| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Intrum
Intrum
Ring ring (telefoon)
Dag mevrouw, U spreekt met SM (student van Marrokaanse afkomst, zo eentje die heel moeilijk praat) van Intrum Justitia. Ik bel U over de eindafrekening van Oxxio die nog open zou staan (let).
Ik: Oh, dat is vreemd, van wanneer is deze rekening dan?
SM: Van 10 augustus mevrouw
Ik: Wat een vreemde tijd om een eindafrekening te sturen. En bovenden weet ik niks van een eindafrekening.
SM: Dat zal toch wel, U bent geen klant meer bij Oxxio.
Ik: Jawel hoor, ik heb net 2 termijnen laten afschrijven, ik heb automatische incasso nl.
SM (een beetje boos nu): Mevrouw, ze sturen toch geen eindafrekening als U nog klant bent van Oxxio?
*verbinding wordt verbroken*
Ik bel naar Intrum Justitia, hang 5 minuten in de wacht en leg daarna mijn verhaal uit aan andere student, deze van Nederlandse afkomst
SN: Als u een automatische afschrijving heeft, dan is die toen waarschijnlijk niet gelukt.
Ik: Maar dan krijg je daar bericht van van Oxxio, neem ik aan?
SN: Helaas is het in de wet vastgelegd dat Oxxio U geen herinnering hoeft te sturen mevrouw.
Ik (leg uit wat zijn SM collega net heeft gezegd): Ik vind het een vreemde gang van zaken, ik ben dus nog wel klant bij Oxxio?
SN: Dat zal dan wel aan de onwetendheid van mijn collega liggen.
Ik (klaar met het hele verhaal): Nou, stuurt U mij dan maar een acceptgiro voor het bedrag, dan maak ik hem direct even over
SN: Mevrouw, die is gisteren verstuurd, die zult U vandaag wel in de bus krijgen.
*WTF (verbijsterd)*
Dag mevrouw, U spreekt met SM (student van Marrokaanse afkomst, zo eentje die heel moeilijk praat) van Intrum Justitia. Ik bel U over de eindafrekening van Oxxio die nog open zou staan (let).
Ik: Oh, dat is vreemd, van wanneer is deze rekening dan?
SM: Van 10 augustus mevrouw
Ik: Wat een vreemde tijd om een eindafrekening te sturen. En bovenden weet ik niks van een eindafrekening.
SM: Dat zal toch wel, U bent geen klant meer bij Oxxio.
Ik: Jawel hoor, ik heb net 2 termijnen laten afschrijven, ik heb automatische incasso nl.
SM (een beetje boos nu): Mevrouw, ze sturen toch geen eindafrekening als U nog klant bent van Oxxio?
*verbinding wordt verbroken*
Ik bel naar Intrum Justitia, hang 5 minuten in de wacht en leg daarna mijn verhaal uit aan andere student, deze van Nederlandse afkomst
SN: Als u een automatische afschrijving heeft, dan is die toen waarschijnlijk niet gelukt.
Ik: Maar dan krijg je daar bericht van van Oxxio, neem ik aan?
SN: Helaas is het in de wet vastgelegd dat Oxxio U geen herinnering hoeft te sturen mevrouw.
Ik (leg uit wat zijn SM collega net heeft gezegd): Ik vind het een vreemde gang van zaken, ik ben dus nog wel klant bij Oxxio?
SN: Dat zal dan wel aan de onwetendheid van mijn collega liggen.
Ik (klaar met het hele verhaal): Nou, stuurt U mij dan maar een acceptgiro voor het bedrag, dan maak ik hem direct even over
SN: Mevrouw, die is gisteren verstuurd, die zult U vandaag wel in de bus krijgen.
*WTF (verbijsterd)*
-
deoxxiomedewerker
- Contacteer:
Re: Intrum
Beste Annatje,
Ik begrijp uw logica compleet. Hoe kan een eindafrekening worden opgemaakt als u nog gewoon klant bent. Ik vraag mij af wat er dan vanuit Oxxio wordt gevorderd. Vind u het goed als ik met u meekijk en dat ik contact met u opneem, om alles door te nemen? Als u wilt kunt u uw gegevens achterlaten op [email protected].
