LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klacht over kesteren medical factoring

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
panicobra
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2009 18:52

klacht over kesteren medical factoring

Ongelezen bericht door panicobra »

Ik heb een klacht over Kesteren Medical Factoring.

Ik heb in DEC 2008 een tandarts rekening ontvangen van Kesteren , die ik betaald heb. Bij het declareren van deze rekening bij het VGZ werd dit geweigerd omdat Kesteren ook in NOV 2008 dezelfde rekening naar het VGZ had verstuurd die ook door het VGZ is betaald.
Vanaf JAN 2009 probeer ik mijn geld , 111euro, weer terug te krijgen van Kesteren zonder succes.
Ondanks diverse telefoontjes, waarin ik de betalingsgegevens van het VGZ aan Kesteren heb doorgegeven, e-mails en een brief aan Kesteren blijft een reactie uit.

Het wordt tijd dat Kesteren eens wordt aangepakt voor hun zeer onprofessioneel "handelen".

In mijn directe kring heb ik nu al twee klachten gehoord over Kesteren, en er schijnen er meer te zijn.

Ik roep hierbij alle personen op die een klacht hebben over Kesteren om dit met hun arts of tandarts te bespreken en de medici te vragen geen rekeningen meer via Kesteren te versturen naar hun klanten.

Kesteren Medical Factoring is in mijn ogen een zeer slecht administratie kantoor gezien mijn ervaring. Ik hoop dat het versturen van dubbele rekeningen geen fraude is maar slecht een grote blunder .

M.vr.gr.

Nico

nanda berkhoudt
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2009 11:36

Re: klacht over kesteren medical factoring

Ongelezen bericht door nanda berkhoudt »

Wij hebben ook in december een rekening van de tandarts gekregen via Kesteren Medical Factoring. Deze hebben wij betaald en ingediend bij de zorgverzekering. Ook in ons geval had Kesteren al betaald gekregen van onze zorgverzekering zodat wij niets vergoed kregen. Ondanks herhaaldelijke telefoontjes en mailtjes krijgen we ons geld (ruim 350 euro) maar niet terug. We houden vol met bellen en mailen en hopelijk maken ze ONS geld eindelijk eens over.

Nanda

panicobra
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2009 18:52

Re: klacht over kesteren medical factoring

Ongelezen bericht door panicobra »

Hallo,

Ik heb uiteindelijk het probleem opgelost door mijn tandarts in te schakelen. Hij had zelf ook al problemen met Kesteren.
Kesteren heeft uiteindelijk hun computer systeem de schuld gegeven waar zij niks aan konden doen en ook nog eens de schuld afgeschoven op mijn zorg verzekeraar.
De telefonische en schriftelijk afhandeling is ZEER onprofessioneel te noemen.
De laatste ( en enige ) brief die ik heb ontvangen was 18 dagen onderweg en daar in werd gesteld dat ik het geld snel ( binnen 14 dagen !! ) zou ontvangen. De dag dat ik het geld op de rekening had staan had ik al weer een e-mail verstuurd waar het geld bleef. Bij het overmaken van het geld stond vermeld dat het geld van mijn zorgverzekeraar kwam, slechte leugenaars.
Volgens mijn mogen ze zelf geen schuld bekennen.

Wat een bedrijf dat Kesteren, WAARDELOOS.

M.vr.gr.

Nico Vullers

Dentel care Utrecht
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jun 2009 19:16

Re: klacht over kesteren medical factoring

Ongelezen bericht door Dentel care Utrecht »

Het lijkt mij dat de tandartsen er ook beter van worden.
Ik heb Dentel care Utrecht maanden lang gevraagd om een overzicht van de behendelingen die wel verricht zijn,
nou mooi niet ze wijgeren alle medewerking in deze.
Dus lijkt het mij dat zij er ook beter van worden,
anders zouden ze graag mee merken.
We hebben via Van Kesteren van de orthodontist ook verkeerde rekeningen gehad,
de orthodontist heeft het na een telefoontje naar Van Kesteren opgelost :!:
Waarom doe Dentel Care Utrecht dat niet even :?:

leugen
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2009 07:44

Re: klacht over kesteren medical factoring

Ongelezen bericht door leugen »

Bij deze wil ik ook nog even iets kwijt over die dievenbende bij Kesteren Medical Factoring.

