarom is dan de claim dan nu al bijna het vijfvoudige ? Is er een boeteclausule in het spel?

ik vind het hele verhaal nogal vaag en onduidelijk

jolande1966
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2008 10:19

Re: Intrum Justitia, geen vertrouwen

Ongelezen bericht door jolande1966 »

Nergens kan ik uit de brief opmaken dat er een boete clausule is.
Vaag is het idd, onduidelijk, voor mij ook !!!
Maar ze sturen alleen rekeningen zonder enige vorm van uitleg erbij.
En ze reageren nergens op !!
Dus zit er voor mij maar 1 ding op en dat is een advokaat in armen nemen.... :oops:

Shindai
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 nov 2007 17:23

Re: Intrum Justitia, geen vertrouwen

Ongelezen bericht door Shindai »

Jolande,

Een domeinnaam kan zoals jezelf reeds aangaf slechts 1x uitgegeven worden. Als de rekeningen voor de eerste registratie netjes zijn voldaan hebben ze geen poot om op te staan. Die 'andere website' die op dat adres zou zijn geregistreerd kan tijdens deze periode nl. nooit bereikbaar zijn geweest. Hetgeen weer duidt op wanprestatie' van hun kant. Ofwel laat maar komen die dagvaarding want zij kunnen nooit hard maken dat tegelijkertijd twee websites met dezelfde domeinnaam in de lucht zijn geweest. Dit wordt namelijk een paar treedjes hoger in de gaten gehouden.

Desondanks sterkte en geef de moed niet op. Dit kun je winnen.

gr

Richard.

Johanz
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:52

Re: Intrum Justitia, geen vertrouwen

Ongelezen bericht door Johanz »

Aansprakelijkheid:
http://www.bodemloos.com/informatie/wet.html
Schulden door kopen, lenen of leasen
Behalve schulden uit onrechtmatige daad kent de wet ook schulden door een overeenkomst. Dat zijn schulden die ontstaan doordat iemand iets koopt, leent of least. Als een minderjarig kind zo'n overeenkomst sluit, kunnen de ouders deze in principe ongedaan maken. Stel dat uw dochter op haar twaalfde besluit om via internet een hifi-installatie te bestellen. U kunt die gerust terugsturen naar de verkoper. U hoeft niets te betalen. Is de installatie inmiddels betaald, dan kunt u het geld terugkrijgen.

Op deze regel bestaan uitzonderingen. Want op zich is het niet ongebruikelijk dat minderjarige kinderen spullen kopen. Denk aan een CD, een strippenkaart, een computerspel of een tijdschrift. Dit soort aankopen kunt u niet ongedaan maken. Het kind is er zelf aansprakelijk voor.
Een tweede belangrijke uitzondering is een overeenkomst waarvoor de ouders toestemming hebben gegeven. Stel dat uw zoon geld leent voor een scooter en u heeft het contract voor de lening ondertekend. Dan zit u eraan vast. U kunt de overeenkomst niet terugdraaien. Lees daarom eerst de voorwaarden voor een overeenkomst voordat u uw handtekening zet. Voordat u het weet rijdt uw zoon op een scooter van uw geld.
Ouders zijn tot slot nooit aansprakelijk voor schulden die personen van 18 jaar en ouder maken. Die schulden komen altijd voor rekening van degene die ze maakt. U kunt dus nooit gedwongen worden te betalen voor een schuld die uw kind is aangegaan na zijn of haar achttiende.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Intrum Justitia, geen vertrouwen

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste TS,

Als de bedragen voor jouw onnavolgbaar zijn, zou om te beginnen een specificatie vragen. ( betwist de vrodering bij gebrek aan wetenschap )

Hoe meer actief je in dit stadium bent om de zaak proberen op te lossen, hoe meer kans je hebt op een voor jouw gunstige uitspraak in het geval dat

Gesloten