Hallo ik greeg onlangs een brief van IJ met het feit dat er een openstaand bedrag staat bij het bedrijf Provea.
Nooit eerder aanmaningen gehad van het bedrijf zelf en nu moet ik opeens het dubbele betalen???
Weet iemand wat ik hiermee kan doen?
Heb al wel vast een mail gestuurd naar de klantenservice van Provea.
Hopelijk is dat voldoende.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] INtrum Justitia
-
Re: INtrum Justitia
Allereerst eens kijken naar de zoekterm Provea, want er zijn TIG topics over dit bedrijf. Het handelt onder 6 of 7 namen. Lekker makkelijk, dus.
Je moet je eerst ervan overtuigen dat er echt geen vordering open staat. Kijk naar wat je eventueel besteld hebt, en of dat dan ook betaald is. Confronteer Intrum daarmee, als je daar een bewijs van hebt.
Is dat het geval, en je weet zeker dat alles in orde is, dan laat Intrum maar eens komen met een overzicht waaruit blijkt dat zij gelijk hebben. Als het klopt wat jij zegt, haken ze vervolgens af. Blijf gewoon netjes, maar maak ze heel duidelijk dat jij er werk van gaat maken, wanneer ze toch hun poot stijf houden.
Een brief van Intrum blinkt meestal uit in blaaskakerij, maar met enig bewijs komen, dat is te moeilijk voor ze. Succes.
Je moet je eerst ervan overtuigen dat er echt geen vordering open staat. Kijk naar wat je eventueel besteld hebt, en of dat dan ook betaald is. Confronteer Intrum daarmee, als je daar een bewijs van hebt.
Is dat het geval, en je weet zeker dat alles in orde is, dan laat Intrum maar eens komen met een overzicht waaruit blijkt dat zij gelijk hebben. Als het klopt wat jij zegt, haken ze vervolgens af. Blijf gewoon netjes, maar maak ze heel duidelijk dat jij er werk van gaat maken, wanneer ze toch hun poot stijf houden.
Een brief van Intrum blinkt meestal uit in blaaskakerij, maar met enig bewijs komen, dat is te moeilijk voor ze. Succes.
Re: INtrum Justitia
Als je absoluut er zeker van bent dat je in je recht staat en dus niets verschuldigd bent, laat dit dan weten aan IJ (niet dat dat enige zin heeft) een reageer vervolgens nergens meer op. IJ start pas een zaak als ze haar gegevens rond hebben en dat blijkt nogal eens niet het geval, ze checken namelijk nagenoeg niks wat ze van hun "klanten" binnenkrijgen.