FACTORAAL. Opgepast dus.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kesteren medical factoring
Re: Kesteren medical factoring
Heb zo juist de site van mijn tandarts bezocht en wat blijkt, KESTEREN is samen gegaan met FAMED onder een nieuwe naam,
FACTORAAL. Opgepast dus.
FACTORAAL. Opgepast dus.
Ik heb ook al te maken met Kesteren Medical factoring. Ik ga sinds een aantal maanden naar een osteopaat, die met deze organisatie samenwerkt. Ik ben in september, oktober en november geweest. Rekeningen van deze organisatie kreeg ik pas 13 januari 2009. Vervolgens moest ik deze binnen 2 weken betalen, erg snel dus. Ook zag ik dat de rekening van oktober verkeerd gedateerd was. Op de factuur stond namelijk als behandeldatum 15-01-2008 ipv 15-10-2008. Ik heb telefonisch contact gehad, waarbij trouwens ik continu in een overbezette telefoonlijn hing en dus erg lang moest wachten. Uiteindelijk een mevrouw aan de telefoon gehad en die zei dat ik een nieuwe factuur zou krijgen. Dit is inmiddels al weer anderhalve week geleden en ik heb nog steeds niets. Moet maar weer bellen denk ik, want anders krijg ik misschien problemen met mijn zorgverzekeraar als ik de "verkeerde" factuur naar hen opstuur. Ik vind het echt irritant dat je eigenlijk heel vaak achter zulk soort organisaties aan moet bellen, omdat er veel fouten worden gemaakt. Of doen ze dit expres?
Wat ben ik blij met mijn kunstgebit...

Een osteopaat meet geen kunstgebitten aan! 
Laatst gewijzigd door gerhardt op 04 feb 2009 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
blind.arissen
Vorig jaar (2008) ben ik door een kaakchirurg in het MCA behandeld. De facturering van deze behandeling is verzorgd door Kesteren medical factoring. De behandeling van de kaakchirurg bestond uit meerdere bezoeken en is ook op meerdere nota's berekend.
Deze nota's heb ik naar mijn zorgverzekeraar verzonden en de eerste nota's zijn keurig rechtstreeks door mijn zorgverzekeraar betaald aan Kestern. So far so good!
De laatste nota werd door Kesteren als zijnde niet betaald geregistreerd en ik kreeg in juli 2008 na mijn vakantie een betalingsherinnering van Kesteren met daarop een behoorlijke verhoging als de nota niet direct werd voldaan. Omdat dit bedrag van de laatste nota als eigen risico werd aangeduid door mijn zorgverzekeraar, ben ik er van uitgegaan zelf deze laatste nota te moeten voldoen. Heb toen meteen de nota zelf betaald aan Kesteren met de gedachte dat dit bedrag inderdaad het eigen risico was.
Een paar dagen later kreeg ik van mijn zorgverzekeraar toch een uitkeringsbericht waarop de melding dat de laatste factuur van de kaakchirurg was betaald aan Kesteren.
Gelijk Kesteren een fax gestuurd met het uitkeringsbericht en de melding met de betaaldatum van mijn eigen betaling. Ik heb dus uitgelegd dat de factuur dubbel was betaald en verzocht om terugbetaling van de nota. Na een aantal keer gebeld te hebben en heel lang in de wacht te hebben gestaan, heb ik de fax nog twee keer verzonden en toen er nog geen reactie kwam heb ik het hele verhaal in een brief opgesteld en naar Kesteren verzonden. Eind november nog steeds geen reactie van Kesteren.
Via de consumentenbond kwam ik erachter dat de kaakchirurg mijn aanspreekpunt is. Ik heb eind november 2008 telefonisch contact gezocht met het ziekenhuis en alles op de fax toegezonden.
Het bleek dat de kaakchirurg niet blij was met Kesteren en er waren al maanden door Kesteren geen declaraties aangemaakt. Totale chaos bij Kesteren volgens de kaakchirurg. Zij zouden zicht beraden en hun best doen mij de dubbel betaalde factuur terug te laten storten.
Heb zelf aangegeven dat wanneer ik eind januari 2009 nog geen geld had ontvangen, weer contact met de kaarchirurg op tenemen.
Gelukkig heb ik begin januari 2009 het bedrag eindelijk op mijn rekening ontvangen. Wat een toestand! Kesteren zal ter ziele zijn of zijn overgenomen door FaMed. Ik heb hiervan geleerd.
Deze nota's heb ik naar mijn zorgverzekeraar verzonden en de eerste nota's zijn keurig rechtstreeks door mijn zorgverzekeraar betaald aan Kestern. So far so good!
