LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kersttijd, incasso en deurwaarders

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
speurneus1

Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door speurneus1 »

Net voor de kerst waar overal in het land acties worden gehouden om elkaar te helpen, vallen bij mij de verzoeken op de mat om maar zeker voor het eind van het jaar te betalen. Het ergste van allen is UPC. Hier kreeg een kennisje van mij dat het zwaar heeft nadat zij uit de WAO in de bijstand terecht kwam, bericht van. Niet een gewoon berichtje maar een ware dreigbrief dat er beslag zou worden gelegd op uitkering en goederen als zij niet per direct over de brug kwam. In het bericht stond dat ze meteen moest bellen. Het arme ding was zo overstuur dat ik uit angst bij haar ben gebleven. Met de telefoon op de luidspreker kon ik meeluisteren naar de onverbiddelijke en onacceptabele houding van de persoon aan de andere kant van de lijn. Toen deze ervan overtuigd was dat ze inderdaad nog maar 20 euro op haar rekening had staan berekende hij dat ze meteen 10 euro over moest schrijven om zo de problemen te voorkomen. Ze heeft angst voor wat kàn gebeuren en durft niets te doen en met niemand contact op te nemen. Wat zou ik graag willen dat ze hiermee naar de televisie ging om zo dit onwaarschijnlijke scrooge-gedrag aan de kaak te stellen. Een kerstgedachte zou kwijtschelding van 1 maandelijkse betaling zijn geweest. Hoe harteloos kunnen bedrijven zijn om juist nu- een paar dagen voor kerst en nieuwjaar deze brieven te laten versturen.

riddert
Berichten: 2137
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door riddert »

Geef eens één goede reden om niet op tijd te betalen. En geldgebrek is géén goede reden, dan moet je geen dienst of produkt afnemen. Het bedrijf heeft gewoon recht op het geld.

Ik kan geen medelijden met wanbetalers hebben, het is namelijk erg eenvoudig om dit soort 'problemen' te voorkomen.
Een kerstgedachte zou kwijtschelding van 1 maandelijkse betaling zijn geweest.
U zou ook kunnen zeggen, onder het mom van de kerstgedachte, maak ik het verschuldigde bedrag 2 keer over.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door manondoris »

jij leeft echt in een kerstfilm :lol: als je een maand kwijdschelding een mooie kerst gedachte vind ! tja dat willen we allemaal wel maar in de echte wereld moeten rekeningen nou eenmaal betaald worden :? voorkom dit soort dingen door op tijd te betalen ! ook deze bedrijven willen aan het eind van het jaar hun administratie op orde hebben .

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Kwijtschelding voor 1 maand......SUPER !
Ik ben voor.
Dus in december hoef je dan geen stroom, gas, water, (zorg)verzekeringen, telefoon, internet, huur/hypotheek en en en te betalen....ja dat is wel een fijne kerstgedachte. :lol:

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Ach, als we allemaal zo maar denken en van alles kopen en afnemen en gewoon niet betalen om dat we "geldgebrek" hebben komt uiteindelijk iedereen in de bijstand (echter zal deze dan ook niet meer bestaan)

Het geval van uw vriendin is niet het enige "schrijnende" geval in ons land en met de mooie kerstgedachte van u zou geen bedrijf meer kunnen bestaan. En als u toch al zo vol met liefde zit en leefd in de sfeer van de kerst, betaal de rekening zelf even voor uw vriendin.

PS: waarom gewoon UPC niet opezeggen, vervelend geen internet, Tv en radio maar dit hoort niet tot de 1e levensbehoefte!!!!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door Guardian72 »

speurneus1 schreef:Een kerstgedachte zou kwijtschelding van 1 maandelijkse betaling zijn geweest. Hoe harteloos kunnen bedrijven zijn om juist nu- een paar dagen voor kerst en nieuwjaar deze brieven te laten versturen.
Niet harteloos - handig.
Veel mensen hebben een 13e maand, bonus o.i.d en kunnen dan openstaande bedragen betalen.

Voor zaken als UPC - is geen eerste levensbehoefte (al zou een verslaafde stellen van wel) - en zou ik dus bij 'geldgebrek' inderdaad direct de deur uit doen.


