LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
richard3900
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 apr 2009 21:50

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door richard3900 »

ik ben vandaag gebeld door een medewerker van intrum justisia
en daar is een zeer positief besluit uit gekomen
en de vordering gehalfeerd dus met vriendelijke dank


XXXX [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]


want door veel gekloot op dat kantoor worden mensen zeer slecht benaaderd en afgekat maar mog dat zo zijn dan raad ik u aan de naam te noteren en een klacht over deze persoon te doen en dat zal werken

want dat proberen ze nu aan te pakken bij intrum

met vriendelijke groet richard :P

issy01
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 apr 2009 19:28

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door issy01 »

Na mijn vriendelijke afwikkeling van zaken bleven ze verder bellen. Eindelijk had ik een acceptgiro in handen en heb gisteren opgepakt. Ik had niet betaald, nee tuurlijk niet. Ik heb ook alles zwart op wit en doe er verder geen telefonische uitspraken meer over.

Zie ik op het nieuws dat op verzoek van de nos een steekproef is gehouden door intrum justitia en dat 85 % v/d overheid zich niet aan de 30 dagen termijn houd. Minister ter Horst wil er nog geen uitspraken over doen en de gegevens vergelijken met haar eigen gegevens.....

Zij is minister van binnenlandse zaken en zal vast meer gegevens hebben dan ik...

Nou ik doe er ook maar geen uitspraken meer over, want schrik ervan dat ze allemaal de rekeningen te laat in huis krijgen...zelfs de overheid....een enge gedachte...

issy01
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 apr 2009 19:28

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door issy01 »

@ Richard

als ik al die namen zou noteren hadden ze geen callcenter meer...en wees niet verbaasd als ze je morgen vrolijk verder bellen....

ik heb nu even rust, laat ik het afkloppen....

sjem80
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 apr 2009 16:47

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door sjem80 »

Betaal de hoofdsom aan Oxxio en negeer de brief van het incassobureau. De vordering bestaat niet meer zodra jij hebt betaald. Oxxio blij, want die heeft haar geld. Intrum minder blij, maar zodra die gaan roepen om hun geld kun jij gewoon zeggen dat je nooit post van hen hebt ontvangen en je dus niet wist dat er een incassobureau was ingeschakeld. Intrum zal dan moeten bewijzen dat jij hun aanmaning hebt ontvangen en kan dat niet, tenzij de brief van Intrum aangetekend is verstuurd.

Betaal €500,- aan Oxxio, case closed.
Ik ben bang dat de ellende voor mij ook inmiddels is begonnen. Het bedrag is exclusief incassokosten meteen betaald. Maar IJ blijft brieven sturen met afsluit-dreigementen en aan Oxxio zelf heb ik ook niks. Die beweert herinneringen te hebben gestuurd waar ik niks vanaf weet. Ik bewaar namelijk al mijn betalingsverzoeken.
Daar komt bij dat ik in principe nog optijd ben met betalen want het betalingstermijn is nog niet om.

Zodra ik kan ga ik meteen terug naar Eneco.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door rene117 »

je gelijk aan melden bij eneco kunnen ze je ook niet afsluiten klaar

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste sjem80,

Uw forumbericht van 7 mei jl. maakt duidelijk dat u het niet eens bent met de overdracht van uw openstaande bedrag aan Intrum Justitia. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio

geldwolf
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2009 13:34

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door geldwolf »

Kan iemand mij helpen om post welke aan de oude bewoners is gericht door intrum justitia niet meer te laten bezorgen op het bij hun laatst bekende adres. Ik heb al diverse keren gebeld, gemaild, maar niets helpt. Ik heb nu hun eigen postbus als nieuw adres gevuld. Wordt gewoon geaccepteerd op de site. Overigens speelt dit spelletje al meer dan 5 jaar.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Guardian72 »

oxxiomedewerker - in zee gaan met IJ is al verdacht....

Mischien een beter bureau zoeken?

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste geldwolf,

Uw forumbericht van 27 mei jl. maakt duidelijk dat u facturen van Intrum Justitia ontvangt die niet aan u gericht zijn. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname, uw postcode, huisnummer en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.

Bij voorbaat dank.