De laatste nota werd door Kesteren als zijnde niet betaald geregistreerd en ik kreeg in juli 2008 na mijn vakantie een betalingsherinnering van Kesteren met daarop een behoorlijke verhoging als de nota niet direct werd voldaan. Omdat dit bedrag van de laatste nota als eigen risico werd aangeduid door mijn zorgverzekeraar, ben ik er van uitgegaan zelf deze laatste nota te moeten voldoen. Heb toen meteen de nota zelf betaald aan Kesteren met de gedachte dat dit bedrag inderdaad het eigen risico was.
Een paar dagen later kreeg ik van mijn zorgverzekeraar toch een uitkeringsbericht waarop de melding dat de laatste factuur van de kaakchirurg was betaald aan Kesteren.
Gelijk Kesteren een fax gestuurd met het uitkeringsbericht en de melding met de betaaldatum van mijn eigen betaling. Ik heb dus uitgelegd dat de factuur dubbel was betaald en verzocht om terugbetaling van de nota. Na een aantal keer gebeld te hebben en heel lang in de wacht te hebben gestaan, heb ik de fax nog twee keer verzonden en toen er nog geen reactie kwam heb ik het hele verhaal in een brief opgesteld en naar Kesteren verzonden. Eind november nog steeds geen reactie van Kesteren.
Via de consumentenbond kwam ik erachter dat de kaakchirurg mijn aanspreekpunt is. Ik heb eind november 2008 telefonisch contact gezocht met het ziekenhuis en alles op de fax toegezonden.
Het bleek dat de kaakchirurg niet blij was met Kesteren en er waren al maanden door Kesteren geen declaraties aangemaakt. Totale chaos bij Kesteren volgens de kaakchirurg. Zij zouden zicht beraden en hun best doen mij de dubbel betaalde factuur terug te laten storten.
Heb zelf aangegeven dat wanneer ik eind januari 2009 nog geen geld had ontvangen, weer contact met de kaarchirurg op tenemen.
Gelukkig heb ik begin januari 2009 het bedrag eindelijk op mijn rekening ontvangen. Wat een toestand! Kesteren zal ter ziele zijn of zijn overgenomen door FaMed. Ik heb hiervan geleerd.
Wat een gedoe met Kesteren medical factoring. Ben in september bij de tandarts geweest en heb ik in november de factuur betaald van ruim 500 euro. Krijg afgelopen zaterdag een dreig brief om te betalen terwijl ik al betaald heb. Heb dus voor alle zekerheid de bank transacties nagelopen en vervolgens trachten te bellen om te melden dat er paar maanden geleden al betaald was. Maar telefoneren vergeet het maar. De eerste nummer de telefooncentrale is overbelast dus bellen is niet mogelijk. Het tweede nummer wordt de verbinding verbroken met de melding om een ander tijdstip terug te bellen. Dat heb ik de afgelopen dagen gedaan, zonder succes. Dan maar een e-mailtje sturen. Heb er inmiddels al 3 gestuurd met alle gegevens m.b.t. het betaling maar geen reactie ontvangen. De laatste mail heb ik gedreigd met de consumentenbond en directe reactie geeist om dat het betaaltermijn aan het aflopen is, ook deze blijft onbeantwoord! Nu dan maar een aangetekendebrief( 7 euro), want ik verwacht namelijk een factuur met extra kosten en rente en uiteindelijk de deurwaarder. Voor de deurwaarder heb ik inmiddels al diverse kopieen klaar liggen van overzichten en banktransacties wat hij onder een genot van een kop koffie rustig kan doornemen. Eigenlijk heel spannend terwijl ik zeker weet dat ik betaald heb. Ik maak me ondanks dat toch zorgen. Ik denk maar eens gebruik te maken van mijn rechtsbijstand verzekering om mijn gedaande moeite en kosten terug te vorderen. Wie weet of dat lukt. Als iedereen dat doet en lukt dan zijn wij zo van Kesteren medical factoring af.
-
Royalflush
Als jij betaald hebt en dat ook kunt bewijzen, laat de deurwaarder dan maar lekker komen. Bied hem een kopje koffie aan, laat hem het bewijs zien dat je betaald hebt en de beste man of vrouw staat zo weer buiten. Kesteren mag dan opdraaien voor de deurwaarderskosten. Heb hetzelfde gehad met de Informatie Beheer Groep. Deurwaarder voor reeds betaalde factuur, ik had betaalbewijs. Een deurwaarder kan pas actie ondernemen nadat hij jou heeft gedagvaard bij de kantonrechter en een deurwaarder zal nooit tot dagvaarding overgaan wanneer hij weet dat jij een bewijs van betaling hebt. De rechter zal hem in zijn gezicht uitlachen.
Jij hebt meer dan genoeg moeite genomen om met Kesteren te communiceren en zij laten heel onbeschoft en onprofessioneel niets van zich horen en gaan lekker door met dreigen. Schandalig. Laat maar komen die deurwaarder, dan kan Kesteren lekker dokken en aan jouw verhaal te lezen verdienen ze dat ook.