Kwijtschelden? Heeft geen zin.
Stel dat die hele zooi 120 eur/jaar kost (dus 10 eur/maand) - word het gewoon duurder (11x11 euro = 121 euro) en dan in december geen incasso.

Of mensen die juist WEL gewoon betalen - betalen ineens meer.

Dus die 'kerstgedachte' komt er op neer dat anderen voor dit soort gevallen moeten gaan betalen..
kan aan mij liggen - maar klopt niet helemaal..

speurneus1

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door speurneus1 »

Ik zie dat ook hier de blinden regeren. Weten er werkelijk nog ZO weinig mensen wat er in dit land gebeurt? Er zijn mensen die buiten hun schuld om in de problemen komen. Het predikaat "wanbetaler" is iets waarvoor zij zich behoorlijk schamen. Acties worden er volop gehouden door de burgers in ons eigen land die WEL begrip hebben. Het is gemakkelijk om iemand te veroordelen als je zelf wel een baan hebt en gezond bent. Aan struisvogelpolitiek heeft niemand iets. Burgers kunnen niet aankloppen bij de ECB of bij het IMF, niet eens bij een normale bank in hun omgeving. Het toenemend aantal flitsleningen laat zien in welke crisis de gewone mens zich bevindt. Uitkeringen zouden sneller moeten uitkeren zodat er geen schuldenlast (met boetes) kunnen ontstaan. De eerste maand zou verplicht uitgekeerd moeten worden. Er zijn nog altijd gemeenten die deze achterhouden tot er een baan is gevonden. Sommige mensen hebben geen uitzicht op een baan. Dit kan komen door hun leeftijd maar ook door hun geschiedenis zoals goedgekeurd worden uit een gehele WAO op lichamelijke basis. Welke werkgever durft het aan om zo iemand in dienst te nemen. Ben je behept door beiden- WAO verleden en een hogere leeftijd dan kun je het helemaal vergeten. De achterstand groeit terwijl de gemeenten hun kas spekken met geld dat waarschijnlijk nooit uitbetaald hoeft te worden. Dit zijn geen wanbetalers maar mensen die zonder dat zij hier iets aan konden doen met hun rug tegen de muur zijn gezet. De bedrijven beseffen niet dat juist zij in deze tijd de mensen tot complete wanhoop kunnen drijven. Ze halen als het ware "de trekker" over.
Maar zoals ik begrijp hebben velen van jullie hier geen last van en zal er de komende dagen vrolijk getafeld worden en waarschijnlijk afgegeven worden op deze parasieten van de maatschappij. Misschien zit er één iemand aan tafel die het wel begrijpt of misschien zelfs wel zelf op deze grens balanceert zonder dat iemand dit weet.

lazylois
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 mar 2011 18:04

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door lazylois »

Ik zie dat ook hier de blinden regeren.
Dat krijg je met zo'n kabinet :lol:

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik zie dat ook hier de blinden regeren. Weten er werkelijk nog ZO weinig mensen wat er in dit land gebeurt? Er zijn mensen die buiten hun schuld om in de problemen komen.
Die zijn er ongetwijfeld, maar er zijn er nog veel meer die in de problemen komen omdat ze hun uitgaven niet onder controle hebben. En helaas is het zo dat iedereen die een rekening niet kan betalen roeptoetert dat dit volledig buiten zijn/haar schuld is gebeurd, en dat anderen er maar iets aan moeten doen. De uitkering moet hoger of sneller betaald worden. De bedrijven moeten een kerstgebaar maken, etc. Maar wat kan degene zelf doen ? Daar wordt dan snel van gezegd dat er niks mogelijk is.

Vaak hebben mensen met schulden niet eens weet wat hun inkomsten en uitgaven zijn, laat staan dat ze weten waarop ze kunnen bezuinigen.

Enfin, er zijn natuurlijk uitzonderingen hierop, maar precies zoals het woord zegt, dat zijn de uitzonderingen.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Wat een onzin.

Mensen geven bergen geld uit in december. Dan kunnen ze de deurwaarder ook wel wat geven. :lol:

Mensen moeten eens leren eerst te sparen en dan pas iets te kopen.
Als je niet veel te besteden hebt, dan koop je minder.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Erwin uit Oosterhout schreef:Wat een onzin.

