LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] intrum justitia nota van 2001
intrum justitia nota van 2001
Kreeg gister een bericht van ij over een nota van T-Mobile van 14 jaar geleden. Volgens hun had ik een betalingsregeling gedaan (kan, maar dat weet ik echter niet meer).
Ik kwam op straat te staan, (heel verhaal..) dus ik had geen vaste woon of verblijfplasts meer.
Die man met wie ik het huis deelde, heeft waarschijnlijk nooit wat met mij post ondernomen noch met mij proberen contact met mij op te nemen. of er gerechtelijke stappen zijn ondernomen weet ik dus niet.
Ik woon nu na wat omzwervingen al zo'n 10..12 jaar op het zelfde adres, maar nooit wat van ze gehoord.
Moet ik nu wel of niet betalen en zoja, ook de volle rente? Of heeft het in mijn geval ook die 5 jarige vervaltermijn
Ik kwam op straat te staan, (heel verhaal..) dus ik had geen vaste woon of verblijfplasts meer.
Die man met wie ik het huis deelde, heeft waarschijnlijk nooit wat met mij post ondernomen noch met mij proberen contact met mij op te nemen. of er gerechtelijke stappen zijn ondernomen weet ik dus niet.
Ik woon nu na wat omzwervingen al zo'n 10..12 jaar op het zelfde adres, maar nooit wat van ze gehoord.
Moet ik nu wel of niet betalen en zoja, ook de volle rente? Of heeft het in mijn geval ook die 5 jarige vervaltermijn
-
Re: intrum justitia nota van 2001
fwberg schreef:Kreeg gister een bericht van ij over een nota van T-Mobile van 14 jaar geleden. Volgens hun had ik een betalingsregeling gedaan (kan, maar dat weet ik echter niet meer).
Zie onderwerp 'spooknota Intrum Justistia', dan weet je genoeg
-
Mijn advies: niet betalen maar zeker ook niet bekennen! Kijk eens naar al die berichten. Ik weet zelf 100% zeker dat ik nimmer een zakelijke relatie met T-mobile of affiliates heb gehad.
Stel:
Ik zou wel een T-mobile gehad hebben..
Ik denk niet dat ze zoiets uit hun duim zuigen.
En stel:
Ik zou met I.J. een betalingsregeling hebben aangegaan..
Is dat dan niet al lang verjaard?
Ik zou wel een T-mobile gehad hebben..
Ik denk niet dat ze zoiets uit hun duim zuigen.
En stel:
Ik zou met I.J. een betalingsregeling hebben aangegaan..
Is dat dan niet al lang verjaard?
Net gebeld met T-mobile.
I.J. schijnt bezig te zijn met "cold cases".
Op de vraag of die niet verjaart zou zijn gaf tmobile mij een telefoon nummer van i.j.
070-4527000
" wij geven het uit handen en daarmee ook de documenten, en daarmee is het voor ons afgesloten."
Hij had t over Euro's, maar toen was het nog de gulden tijdperk.
Al met al weet ik nog steeds niet of het verjaard is
I.J. schijnt bezig te zijn met "cold cases".
Op de vraag of die niet verjaart zou zijn gaf tmobile mij een telefoon nummer van i.j.
070-4527000
" wij geven het uit handen en daarmee ook de documenten, en daarmee is het voor ons afgesloten."
Hij had t over Euro's, maar toen was het nog de gulden tijdperk.
Al met al weet ik nog steeds niet of het verjaard is
Er worden vaak pakketten met niet inbare schulden te koop aangeboden.
Dan probeerde een koper zoals een incasso bureau er met winst nog iets van binnen te halen.
Wel veroorzaken ze voor de oorspronkelijke schuldeiser vaak een slechte naam en weten ze van niets.
Gewoon negeren en ze hebben geen poot om op te staan.
Bedreigen met wettelijke maatregelen mits zij voldoende bewijs hadden.
En wegens geen steun van T Mobile is de kans voor hun nihil dus gewoon negeren.
Dan probeerde een koper zoals een incasso bureau er met winst nog iets van binnen te halen.
Wel veroorzaken ze voor de oorspronkelijke schuldeiser vaak een slechte naam en weten ze van niets.
Gewoon negeren en ze hebben geen poot om op te staan.
Bedreigen met wettelijke maatregelen mits zij voldoende bewijs hadden.
En wegens geen steun van T Mobile is de kans voor hun nihil dus gewoon negeren.
deleted
Laatst gewijzigd door fwberg op 21 dec 2015 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Beste Ex dakloze.
Als T Mobile niets meer heeft en deze vordering als niet inbaar heeft verkocht....
Nu is het een opkoper als dus IJ die het probeerde.
Ooit was U blijkbaar puber van 20 en nu 35?
Als T Mobile het verkocht en niet kan bewijzen of U ooit iets betaalde of ze tijdig een herinnering stuurde
word het lastig claimen en bewijzen en wie eist bewijst.
U kunt het beste bovenstaande verwijderen want niets te vinden is het beste....