Jij hebt meer dan genoeg moeite genomen om met Kesteren te communiceren en zij laten heel onbeschoft en onprofessioneel niets van zich horen en gaan lekker door met dreigen. Schandalig. Laat maar komen die deurwaarder, dan kan Kesteren lekker dokken en aan jouw verhaal te lezen verdienen ze dat ook.
-
AnnemarieW
Volgens Kesteren was de factuur van de tandartskosten van mijn minderjarige dochter (606,80 euro) nog niet (volledig) vergoed door mijn verzekeraar. Of ik het zelf maar wilde betalen. Zo niet, dan volgt incasso.
Mijn verzekeraar Delta Lloyd zegt dat ze nooit de betreffende declaraties hebben ontvangen. Kesteren beweert rustig dat Delta Lloyd de declaratie is kwijtgeraakt, maar dat versturen gebeurt allemaal elektronisch, dus kwijtraken is - volgens mijn verzekeraar - praktisch onmogelijk.
Ondertussen hang ik nu al vanaf 25 januari uren aan de telefoon om weer eens iemand bij Kesteren aan de lijn te krijgen. Er wordt niet opgenomen, of pas na 40 minuten, of ik krijg iemand aan de telefoon die niet de bevoegdheid heeft om in de computer te kijken.
Het lijkt erop alsof ze mij willen laten betalen om vervolgens de declaratie bij Delta Lloyd te incasseren. En gezien de voorgaande reacties vraag ik me ernstig af of ik ooit nog die 606 euro terug zal zien...
Update: eindelijk weer iemand aan de telefoon gehad, die ontkent wat andere medewerkers eerder hebben gezegd. Ik moet zelf het bedrag voldoen en dat declareren bij mijn zorgverzekeraar. Zogenaamd allemaal omdat het zo handig is dat ik de nota kan gebruiken voor de belastingaangifte van mijn 16-jarige dochter, van wie de tandartskosten so wie so volledig vergoed worden door een verzekeraar.
Mijn verzekeraar Delta Lloyd zegt dat ze nooit de betreffende declaraties hebben ontvangen. Kesteren beweert rustig dat Delta Lloyd de declaratie is kwijtgeraakt, maar dat versturen gebeurt allemaal elektronisch, dus kwijtraken is - volgens mijn verzekeraar - praktisch onmogelijk.
Ondertussen hang ik nu al vanaf 25 januari uren aan de telefoon om weer eens iemand bij Kesteren aan de lijn te krijgen. Er wordt niet opgenomen, of pas na 40 minuten, of ik krijg iemand aan de telefoon die niet de bevoegdheid heeft om in de computer te kijken.
Het lijkt erop alsof ze mij willen laten betalen om vervolgens de declaratie bij Delta Lloyd te incasseren. En gezien de voorgaande reacties vraag ik me ernstig af of ik ooit nog die 606 euro terug zal zien...
Update: eindelijk weer iemand aan de telefoon gehad, die ontkent wat andere medewerkers eerder hebben gezegd. Ik moet zelf het bedrag voldoen en dat declareren bij mijn zorgverzekeraar. Zogenaamd allemaal omdat het zo handig is dat ik de nota kan gebruiken voor de belastingaangifte van mijn 16-jarige dochter, van wie de tandartskosten so wie so volledig vergoed worden door een verzekeraar.
Ik heb dat zooitje ook gebeld.
25 minuten wachten.
Die blikken juffrouw vertelde steeds dat dit niet normaal was deze lange wachttijd.
na 25 minuten kreeg ik dus een "mens" aan de lijn die overigens zeer vriendelijk en geduldig was.
Maar mijn vraag waarom ik nu de rekening kreeg en niet CZ groep kon ze geen antwoordt op geven.
En wie dat wel kon wist ze niet.
Dan moest ik het hoofdkantoor maar bellen.
Bij de vraag of ze een telefoon nummer had weer het antwoordt, "Dat weet ik niet mijnheer".
Nogmaals gevraagd, waarom krijg ik de rekening nu rechtstreeks?
"Dat weet ik niet mijnheer" als antwoordt.
Wie weet het dan wel?
"Dat weet ik niet mijnheer".
Ze was zeer geduldig maar wist geen antwoordt te geven.
Waarschijnlijk had Kesteren geen contract met de CZ groep vertelde ze nogvwel, want dit was een kleine maatschappij.
Het is van de grootste in Nederland.
De tandarts wist het ook niet waarom de rekening eerst bij mij kwam en niet bij de CZgroep.
Heb de rekening nog nooit als eerste gehad, wel later dat ik nog wat bij moest betalen.
De CZ groep vertelde dat Kesteren steeds andere regels er op na hield.
Het was niet gebruikelijk dat de patiënt de rekening kreeg.
Maar bij Kesteren is niets normaal.
