LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Gasssst

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Gasssst »

Is het niet zo dat als een deurwaarder aan de deur komt dat ze je wel vinden?
Als de deurwaarder aan de deur komt, hééft hij u al gevonden. Al vóór de rechtzaak, toen hij een opvallende envelop heeft moeten achterlaten in afwijkende vorm met duidelijk opschrift omtrent de inhoud. Na de uitspraak staat hij met het gerechtelijk vonnis in de hand voor de deur, en laat hij als hij niemand thuis treft een afspraak achter wanneer hij weer langs komt en is er dan stipt opnieuw. Eventueel met een politieagent en een timmerman om zichzelf toegang te verschaffen als er niet wordt opengedaan. Daar heeft hij de rechtsmiddelen voor en daartoe is hij aangesteld in Naam der Koningin.

Wat Intrum u nu op de mouw speldt is regelrechte onzin. Het incassobureau roept de hulp in van de deurwaarder als ze er niet meer uitkomen, niet andersom. U zult geen stukken krijgen, kan ik u nu al voorspellen, in ieder geval geen vonnis. U hoort helemaal niks meer of u krijgt weer een standaardbrief of weer een telefoontje. Vraagt u bij het eerstvolgende contact maar eens om het rolnummer van de rechtzaak waarin het vonnis gewezen is, met de vermelding dat u het dan zelf wel bij de rechtbank opvraagt. Dat rolnummer staat op het vonnis waarover Intrum beweert te beschikken, dus kunnen ze het u moeilijk onthouden als u erom vraagt. Dat rolnummer is een soort uniek volgnummer dat de rechtbank aan alle zaken toekent en waarop ze later kunnen worden teruggevonden.

Ter bevrediging van mijn nieuwsgierigheid: wie is eigenlijk de oorspronkelijke schuldeiser die de 220 gulden van u tegoed zou hebben gehad?

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik wil nog even inhaken op een eerdere reactie en wel op de volgende.
Gasssst


Geplaatst op 24 Feb 2007 08:41 door Gasssst


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
@GEK_VAN, dan heeft u de serie "DE DEURWAARDER" niet goed gevolgd. Dan had u geweten dat Intrum-Justitia weldegelijk eigen deurwaarders in dienst heeft.

O, daar komt uw kennis van de materie vandaan? Maar dan haalt u toch twee programma's door elkaar. "Het Incassobureau", dat ging over Intrum Justitia en "De Deurwaarder", dat ging over Flanderijn en Partners, Gerechtsdeurwaarders.

En aan de topicstarter: wens Intrum veel plezier met hun vonnis van ruim 9 jaar oud. U heeft destijds geen dagvaarding gehad en het vonnis niet bij u thuis betekend gekregen? Dan hoeft u zich weinig zorgen te maken. De kans dat er een zaak geweest is met als resultaat een uit voorraad uitvoerbare beschikking, is uiterst klein. Daar had een eventuele schuldeiser die 10 jaar geleden de moeite heeft genomen een zaak te starten daags na de uitspraak al een deurwaarder mee op pad gestuurd.
Nee daar komt niet mijn kennis van zaken vandaan maar ik kan globaal moeilijk met feiten aan komen omdat dat te ingewikkeld is en niet op dit forum thuis hoord. Ik kan wel verwijzen, en dat deed ik, naar een openbaar programma wat door een ieder die daarin geïnteresseerd is geweest. Daarin werd nadrukkelijjk aangegeven dat IJ zelf over deurwaarders beschikt. Of deze in dienst zijn van IJ of niet doet er niets aan af. Ze worden echter alleen op grotere geldvorderingen ingezet en niet op kleinere i.v.m. de tijdbesteding.
Dan nog rammelen vrijwel alle incasso-systemen en bureaus van onrechtmatigheden zoals een GGN deurwaarskantoor haar machtspositie misbruiken door bij incasso opdrachten reeds het GBA te raadplegen. Een incassobureau mag dat niet en wij zijn er dan ook druk mee bezig hieraan paal en perk te stellen. Het zal in de toekomst niet meer zo zijn dat de gemeente klakkeloos informatie verstrekt zonder dat de deurwaarder een gewezen vonnis overlegd waaruit blijkt dat de deurwaarder rechtmatig handeld en dat het de juiste persoon betreft.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door puma73 »

@chanmaster,

Geef nu eens eindelijk wie die "we" zijn waar jij op dit forum iedere keer praat,

Op een ander forum doe jij jezelf voor als iemand die een cartuning bedrijf heeft. (inmiddels niet meer welkom op dat forum)

Je draait in elk forum, waar je dit soort vragen krijgt om de hete brij heen en gaat diegene die "moeilijke"vragen stelt aanvallen.

Of je komt biet meer in het bewuste draadje terug.

Chanmaster, de man met de vele "valse" gezichten?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Mocht gassst gelijk hebben dan lijkt dit me een mooie zaak voor de media om IJ eens aan de schandpaal te nagelen. In tegenstelling tot wat ze zeggen hebben ze mij iets te veel van die dubieuze bedrijfjes als klant.

Gasssst

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Gasssst »

Het zal in de toekomst niet meer zo zijn dat de gemeente klakkeloos informatie verstrekt zonder dat de deurwaarder een gewezen vonnis overlegd waaruit blijkt dat de deurwaarder rechtmatig handeld en dat het de juiste persoon betreft.
U ziet echt de verkeerde programma's op de televisie. De deurwaarder is juist verplicht uittreksel te nemen van de gemeentelijke basisadministratie of anderszins, om zich er zeker van te stellen dat hij de juiste persoon de dagvaarding betekent. Hoe moet anders de juiste naam op de zaak komen te staan waarover de rechter zich moet gaan buigen bij de uitspraak van het vonnis?
Ik wens u veel succes met uw kruistocht voor anonieme processen met lege beklaagdenbankjes, die na het uitspreken van het vonnis en het dan pas geoorloofde natrekken van de persoonsgegevens nog een keer kunnen worden over gedaan omdat de verstek verleende gedaagden in verzet gaan, daar deze niet op de hoogte waren gebracht van de procedure en dus hun verweer niet hebben kunnen doen.

Voorts, deurwaarders zijn bij koninklijk besluit benoemde openbare ambtenaren en zijn als zodanig niet bij private ondernemingen als Intrum Justitia in dienst. Evenmin als Linda de Mol ambtenaren van de burgelijke stand in dienst heeft om de kandidaten in haar trouwshow in de echt te verbinden, om maar even binnen uw referentiekader te blijven.

Gesloten