Ze proberen door waardeloze oude zaken op te kopen er meer uit te halen dan zij betaalde, verder niets en niets doen of reageren is vaak het beste.
Als ze toch doorgaan moeten ze nu gelijk een complete rekening met alle incasso kosten geven van de
f300,- tot huidige€??,?? en dat word erg lastig.
Ook wanneer ze de brieven naar welk adres is gestuurd en was dit normale of aangetekende post?
Als ze later dingen toevoegen verliezen ze dus vraag complete dossier en meestal ga je daarop vrijuit.
Als ze niet compleet leveren is het een verloren zaak en ze doen alsof ze sterk staan maar ik weet beter.
Als T Mobile niets meer heeft en deze vordering als niet inbaar heeft verkocht....
Nu is het een opkoper als dus IJ die het probeerde.
Ooit was U blijkbaar puber van 20 en nu 35?
Als T Mobile het verkocht en niet kan bewijzen of U ooit iets betaalde of ze tijdig een herinnering stuurde
word het lastig claimen en bewijzen en wie eist bewijst.
U kunt het beste bovenstaande verwijderen want niets te vinden is het beste....
Ze proberen door waardeloze oude zaken op te kopen er meer uit te halen dan zij betaalde, verder niets en niets doen of reageren is vaak het beste.
Als ze toch doorgaan moeten ze nu gelijk een complete rekening met alle incasso kosten geven van de
f300,- tot huidige€??,?? en dat word erg lastig.
Ook wanneer ze de brieven naar welk adres is gestuurd en was dit normale of aangetekende post?
Als ze later dingen toevoegen verliezen ze dus vraag complete dossier en meestal ga je daarop vrijuit.
Als ze niet compleet leveren is het een verloren zaak en ze doen alsof ze sterk staan maar ik weet beter.
lol.... ben 56 nu.
ik heb gelezen dat wanneer er geen rechter aan te pas is gekomen, gewoon die 5 jarige vervaldatum gehandhaafd blijft.
in geval van een rechtelijke uitspraak, tja... dan 20 jaar.
ik wacht hun schrijven af.
ik heb gelezen dat wanneer er geen rechter aan te pas is gekomen, gewoon die 5 jarige vervaldatum gehandhaafd blijft.
in geval van een rechtelijke uitspraak, tja... dan 20 jaar.
ik wacht hun schrijven af.
E.e.a hangt af van de vraag of t-mobile de verjaringstermijn van de vordering heeft doen stuiten. Als zij bewijs hebben dat ze je een heriningering hebben gestuurd naar het laatst bekende adres dan hebben ze al genoeg om de verjaringstermijn opnieuw te laten in gaan. Waarschijnlijk zijn ze zo slim (of hun administratieve computer is zo slim) om telkens net voor het einde van de verjaringstermijn een nieuwe herinnering, aanmaning of sommatie te sturen...Zo kun je verjaring eeuwig uitstellen...
Het is JOUW verantwoording om een nieuw adres door te geven. Als je dak of thuisloos bent kun je een adres opgeven bij een van de instanties die jou helpt of een vriend of familielid. Dit is dus geen excuus om niet bekend te zijn en niet te betalen.
Het is dus nog maar de vraag of er sprake is van verjaring. Als er geen verjaring is omdat de termijn telkens gestuit is met een verzonden aanmaning dan heeft de schuldeiser het recht alsnog de vordering bij je te komen innen en tevens alle rente en kosten door te berekenen. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat u weldegelijk 1400 euro schuldig bent
Het is JOUW verantwoording om een nieuw adres door te geven. Als je dak of thuisloos bent kun je een adres opgeven bij een van de instanties die jou helpt of een vriend of familielid. Dit is dus geen excuus om niet bekend te zijn en niet te betalen.
Het is dus nog maar de vraag of er sprake is van verjaring. Als er geen verjaring is omdat de termijn telkens gestuit is met een verzonden aanmaning dan heeft de schuldeiser het recht alsnog de vordering bij je te komen innen en tevens alle rente en kosten door te berekenen. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat u weldegelijk 1400 euro schuldig bent
ik zou het niet weten of ze zulke aanmaningen/sommaties verzonden hebben. Er zijn meer manieren om aan geld te komen, bv loonbeslag. ik heb altijd gewerkt, dus daar lag het niet aan.
btw olaf79..
je hebt helemaal gelijk om een nieuw adres door te geven, alleen toen der tijd, gezien mijn situatie, ik had wel wat anders aan mijn hoofd. ik vond het nou niet bepaald grappig om in een auto te moeten bivakkeren, zoekende en hopende naar een nieuwe woonruimte. als we toentertijd smartphones hadden gehad, had t waarschijnlijk heel anders verlopen.
je hebt helemaal gelijk om een nieuw adres door te geven, alleen toen der tijd, gezien mijn situatie, ik had wel wat anders aan mijn hoofd. ik vond het nou niet bepaald grappig om in een auto te moeten bivakkeren, zoekende en hopende naar een nieuwe woonruimte. als we toentertijd smartphones hadden gehad, had t waarschijnlijk heel anders verlopen.