25 minuten wachten.
Die blikken juffrouw vertelde steeds dat dit niet normaal was deze lange wachttijd.
na 25 minuten kreeg ik dus een "mens" aan de lijn die overigens zeer vriendelijk en geduldig was.
Maar mijn vraag waarom ik nu de rekening kreeg en niet CZ groep kon ze geen antwoordt op geven.
En wie dat wel kon wist ze niet.
Dan moest ik het hoofdkantoor maar bellen.
Bij de vraag of ze een telefoon nummer had weer het antwoordt, "Dat weet ik niet mijnheer".
Nogmaals gevraagd, waarom krijg ik de rekening nu rechtstreeks?
"Dat weet ik niet mijnheer" als antwoordt.
Wie weet het dan wel?
"Dat weet ik niet mijnheer".
Ze was zeer geduldig maar wist geen antwoordt te geven.
Waarschijnlijk had Kesteren geen contract met de CZ groep vertelde ze nogvwel, want dit was een kleine maatschappij.
Het is van de grootste in Nederland.
De tandarts wist het ook niet waarom de rekening eerst bij mij kwam en niet bij de CZgroep.
Heb de rekening nog nooit als eerste gehad, wel later dat ik nog wat bij moest betalen.
De CZ groep vertelde dat Kesteren steeds andere regels er op na hield.
Het was niet gebruikelijk dat de patiënt de rekening kreeg.
Maar bij Kesteren is niets normaal.
Het vervolg op mijn vorige reactie(28 jan 2009). Als laatste poging om in kontact te treden met Kesteren Medical Factoring was een aangetekendebrief. Opheden ook nog steeds niets vernomen! Heb inmiddels de consumentenbond benaderd voor eventuele adviezen. Ga maandag mijn tandarts maar bellen en doorgeven dat de factuur al in november betaald was, en over de problemen die ik nu met KMF ondervindt. Misschien ook nog een poging wagen voor een telefonisch correspondentie met KMF.
Ik heb mijn oude tandartsdeclaraties over 2008 nog eens nageslagen op mogelijke onregelmatigheden. Vandaag kreeg ik, na navraag bij mijn verzekringsmaatschappij, bericht dat Kesteren een deel van de behandelingen van een consult zowel bij de verzekeringsmaatschappij als bij mij had gedeclareerd. Hierdoor kreeg ik minder uitbetaald. De verzekeringsmij. gaat het nu corrigeren. Het is dus de moeite waard om in detail de oude declaraties van Kesteren te controleren ten opzichte van de vergoedingen die door de verzekeringsmij. zijn uitbetaald.
Ook hier heb ik te maken met onterechte aanmaningen van die Van Kesteren. Het gaat hier namelijk om een onjuiste en betwiste declaratie.
Wat mij echter opvalt is dat op de aanmaningen een KvK nummer staat, die volgens de KvK deze status heeft: Uitgeschreven uit het Handelsregister. Kesteren Medical Factoring is nu een handelsnaam van Fa-Med BV . Ik vraag me af of die aanmaningen juridisch nog wel kloppen. Bij een handelsnaam mag de toevoeging BV volgens mij niet meer gebruikt worden, terwijl ik wel op deze manier wordt aangeschreven.
Wat mij echter opvalt is dat op de aanmaningen een KvK nummer staat, die volgens de KvK deze status heeft: Uitgeschreven uit het Handelsregister. Kesteren Medical Factoring is nu een handelsnaam van Fa-Med BV . Ik vraag me af of die aanmaningen juridisch nog wel kloppen. Bij een handelsnaam mag de toevoeging BV volgens mij niet meer gebruikt worden, terwijl ik wel op deze manier wordt aangeschreven.