Met vriendelijke groet,
Michaël
De Oxxiomedewerker
Ik begrijp uw logica compleet. Hoe kan een eindafrekening worden opgemaakt als u nog gewoon klant bent. Ik vraag mij af wat er dan vanuit Oxxio wordt gevorderd. Vind u het goed als ik met u meekijk en dat ik contact met u opneem, om alles door te nemen? Als u wilt kunt u uw gegevens achterlaten op [email protected].
Met vriendelijke groet,
Michaël
De Oxxiomedewerker
-
Guardian72
- Contacteer:
Volgens mij is IJ steeds meer het spoor bijster.
Ik zou toch in elk geval NIET BELLEN maar schriftelijk een vordering bekend maken - zeker als de callcenterstudentjes niet voldoende het Nederlands beheersen.
Ik zou toch in elk geval NIET BELLEN maar schriftelijk een vordering bekend maken - zeker als de callcenterstudentjes niet voldoende het Nederlands beheersen.
-
adSolvendum
Zo weet ik toevallig dat Oxxio ook doodleuk betwiste vermeende vorderingen (verjaard) verrekend met eindafrekeningen, zodoende de noodzaak een vordering toegewezen te krijgen door een rechter omzeilend, en het probleem bij hun ex-klanten neer leggend.
Uiterst onfatsoenlijk, beter nog, verwerpelijk.
Oxxio, en hun bulk-incasso lakei IJ, staan bekend om dit soort praktijken.
Dus, beste deoxxiomedewerker, wees eens klantvriendelijk en werp hier eens wat licht op?
Uiterst onfatsoenlijk, beter nog, verwerpelijk.
Oxxio, en hun bulk-incasso lakei IJ, staan bekend om dit soort praktijken.
Dus, beste deoxxiomedewerker, wees eens klantvriendelijk en werp hier eens wat licht op?
-
deoxxiomedewerker
- Contacteer:
@adSolvendum,
Als u mij uw gegevens door e-mailt, dan zal ik dat zeker doen. U kunt dit doen naar [email protected].
@annatje: Kan het kloppen dat ik nog geen bericht van u heb ontvangen?
Met vriendelijke groet,
Michaël
De Oxxiomedewerker
Als u mij uw gegevens door e-mailt, dan zal ik dat zeker doen. U kunt dit doen naar [email protected].
Met vriendelijke groet,
Michaël
De Oxxiomedewerker
-
adSolvendum
Ik denk niet dat de bewuste cliënt ook nog maar iets met Oxxio of haar medewerkers te maken wil hebben, maar ik zal het zeker voorleggen.deoxxiomedewerker schreef:@adSolvendum,
Met vriendelijke groet,
Michaël
De Oxxiomedewerker
Jammer genoeg vermoed ik dat het bij deze cliënt reeds jaren onbeantwoord blijven van correspondentie, en het keer op keer krijgen van onnavolgbare verrekeningen, niet gestaafde vorderingen etc. dermate diepe sporen heeft nagelaten dat de persoon in kwestie het de moeite en energie niet waard zal vinden.
Bij Intrum werken blijkbaar alleen maar idioten.
Ik werd gebeld door een onbekend nummer, ik neem op:
Ik: "Hallo, met Nils."
Medewerker: "Hallo, met ... van Intrum Justitia, waar kan ik u mee helpen?"
Ik: "Ehhh... jij belt mij toch?"
Ik werd gebeld door een onbekend nummer, ik neem op:
Ik: "Hallo, met Nils."
Medewerker: "Hallo, met ... van Intrum Justitia, waar kan ik u mee helpen?"
Ik: "Ehhh... jij belt mij toch?"
-
renegade66
ik ben wel benieuwd welk wetsartikel dit is, ik zou er eens naar vragen.Helaas is het in de wet vastgelegd dat Oxxio U geen herinnering hoeft te sturen mevrouw