Deurwaarder Mark schreef:Toch blijft het een feit dat veel problemen die in de risicosfeer van de koper thuishoren, ineens op het bordje van de verkoper worden neergelegd. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar ik zou wel eens willen zien in hoeveel procent van de gevallen die hier op het forum voorbij komen de eisende partij écht fout zit (een paar van de bekende notoire botte eisers daargelaten natuurlijk).
Maar de zwarte piet wordt door veel mensen standaard bij het incassoburo of de deurwaarder neergelegd, en dat is niet terecht.
Beste deurwaarder Mark
ik heb met heel wat incassoburo's van doen gehad, terecht en onterecht en heb ook aardig wat wijsheid opgedaan daarin...ben ook een wanbetaler geweest in het verleden zowel express als niet express door het in de schulden zitten bv maar ook door luiheid, ging liever winkelen enz maar ook weer omdat mijn kinderen te eten geven voorging enz enz..heb ook vaak genoeg hand in eigen boezem gestoken
ben inmiddels al een stuk ouder en wijzer en probeer zo weinig mogelijk schulden en achterstanden te hebben...
maar in al die contacten ben ik niet 1 keer een incassoburo tegen gekomen wat netjes met mensen omging, niet eentje die de juiste kosten in rekening bracht, niet eentje die niet intimideerde enz..
met deurwaarders en dan met name met gerechtsdeurwaarders heb ik daar in tegen wel goede ervaringen...daar kan je mee praten en zelfs onderhandelen...die staan je netjes te woord en accepteren redelijke betalingsregelingen...
volgens mij gaan alle klachten dan ook voornamelijk over onterecht hoge kosten die worden gerekend en niet zozeer over de vorderingen zelf...uiteraard heb je altijd mensen die hun kop in het zand steken, nooit ergens op reageren en dan beginnen te schreeuwen als er een gerechtsdeurwaarder voor hun neus staat met een vonnis