Hoi,
Ook ik heb te maken met kestern Medical Service, Bij deze wilde ik graag dit kwijt..Vorig jaar augustus ben ik behandeld aan mijn tanden in de amaliakliniek te Kerkrade, de kosten ervan lopen dan via kestern medical service daar heb ik ook notá's van ontvangen. Omdat ik een uitkering heb via de gemeente heb ik gedeeltelijke kosten via bijzondere bijstand vergoed gekregen. Omdat ze de behandeling onder narcose hebben gedaan, en ik als de dood ben voor de tandarts. Overige kosten zijn vergoed door mijn zorgverzekeraar maar daar heb je een limiet. Er staat dus nu een bedrag van 78 euro open, dat voor mij veel geld is om in een keer te betalen. Dus heb ik via de site van hun meerdere mailtjes gestuurd ivm een betalingsregeling te treffen..Tot op hede geen gehoor aan gehad..Heb ook meerdere malen gebeld met de telefoon van mijn ouders, omdat ik maar een beltegoedkaart heb. Nou hoe lang je aan die telefoon moet wachten is gewoon absurd, en als je dan uiteindelijk iemand aan de lijn hebt is het niet de juiste afdeling, en word je weer doorverbonden dus zit je weer een kwartier aan de telefoon. Uiteindelijk krijg je dan iemand eraan en word je dan gezegd mevrouw als ik u doorverbind dan zit u nog langer aan de lijn met de desbetreffende afdeling. Dus word er gezegd probeerd u het morgen nog eens we zijn bereikbaar van half 9 t/m 5 uur het is vandaag ontzettend druk kunnen we niets aan doen. En dat telkens opnieuw, vandaag 10 februari nog eens geprobeerd, en na een 10 minuten kreeg ik iemand aan de lijn en werd mij verteld dat voor het bedrag van 78 euro geen betalingregeling te treffen viel omdat zij vond dat het om een klein bedrag ging. Ik ben van mening hoe kan iemand in mijn portomonee kijken of het wel of niet kan daarom bel ik toch op. De persoon aan de lijn zei dus dan moet u dat schriftelijk aanvragen voor de betalingsregeling maar dan komen er kosten bij. Dat was het laatste wat de merouw zei. De brief die ik hier thuis heb is al verlopen en een herinnering. Dus komen er nu incasso kosten bij die ik dan maar gewoon moet betalen omdat hun verder niets kunnen doen. Al met al het maakt niet uit ofdat je belt voor een regeling te treffen of notities laat maken er word gewoonweg geen gehoor op gegeven, schijnbaar heeft kestern hun eigen regels en liggen de brieven al klaar met naam en gegevens om verstuurd te worden met incassokosten. Zo kreeg ik in december vorig jaar de nota a 258 euro, die zijn vergoed door de gemeente bijzonderbijstand. Heb daarvan verschillende brieven ontvangen met incassokosten enz, ook daar heb ik mailtjes over gestuurd naar hun ook zonder resultaat. Pas vandaag toen ik belde voor die andere regeling heb ik meteen na laten kijken met declaratienummer van die 258 euri dat was gewoon betaald. Ze doen daar maar gewoon wat versturen iets, maar om een brief te sturen met sorry voor het ongemak of in de trent van sorry voor de onnodige telefoon kosten HOOOOOO MAAARRRRRR.. Ik wilde dit toch even kwijt omdat ik vind dat het hier thuis hoord in dit forum.
Als iemand raad kan geven wat ik nog evenuteel zou kunnen doen met die betaling dan hoor ik het graag.
groetjes J
Ook ik heb te maken met kestern Medical Service, Bij deze wilde ik graag dit kwijt..Vorig jaar augustus ben ik behandeld aan mijn tanden in de amaliakliniek te Kerkrade, de kosten ervan lopen dan via kestern medical service daar heb ik ook notá's van ontvangen. Omdat ik een uitkering heb via de gemeente heb ik gedeeltelijke kosten via bijzondere bijstand vergoed gekregen. Omdat ze de behandeling onder narcose hebben gedaan, en ik als de dood ben voor de tandarts. Overige kosten zijn vergoed door mijn zorgverzekeraar maar daar heb je een limiet. Er staat dus nu een bedrag van 78 euro open, dat voor mij veel geld is om in een keer te betalen. Dus heb ik via de site van hun meerdere mailtjes gestuurd ivm een betalingsregeling te treffen..Tot op hede geen gehoor aan gehad..Heb ook meerdere malen gebeld met de telefoon van mijn ouders, omdat ik maar een beltegoedkaart heb. Nou hoe lang je aan die telefoon moet wachten is gewoon absurd, en als je dan uiteindelijk iemand aan de lijn hebt is het niet de juiste afdeling, en word je weer doorverbonden dus zit je weer een kwartier aan de telefoon. Uiteindelijk krijg je dan iemand eraan en word je dan gezegd mevrouw als ik u doorverbind dan zit u nog langer aan de lijn met de desbetreffende afdeling. Dus word er gezegd probeerd u het morgen nog eens we zijn bereikbaar van half 9 t/m 5 uur het is vandaag ontzettend druk kunnen we niets aan doen. En dat telkens opnieuw, vandaag 10 februari nog eens geprobeerd, en na een 10 minuten kreeg ik iemand aan de lijn en werd mij verteld dat voor het bedrag van 78 euro geen betalingregeling te treffen viel omdat zij vond dat het om een klein bedrag ging. Ik ben van mening hoe kan iemand in mijn portomonee kijken of het wel of niet kan daarom bel ik toch op. De persoon aan de lijn zei dus dan moet u dat schriftelijk aanvragen voor de betalingsregeling maar dan komen er kosten bij. Dat was het laatste wat de merouw zei. De brief die ik hier thuis heb is al verlopen en een herinnering. Dus komen er nu incasso kosten bij die ik dan maar gewoon moet betalen omdat hun verder niets kunnen doen. Al met al het maakt niet uit ofdat je belt voor een regeling te treffen of notities laat maken er word gewoonweg geen gehoor op gegeven, schijnbaar heeft kestern hun eigen regels en liggen de brieven al klaar met naam en gegevens om verstuurd te worden met incassokosten. Zo kreeg ik in december vorig jaar de nota a 258 euro, die zijn vergoed door de gemeente bijzonderbijstand. Heb daarvan verschillende brieven ontvangen met incassokosten enz, ook daar heb ik mailtjes over gestuurd naar hun ook zonder resultaat. Pas vandaag toen ik belde voor die andere regeling heb ik meteen na laten kijken met declaratienummer van die 258 euri dat was gewoon betaald. Ze doen daar maar gewoon wat versturen iets, maar om een brief te sturen met sorry voor het ongemak of in de trent van sorry voor de onnodige telefoon kosten HOOOOOO MAAARRRRRR.. Ik wilde dit toch even kwijt omdat ik vind dat het hier thuis hoord in dit forum.
