Vanmorgen werd ik gebeld door Intrum Justitia ivm een vordering van 1300,- euro. Dit betreft een gigantische jaarafrekening van mijn energiemaatschappij, waarvan ik de betalingsregeling (200,- euro per maand) niet kon nakomen met mijn bijstandsuitkerinkje. Dus is een en ander nu overgedragen aan I.J.
Ik werd gebeld door een dame met flink wat haar op de tanden, die direct vroeg wanneer ik van plan was om het bedrag over te maken. Ik antwoordde dat het voor mij onmogelijk was om per direct 1300 euro over te halen, maar dat ik graag een betalingsregeling wil treffen. Omdat ik momenteel blut ben, kan ik de eerste termijn van die regeling per 12 augustus overmaken. Op de 12de wordt namelijk mijn bijstand gestort.
Het meisje van I.J. reageerde hierop zeer geïrriteerd en bleef volhouden dat ik zelfs met een betalingsregeling BINNEN 10 DAGEN MOEST betalen. We konden wel een betalingsregeling afspreken, maar dan moest de eerste termijn binnen 10 dagen binnen zijn. Ik gaf aan dat dit onmogelijk is voor mij. "Als u binnen 10 dagen niet betaald, dan wordt het hele bedrag opeisbaar," kreeg ik te horen en het meisje wou de verbinding verbreken!
Nadat ik 10 keer "wacht nou! luister nou!" had geroepen, hing ze toch niet op en deed ik nogmaals een poging mijn situatie uit te leggen. (Diep in de schulden tgv diverse problemen, bewindvoering aangevraagd, half jaar achterstand bij de kantonrechter, etc...)
Ik merkte aan het meisje dat dit haar TOTAAL NIET interesseerde.
![Sad :(](./../images/smilies/icon_sad.gif)
Uiteindelijk heeft ze het gesprek met mij beëindigd, zonder een betalingsregeling af te spreken.
Momenteel heb ik echt ff geen idee meer wat te doen... Ik word gek van alle schuldeisers die in mijn nek hijgen, daarom dat ik bewindvoering aanvroeg, maar hier is dus een wachttijd van 6 maanden voor...
Persoonlijk vind ik I.J. erg onrdelelijk, kort door de bocht én inconsequent. Een paar maanden terug had ik ook vordering bij I.J. en toen werd ik gebeld door een behulpzame jongen, met wie ik een normale betalingsregeling kon afspreken.
![Confused :?](./../images/smilies/icon_confused.gif)
Waarom kan dat bij hem wel en bij die meid niet?