Ik heb net als zoveel mensen de rekening netjes betaald maar krijg de ene na de andere aanmaning en zelf een eerste pagina van een dagvaarding als ik niet heel snel betaald. Er is zelfs een incassobureau ingeschakeld genaamd Credios. Ik heb als laatste wanhoopsdaad een hele lange brief geschreven met alle bewijsstukken erbij dat ik toch echt al wel betaald heb. Ik dacht er toen vanaf te zijn maar nee hoor. Krijg weer een brief dat ik de verhoging van € 113,-- niet betaald zou hebben. Nee logisch dat ik die niet betaald heb want ik had immers de eerste rekening al betaald. Snappen ze het daar nou niet of ben ik gek?
Die dreigende toon daar houd ik niet van.

Ik ben ten einde raad en zit zelfs aan de kalmerende pillen. ZOU IEMAND DIT TUIG AAN WILLEN PAKKEN. :twisted:

Dentel care Utrecht
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jun 2009 19:16

Re: klacht over kesteren medical factoring

Ongelezen bericht door Dentel care Utrecht »

Ze blijven ook bij ons moeilijk doen,
we zullen uiteindelijk wel bij de rechter moeten komen.
Onze tandarts kan het heel snel oplossen maar die doet het niet.
We hadden ook een verkeerde rekening via de orthodontist,
een telefoontje en het was opgelost.
Maar Dental Care Utrecht heeft zijn handen er nu bij ons van af gertokken, zoek het zelf maar uit.
Dental Care Utrecht zou er al genoeg aan gedaan hebben.
Tewijl zij tegen ons hebben gezegt "Ja wij weten dat er ook vaak dubbele gedeclareerde bedragen worden ook naar de zorgverzekeraar en de patienten"
Heel jammer van Dental Care Utrecht, wij waren tevereden over deze tandarts maar jullie begrijpen nu wel waarom we overwegen om bij Dental Care Utrecht weg te gaan.
Onze orthodontist kon het toch ook met een telefoontje oplossen.
Dus elk tandarts moet het toch ook kunnen oplossen met een telefoontje,
dus ook die zijn schuldig aan het probleem.


Ps. van Kesteren bestaat nu niet meer over genomen

bnnlg
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2009 19:13

Re: klacht over kesteren medical factoring

Ongelezen bericht door bnnlg »

Het is wel geruststellend te lezen dat wij niet de enigen zijn met problemen met Kesteren. Anderzijds is het triest te moeten konstateren dat een (volgens eerdere reakties) goed georganiseerd bedrijf in zo korte tijd zo in de probelemen kan komen.
Sinds December 2008 zijn wij al in de slag met Kesteren, de rekening is inmiddels opgelopen van EUR 411,30 tot EUR 505,87 vanwege rente en inkassokosten. Op e-mails, inmiddels 4 verstuurd, en brieven, in totaal 3, inklusief alle betalingsbewijzen, wordt op geen enkele wijze gereageerd. Enkel aanmaning na aanmaning en inkasso/ beslaglegging dreigementen. Bijkomend probleem is dat de tandarts (Aemstelgroep) in Amstelveen) inrtussen blijkbaar het kontrakt met Kesteren heeft beeindigd, dus van die kant is weinig hulp te verwchten.
Ik heb besloten nu niet meer op de aanmaningen te reageren en maar af te wachten, ik kan mijn tijd wel beter (en prettiger) besteden. Zal zekerheidshalve wel mijn rechtsbijstandsverzekering informeren.

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: klacht over kesteren medical factoring

Ongelezen bericht door sterkearm »

Geacht Forum,

Gezien de berichten op dit forum kunt u uw klachten toetsen middels:

Artikel 326 Wetboek van Strafrecht, inhoudende:

"Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie."

Door te "Googlen" kunt u, in uw geval, de kenmerken (zinsdelen tussen komma's) van dit misdrijf nader raadplegen.

