LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kigid zinloos instituut

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Tsjappie

Kigid zinloos instituut

Ongelezen bericht door Tsjappie »

Na een klacht ingedient te hebben bij het Kigid over een van de leden van het NVIO, heb ik alleen een ontvangst bevestiging gehad.

Op de website van het Kigid staat dat ze binnen 5 werkdagen de klacht in behandeling zullen nemen en contact opnemen met het betreffende lid. Dit is inmiddels ruim 2 weken geleden.

Vervolgens heb ik een e-mail gestuurd met de vraag waarom dit niet gedaan is en dit wordt compleet genegeerd.

Wat nu? Er is volgens mij geen mogelijkheid een klacht in te dienen over de afhandeling van een klacht. Moet ik nu naar de rechter om mijn gelijk te halen?

berndv

Re: Kigid zinloos instituut

Ongelezen bericht door berndv »

Tsjappie schreef:Na een klacht ingedient te hebben bij het Kigid over een van de leden van het NVIO, heb ik alleen een ontvangst bevestiging gehad.

Op de website van het Kigid staat dat ze binnen 5 werkdagen de klacht in behandeling zullen nemen en contact opnemen met het betreffende lid. Dit is inmiddels ruim 2 weken geleden.

Vervolgens heb ik een e-mail gestuurd met de vraag waarom dit niet gedaan is en dit wordt compleet genegeerd.

Wat nu? Er is volgens mij geen mogelijkheid een klacht in te dienen over de afhandeling van een klacht. Moet ik nu naar de rechter om mijn gelijk te halen?
Volgensmij bedoelt u het kifid, het kigid ken ik niet :D

Als ze de klacht binnen 5 werkdagen in behandeling nemen, bent u al een week verder, dat zijn 5 werkdagen. Vervolgens moeten ze het beoordelen en het verhaal doorsturen naar de instantie waar uw klacht over gaat. Deze moet eerst het dossier bekijken en hier een antwoord op formuleren. Dit moet doorgestuurd worden naar het kifid, die dat dan weer in behandeling moet nemen en eventuele vervolgstappen bepalen. Ruim 2 weken zou misschien dus 12 werkdagen zijn, trek er daar 5 van af die ze aangeven voordat het in behandeling nemen, houd ik er 7 over. Dat is dan niet zo heel vreemd dat u nog geen antwoord heeft.

Tsjappie

Nee het kifid is weer wat anders en volgens hunzelf wordt binnen 5 werkdagen de klacht bevestigd. Dus binnen 14 dagen vallen wel degelijk 5 werkdagen, of werken ze daar maar 1 dag in de week?

Ook op vervolg e-mail wordt simpelweg niet gereageerd. Ik neem aan omdat hun lid totaal fout zit en het keurmerk eigenlijk ingetrokken zou moeten worden.

http://www.kigid.nl/een-klacht-indienen

Binnen vijf werkdagen na ontvangst van de klacht bevestigt het KIGID de klager dat de klacht wordt doorgezonden aan aangeklaagde met het verzoek in onderling overleg met klager tot een oplossing en/of minnelijke regeling te komen.

Het KIGID zendt de klacht tevens binnen vijf werkdagen na dagtekening van de klacht aan de aangeklaagde met het verzoek binnen 15 werkdagen na dagtekening van dit schrijven met klager tot een oplossing en/of minnelijke regeling te komen.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Volgensmij bedoelt u het kifid, het kigid ken ik niet :D
Ik ook niet maar er is altijd Google......

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Lees nadrukkelijk: Aangezien in de praktijk blijkt dat klagers met regelmaat klachten indienen waarvan de Raad van Toezicht later oordeelt dat deze niet gegrond of niet ontvankelijk zijn, wordt u nadrukkelijk op het volgende gewezen. Uit uw schrijven krijg ik dan de indruk dat uw klacht niet gegrond is. Wat onverlet laat dat ze op uw brief (ven) wel antwoord hadden moeten geven, als dit al aan de hand is.

Tsjappie

tenormin schreef:
Lees nadrukkelijk: Aangezien in de praktijk blijkt dat klagers met regelmaat klachten indienen waarvan de Raad van Toezicht later oordeelt dat deze niet gegrond of niet ontvankelijk zijn, wordt u nadrukkelijk op het volgende gewezen. Uit uw schrijven krijg ik dan de indruk dat uw klacht niet gegrond is. Wat onverlet laat dat ze op uw brief (ven) wel antwoord hadden moeten geven, als dit al aan de hand is.
Tja als het niet gegrond is, dan moeten ze dat aangeven... met reden.

Maar het incassobureau Intrum Justitia handelt duidelijk in strijd met de gedragscode. Dit is een document van slechts enkele pagina's.

Er is dus geen reden om het als ongegrond te zien, ik ben bang dat het dan maar een rechtzaak moet worden. Stelletje maffioso.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Tsjappie schreef:Na een klacht ingedient te hebben bij het Kigid over een van de leden van het NVIO, heb ik alleen een ontvangst bevestiging gehad.

Dat ben jij toch niet?

