LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] langdurig incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
ceesjmuyt

langdurig incasso

Ongelezen bericht door ceesjmuyt »

bij deze wil ik toch graag een mening hebben van mensen die dit lezen hoe of wat ik zou moeten of kunnen doen.

het gaat om het volgende.
ongeveer in 2005 zijn wij in de problemen geraakt door veel schulden en incassos we hebben deze problemen opgelost en waren van onder stelling dat we afgelopen dec 2007 eindelijk over al af waren.
maar tot onze schrik kregen we gisteren weer een brief van een incasso instantsie de naam is ggn brabband.

om het verhaal kleinbeetje duidelijk temaken als volgt.
we hadden bij hun een schuld in 2005 van ongeveer 11.000 euro.
deze hebebn we netjes afbetaald met een maand regeling van a 500euro permaand.na deze periode waren we klaar met het bedraag tebetallen en kregen we een maand later de eindrekening van de rente over het totale bedrag dit kwam ongeveer neer op ruim 2700euro.
dit moesten we weer in temijnen betalen.we hadden afgesproken om 300euro per maand tebetalen.
nu is het geval dat wij afgelopen dec2007 het laaste rest bedrag van 173euro hebben betaald.wij super blij dat we er afwaren en ik heb met internetbanieren bij opmerkingen bij gezet laaste betaling schuld plus kenmerk nummer.
maar nu na 3 maanden krijgen we een brief van het incasso,dachten we klaar tezijn moeten we nog maals renten betalen over he bedrag nu moeten we 206euro betallen ik direct incasso gebeld,en gezegt dat ik het raar vond ook omdat er in de brief beslag legging wordt gedaan als we niet betallen.
bank met zulke brieven ben ik niet meer!!!!!
maar ik vind het erg raar dat wij het bedrag in dec2007 hebben betaald en dat we 3 maanden later horen dat we nog 206 euro moeten betallen????
waarom doen incasso niet een afspraak maken met als we een regeling hebben getroffen de rente in het bedrag zetten.kijk als we een afspraak maken om per maand 300 euro tebetalen kunnen ze uitrekkenen hoeveel maanden keer rent van bedrag is het uiteindelijk dat of dit bedrag.
kijk de laaste betaling was 173euro had toen lever de rente betaald=!
ik denk dat het incasso niks heb laten horen 3 maanden om ente tevangen over deze maanden.sterker nog als ik 1 maand mijn maand bedrag 2 dagen telaat betaald dan sturen ze een brief,maar als ik van mening ben dat ik klaar ben sturen ze pas 3 maanden later een brief over rente?

betalen moet ik dus doen we,maar kunnen we iets doen om ons recht tekrijgen en bij wie of waar moet dit????

seagoing racer2

Re: langdurig incasso

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Je bent dat bedrag gewoon verschuldigd. Dat het incassoburo de administratieve afhandeling niet helemaal helder presenteerd , betekent nog niet dat het bedrag niet toewijsbaar is.

Vraag alleen wel nar de totale som , zodat je niet straks weer een rekening krijgt over rente over Euro 206

pieterm

Re: langdurig incasso

Ongelezen bericht door pieterm »

hoe veel incassokosten moest je betalen over die 11000 euro

Gesloten