LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LAVG

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Ricksonja

LAVG

Ongelezen bericht door Ricksonja »

Goedemiddag,

Mijn dochter had samen met haar vader boeken besteld bij van Dijk via haar schoolaccount. Vader had tijdens de bestelling van Dijk gemachtigd om deze bestelling in 3 termijnen van zijn rekening te incasseren.

Later in het jaar is mijn dochter verhuisd daar ze ruzie met haar vader had. Afgelopen januari stond er een deurwaarder voor de deur met een dwangbevel. Het bleek dat het geld was gestorneerd en aangezien zij niet meer op dat adres woonde wist zij dit niet en werd zij aansprakelijk gesteld voor de rekening. Er waren diverse herinneringen en aanmaningen geweest maar die heeft zij van haar vader nooit gekregen.

Wij hebben een verweer geschreven en zijn naar de rechtbank gegaan. Hebben helaas een verweer geschreven want we hadden direct het dossier opgevraagd bij zowel bij van Dijk als LAVG maar die laatste stuurde alleen de rekening en verders niets en Van Dijk reageerde al helemaal niet.

Op het verweer van LAVG moesten we weer verweer geven en aangezien we het dossier niet hadden werd het moeilijk om weer in verweer te gaan. Mede omdat het schoolaccount op mijn dochter haar naam stond hadden we het vermoedden dat we het toch niet zouden redden en aangezien mijn dochter voor examens staat heb ik LAVG op 30 april gebeld of we konden schikken. Dat was erg moeilijk , ze werken totaal niet mee.

Uiteindelijk voorgesteld 100 euro per maand te betalen zodat we het boek konden sluiten en de rust terug kon keren.

Ik kreeg een mail van LAVG met een ideal link waarin stond, als de betaling verwerkt was zouden ze het dossier sluiten. Direct betaald op 30 april. Status staan ook op betaald.
Telefonisch een specificatie van de totaal kosten opgevraagd maar helaas niets gekregen, hoorde ook niets meer van ze.

19 Mei had van onze kant verweer binnen moeten zijn maar door dat LAVG het dossier zou sluiten hebben we dat niet gemaakt.

Nu komt er vandaag een brief van de rechtbank waarin staat dat we niet hebben gereageerd en dat de kantonrechter nu vonnis gaat wijzen.

Mijn vraag is, wat is wijsheid om nu te doen. Het kan toch niet kloppen dat LAVG de zitting door heeft laten gaan ondanks de afspraken?

alfatrion

Re: LAVG

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als eerste even de namen van de documenten. Het eerste document heet een dagvaarding, Uw schriftelijke reactie daarop heet een Conclusie van antwoord. De schriftelijke reactie van de eiser daarop heet een Conclusie van repliek. En uw schriftelijke reactie daar weer op heet een Conclusie van dupliek.

U moet een Conclusie van dupliek schrijven en u heeft dat niet gedaan. U heeft ook niet om uitstel gevraagd. Dus de rechtbank doet nu uitspraak op basis van de stukken die partijen hebben ingezonden. Wat u had moeten doen was aangeven dat u een betalingsafspraak had gemaakt en daar een afschrift van bijgevoegd.

De rechtbank neemt in principe geen kennis van stukken die u nu nog toestuurt. Als u de schuldeiser zover krijgt dat deze instemt om de rechtbank toch te benaderen dan pakt dat heel misschien anders uit.

Ricksonja

Dank u wel voor de duidelijkheid van de benamingen van de documenten.

Ik zal zeer zeker een mailtje naar LAVG hier aan wijden en ze tevens bellen maandag. Ook een aangetekende brief met uitleg zal ik naar de rechtbank sturen met uitleg onder het mom van "baat het niet, schaadt het niet".

Aangezien LAVG nergens op reageert, ik ook nog steeds de afspraken niet van ze op papier heb op de mail na met de ideal link waarin staat "zodra deze betaald is wordt het dossier gesloten ", ben ik bang dat ze dit niet voor ons gaan oplossen.

In het geval dat ze niet meewerken? Wat zijn dan de gevolgen? Zijn we dan verantwoordelijk voor zowel de betalingsregeling van LAVG en de uitspraak van de rechtbank?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als de Ideal betaling op tijd is gedaan dus niet 1 dag te laat is het hun probleem van niet goed verwerken.

Dus was het op tijd betaald en niet na de uiterste termijn?
Dan is jou bewijs voldoende dat zij zich niet aan de afspraak houden en vrijspraak.
Dit kun je op de zitting aantonen.

Ook bewijs van hun niet reageren even printen en meenemen....
LAVG is lompe grote organisatie en fouten corrigeren is daar erg lastig.
Gewoon zitting afwachten.

Ricksonja

Op 30 april kregen wij de brief, ,maandag 2 mei gebeld, een betalingsregeling getroffen. Er moest voor 3 mei 100 euro betaald worden. Ik heb direct toen de link binnen kwam betaald, dus op 2 mei. Dat staat ook op mijn afschrift

In mijn topic zei ik 30 april maar dat is de dag dat de brief kwam.

Er komt geen zitting meer, alleen een vonnis.

Ik las hier boven al dat ik dit via een schrijven aan de recht bank moest laten weten en dat hebben wij niet gedaan, wij waren in veronderstelling dat als het dossier gesloten zou worden, automatisch door LAVG dit afgehandeld werd

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

U kunt nog wel verzoeken om te mogen pleiten. Dit verzoek moet de rechtbank toewijzen, zie mijn PBs. Ik zou dan een pleitnota schrijven en daarvan 3 exemplaren meenemen. U kunt geen producties toevoegen. Als u mag pleiten geeft dan niet enkel aan dat er "een betalingsregeling getroffen" is, maar ook details als de andere partij u een mail heeft gezonden met daarin een iDeal link met een betaling van 100 euro en dat u zich aan die voorwaarden heeft gehouden.

Pleiten verhoogt wel de proceskosten. Er bestaat een risico dat u veroordeeld wordt in de wettelijke rente, incassokosten en proceskosten.
Ricksonja schreef:In het geval dat ze niet meewerken? Wat zijn dan de gevolgen? Zijn we dan verantwoordelijk voor zowel de betalingsregeling van LAVG en de uitspraak van de rechtbank?
Ik voel me niet geroepen om vooruit te lopen op het vonnis.

Gesloten