Mensen geven bergen geld uit in december. Dan kunnen ze de deurwaarder ook wel wat geven. :lol:

Mensen moeten eens leren eerst te sparen en dan pas iets te kopen.
Als je niet veel te besteden hebt, dan koop je minder.

Helemaal mee eens en allemaal een gezegend kerstfeest

speurneus1

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door speurneus1 »

Dat je minder koopt, klopt. Mijn vriendin leeft al meer dan een half jaar op de grens. Ze geeft niets aan zichzelf uit, niet eens een fatsoenlijke maaltijd. De reden dat ik zo boos ben is dat de schulden opgelopen zijn zonder dat ze hier iets aan kon veranderen. Dat alleen voor de kerstdagen ze al bijna 100 euro van haar uitkering had overgemaakt naar achterstanden buiten haar vaste lasten. Waardoor niet de hele achterstand verdween maar wel weer een gedeelte en dit tevens de reden was dat ze nog precies 20 euro te besteden heeft tot volgende maand. Natuurlijk zou ik haar willen helpen als ik dat kon, maar ook IK ben door de crisis getroffen. Zeg niet dat ze niet alles doet om uit de schuld te komen, ik weety dat ze totaal geen leven meer heeft. Ze gaat niet uit, koopt geen nieuwe kleren en leeft op een boterham met kaas.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door tufima »

speurneus1 schreef:Ik zie dat ook hier de blinden regeren. Weten er werkelijk nog ZO weinig mensen wat er in dit land gebeurt? Er zijn mensen die buiten hun schuld om in de problemen komen. Het predikaat "wanbetaler" is iets waarvoor zij zich behoorlijk schamen. Acties worden er volop gehouden door de burgers in ons eigen land die WEL begrip hebben. Het is gemakkelijk om iemand te veroordelen als je zelf wel een baan hebt en gezond bent. Aan struisvogelpolitiek heeft niemand iets. Burgers kunnen niet aankloppen bij de ECB of bij het IMF, niet eens bij een normale bank in hun omgeving. Het toenemend aantal flitsleningen laat zien in welke crisis de gewone mens zich bevindt. Uitkeringen zouden sneller moeten uitkeren zodat er geen schuldenlast (met boetes) kunnen ontstaan. De eerste maand zou verplicht uitgekeerd moeten worden. Er zijn nog altijd gemeenten die deze achterhouden tot er een baan is gevonden. Sommige mensen hebben geen uitzicht op een baan. Dit kan komen door hun leeftijd maar ook door hun geschiedenis zoals goedgekeurd worden uit een gehele WAO op lichamelijke basis. Welke werkgever durft het aan om zo iemand in dienst te nemen. Ben je behept door beiden- WAO verleden en een hogere leeftijd dan kun je het helemaal vergeten. De achterstand groeit terwijl de gemeenten hun kas spekken met geld dat waarschijnlijk nooit uitbetaald hoeft te worden. Dit zijn geen wanbetalers maar mensen die zonder dat zij hier iets aan konden doen met hun rug tegen de muur zijn gezet. De bedrijven beseffen niet dat juist zij in deze tijd de mensen tot complete wanhoop kunnen drijven. Ze halen als het ware "de trekker" over.
Maar zoals ik begrijp hebben velen van jullie hier geen last van en zal er de komende dagen vrolijk getafeld worden en waarschijnlijk afgegeven worden op deze parasieten van de maatschappij. Misschien zit er één iemand aan tafel die het wel begrijpt of misschien zelfs wel zelf op deze grens balanceert zonder dat iemand dit weet.
Zinloze discussie dit weer.

Bottom line is gewoon dat al je een dienst afneemt dan moet je hiervoor gewoon betalen. Als je dit niet kunt dan moet je de dienst niet meer afnemen. TV/Internet is geen eerste levensbehoefte. Je kunt ook elders tv kijken of gebruik maken van een computer met internet. Hou op met dat gezeur over commerciele bedrijven dat ze geen "gevoel" hebben. Al dit soort bedrijven aan menselijkheid gaan doen zijn ze binnen de kortste keren failliet....