Met vriendelijke groet,


Medewerker van Oxxio

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Wie heeft voor mij een oplossing.

IJ sluit het dossier van een incassopdracht van upc. Zonder mij te informeren. Nu heb een betaling aan ij gedaan. Daarna een mailtje gestuurd om het geld meteen door te storten aan upc vanwege afsluiting. Geen reactie gehad hierop.

Ik heb meteen een mailtje gestuurd aan upc. Dat er geld een ij is overgemaakt en of hun contact met een hun willen nemen om het geld door te storten aan hun. Ook van hun uit geen reactie.

geldwolf
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2009 13:34

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door geldwolf »

Ik vind het heel allert dat u al Oxxio reageert, maar de onjuist geadresseerde aanmaning betreft niet Oxxio, maar T-mobile netherlands bv vhodn orange netherlands. Overigens facturen heb ik nooit gezien, ik denk dat het oude openstaande posten zijn en daarom precies voor verjaringsdatum weer eens een brief krijg. Ik hoop dan ook dat Intrum een keer een deurwaarder bij mij langs stuurt.
Ik heb in het verleden ook aanmaningen gehad van andere incassobureaus, zij vallen mij niet meer lastig, nadat ik aangegeven heb dat betreffend persoon hier niet meer woont, zo kan het ook.

Ton1Jansen
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2009 18:01

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Ton1Jansen »

Volgens mij zijn het gewoon oplichters die makkelijk en snel aan geld willen komen. Kenissen van mij kregen een bedrag van 228,57 euro voorgeschoteld van Intrum Justitia, begin mei 2009, afkomstig van Neckermann, anders zou Inrrum Justitia genoofzaakt zijn zich te wenden tot de Rechtbank. Ze zouden middels een schrijven van 00-00-0000 in kennis zijn gesteld?. De vordering was door Intrum Justitia overgedragen aan Intrum Justitia?. Ik heb Intrum Justitia meteen een mailtje toegezonden. Van Neckermann heb ik tot op heden geen reactie gehad. Intrum Hustitia deelde mij vandaag per mail in eerste instantie mede dat er mogelijk misbruik was gemaakt van de persoonsgegevens van mijn kenissen en dat ze verwachten dat ze daar aangifte van zouden hebben gedaan. Het doen van valse aangifte was strafbaar zo stelde Intrum. De gehele toonzetting was dreigend in deze brief. Ik heb Intrum medegedeeld dat er alleen aangifte gedaan kon worden van oplichting en wel jegens Intrum Justitia. Intrum tevens medegedeeld dat zij aansprakelijk zijn voor de kosten.
Hierna ontving ik nog een mailtje met de mededeling dat het dossier gesloten was. Men beschikte niet over voldoende gegevens om de vordering te kunnen onderbouwen.Gewoon oplichters dus. Oppassen en zonodig aangifte doen. Ik neem aan dat meerdere mensen hiervan de dupe zijn geworden. Ik vind het een schandalige manier om mensen zo te bejegenen en trachten geld afhandig te maken.

specialk25
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2009 19:08

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door specialk25 »

inderdaad oplichters daar en heel erg klantonvriendelijk.
Daarnaast is het zo dat bij mij in de envelop ook 2 brieven met naam en toenaam van 2 andere personen.die waarschijnlijk over een tijdje weer een hogere rekening krijgen omdat ze zogenaamd niet op tijd betaald hebben.

remm
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2009 17:11

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door remm »

Tja, ook ik heb te lijden onder Oxxio en IJ. Ben nu op het punt beland om aangifte te gaan doen bij de politie tegen IJ. Heb zeer goede contacten met hun en ik denk dat dit misschien wel eens zou kunnen gaan werken.

Het betreft 2 jaarafrekeningen die Oxxio in januari 2009 stuurt van jaar 2005 en 2006. Hoezo leuk controleren want even 1000 euro bij betalen terwijl ik maandelijks mijn voorschotbedragen betaal is echt wel schrikken. Ik heb op 2 verschillende punten aangetoond dat de rekeningen van Oxxio niet kloppen. Heel slim heeft Oxxio nadat ik had aangetoond dat er nog een bedrag die ik had overgemaakt open stond bij hun teruggestort op mij rekening. Helaas was IJ toen al bezig mij te bestoken met dreig acceptgiro's en ga zo maar door.