Indien u overtuigd bent dat bij u sprake is van (poging tot) oplichting, bent u (wettelijk) bevoegd hiervan aangifte te doen bij een politie-ambtenaar (algemeen opsporingsambtenaar).

Poging tot oplichting is strafbaar gesteld via artikel 45 Wetboek van Strafrecht, dat o.a. luidt:

"Poging tot misdrijf is strafbaar, wanneer het voornemen van de dader zich door een begin van uitvoering heeft geopenbaard.
Het maximum van de hoofdstraffen op het misdrijf gesteld wordt bij poging met een derde verminderd.
De bijkomende straffen zijn voor poging dezelfde als voor het voltooide misdrijf."

Zonodig kunt u (gratis) advies inwinnen bij het naburig Juridisch Loket .

Toon bij het doen van aangifte uw gevoerde correspondentie!

Het Openbaar Ministerie (Officier van Justitie) beslist over de vervolging.

Of er sprake is van (poging tot) oplichting ligt - uiteindelijk- in handen van de onafhankelijke strafrechter.

sterkearm

swieten87
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 mar 2007 15:37

Re: klacht over kesteren medical factoring

Ongelezen bericht door swieten87 »

Website tegen frauduleus gedrag Kesteren Medical Factoring
Omdat ook wij een per abuis dubbel betaalde rekening aan Kesteren Medical Factoring sinds 1,5 jaar niet terug betaald krijgen en we botweg incassokosten opgelegd krijgen omdat we uiteindelijk de vordering proberen te verrekenen met een nieuwe tandarts nota, is de maat vol. Wij beginnen vandaag (24-09-09) met een website om zowel patienten als (tand)artsen te waarschuwen voor voor deze witteboordencriminelen. De website[/url http://www.kesterenmedicalwarning.com zal vanaf 25 sept. 2009 bereikbaar zijn en u kunt uw klachten en ervaringen ook daar deponeren. Uiteindelijk zullen wij er voor zorgen dat het recht zal zegevieren.

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: klacht over kesteren medical factoring

Ongelezen bericht door Royalflush »

Voor diegenen die nog geld tegoed hebben van Kesteren: stel ze schriftelijk ingebreke (liefst aangetekend, ook al kost dat geld). Je kunt ook een kopie van de brief per e-mail naar hun toesturen i.p.p. aangetekende verzending te gebruiken. Leg uit om welke factuur het gaat, welk bedrag en stel een betalingstermijn (hooguit 8 dagen na dagtekening). Een voorbeeldbrief:
Betreft: openstaande vordering
[plaats, datum]


Geachte heer/mevrouw,

Ondanks herhaaldelijke aanmaningen heeft u onze vordering op u nog steeds niet voldaan.

Voor de laatste maal stellen wij u in de gelegenheid het thans verschuldigde bedrag van € .... binnen vijf dagen na heden aan ons te voldoen.

Indien tijdige betaling uitblijft zullen wij overgaan tot het nemen van gerechtsmaatregelen. Alle hieruit voortvloeiende kosten zullen wij op u verhalen. Tevens zal aanspraak worden gemaakt op de wettelijke rente vanaf de verzuimdatum.

Hoogachtend,

Piet Jansen



omschrijving vordering
datum/periode:
referentie:
bedrag:
Rekeningnummer:
Weigert Kesteren dan nog steeds te betalen, dan kan een incassobureau of deurwaarder zelfs overgaan tot faillisementsaanvraag. Moet je dan eens zien hoe snel Kesteren over de brug zal komen. Vooral incassobureaus die op no cure no pay basis werken schuwen deze maatregel niet. Vergis je niet, ook jij als particulier/consument kan een incassobureau of deurwaarder inschakelen en als jij een zaak hebt, zullen zijn ook voor jou je geld (proberen te) incasseren.

swieten87
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 mar 2007 15:37

Re: klacht over kesteren medical factoring

Ongelezen bericht door swieten87 »

We hebben al een aangetekende brief aan dat tuig gestuurd maar daar wordt ook niet op geantwoord

Gesloten