Als iemand raad kan geven wat ik nog evenuteel zou kunnen doen met die betaling dan hoor ik het graag.
groetjes J
-
Elitebravo
Geachte forum gebruikers
Het blijkt al weer dat Kesteren liegt en bedriegd.
Ik heb een behandeling gehad van 189.50
Na 3 weken was het bedrag naar 253,00 verhoging.
Na 1 week later doorgegeven aan de incasso bureau Bosveld.
Ik heb het bedrag betaald aan de tandarts op
30-10-2008
Tandarts melde het bij kesteren bv.
Kesteren zou dan door moeten geven aan Bosveld incasso.
Dat hebben ze nooit gedaan ik zit op het randje.
Dus ik tandarts gebeld hun zeggen kesteren weten dat je betaald heb
Dus dossier gelsoten. Maar nee hoor tot vergeefs komt brief van bosveld
dat ik nog 264 euro moeten. Bosveld gebelt die schijnen nooit tot de dag vandaag
nooit gemeld dat geld was betaald. De tandarts belde kesteren bv 15min aan delijn
eindelijk tepakken toen gooide de kesteren bv de hoorn op.
Tandarts heeft contracten met kesteren bv gestopt is weg gegaan.
Ik sta op het punt kesteren bv om wettelijk tebenaderen.
Die 0900 nummer is onbereikbaar je krijg pas naar 30 min tot 45 min aan de telefoon dan nog hopen dat ze hoorn uit het niets opgooien
Wij zijn geen wanbetalers dat zijn hun...
Het blijkt al weer dat Kesteren liegt en bedriegd.
Ik heb een behandeling gehad van 189.50
Na 3 weken was het bedrag naar 253,00 verhoging.
Na 1 week later doorgegeven aan de incasso bureau Bosveld.
Ik heb het bedrag betaald aan de tandarts op
30-10-2008
Tandarts melde het bij kesteren bv.
Kesteren zou dan door moeten geven aan Bosveld incasso.
Dat hebben ze nooit gedaan ik zit op het randje.
Dus ik tandarts gebeld hun zeggen kesteren weten dat je betaald heb
Dus dossier gelsoten. Maar nee hoor tot vergeefs komt brief van bosveld
dat ik nog 264 euro moeten. Bosveld gebelt die schijnen nooit tot de dag vandaag
nooit gemeld dat geld was betaald. De tandarts belde kesteren bv 15min aan delijn
eindelijk tepakken toen gooide de kesteren bv de hoorn op.
Tandarts heeft contracten met kesteren bv gestopt is weg gegaan.
Ik sta op het punt kesteren bv om wettelijk tebenaderen.
Die 0900 nummer is onbereikbaar je krijg pas naar 30 min tot 45 min aan de telefoon dan nog hopen dat ze hoorn uit het niets opgooien
Wij zijn geen wanbetalers dat zijn hun...
Mijn tandarts is overgestapt naar Fa-med. Kreeg ik eerst van Kesteren zelf de rekening om in te dienen bij mijn zorgverzekeraar, nu doet doet Fa-med dit automatisch zonder dat ik kan zien wat er berekend is voor welke behandeling. Met de eerste de beste rekening is het fout gegaan. Ik denk dat zij behalve de rekening aan de zorgverzekering ook aan mij gestuurd hebben. Ik heb inmiddels van Famed bericht gekregen dat ik de rekening als niet verstuurd moet beschouwen. Ik krijg mijn geld teruggestort (hopelijk net zo snel als zij het opeisen) en ik krijg een nieuwe rekening. Ik wacht nog op antwoord van mijn zorgverzekeraar om te de dubbele declaratie te checken.
Het is van de zotte dat ook als je niet voor tandheelkunde verzekerd bent, de rekening via de zorgverzekeraar loopt alsof de zorgverzekeraar wel binnen hun strakke betalingsregeling betaalt.