Nu moet ik voor het einde van de maand betalen aan IJ anders komt de deurwaarder langs met een uitnodiging voor een rechtzaak. En dat zie ik nu eigenlijk best wel zitten. Ik kan echt diverse zaken aantonen, zowel schriftelijk als met bankafschriften dat zowel bij Oxxio als bij IJ veel zaken niet kloppen. Bijvoorbeeld mevr. Smits van IJ, die denkt dat ze de rijdende rechter zelf is.

Maar ja, wie heeft ervaring in zo'n situatie? Is toch makkelijker voorbereiden :lol:

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door mar42 »

Maak kopien van alle correspondentie die je hebt gevoerd met ze, ook de datums dat je telefonisch contact met ze hebt gehad.
Schrijf ook op welke stappen je al hebt genomen, en waaron je de heel gang van zaken betwist.
Deze kun je dan aan de rechter overleggen als je bij de rechter moet komen. :wink:

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste remm,

Uw forumbericht van 27 juni jl. maakt duidelijk dat u het niet eens bent met aan u gerichte facturen voor de levering van energie. Ook bent u het niet eens met uw dossier bij Intrum Justitia. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door mar42 »

Waarom hebben ze je nicknaam nodig, om stappen te ondernemen ofzo. :? :?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

En weer komt een bedrijf pas ik actie op een moment dat hun naam op een forum als dit wordt genoemd.

Ik vraag me dan af: waarom lossen jullie de problemen niet netjes op, zodat er geen aanleiding is om jullie naam hier te noemen?

mytranslatedself
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2009 09:59

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door mytranslatedself »

Met ontzag heb ik net een hele lijst berichten doorgespit. Ongelofelijk. Bizar is het, werkelijk.

Ik vind de druk die op sommigen wordt uitgevoerd werkelijk onmenselijk. Het ergste van allemaal is dat fotosessie.com mensen aan het werk heeft die dit soort fora afzoeken om dan vervolgens op verschillende manieren in te spelen op de gevoelens, op de angst moet ik zeggen, van de mensen. Teksten als:

"Het is toch werkelijk van de gekken dat u weigert te betalen! U bent hen dit bedrag verschuldigd. U heeft een achterstallige betaling en weigert vervolgens te betalen."

Maar ook:

“Ik ben advocaat en ik zou maar snel betalen anders kan dit grapje oplopen tot in de duizenden.”

Eén van de ergste vond ik de tekst vanuit het fictieve persoon die ook de dupe was geworden:

“Ik heb zelf precies hetzelfde meegemaakt. Geweigerd te betalen, gebeld en andere. Uiteindelijk moest ik voor de rechter komen. Ik heb de zaak verloren. €5000-, armer. Achteraf had ik maar beter gewoon die 50 kunnen betalen, dan ben je tenminste van deze onzin af.”

Het bedrijf fotosessie.com heeft overigens nu de webpagina veranderd en nu is duidelijk te lezen dat het enige wat te ‘winnen’ valt een korting betreft. Voor de RANDDEBIEL die nu nog beweert dat het een net bedrijf is en altijd al is geweest door een goeie ervaring, kijk verdomme google erop na, idioot. ER ZIJN TAL VAN PROFESIONELE SHOOTS DIE JE KUNT KRIJGEN VOOR 90 EURO, of voor 2 tientjes meer, met 4 x zoveel tijd ofzo. For example:

fotoprofile.nl
estila.nl
cadeaubox.nl (via deze site vind je meer dan 20 shoots voor 89-, euro).

Voor de mensen, voornamelijk moeder van als ik het zo lees, met goeie ervaringen met fotosessie.com - er zullen er ongetwijfeld wat bijzitten – ik zeg niet dat jullie dochters niet knap zijn, of dat de foto’s die fotosessie.com uiteindelijk heeft geleverd een grote flop zijn, maar fotosessie.com deugd gewoon niet. Simple as can be. Inmiddels is er ook flink aan de website gesleuteld zie ik, maar het betrof natuurlijk ook een brutale vorm van misleiding.