Tsjappie

sjohie schreef:

Dat ben jij toch niet?
Nee klopt, maar goed lezen is ook een kust:

Binnen vijf werkdagen na ontvangst van de klacht bevestigt het KIGID de klager dat de klacht wordt doorgezonden aan aangeklaagde

Tsjappie

Nou eindelijk een telefoontje gekregen.

De vriendelijke mevrouw van het Kigid had het ingediende klachtenformulier e-mailtje "misschien per ongeluk in mijn enthousiasme verwijderd"

Wat een beunhazen, maar het is in behandeling inmiddels

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, ook bij dergelijke instanties werken mensen. Om iemand na één (direct vriendelijk toegegeven) foutje tot beunhaas te bestempelen, vind ik weinig chique.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als ik het lijstje van leden bekijk (NVI leden) en dan eens kijk naar de diverse topics hier vraag ik me af of deze club niet weer een voorbeeld is van 'damage control' die verder niets toevoegd.
(zie: http://www.kigid.nl/leden-nvi )

Ik hier op dit forum al meerdere klachten gezien van o.a.:

Alektum Incasso BV
Bos Incasso BV
Cannock Chase Incasso BV
Credifixx Incassoservices BV
EDR Incasso
EOS Nederland BV
Inkasso Unie BV (failliet)
Intrum Justitia
Lindorff BV
Lindorff Credit Management BV
Ultimoo Incasso BV
Vesting Finance
Vesting Finance Fiditon
VIMK Incasso

je zou bijna denken dat lidmaatschap van dat NVI een soort van waarschuwingslabel is...

vliegenderob

Ongelezen bericht door vliegenderob »

"ter lering ende vermaek", zoals Brederoo al zei, mijn verhaal.
Al ruim een jaar wordt ik door Lindorf gestalkt voor een rekening van T-mobile, die ik, zoals na mijn onderzoek bleek, allang, zij het een maand te laat, betaal heb, dat was februari 2014. Vermoedelijk heeft Lindorff die nota ter incasso gekregen maar toen ik hem, op eigen initiatie betaalde vóór dat hun mij maande overigens, "vergeten" die betaling te verwerken. Ik heb meerdere nota's van jaaaaren geleden die nu ineens gestuurd worden en die allang betaald zijn, één zelfs die was afgewezen na bemiddeling van Mediation, maar ze proberen het gewoon in de hoop dat je de bewijzen niet meer hebt. Sindsdien wordt gedreigd met verkoop auto, verkoop computer(spelletjes) verkoop LCD TV, (gewone TV levert te weinig op) enz. Ik heb uitleg en specificatie gevraagd, na eindeloze correspondentie kreeg ik eerst een halve copie van een akte van Sessie van de KPN, daarna weer dat ik toch echt moest betalen anders kwam de deurwaarder en zou beslag leggen. Klopt natuurlijk niets van, dat kan pas na een rechterlijke uitspraak. steeds heb ik gevraagd om mij te dagvaarden maar dat gebeurde niet. als een incasso echt is zal een incassobureau zeker snel dagvaarden want, heb ik meegemaakt, dan sturen ze een (gratis) stagiaire naar de rechtbank en brengen daar honderden Euro's voor in rekening, het betrof een nota van €11,00 die uiteindelijk €375 ging kosten. De bureaus hebben dringend geld nodig, schreef ook al de ex-voorzitter van het NVI want hun kosten reizen de pan uit. Klopt, kijk in Groningen waar enkele incassobureaus een waar paleis met marmeren trappen en ondergrondse verwarmde parkeergarage voor personeel hebben en een ontvangsthal van 15 meter hoog, dat zijn natuurlijk (zeer hoge) overheadkosten die klanten moeten betalen Kortom, het is een puinhoop met incassobureaus, logisch, het verdient veel en je hebt geen papieren nodig om te beginnen. Wél is het heel vreemd dat Jet Creemers, ex voorzitter NVI, Lindorff aanprijst als hoogwaardig en betrouwbaar. Ze is waarschijnlijk niet voor niets ex!

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Guardian72 schreef:Als ik het lijstje van leden bekijk (NVI leden) en dan eens kijk naar de diverse topics hier vraag ik me af of deze club niet weer een voorbeeld is van 'damage control' die verder niets toevoegd.
(zie: http://www.kigid.nl/leden-nvi )

Ik hier op dit forum al meerdere klachten gezien van o.a.:

Alektum Incasso BV
Bos Incasso BV
Cannock Chase Incasso BV
Credifixx Incassoservices BV
EDR Incasso
EOS Nederland BV
Inkasso Unie BV (failliet)
Intrum Justitia
Lindorff BV
Lindorff Credit Management BV
Ultimoo Incasso BV
Vesting Finance
Vesting Finance Fiditon
VIMK Incasso

je zou bijna denken dat lidmaatschap van dat NVI een soort van waarschuwingslabel is...
ik mis GGN in dit rijtje ;-)

De Econometrist

Ongelezen bericht door De Econometrist »

thecure schreef:ik mis GGN in dit rijtje ;-)
GGN zijn gerechtsdeurwaarders. Als die over de schreef gaan meld je je bij de Kamer van Gerechtsdeurwaarders, dat is een andere league dan dit soort wc-eend instanties...

hidr

Ongelezen bericht door hidr »

En dat heeft dus ook weinig zin, want die komen ook niet in actie.

Gesloten