Ik ga mijn tandarts cq Famed vragen om de rekening eerst aan mijzelf te sturen en dat ik zelf wel de kosten bij de zorgverzekeraar claim.
Het is van de zotte dat ook als je niet voor tandheelkunde verzekerd bent, de rekening via de zorgverzekeraar loopt alsof de zorgverzekeraar wel binnen hun strakke betalingsregeling betaalt.
Ik ga mijn tandarts cq Famed vragen om de rekening eerst aan mijzelf te sturen en dat ik zelf wel de kosten bij de zorgverzekeraar claim.
Als oud werkneemster kan ik niks anders dan beamen dat het 1 grote bende is bij Kesteren... MAAR het doet me iets teveel zeer om dit zonder reactie aan me voorbij te laten gaan. Kesteren is sinds ongeveer 2 jaar overgenomen door .... ja ja de FAMED!!! Kesteren is 35 jaar lang een prima gezond bedrijf geweest dat alles goed op orde had. Sinds de overname van famed is alles veranderd en heeft de directie van famed het voor elkaar gekregen het gezonde Kesteren te besmetten met de bagger van Famed. Binnen een jaar zijn bijna alle mensen met kennis en die kesteren groot gemaakt hebben vertrokken. En dit allemaal omdat zij niet konden werken met de leugens en manier van "werken" van meneer Krapels en de zijne. Het is zo verschrikkelijk zonde dat Kesteren is verdronken door de overname van Famed en nu slechts nog een naam is, en die blijven ze gebruiken zodat de tandartsen ed. die de rommel van Kesteren zo zat zijn overstappen naar de Famed. Maar ja daar komen ze er snel achter dat die geen haar beter zijn want KESTEREN MEDICAL FACTORING=FA-MED!!!! Dit mooie verhaaltje werd ons ook voorgehouden sinds de overname... samen met famed de grootste en de beste worden, gingen ze bij de ene weg konden ze mooi bij de andere terecht.... Nou Naar de vervelend is het!!! En de vestiging in Andelst is inmiddels gesloten en er zijn nog maar een handje vol Kesteren mensen in dienst. Eeuwig zonde is het!!!
Ik heb vandaag van Fa-med een excuus aangeboden gekregen. Ze hadden inderdaad de declaratie van de tandarts naar zowel de zorgverzekering als naar mij gestuurd. Puinhoop dus. Happy 11 heeft gelijk.
Ik kan dit voorkomen door mijn tandarts Famed te laten opdragen de rekening voortaan direct aan mijzelf te sturen en NIET aan de zorgverzekeraar.
Ik kan dit voorkomen door mijn tandarts Famed te laten opdragen de rekening voortaan direct aan mijzelf te sturen en NIET aan de zorgverzekeraar.
Ook ik heb slechte ervaringen met van Kesteren
Kreeg vorig jaar augustus een rekening van 212,70 euro die afkomstig was van 3 bezoeken aan de tandarts (2 in mei en 1 in juni)
Gedeclareerd bij de Izz,maar kreeg een brief van Izz dat deze al gedeclareerd was.
Bij navraag bleek dat de rekening al gedeclareerd was door van Kesteren zelf bij de IZZ
Ik blij dat ik nog niet betaald had.....maar van Kesteren bleef beweren niets ontvangen te hebben van de IZZ.
Heb factuurnummer en al aangereikt....heel wat telefoontjes gepleegd(na een flinke wachttijd aan de telefoon).
Toen was ik het zat.....heb mail met alle gegevens naar van Kesteren gestuurd met daarin ook dat dit mijn laatste aanreiking van gegevens was naar hun toe en dat ze het met die gegevens wel uit konden zoeken.
Ook de vraag of er excuses aangeboden konden worden door hun manier van behandelen van klanten.
Maar daar niets meer op gehoord.
Even was ik in de veronderstelling dat het opgelost was...totdat ik onlangs een afspraak wilde maken bij de tandarts en de receptioniste zei dat er nog een bedrag openstond van 212,70 euro.
Hele verhaal uitgelegd(tandartsenpraktijk doet inmiddels geen zaken meer met van Kesteren ivm vele klachten van patienten)en ze zouden contact opnemen met van Kesteren.
Hieruit kwam dat van Kesteren mij diezelfde week nog zou bellen.
Een maand niets gehoord totdat er vandaag weer een factuur op de mat lag van van Kesteren.
Of ik nog de 212,70 euro wilde betalen binnen 7 dagen.
Weet je....je gaat op een gegeven moment gewoon aan jezelf twijfelen.
Heb ik het toch wel goed uitgezocht toen????
Dus vandaag weer contact met IZZ en ook nu bleek dat alles door hun al afgehandeld was begin augustus.
Heb op hun verzoek ook een mail gestuurd met mijn vragen zodat ik de antwoorden van IZZ op "papier" heb.