De vorm van reclame overigens waardoor ze echt goed bekend zijn geworden is de mail. Wat gebeurde er namelijk?! Er waren een aantal mensen die een shoot hadden ‘gewonnen’ (lees: minimaal 80 euro armer waren) , maar dat konden ze terugverdienen. Ze konden namelijk scout worden. Dat was simpel! Je kreeg een mail aangeleverd waarin de feiten verdraaid werden. Hetgeen in de mail stond week sterk af van de voorwaarden van de website zelf. Ik citeer:

“Wil jij kans maken op een GRATIS fotoshoot? en makkelijk GELD verdienen?” Zo stond geschreven. Later als je dan hiernaar verwees werd gezegd, en ik citeer wederom:
“Onze ‘scouts’ werken op vrijwillige basis. Wij zijn niet verantwoordelijk voor hetgeen zij zeggen. Zij vormen geen onderdeel van ons bedrijf.”

En dat is, lieve vrienden, het ware verhaal achter ‘fotosessie.com’. Ik heb alle mails overigens bewaard. Een smerig spelletje van een ongelofelijk fout groepje mensen. Natuurlijk zal er wel weer beweerd worden dat dit onzin is, dat ik teksten verkeerd heb geïnterpreteerd en dat fotosessie het walhalla is, aan hen wil ik graag zeggen ‘jongens, de tering’ en ik hoop dat jullie bezwijken onder jullie leugens, misleiding en dreigementen.

Tot slot nog even voor hen die nog openstaande rekeningen hebben, je kunt je simpelweg berechten op het feit dat je de dupe bent geworden van misleidende teksten. Eigenlijk ben jij namelijk in zo’n geval in de positie waarin fotosessie.com jou geld verschuldigd is jegens dreiging en overlast.

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/i ... :20:42.317

Via deze link kun je een oude aflevering van het programma ‘radar’ bekijken. Typerend is het feit dat ‘fotosessie.com’ niet voor de camera wilde verschijnen maar wel heel stoer een mailtje durfde te sturen. Ik vind het werkelijk een stelletje topgozers daar!

Tot zover.

Marc Verschuren

hkakes
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2009 10:47

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door hkakes »

15-05-2009 ontving ik van Intrum Justitia een brief met het verzoek om 305,77 euro over te maken.

Hun client de firma “BABYBOX BV H.O.D.N. MAMA ENZO” beweerde een niet betaalde rekening te hebben van mij. Nu heb ik nog nooit van de firma MAMA ENZO gehoord laat staan daar ooit iets besteld te hebben.

Ik heb 3x telefonisch contact gehad met intrum justitia ze hebben me toegezegd de betreffende rekening op te sturen, de rekening was volgens hun gericht aan mevr. Kakes te Delft (die niet bestaat). De betreffende rekening heb ik nooit ontvangen van Intrum Justitia.

Na kontakt te hebben opgenomen met “BABYBOX BV H.O.D.N. MAMA ENZO” bleek dat iemand op mijn naam een tas van 239,95 had besteld, die tas is echter op een ander adres afgeleverd.

Aan de hand van de rekening (die ik van “BABYBOX BV H.O.D.N. MAMA ENZO” ontving) kon ik zien dat iemand anders op mijn naam een tas bij die winkel heeft besteld en het vervolgens op zijn eigen adres heeft laten bezorgen. Dit is schijnbaar voldoende aanleiding voor Intrum Justitia om die rekening naar mijn adres te sturen en daarna niets meer van zich horen.

Ik ben bij de politie langs geweest om aangifte te doen van identiteits diefstal . Zij vertelden mij dat zij alleen zo’n aangifte kunnen opnemen als ik financiele schade heb geleden.

Mijn ervaring met Intrum Justitia in deze zaak zijn bijzonder slecht.
Het verbaast mij dat zo’n slecht werkende organisatie dit werk kan en mag doen.
Er valt niet met dit bedrijf te communiceren en gemaakte afspraken worden niet nagekomen.
Ik sta in hun administratie nog altijd vermeld als wan-betaler, terwijl ik nog nooit schulden heb gehad en altijd m’n rekeningen op tijd heb betaald.
Ik heb momenteel niet de indruk dat ik iets aan deze situatie kan veranderen.
Als iemand een tip of suggestie heeft hoor ik dit graag.

Hoogachtend,
H. Kakes

Gesloten