Los je problemen op en stop met dat eeuwige gezanik over hoe slecht onze maatschappij is! Kijk naar de veel grotere problemen in de wereld zoals hongersnood, dakloosheid, ziektes door overstroming en aardbevingen en voel je rijk!

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door stronkstronk »

speurneus1 schreef:Mijn vriendin leeft al meer dan een half jaar op de grens. Ze geeft niets aan zichzelf uit, niet eens een fatsoenlijke maaltijd. De reden dat ik zo boos ben is dat de schulden opgelopen zijn zonder dat ze hier iets aan kon veranderen.
Hier begrijp ik geen snars van. Schulden lopen op zonder dat zij hier iets aan kon veranderen? Ik geloof er helemaal niks van.

lazylois
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 mar 2011 18:04

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door lazylois »

maar ook IK ben door de crisis getroffen. Zeg niet dat ze niet alles doet om uit de schuld te komen, ik weety dat ze totaal geen leven meer heeft. Ze gaat niet uit, koopt geen nieuwe kleren en leeft op een boterham met kaas.
Als je nog wat om haar geeft dan kun je haar helpen om een krantenwijk te lopen, parttime postbesteller worden, pakjesbezorger worden bij selektvracht, vakkenvullen bij een supermarkt etc. Hier klagen lost het probleem niet op.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Die kaas had ook boter kunnen zijn. Elke dag wat boterhammen met kaas is behoorlijk duur. Zo had ze sowieso weer 20 tot misschien wel 30 euro per maand kunnen uit sparen.

Maar reeds een half jaar? Wordt het niet eens tijd dat ze werk gaat zoeken en gewoon alles aan neemt wat maar geboden wordt?
Crisis? Ik weet het niet hoor. Veel mensen verschuilen zich daar achter, terwijl het op zich nog best mee valt.
Ik vind dat je wel heel erg veel op komt voor je vriendin, of ben je die vriendin in wezen eigenlijk zelf?

Oftewel, ze had een half jaar geleden al afstand moeten doen van UPC, gezien je aangeeft dat dit destijds ook al speelde. Deze schuld is kennelijk dus zelf gemaakt.
Als ze had opgezegd totdat ze er weer wat beter voor stond, was dit probleem niet ontstaan.

Sage.
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 dec 2011 17:00
Locatie: Amsterdam

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door Sage. »

speurneus1 schreef:Uitkeringen zouden sneller moeten uitkeren zodat er geen schuldenlast (met boetes) kunnen ontstaan. De eerste maand zou verplicht uitgekeerd moeten worden. Er zijn nog altijd gemeenten die deze achterhouden tot er een baan is gevonden.
Goh, ik vind dit eigenlijk niet meer dan logisch.. Toch eigenlijk best verontrustend dat er zoveel mensen zijn in Nederland die er zo over denken.

Een uitkering is een VANGNET geen HANGMAT. En m.b.t. het niet kunnen vinden van een baan; mensen kunnen ook genoegen nemen met kranten lopen of schoomaken o.i.d.. Maar nee, daar voelt het merendeel zich te goed voor.

Ik sluit mij voor de rest aan bij de posts boven mij.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Sorry hoor, maar ik ben het met het merendeel van mijn voorgangers in dit topic eens.

Bedrijven zijn nu eenmaal geen filantropische instelling, kersttijd of niet hun kosten lopen ook gewoon door. De kosten om het personeel te betalen worden ook niet ineens 'kwijtgescholden' vanwege de kerstgedachte.

Dit soort dingen kwijtschelden onder het mom van de kerstgedachte vind ik niet zo'n strak plan. Hierdoor eerder wordt de situatie gecreëerd dat notoire wanbetalers juist schulden gaan maken en denken ach met de kersttijd wordt lekker een deel kwijtgescholden vanwege de kerstgedachte.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Sage. schreef:Een uitkering is een VANGNET geen HANGMAT.
Waar is de vind ik leuk knop ?

Sage.
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 dec 2011 17:00
Locatie: Amsterdam

Re: Kersttijd, incasso en deurwaarders

Ongelezen bericht door Sage. »

En nu eens van de andere kant, een vriendelijke kerstgedachte naar uw werkgever of uitkeringsinstantie toe. Die kunnen toch ook best een maandje overslaan?

Gesloten