En dan maandag toch van Kesteren maar weer eens bellen.......
Kan je wel zeggen dat ik er echt een sik van krijg en er hoeft niet veel meer te gebeuren of ik schakel mijn rechtsbijstand in want dit "grapje" heeft me al meer dan genoeg tijd,geld(telefoonkosten)en frustraties bezorgd.
Heerlijk om mijn verhaal even kwijt te kunnen bij lotgenoten.
Kreeg vorig jaar augustus een rekening van 212,70 euro die afkomstig was van 3 bezoeken aan de tandarts (2 in mei en 1 in juni)
Gedeclareerd bij de Izz,maar kreeg een brief van Izz dat deze al gedeclareerd was.
Bij navraag bleek dat de rekening al gedeclareerd was door van Kesteren zelf bij de IZZ
Ik blij dat ik nog niet betaald had.....maar van Kesteren bleef beweren niets ontvangen te hebben van de IZZ.
Heb factuurnummer en al aangereikt....heel wat telefoontjes gepleegd(na een flinke wachttijd aan de telefoon).
Toen was ik het zat.....heb mail met alle gegevens naar van Kesteren gestuurd met daarin ook dat dit mijn laatste aanreiking van gegevens was naar hun toe en dat ze het met die gegevens wel uit konden zoeken.
Ook de vraag of er excuses aangeboden konden worden door hun manier van behandelen van klanten.
Maar daar niets meer op gehoord.
Even was ik in de veronderstelling dat het opgelost was...totdat ik onlangs een afspraak wilde maken bij de tandarts en de receptioniste zei dat er nog een bedrag openstond van 212,70 euro.
Hele verhaal uitgelegd(tandartsenpraktijk doet inmiddels geen zaken meer met van Kesteren ivm vele klachten van patienten)en ze zouden contact opnemen met van Kesteren.
Hieruit kwam dat van Kesteren mij diezelfde week nog zou bellen.
Een maand niets gehoord totdat er vandaag weer een factuur op de mat lag van van Kesteren.
Of ik nog de 212,70 euro wilde betalen binnen 7 dagen.
Weet je....je gaat op een gegeven moment gewoon aan jezelf twijfelen.
Heb ik het toch wel goed uitgezocht toen????
Dus vandaag weer contact met IZZ en ook nu bleek dat alles door hun al afgehandeld was begin augustus.
Heb op hun verzoek ook een mail gestuurd met mijn vragen zodat ik de antwoorden van IZZ op "papier" heb.
En dan maandag toch van Kesteren maar weer eens bellen.......
Kan je wel zeggen dat ik er echt een sik van krijg en er hoeft niet veel meer te gebeuren of ik schakel mijn rechtsbijstand in want dit "grapje" heeft me al meer dan genoeg tijd,geld(telefoonkosten)en frustraties bezorgd.
Heerlijk om mijn verhaal even kwijt te kunnen bij lotgenoten.
Vandaag al antwoord via mail van IZZ
Heb besloten van Kesteren niet meer te gaan bellen of mailen.
Dat heb ik vorig jaar tot in den treure gedaan en heeft niets uitgehaald.
Heb geen zin om me er weer druk om te gaan zitten maken.
Ik moet woensdag bij de tandarts zijn en dan leg ik mijn probleem nogmaals voor mét uitdraai van de mail van IZZ
Heb besloten van Kesteren niet meer te gaan bellen of mailen.
Dat heb ik vorig jaar tot in den treure gedaan en heeft niets uitgehaald.
Heb geen zin om me er weer druk om te gaan zitten maken.
Ik moet woensdag bij de tandarts zijn en dan leg ik mijn probleem nogmaals voor mét uitdraai van de mail van IZZ
Helaas heb ook ík heel slechte ervaring met Kesteren, waar mijn tandarts ook al geen zaken meer mee doet. Sinds augustus 2008 ben ik bezig 3 nota's ad € 51,70 elk, totaal dus € 155,10 terug te krijgen van Kesteren. Zij hebben mij nl. de nota's laten betalen en tevens zelf de nota's geïnd bij de Ohra. Op mails, telefoontjes, aangetekende brief wordt helemaal niet gereageerd. Écht te asociaal voor woorden. Heb zelfs kenmerken/factuurnummers/data aangereikt waaronder zij de nota's zelf ook hebben geïnd bij Ohra. Ohra vergoed (begrijpelijk) niet de nota's nog eens aan mij. Ook de tandarts heeft met de heer Janssen (crisismanager bij Kesteren) gemaild, waarop gewoon geen reactie komt.
Om hopeloos van te worden. Maar ik blijf positief, want wat in het vat zit verzuurt niet, toch?
Om hopeloos van te worden. Maar ik blijf positief, want wat in het vat zit verzuurt niet, toch?